بهدشت کجاست و خرید ویلا در بهدشت نور

بهدشت یکی از روستاهای چمستان از شهرهای استان مازندران است. چمستان در غرب استان مازندران واقع شده است و منطقه­ای بسیار سرسبز و بکر محسوب می­ شود. نام قدیمی چمستان در گذشته چمنستان ( علت این نامگذاری وجود چمن­های عدید بوده است) و چمازستان ( علت این نامگذاری رشد زیاد سرخس در این منطقه بوده است) بوده است. چمستان روستاهای زیادی دارد که برخی بسیار معروف و دیدنی هستند. صنعت ویلا سازی و به تبع آن فروش ویلا در این مناطق نیز رواج بسیاری دارد.

 

خرید ویلا بهدشت

 

روستاهای چمستان

روستاهایی که در مسیر شهرستان نور به سمت چمستان یعنی از سمت غرب به شرق قرار دارند و در خرید ویلا در شمال و نیز فروش ویلا در شمال بسیار از آنها یاد می­شود عبارتند از: روستای کاردی کلا، روستای گنج یاب، روستای نصرت آباد، روستای افراسیاب کلا، روستای سیدکلا، روستای حاجی آباد، روستای مرداب، روستای سلیاکتی، روستای عباس کلا، روستای ایزخورده، روستای کرد آباد و روستای سرکاج.

روستاهایی هم که در مسیر چمستان به سمت آمل قرار دارند عبارتند از: روستای عبدالله‌آباد، روستای نعمت آباد، روستای لسبیجان، روستای بهدشت، روستای بلویج، روستای کردآباد، روستای آهودشت، روستای اناده، روستای عرب خیل و ... .

فروش ویلا بهدشت

 

بهدشت کجاست؟

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، بهدشت یکی از روستاهای شهرستان چمستان از توابع استان مازندران است که 15 کیلومتر تا مرکز چمستان و 20 کیلومتر با شهر آمل فاصله دارد. بهدشت روستایی جنگلی است که مسیر آمل به چمستان ابتدا با گذر از بهدشت، سپس آهو دشت به انتها می­رسد.

خود ِبهدشت نیز دارای 5 روستا به نام­های بلویج، قاسم آباد، خطیب کلا، جلیکان و ورازده است که دو روستای آن یعنی قاسم آباد و جلیکان در سمت چپ و قسمت پایین جنگل واقع شده و تقریباً مناطق ضعیف بهدشت را تشکیل می­دهند چرا که در این مناطق زمین­ها اغلب زمین­هایی با کاربری کشاورزی هستند و در بافت روستا و سند مالکیت ضعف وجود دارد.

روستاهای خطیب کلا، بلویج و ورازده که چسبیده به جنگلند و در قسمت بالایی قرار دارند از مناطق خوب بهدشت محسوب می­شوند به طوری که ساخت و ساز ویلا و خرید و فروش ویلا در آن مناطق رواج بسیاری دارد.

خریدویلا شمال

البته پروژه­ای به نام" مجموعه تفریحی و گردشگری بهدشت چمستان" بخش دیگری از این منطقه را تشکیل می­دهد که بسیار توریست پذیر است. سهام داران آن همسران و فرزندان شهدا هستند. این پروژه با مساحتی حدود 380 هکتار در جاده جنگلی و در 18 کیلومتری جاده آمل به چمستان واقع شده است و شامل هتل 4 و 5 ستاره، توریسم ورزشی در سه مجموعه مجزا، مجموعه درمانی، دهکده ویلایی بومی و مدرن، مجموعه تفریحی، مجموعه تجاری – فرهنگی، مجموعه خدمات پشتیبانی، خدمات و فضای سبز می­باشد.

