واز کجاست؟

 زمانیکه به شهر چمستان سفر می کنید، با دیدن دره های جنگلی و دریاچه ای که از قلب منطقه عبور کرده شگفت زده خواهید شد، عبور کردن دریاچه در این منطقه، توانسته صحنه زیبایی را به نمایش بگذارد که نظر هر بیننده ای را در همان نگاه اول به خودش معطوف کند. دره های جنگلی و روستاهای دیدنی در مجاورت کوههای مرتفع و سر به فلک کشیده البرز، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده است که آدمی را حیرت زده می کند. فقط کافیست به این شهر سفر کنید تا بهشت را از نزدیک لمس کنید و با قدم زدن در جنگل هایی که غنی از درختان راش است، آرامش را در آغوش بگیرید.

روستای واز یکی از مناطق توریستی و گردشپذیر چمستان نور است که در مجاورت رشته کوههای البرز، زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده است. موقعیت جغرافیایی این روستا در کنار آب و هوای دلپذیرش باعث شده تا هزاران گردشگر ایرانی و خارجی به این منطقه سفر کنند و از دیدنی های واز لذت ببرند. این روستا از سه منطقه بنام واز سفلی، واز تنگه و واز علیا تشکیل شده است که بسیار وسیع و چشم نواز است. آب و هوای کوهپایه ای، صدای پرندگان در کنار رودخانه جاری، دست در دست هم داده تا این منطقه را به عنوان توریستی ترین منطقه مازندران معرفی کنند. این روستا با مساحت ۹ هزار هکتار در جنوب مازندران واقع شده است و با گونه های مختلف گیاهان و گونه های مختلف جانورانی همچون خرس، پلنگ و شوکا یکی از هیجان انگیزترین مناطق نور است. جنگل واز نیز یکی از معروفترین و دیدنی ترین جنگل های این شهرستان است که زمین خاکی آن مملوء از درختان سرسبز و سر به فلک کشیده است که در آبان ماه چهره رنگ و لعابدار خود را به توریست ها و گردشگران نشان می دهد. اگر می خواهید زیبایی این جنگل را از نزدیک ببینید، پاییز بهترین زمان برای سفر به جنگل واز است.

 برای دیدن روستای وازعلیا برروی نقشه، کلیک کنید.

 وازعلیا چمستان

 

 

از شهر چمستان که به سمت جاده جوربند حرکت کنید، کوهستان سرسبز را از فاصله‌های دور دست می‌توانید نظاره‌گر باشید. جاده ای پر پیچ و خم، یک مسیر کوهستانی اما سرسبز در طول چندین کیلومتر، با شکوه تمام خودنمایی می‌کند. این جاده باریک از روستای جوربند آغاز می‌شود و تا روستای واز چمستان ادامه دارد. اگر همین مسیر را ادامه بدهید به روستاهای زیبای دیگر در همین منطقه ییلاقی خواهید رسید که به روستای گزناسرا و روستای نوجمه منتهی می‌شود. این مسیر، سراسر از جنگل‌های هیرکانی پوشیده شده است و جزء مناطق بکر و حفاظت شده مازندران محسوب می‌شود.

همچنان که در طول مسیر در جاده به سمت منطقه توریستی واز چمستان در حرکت می‌کنید، بوی رطوبت و نم هوا روح شما را نوازش می‌دهد. هرچه به ارتفاعات بالاتر می‌رسید، هوا سردتر و سردتر می‌شود و شما در می‌یابید که در حال گذر از یک منطقه ییلاقی هستید.

با عبور از مسیرهای پر پیچ و خم جاده روستای واز می‌توانید از مناظر جنگلی در دو طرف جاده لذت ببرید. در همین مسیر، کوهستان سرسبز، روبروی شما با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. درختان سرسبز که بر فراز کوه روییده‌اند، جلوه بی‌نظیری را در این منطقه در منطقه توریستی واز چمستان به وجود آورده‌اند.

