جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان در حال حاضر در کشور های اروپایی و آسیایی هستند که در این مطلب به بررسی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت. از زمان های دور انسان ها در جوامع مختلف از روش های گوناگونی جهت خلق و به تصویر کشیدن هنر خود بهره گرفته اند که می توان در این میان به هنر هایی مانند موسیقی، ساخت تصاویر گوناگون و نویسندگی اشاره نمود. به طور کلی تمامی انسان ها از روش هایی برای نشان دادن هنر خود بهره می گیرند که به عنوان نمونه می توانیم از هنرمندان بزرگی مانند میکل آنژ و بتهوون یاد کنیم که هر کدام در زمینه هنری خود بسیار موفق عمل کردند. در کل هنر همواره از خلاقیت انسان ها برگرفته می شود و این خلاقیت در زمان رویارویی با محدودیت ها به شکوفایی تبدیل شده که نتیجه آن خلق آثاری ماندگار بوده است. شاید بتوان یکی از ویژگی های لذت بخش هنر را خلق اثری جدید و تازه نام برد. معمولا هر چیز جدید و جالبی برای انسان  شگفت انگیز و جذاب خواهد بود که در این میان می توان به جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان اشاره کرد که این روز ها افراد زیادی به دنبال بازدید از آن ها هستند. به جرات می توان گفت توجه به هنر معماری در وضعیت کنونی بسیار کم رنگ شده است. ساخت خانه ای که انسان بتواند در آن احساس راحتی و شادی داشته باشد کار آنچنان آسانی نخواهد بود. امروزه بسیاری از معماران خانه هایی جدید و با کیفیت عالی را طراحی می کنند اما تنها موردی که خبری از آن نیست وجود خلاقیت در طراحی این خانه ها می باشد.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 


آشنایی با شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران


 

 

دیدنی ترین خانه های موجود در جهان

در حال حاضر خانه های زیادی در جهان در حال ساخت بوده و یا ساخته شده اند که تنها تعدادی از آن ها توانستند لقب جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان را نصیب خود کنند که در ادامه تعدادی از این خانه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • خانه ای با دیوار های شیشه ای

یکی از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان خانه ای با دیوار های شیشه ای بوده که محل آن در کشور ژاپن می باشد که امروزه این خانه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این خانه به وسیله دیوارهایی از جنس شیشه ای و اسکلتی از جنس فولاد طراحی شده است. این خانه به علت شیشه ای بودن دیوار های آن از حالت نورگیری مناسبی برخوردار بوده اما نقطه ضعف آن نبود هیچ گونه حریم خصوصی در این خانه می باشد. طرح این خانه الهام گرفته شده از گذشتگان بسیار دور می باشد که در جنگل ها و میان شاخ و برگ درختان زندگی می کردند.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان


طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی کدام یک بهتر است


 

 

  • خانه ای با طرح اسکیت برد

خانه ای با طرح اسکیت برد نیز یکی دیگر از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان بوده که طراحی آن برای ورزشکاران رشته اسکیت سواری صورت گرفته است. محل این خانه در کشور آمریکا بوده و بنای آن شبیه به یک زمین اسکیت سواری وسیع طراحی شده است که به افراد حاضر در خانه این امکان را می دهد تا به انجام اسکیت سواری در داخل و یا خارج خانه بپردازند. این خانه به معماری یک اسکیت سوار بازنشسته با نام پیر سنیزرگز که قهرمانی این رشته ورزشی را در کارنامه خود دارد انجام شده است.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

  • باریک ترین خانه ی جهان

باریک ترین خانه ی جهان را می تواند به عنوان مورد دیگری از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان عنوان کرد که این خانه با نام کِرِت در کشور لهستان واقع شده است. باریک ترین خانه ی جهان از عرضی برابر با 152 سانتی برخوردار بوده که معمار آن هدفش از ساخت این خانه را بیشترین استفاده از فضای موجود در شهر عنوان کرده است. این خانه از ارتفاعی برابر با یک ساختمان دو طبقه برخوردار بوده که طراحی آن در فضای بین دو ساختمان انجام گرفته است. همچنین ساکن این خانه برای دسترسی به تخت خواب و اتاق کارش از یک نردبان کوچک استفاده می کند.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 


در خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کرد؟


 

 

  • خانه ساخته شده در برج آب

یکی دیگر از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان خانه طراحی شده در برج آب کشور بلژیک می باشد. ارتفاع این خانه از آن جا که در برج آب قرار دارد حدود 50 متر بوده و ایده آن الهام گرفته شده از دوران جنگ جهانی دوم است. نخستین بار در طول جنگ جهانی سربازان نازی توانستند از یک برج به عنوان سرپناه و مخفیگاه استفاده کنند. پس از سپری شدن سال های زیاد اکنون یک شرکت خلاق از این برج جهت ساخت یک خانه ی واقعی کمک گرفته است.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