 

خرید ویلا در بهدشت نور

با ویژگی­هایی که در مورد بهدشت نور بیان شد، می­توان به خریداران ویلا و زمین در شمال توصیه کرد قبل از خرید ویلا در شمال از روستاهای بالا دست این منطقه دیدن کنند و سپس اقدام به خرید نمایند چرا که این مناطق از مناطق رو به رشد می­باشند و همچون مناطق برند و معروف شمال نیستند که سقف رشد را انجام داده باشند پس جا برای افزایش قیمت دارند لذا می­توانند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در شمال محسوب شوند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امروزه در این منطقه میزان ساخت و ساز ویلا افزایش یافته بنابراین میزان بالایی از سرمایه گذاری در شمال را به خود اختصاص داده است. با این حال صرف نظر از طبیعت بکر و دست نخورده بهدشت نور و نیز جنگل­های سر به فلک کشیده آن منطقه و سکوت و آرامش خیال انگیزش، خرید ویلا در آنجا  خالی از ایراد هم نیست چرا که برای خرید ویلا در شمال باید فاکتورهایی را در نظر گرفت و بعد از بررسی همه­ی جوانب اقدام به خرید کرد. ویلاهای بهدشت نور البته برخی از آنها فاقد این فاکتورها هستند چرا که:

 هر چند قیمت ویلا در این منطقه ارزان­تر از سایر مناطق شمال است و شاید خرید مقرون به صرفه ­تر و اقتصادی به نظر برسد اما این ارزانی بیش از حد در برخی مواقع بدون دلیل نیست. ویلاهایی که در این منطقه به قیمت بسیار ارزانی به فروش می­رسند از مصالح بسیار بی ­کیفیتی ساخته شده ­اند و از کمترین امکانات هم بی­ بهره­ اند چه برسد به این که از استانداردهای بین المللی هم حین ساخت پیروی کرده باشند. در برخی موارد فروشنده ویلا در این منطقه خریدار را وسوسه می­کند تا از یک ویلای جنگلی دیدن کند. وقتی خریدار از ویلا دیدن می­کند متوجه می­شود که زمینی که اکنون روی آن ویلا را ساخته­اند، قبلاً باغی پر محصول بوده است و در واقع ویلا روی یک زمین کشاورزی ساخته شده است. برخی از ویلاهای موجود در این منطقه نیز فاقد سند معتبر و قانونی هستند چرا که یا در خارج از بافت ساخته شده­اند یا در زمین­های وقفی. در کنار این مشکلات، آنچه بیش از همه آزار دهنده است دروغ­هایی است که مشاورین املاک این منطقه سر هم می­کنند تا همه چیز را خوب جلوه نمایند و خریدار ویلا در شمال را مجاب کنند که در این منطقه ویلا بخرد. غافل از آن که بسیاری از آنها دروغ می­گویند و خریدار بعدها متوجه می­شود  که چه کلاهی به سرش رفته است. بنابراین سوء استفاده از خریداران ویلا در شمال، به کار نبردن اصول­های مهندسی در ساخت ویلا، ساخت روی زمین­های کشاورزی، وقفی و خارج از بافت، نبود سند مالکیت و حتی در برخی موارد بی­بهره بودن از نعمت برق و گاز مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد. با این حال فرصت­هایی که در مورد خرید ویلا و سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد و پیشتر نیز به آنها اشاره شد، به خریداران ویلا در شمال این امکان را می­دهد که با کسب اطلاعات کافی از منابع معتبر و با بررسی دقیق و با کسب آگاهی، از فرصت پیش رو استفاده نمایند و با خرید ویلا و یا زمین­هایی که مجوز ساخت دارند و دارای سند مالیکت هستند هم از زیبایی­های این منطقه­ی زیبا بهره­مند گردند و هم این که سود زیادی را نصیب خود نمایند. سودی که در بلند مدت نصیب آنها خواهد شد. 

بهدشت چمستان

 

 

 

مقالات پیشنهادی " املاک رادین " :

 

بابلسر کجاست و خرید ویلا در بابلسر

مراحل دریافت وام مسکن به چه صورت می باشد

دلیل هوش بالای شمالی ها چیست؟ همسایگی و خرید ویلا در شمال

چه مراحلی برای استعلام سند شورایی باید طی شود

راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد

فاصله آمل تا نور و امتیازات این دو شهر برای خرید ویلا