طرح پنهان کردن شوفاژ

امروزه سیستم های گرمایشی در بسیاری از خانه ها بر مبنای رادیاتور یا پکیج، طراحی و ایجاد می شود. شوفاژ ها نمونه های مختلف و طراحی های گوناگونی دارند. مدل های جدید شوفاژ بسیار زیبا بوده و نیازی به کاور کردن آن نمی باشد اما شوفاژ های قدیمی نمای جالبی ندارند و برای این که دکوراسیون خانه زیباتر به نظر برسد، باید راهی برای پنهان کردن شوفاژ، پیدا کرد. ایده های جالبی وجود دارند که می توان از آن برای پنهان کردن شوفاژ استفاده کرد. در ادامه بیشتر با این راهکار ها آشنا می شویم و آن ها را به شما معرفی می نماییم.

 

ایده های جذاب برای پنهان کردن شوفاژ

1- رنگ کردن پوشش شوفاژ

اگر برای شوفاژ خود محفظه یا باکسی تهیه کرده اید، بهتر است آن را به وسیله ی یک اسپری رنگ با دکوراسیون خود، ست نمایید. این ایده هزینه ی زیادی ندارد و تنها وسیله ی مورد نظر، یک عدد اسپری رنگ می باشد تا طرح مورد نظر برای پنهان کردن شوفاژ، عملی شود.

2- پوشش رادیاتور یا شوفاژ به شکل قفسه ی کتاب

یک ایده ی جذاب و خلاقانه، می تواند قرار دادن بخشی از کتابخانه در نزدیکی شوفاژ باشد. با این کار، محفظه شوفاژ به طور کامل تحت پوشش قرار داده می شود و همزمان می توانید از داشتن یک کتابخانه، بهره مند شوید.

پوشش شوفاژ به طرح قفسه ی کتابپوشش شوفاژ به طرح قفسه ی کتاب

 

3- کاور کردن رادیاتور یا شوفاژ به طرح کنسول

ایده ی بعدی، پنهان کردن شوفاژ به وسیله ی طراحی یک کاور به شکل کنسول و پیاده کردن آن می باشد. این طرح بدین صورت می باشد که روی کاور شوفاژ، می توانید آینه یا چند گلدان قرار دهید تا طرح کنسول به خود گیرد.

پوشش شوفاژ به طرح کنسول

پوشش شوفاژ به طرح کنسول

 

4- کاور کردن رادیاتور به شکل توری در ورودی منزل

اگر شوفاژ در نزدیکی درب ورودی قرار دارد، می توانید با کاور کردن آن، محلی را درست نمایید تا وسایل ضروری و همراه خود را روی آن قرار دهید. وسایلی مانند کلید، کیف پول، عینک آفتابی و گلدان می تواند روی این محفظه قرار گیرند.

پوشش شوفاژ به طرح توریپوشش شوفاژ به طرح توری

 

5-  رنگ کردن شوفاژ به رنگ مشکی و قرار دادن میز بر روی آن

اگر تمایل به استفاده از کاور برای شوفاژ ندارید، پیشنهاد می کنیم شوفاژ را به رنگ مشکی، رنگ نمایید و بر روی آن، یک میز کلاسیک قرار دهید و در کنار آن، یک سبد قرار دهید. این ایده می تواند در پنهان کردن شوفاژ، نقش بسزایی داشته باشد.

 

6- پنهان کردن شوفاژ به وسیله ی کاور کابینتی

می توانید با تهیه ی روکش یا کاور کابینتی، طرحی زیبا برای پنهان کردن شوفاژ خود، ترسیم نمایید. این طرح بسیار زیبا بوده و می توانید از سطح بالای آن برای قرار دادن اجسام استفاده نمایید.

کاور کابینتیکاور کابینتی

 

7- استفاده از شلف

اگر مایل به استفاده از کاور نیستید، این طرح بسیار مناسب شما می باشد. می توانید با قرار دادن یک شلف شناور از جنس چوب بر روی شوفاژ، آن را پنهان نمایید. همچنین می توانید بر روی آن از وسایلی همچون گلدان، کتاب، کیف و سایر وسایل و لوازم، استفاده نمایید.

 

8- شوفاژ سفید ساده

اگر تمایل به شلوغ کاری و استفاده از تجملات را ندارید، می توانید با تهیه ی یک کاور سفید ساده و استفاده از آن بر روی شوفاژ، علاوه بر کمرنگ کردن حضور شوفاژ، می توانید از داشتن رنگ سفید در منزل خود، لذت ببرید.

 

9- استفاده از روکش چوبی زیبا

طرح چوب همیشه مورد استقبال افراد با سلیقه بوده است. اگر شوفاژ شما زیر پنجره قرار دارد، می توانید از طرح چوب برای کاور کردن شوفاژ استفاده نمایید که نمای شیک و زیبایی را به منزلتان، اهدا می نماید.

کاور طرح چوبکاور طرح چوب

 

10- استفاده از کاور روستیک

از جذاب ترین روکش های مورد استفاده در

شوفاژ، کاور روستیک می باشد. این کاور جذابیت خاصی به شوفاژ می دهد و باعث می شود نمای خانه، بسیار جذاب شود.

کاور روستیک بسیار جذابکاور روستیک بسیار جذاب

 

مقالات پیشنهادی " املاک رادین " :

 

همه مواردی که باید در زمینه تغییر کاربری ساختمان دانست

بهدشت چمستان کجاست و خرید ویلا در بهدشت

میان رود چمستان کجاست و خرید ویلا در میانرود