  • خانه طراحی شده در برج ساعت بروکلین

خانه طراحی شده در برج ساعت بروکلین مورد دیگری از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان بوده که محل آن در کشور آمریکا می باشد. ارزش این خانه نسبت به سایر خانه های موجود در این مطلب از مبلغ بالایی در حدود 18 میلیون دلار عنوان شده است. تماشای تمام شهر از پشت پنجره های این خانه برای ساکنین آن می تواند بسیار فوق العاده و حیرت انگیز باشد.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

  • خانه ای با طرح صدف دریایی

به عنوان یکی از دیدنی ترین خانه ها می توان به خانه ای با طرح صدف دریایی اشاره کرد که در کشور مکزیک ساخته شده است. طراحی این خانه به شکل یک صدف دریایی بزرگ انجام گرفته که درون آن از تمامی ویژگی های یک خانه استاندارد مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، حمام به همراه مبلمان و... استفاده به عمل آمده است. ایده ساخت این خانه بر اساس آثار آنتونی گائودی یکی از معماران بزرگ زمان گذشته انجام گرفته است.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 


ورازده علیا کجاست و خرید ویلا در ورازده چمستان


 

 

  • خانه ای با طرح سرسره ای

یکی دیگر از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان خانه ای با طرح سرسره ای در کشور ژاپن بوده که در طراحی آن از مکانیزم جالبی استفاده شده است. معمار این خانه در قسمت داخلی آن از پله هایی برای بالا رفتن استفاده کرده است همچنین در کنار این پله ها سرسره ای برای پایین آمدن وجود دارد که افراد می توانند در صورت تمایل از آن برای پایین آمدن استفاده کنند. این سرسره به گونه ای طراحی شده که تمامی طبقه های خانه را پوشش می دهد. استفاده از سرسره می تواند برای بسیاری از کودکان جالب و هیجان انگیز باشد که البته ایده این خانه مورد جدید و تازه نیست. البته پیاده سازی آن در کنار سادگی محیط خانه به نوبه خود می تواند جالب باشد.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

  • خانه ای با جنس آهن

خانه ای با جنس آهن مورد دیگری است که از آن به عنوان جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان نام برده می شود. در تمام قسمت های این خانه از فولاد و ورقه های آهن کمک گرفته استفاده شده که موقعیت آن بر لبه ی یک پرتگاه در کشور آمریکا واقع شده است. ساخت نمونه اولیه این خانه در 25 سال قبل صورت گرفته که به مرور زمان معمار آن این سازه را به شکل امروزی طراحی کرده است. شکل ظاهری این خانه مشابه سر خوک بوده و منظره ای که می توان درون آن مشاهده نمود شهر Ransom canyon واقع در تگزاس می باشد.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 


بهدشت کجاست و خرید ویلا در بهدشت نور


 

 

  • خانه ای مدرن در قلب کلیسا

یکی دیگر از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان خانه ای مدرن در قلب کلیسا واقع در کشور هلند است. از سال 1970 تا کنون بسیاری از کلیسا ها در کشور هلند به حالت متروک در آمده اند که حدود یک سوم آن ها در حال حاضر تخریب و فرسوده شده اند. یک شرکت فعال در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در کشور هلند اخیرا اقدام عجیبی انجام داده و یکی از این کلیسا های متروک را به خانه ای زیبا و مجلل تبدیل کرده است. البته زندگی در این چنین خانه ای می تواند حس عجیبی را به افراد منتقل کند که ممکن است هر کسی راضی به سکونت در آن نباشد.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

  • خانه ای با ظاهر کارتونی

خانه ای با ظاهر کارتونی مور دیگری از جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان بوده که طراحی آن بر اساس الگو از انیمیشن Flintstone صورت گرفته است. محل این خانه در کشور آمریکا واقع شده و ظاهرا طراحی و ساخت آن درون یک سنگ بزرگ انجام شده است. البته این خانه از امکاناتی مانند اتاق خواب، حمام و پنجره های بزرگ برخوردار بوده که مشاهده منظره زیبا و منحصر به فرد از آن می تواند به ساکنین آن حس فوق العاده ای را القا کند.

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهانجالب ترین خانه های ساخته شده در جهان

 

به طور کلی خانه هایی که در این مطلب ارائه شدند تنها مکانی برای سکونت نبوده و بیشتر هدف از طراحی و ساخت آن ها ارائه نوع خاصی از هنر معماری در جهت بازگو کردن مفاهیمی مانند کمبود فضا، افزایش جمعیت و ارزش بالای حریم خصوصی می باشد.