بابلسر کجاست و خرید ویلا در بابلسر

استان مازندران، جایی نیست که به خاطر ویژگی های تک قطبی، توریستی شده باشه؛ منظور این که جذابیت های اون در ساحل قشنگ و تپه ها و مناطق کوهستانی و یا حتی جنگل خلاصه نمی شه. مکان های با صفا دیگه ای مثل آبشارها، چشمه های آب گرم، بوستان ها، غارها، دریاچه ها، مکان های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی دیگه مثل مهاجرت پرنده ها هم در این منطقه خودنمایی می کنن. خیلی از این مناطق طبیعی برای ترمیم و بهبود آرامش روانی توصیه می شن، و بعضی هم مثل چشمه های آب گرم، برای سلامت جسمانی. این استخرهای آب گرم برای درمان بیماری های رماتیسمی و پوستی و همچنین عضلانی به شدت توصیه می شن. این مناطق حتی در بعضی مواقع، رکورد 10 میلیون رفت و آمد در روز رو ثبت می کنن!!

 

بابلسر کجاست؟

این شهر که تقریبا تمام مردم ایران اون رو می شناسن یا حداقل اسمش رو شنیدن، یکی دیگه از شهرهای ساحلی استان مازندران به شمار می ره. این شهر با دریای خزر، رشته کوه البرز و بعضی از رودخانه های منطقه ارتباط داره.

بزارید با یک خاطره معرفی رو ادامه بدم. یکی از رفقای دبیرستانیم اهل بابلسر بود. به خاطر یک سری مشکلات، از اون جا مهاجرت کرده بودن. این آقا مثل زلیخایی که از یوسف دور افتاده باشه، روزی نبود که از بابلسر برای ما تعریف نکنه! شهر ما کلی پارک داشت، اینجا چرا پارک درست و حسابی نداره؟ این چه هواییه نفس می کشید؟ اینم غذاست شما می خورید؟! ما اون روزا از حرفهاش سر در نمیاوردیم و اون ها رو پز دادن حساب می کردیم. تا اینکه تو همین چند سال، بیشتر با شهرهای شمال آشنا شدیم. انگار همچین دروغم نمی گفت! تازه حقم داشته پز بده!!

بابلسر جاهای قشنگ زیادی داره که خیلی هاش رو تو شهرهای دیگه پیدا نمی کنید. برای مثال پل معلق بابلسر هست که روزها با چشم انداز بی نظیر و شب ها با نور پردازی فوق العاده نگاه ها رو به خودش جلب می کنه.پل معلق پیاده رو بابلسر

پل معلق پیاده رو بابلسر

 

بابلسر به باغ وحش ها و حیوانات خاصی که در اون نگهداری می شن هم معروفه. همچنین افراد زیادی رو در فصل جشنواره ها به شهر می کشونه. یکی از این جشنواره ها، به جشنواره مجسمه شنی معروف هست. این شهر یک برج ساعت قدیمی هم داره که به دوره پهلوی بر میگرده و همچنین اماکن مذهبی معروفی هم داره.

سوغاتی بابلسر بیشتر به تولیدات مردم این منطقه بر می گرده و مثال اون ها، ماهی، ترشی، مرکبات، سبدهای حصیری، سبزی و کالاهای چوبی هستن.

این شهر اسکله ساحلی خیلی چشم نوازی هم داره که کنار اون کافه ها و رستوران های زیادی هم به مردم خدمات رسانی می کنن. محاله عکس های این اسکله ساحلی رو ببینید و هوس از نزدیک دیدن اون رو نکنید!

اسکله ساحلی زیبای بابلسر

اسکله ساحلی زیبای بابلسر

 

خیلی از مردم، به خاطر مناطق دیدنی زیاد شهرهای شمالی و دلایل دیگه، اقدام به خرید ویلا در این منطقه می کنن و شمال رو پایه ثابت تعطیلات خودشون می دونن. در ادامه مقاله خرید ویلا در بابلسر رو توضیح خواهیم داد.

 

 خرید ویلا در بابلسر

این شهر به سبب ساحل و رودخانه های قشنگی که داره، صنعت و بازار ویلا در اون خیلی گرم هست و خریداران زیادی از همون اول تصمیم به خرید ویلا در این شهر می کنن.

