برای اینکه از شلوغی و ازدحام جمعیت یا زندگی در مکانی پر استرس بدور باشید انتخابِ شمالِ کشور برای سکونت؛ همان جایی است که می تواند اوقاتِ فراغتتان را در اوج آرامش و بدور از دغدغه گذران دهد؛ تقریبا همه جایه شمال جذابیت ها و زیبایی های خاص خود را دارد ولی بعضی مناطق و روستاهای شمال یک انحصارِ خاصی در طبیعت را فقط و فقط به خود نسبت داده اند و یکی از این مناطق با طبیعتِ منحصر بفرد روستایِ خشکرود در آمل می باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا از طبیعتِ بی نظیر خشکرود و چند و چون این روستا مطلع شوید.

 در ابتدا بهتر است بدانیم که روستای خشکرود در کجا واقع است؛ خشکرود در کمربندی امامزاده عبدالله قرار دارد و از جمله روستاهایِ امامزاده عبداللهِ آمل می باشد؛ نقطه دسترسیِ این روستا تا تهران در حدودِ 3 ساعت و ربع می باشد و از جمله روستاهایِ اولیه ورود به شمال است و از آنجایی که در کمربندی امامزاده عبداله(کمربندی جدیدِ هراز به چمستان معروف به کمربندیِ جدید یا کمربندیِ اکسین) قرار گرفته؛ دسترسیِ بسیار عالی به مراکز رفاهی و تفریحی داشته و همچین از نظر مسافت تهران تا کمربندی؛ بسیار نزدیکتر از سایر مناطق و روستاهای شمالی بوده به همین دلیل این روستاهای واقع در کمربندیِ امامزاده عبداله؛ بسیار پر تقاضا و از نظر رشدِ سرمایه گذاری؛ فایلهای بسیار ارزنده ای می باشند.

پیدا کردن روستای خشکرود از نقشه👇🏻👇🏻

 اگر نقشه بالا بدرستی در دستگاهتان باز نشد کافیست  اینجا کلیک نمایید.

 

برای رسیدن به روستای خشکرود از تهران، از طریق 2 مسیر قابل دسترسی است👇🏻👇🏻

1) مسیر جاده هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 194 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  29 دقیقه طی می شود.  

مسیرهای طی شده به صورت زیر است:

تهران - جاجرود – بومهن – رودهن - آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک و….  و در 2 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد و بعد از پاسگاه اسکومحله در سمت چپ میدانِ دماوند(که پس از  سال همچنانکامل نشده) وارد مسیر روستای خشکرود می شوید.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 

 2) مسیر جاده چالوس

 زمانی مسیر دوم انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد. این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد. در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 251 کیلومتر و زمان حدودی 4ساعت و 13 دقیقه را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

 

این مسیر بعد از تهران وارد جاده چالوس شده و در نهایت به شهر چالوس می رسید و از آنجا به سمت شهرستان نور و وارد کمربندی نور به آمل می شوید و از شهر چمستان نیز عبور می کنید، تقریبا در انتهای این مسیر وارد کمربندی آمل به تهران (امامزاده عبداله) می شوید. تقریبا در دو کیلومتریِ این کمربندی در شانهِ سمت راستتان تابلوی روستای توریستیِ خشکرود را خواهید دید و از آنجا وارد منطقه خشکرود می شوید.

برای مشاهده این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

روستای خشکرود 

روستایِ خشکرود با جنگل هلومسر حدودا 7 کیلومتر با طیِ مسافتی 20 دقیقه ای، با بقعه امامزاده عبدالله با طیِ مسافتی 5 دقیقه ای، با دانشگاه شمال با طیِ مسافتی 10 دقیقه ای، با روستای ییلاقی فیلبند 54 کیلومتر با طیِ مسافتی یک ساعت و 30 دقیقه ای، با مجموعه اکسین 7 کیلومتر در 10 دقیقه فاصله دارد.

خوب حالا که روستای خشکرود و مسیرهای رسیدن به آن را به شما عزیزان توضیح داده ایم حال وقتِ معرفیِ زیبایی ها و طبیعتِ بی نظیر این روستاست؛ امامزاده جبار کیا سلطان و دریاچه خشکرود از بارزترین جذابیتهایِ روستای خشکرود می باشد که گردشگران زیادی را به خود جذب نموده و مقصدِ بومگردان و تورها شده است.

 همانطور که در بالا عنوان کردیم خشکرود به دلیل فاصلهِ بسیار کم با مناطقِ دیدنی خارج از روستا، طرفداران زیادی پیدا کرده شما با طی مسافتی اندک می توانید خود را به مناطق ساحلی - جنگلی و کوهستانی برسانید که این دسترسی فوق العاده می باشد حال فرضا شما مالکِ ویلا در چنین روستایی باشید هر زمان که دلتان خواست با طیِ کمترین مسافت هر نوع منطقه جغرافیایی را خواهید داشت. مطمعنا شما هم با خواندن این مقاله و مشاهده عکس ها و دسترسی ها؛ برای خرید ویلا در خشکرود یا خرید زمین در خشکرود وسوسه شده اید.

زندگی در روستای خشکرود می تواند بهترین انتخاب برای سکونتِ دائمتان در زمانِ بازنشستگی و فراغت باشد البته ناگفته نماند که فاصله روستای خشکرود تا مزکر شهرِ امامزاده عبداله و مرکز شهر آمل بسیار کم است و برای شاغل شدن و طی مسافت هم بایست بدانید که بدلیل فاصله بسیار کوتاه تا مراکز بازار و شهرها براحتی می توانید به اجرایِ شغل هم دست بزنید زیرا شمال ایران مهدِ مسافران و گردشگران است و شما براحتی می توانید کسب و کاری را برای خود به وجود آورید.

 روستای خشکرود آمل

شما برای خرید ویلا یا خرید زمین در خشکرود نیاز به مشاوره و راهنمایی قبل از انجام معامله دارید که تیم تجاری " املاک رادین" بصورت رایگان در خدمت شما عزیزان می باشد فقط کافیست کلیک کنید و تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق در رابطه با قیمت، فایلها و شرایط روزِ منطقه را در اختیارتان قرار دهند.

 

مقالات پیشنهادی املاک رادین برای شناختِ بیشترِ مناطق شمالی:

 

آب پری کجاست،و آشنایی با تاریخچه و زیبایی های آب پری

چرا ارزان ترین ویلاهای شمال، در چمستان، قرار دارند؟

گلیرد کجاست|خرید ویلا در گلیرد آمل

تجنک کجاست و خرید ویلا در تجنک آمل

پیشگون کجاست و خرید ویلا در پیشگون آمل

متل قو و خرید ویلا در شمال

کلاردشت کجاست قبل از خرید ویلا در کلاردشت باید بدانید

رقابتی دیرینه در فروش ویلا شمال بین مازندران و گیلان

شهرهای استان مازندران و خرید ویلا در مازندران

گردشگری هیجان انگیز در جنگل های شمالی ایران

شناخت کلی از شهرک ساحلی امیر دشت مازندران