طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی کدامیک در شمال بهتر است

 

طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی،  آب و هوای دلنشین شمال بسیاری از علاقمندان را به سرمایه گذاری برای خرید ویلا یا ساخت آن در این منطقه تشویق کرده است. تنوع ایده ها و نظرات افراد مختلف باعث شده است که ما در سالهای اخیر شاهد تغییرات زیادی در طراحی ویلاهای شمال باشیم. اینکه طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی کدامیک بهتر است را باید با توجه به نظرات خریداران و سازندگان ویلاهای شخصی پاسخ داد. در کنار زیبایی ظاهری که در طراحی بیرونی ویلا مورد توجه قرار می گیرد، توجه به بخش های داخلی آن نیز اهیمت ویژه ای دارد. هنگام طراحی یک ویلا چند نکته مهم توسط معمار و طراح آن مورد توجه قرار می گیرد و با توجه به نظر صاحب ویلا که از میان طرح های سنتی یا کلاسیک یکی را انتخاب می کند اقدام به اجرای طرح می نماید.

 

انواع  طرح هایی که در ویلاهای شمال مورد توجه می باشد را می توانیم به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • طراحی سنتی
  • طراحی کلاسیک
  • طراحی مدرن

در بیشتر طرح  های مدرن تمام پارتیشن ها به صورت مکعبی  طراحی  می شود. سادگی این نوع طراحی علاقمندان زیادی  برای استفاده از این طرح در ساخت ویلا ها را به خود اختصاص داده  است. استفاده از پنجره های بزرگ در این نوع طراحی بسیار دیده می شود. البته از اشکال دیگر هندسی نیز در این طراحی استفاده می شود

  • طرحهای تلفیقی

این طرح ها شامل ترکیبی از طرحهای سنتی و مدرن با یکدیگر می باشد.

 

آیا تفاوتی در طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی وجود دارد

  • تمرکز بر خطوط

در طراحی ویلاههای کلاسیک  و مدرن از خطوط شکسته زیاد استفاده می شود و در بسیاری مواقع می توانید  خطوط منحنی کمتری  را در ظاهر ویلا مشاهده کنید. در حالیکه در سبک های سنتی منحنی ها  و طراحی هایی که بر این اساس قرار دارند بیشتر مشاهده می شود.

  • تفاوت متریال استفاده شده در سبک کلاسیک و سنتی

در طرح های سنتی بیشترین مواد مورد استفاده چوب، آجر هستند، در حالیکه در طرح های کلاسیک و مدرن سنگ، شیشه و چوب استفاده بیشتری می شود. تناسب رنگ در مواد اولیه این ویلاها بسیار به چشم می خورد.

 

  • نورپردازی

در ویلاهای سنتی از شیشه های رنگی و پنجره های کوچک و در کل نور طبیعی خورشید بیشتر برای نورپردازی بهره گرفته می شود. در حالیکه در استفاده از انواع تجهیزات نورپردازی در ویلاهای کلاسیک طراحی آنها را متفاوت کرده است.

ویلای مدرنویلای مدرن

ویلای سنتی

ویلای سنتی

 

علاقه به سبک های متفاوت یک نظر شخصی است . اما اگر قصد ساخت ویلا در منطقه شمال را دارید باید در ابتدا بدانید که به طور کلی کدامیک از این سبک ها بیشتر مورد توجه می باشد. باید توجه داشته باشید که  سبک کلاسیک و سنتی از نظر جزئیات تفاوت دارند. سبک های طراحی کلاسیک ویلا ها بیشتر از طراحی های تاریخی دوران ویکتوریا تاثیر گرفته است در حالیکه  سبک سنتی منطبق بر معماری ایرانی می باشد. ویلاهای سنتی در مناطق روستایی  و بافت قدیم شهر بیشتر دیده می شود.