ویلاهای این شهر بیشتر از نوع جنگلی و ساحلی هستن و در اندازه ها و شکل ها و ویژگی های مختلفی ساخته می شن. ویلای مد نظر شما می تونه کنار ساحل دریا، کنار رودخانه، کنار یک دریاچه یا در یک منطقه جنگلی باشه که به سلیقه شخصی خودتون بستگی داره. در این مقاله نکات مهم در خرید ویلا ساحلی و جنگلی رو توضیح خواهیم داد.

تصویری از پل معلق و رودخانه بابلسر

تصویری از پل معلق و رودخانه بابلسر

 

نکات مهم در خرید ویلا ساحلی و جنگلی

ویلاهایی ساحلی و جنگلی به دو صورت مستقل و یا شهرکی ساخته می شن که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. ویلایی که خریداری می کنید باید شرایط و امکانات خاص و مناسب موقعیت اون رو داشته باشه.

 

 

ساخت ویلا مطابق با موقعیت آن

مناطق ساحلی و جنگلی، معمولا از رطوبت بالایی برخوردار هستن و همچنین تغییر دمای زیادی را در فصول مختلف و حتی روز تا شب، متحمل می شن. ویلای ساخته شده در این مناطق باید از عایق بندی مناسبی برخوردار باشه و همچنین در برابر پوسیدگی و فرسوده شدن، مقاوم باشن. این ویلاها ممکنه در شرایط سختی مثل باد و طوفان شدید قرار بگیرن و ضروریه استحکام لازم برای مقاومت در برابر این بلایا رو داشته باشن.

یک ویلای زیبا کنار ساحل دریایک ویلای زیبا کنار ساحل دریا

 

امنیت ویلا

خریداران ویلا، معمولا اون رو برای تفریح خریداری می کنن و مجبورن تا آخر هفته یا تعطیلات بعد، اون رو رها کنن؛ این اتفاق شرایط رو برای سارق ها محیا می کنه تا به اون ها دستبرد بزنن. پس ویلای شما باید از امنیت مناسبی هم برخوردار باشه. یکی از ویژگی های برتر ویلای شهرکی، داشتن نگهبانی و شرایط خاص هست تا امنیت ویلای شما حفظ بشه؛ یا اگر ویلای شما خارج از شهرک ها قرار داره، باید از سیستم های حفاظتی مناسب برای امنیت اون استفاده کنید.

ویلا جنگلی زیبا با چشم اندازی بی نظیرویلا جنگلی زیبا با چشم اندازی بی نظیر

 

دسترسی ها

خرید ویلا مخصوصا در مناطق جنگلی، محدودیت هایی داره و اون دوری از مناطق مرکزی شهری هست. به طوری که شما در صورت خرید ویلا در این مناطق باید احتمالاتی رو در نظر بگیرید و ویلای مجهز و آماده ای داشته باشید. منظور از این دسترسی ها، نزدیک بودن به مراکز بهداشتی و خدماتی مثل پمپ بنزین، فروشگاه ها، مراکز خرید و پمپ بنزین هست. شما باید مواد غذایی کافی، کیت های پزشکی، لوازم و ابزارهای ضروری و حتی بنزین و حتی بنزین یدکی در ویلای خودتون داشته باشید.

 

 در این مقاله هم سعی کردیم مطالبی کامل، و در عین حال خلاصه و جامع رو درباره شهر زیبای بابلسر و خرید ویلا در اون به شما ارائه بدیم. ما زیبایی ها و مکان های تفریحی این شهر رو معرفی کردیم، اما شنیدن (خواندن) کی بود مانند دیدن؟ به شما توصیه می کنیم حتما دیدن شمال کشورمون رو در اولویتتون بزارید، اون وقته که به ضروری بودن داشتن ویلا در شمال پی می برید!

 

مقالات پیشنهادی " املاک رادین " :

مراحل دریافت وام مسکن به چه صورت می باشد

دلیل هوش بالای شمالی ها چیست؟ همسایگی و خرید ویلا در شمال

چه مراحلی برای استعلام سند شورایی باید طی شود

راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد

فاصله آمل تا نور و امتیازات این دو شهر برای خرید ویلا