به قسمت ورودی منطقه توریستی واز چمستان یا منطقه توریستی تنگه واز که می‌رسید در حقیقت، به یک روستا رسیده‌اید. این روستا همان واز است. در مسیر اصلی روستا به سمت جلو حرکت می‌کنید. خانه‌های ییلاقی روستا و ویلاهای مختلف با معماری متفاوت در این منطقه ساخته شده‌اند. خانه‌های قدیمی‌تر روستایی در واز، نشانگر سبک زندگی و فرهنگ مردم این منطقه هستند. برخی از پروژه‌های ساخت و ساز ویلا در منطقه توریستی واز چمستان را هم می‌توانید در قسمت‌های سرسبز این روستا مشاهده کنید.

در منطقه توریستی واز چمستان، اکثر مردم به فعالیت‌های ساخت و ساز، کشاورزی، دامداری و ...، مشغول هستند. در این روستا می‌توانید چند سوپرمارکت و نانوایی هم پیدا کنید. در حد یک زندگی روستایی، اینجا همه چیز فراهم است.

در سمت پشت کوهستان سرسبز، درست در ورای منطقه توریستی واز چمستان، در ارتفاعات بالاتر، جاده ای با جاذبه‌های منحصر به فرد وجود دارد که به سمت روستای نوجمه منتهی می‌شود. پس از آن روستای گزناسرا واقع شده است. همه این مناطق ییلاقی و روستایی جزء زیباترین جاذبه‌های گردشگری چمستان، مازندران محسوب می‌شوند.

 واز چمستان

 

فاصله جنگل واز با تهران:

دو مسیر برای رسیدن به جنگل واز از تهران وجود دارد که تقریبا 240 کیلومتر به فاصله زمانی 4 ساعت را می طلبد. مبدا حرکت را از تهران و تمام جاده‌هایی که به هراز می‌رسند فرض می‌کنیم و با این فرض، از جاده هراز به سمت شهر آمل، چمستان و بعد از چمستان به سمت منطقه توریستی واز تابلو راهنما دارد که ادامه مسیر شماست. به محض خروج از چمستان و یک کیلومتر گذشته از شروع جاده واز، مسیر دوراهی وجود دارد که جاده آسفالت سمت راست به سمت روستای واز می‌رود. تمام مسیرها با تابلو مشخص هستند و تا رسیدن به جاده خاکی فرعی اهالی و ساکنان منطقه را خواهید دید، اما نکته‌ای که اهمیت بسیار دارد این است که برای استفاده از وسیله شخصی باید از پیش نسبت به مردم و منطقه شناخت کافی داشته باشید که البته با توجه به شرایط موجود، بهتر است از وسیله شخصی استفاده نکنید. نه از آن جهت که مردم قابل اعتماد نباشند؛ بلکه از این جهت که ناچارید وسیله خود را در ابتدای جنگل و منطقه حفاظت شده‌ای که به جاده نیز نزدیک است، رها کنید و هیچ نگهبان یا پارکینگی برای این منظور در این منطقه توریستی در نظر گرفته نشده است.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 جاده هراز و چالوس

 

ویژگی خرید ویلا در واز چمستان:

همانطور که گفته شد، واز در ارتفاعات چمستان قرار دارد. و امکانات رفاهی که در شهر یا روستاهای نزدیک به شهر مانند پمپ بنزنین، هایپرمارکت، درمانگاه و.. در آن وجود ندارد. اما این روستا برای آنکه بخواهید در فصل بهار و تابستان و برای فرار از آلودگی و سروصدا چند روزی را با خیال راحت و بدون دغدغه مکانی برای اقامت، در یک مکانی جنگلی و با دسترسی های آسان بگذارنید، روستای واز می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

 از طرفی به علت دسترسی کمتر به این منطقه، ساخت و سازهای کمتری صورت گرفته! لذا از طبیعت بکر و دست نخورده بیشتری برخوردار است. مناطق کوهستانی دارای آب و هوای خشک و سرد هستند. لذا در فصول گرم سال از آب و های شرجی مناطق جلگه به دور هستید و هم از هوای خنک لذت فراوانی خواهید برد.

 جاده چالوس

 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال یا خرید ویلا در واز  هستید، مشاورین حرفه ای و متخصص املاک رادین با داشتن انواع ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا دوبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما سروران و متقاضیان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

 

ایام به کام، مشاورین املاک رادین

 

 


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