 

اصول طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی

  • ساختمان ویلا

ساختمان های سنتی فضای اصلی خانه و ویلا وسیع می باشد و در ساختمان ویلا شما چند اتاق کوچک که گنجایش 2 تا 3 نفر را دارند را می بینید. بیشتر بخش ویلا به حیاط اختصاص داده می شود. اما در ویاهای مدرن اتاق ها بزرگ هستند و تعداد اتاق ها کمتر می باشد. سبک ساخت ویلا که جنگلی باشد، یا کوهستانی و یا ساحلی در طراحی آن تاثیر گذار است.

  • وضعیت پنجره ها

در ویلاهای سنتی پنجره ها کوچک  و متقارن می باشند، در این نوع ویلاها از پنجره های رنگی استفاده می شود و از نور خورشید به عنوان نور طبیعی ساختمان استفاده می شود.

 


آیا خرید ویلا مبله در شرایط کنونی اقتصادی امتیاز نیست؟ مزایا و معایب خرید ویلا مبله در شمال


 

 

نکات مهمی که در طراحی ویلا در شمال؛ کلاسیک یا سنتی باید مورد توجه قرار بگیرد

 

به طور کلی ویلاها طوری طراحی شده اند که در آخر هفته ها و تعطیلات مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل علاوه بر کیفیت مصالح  باید به نوع طراحی ساختمان آنها نیز توجه شود . طراحی ویلای در شمال؛ کلاسیک یا سنتی با توجه به اینکه ویلا ساحلی یا جنگلی باشد متفاوت است .

  • به مصالح به کار رفته برای هر طراحی توجه کنید
  • شرایط اقلیمی هر منطقه در نوع طراحی تاثیر گذار است، متناسب با آب و هوای منطقه ویلا را طراحی کنید
  • تاثیر شرایطی مانند وزش باد را در طراحی در نظر داشته باشید
  • از مصالح متناسب با اقلیم در طراحی ویلا استفاده کنید

 

تفاوت طراحی کلاسیک یا سنتی با دیگر طرحها

 

سبک کلاسیک یا سنتی با دیگر سبک های مدرن در جزئیات، مصالح و نوع طراحی متفاوت است. در سبک های مدرن مصالح خاص و کمتری برای ساخت وساز استفاده می شودکه در عین حال گرانتر می باشد. اما در سبک های سنتی مصالح استفاده شده قیمت پائین تری دارند. طراحی های مدرن لوکس هستند و چون معمار و طراح  وقت زیادی برای طراحی می گذارد به همین دلیل هزینه تمام شده ویلای مدرن بالاتر از انواع دیگر می باشد. در حالیکه در ویلاهای سنتی به همان شیوه قدیم طراحی انجام می شود تقریبا مشابه خانه های قدیمی روستایی با کم تغییرات جزئی می باشد. استفاده از خطوط در طراحی های مدرن و سنتی با یکدیگر متفاوت است و همه این موارد باعث تغییر در سبک و نوع طراحی می شود. البته در سال های اخیر با تغییراتی که در ساخت ویلا ها داده شده است شما نمونه های جذابی از طرح های ترکیبی را شاهد هستید. ویلاهای مدرنی که از طراحی داخلی سنتی استفاده کرده اند. دلیل این تغییرات علاقه بسیاری از مخاطبان ویلاهای شمال به داشتن ویلاهایی مدرن با حفظ حال و هوای سنتی و گرم شمالی می باشد.  

 

 


 راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد


 

در هنگام ساخت و یا خرید ویلا در شمال باید در نظر داشته باشید که چه نوع سبکی بیشتر به شما حس خوبی را منتقل می کند، چون برای مدت زمان طولانی  می خواهید از آن فضا استفاده کنید و نباید طراحی به شکلی باشد که شما را بعد از مدت کوتاهی دلزده و خسته کند. برای اطلاع از شرایط ویلا ها و سبک و طراحی مورد نظر شما می توانید با مشاورین املاک معتبر و با تجربه در مورد ایده و طرح صحبت کنید و آنها نمونه های طراحی شده یا آماده ساخت را برای انتخاب در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

 طراحی داخلی ترکیبی طراحی داخلی ترکیبی