التهاب و شرایط ناپایداری که امروزه در اقتصاد و به خصوص  در بازار مسکن و به تبع آن در بازار ویلا وجود دارد، بر کسی پوشیده نیست. امروزه شرایط اقتصاد به گونه­ای است که نمی­توان به راحتی آینده را پیش بینی کرد و تصمیم منطقی و درستی گرفت. کسانی که قصد خرید ویلا را دارند، با مشاهده بازار آشفته و جو ناآرام بازار، سعی می­کنند تا دیر نشده برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایند. از طرف دیگر به علت آن که تقاضا برای خرید ویلا کاهش یافته اندیشه ارزانتر شدن ویلا این افراد را وسوسه می­کند تا فعلاً برای خرید دست نگه دارند. با این حال می­توان با در نظر گرفتن برخی عوامل که در زیر به آنها اشاره می­شود اقدام به اخذ تصمیمی درست و مقرون به صرفه­تری گرفت و خود را از ضرر و زیان­های احتمالی وارهاند. این عوامل به شرح زیر هستند:

میزان عرضه و تقاضا

هر چند که امروزه نه تنها ایران بلکه کل جهان درگیر بیماری جدیدی به نام کوید 19 است و این بیماری به نوبه خود توانسته است بازارهای مختلف از جمله بازار ویلا را نیز تحت تأثیر قرار دهد، اما با صرفه نظر از این مورد آنچه که بیش از همه بر قیمت ویلای مبله در شمال تأثیر می­گذارد، میزان عرضه و تقاضاست. عرضه و تقاضایی که خود متأثر از بازار سکه و ارز و  قیمت مصالح است. طی دو سال گذشته، افزایش قیمت مصالح چنان چشمگیر بوده است که قیمت ویلای مبله در شمال را به طور تصاعدی بالا برده و بازار آن را تحت الشعاع قرار داده است به طوری که بسیاری از ویلاهایی که با مصالح گران ساخته می­شوند، به اتمام نرسیده و کماکان در حال ساخت هستند بنابراین هنوز وارد مرحله عرضه نشده­اند. از طرفی قیمت دلار که در سال­های گذشته و به ویژه در ماه­های اخیر فقط در حال اوج گرفتن بوده است نیز قیمت ویلاهای مبله آماده در شمال را بسیار افزایش داده است به طوری که قیمت­ها هر لحظه در حال تغییرند و نمی­توان پیش بینی کرد که لحظه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد.

خرید ویلا مبله

افزایش نقدینگی

با افزایش رشد نقدینگی در سال­های اخیر بسیاری از بازارها به خصوص بازار مسکن و به تبع آن بازار ویلای مبله در شمال چنان تغییر کرده و غیر قابل پیش بینی شده است که همه مردم را بسیار غافلگیر و شوکه کرده است.

 

شرایط سیاسی

بازار مسکن که یکی از بازارهای کلان کشور است بدون شک تحت تاثیر شرایط سیاسی و بین المللی قرار دارد. شرایطی که حتی می­تواند قیمت نهایی بسیاری از کالاها و خدمات اقتصادی را تعیین نماید و بر میزان عرضه و تقاضا اثر گذارد. بنابراین در کنار سایر عواملی که پیشتر بیان شد آنچه که می­تواند بر هم زننده تعادل عرضه و تقاضا باشد وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور است که لازم است توجه ویژه­ای به آن شود.

فروش ویلا مبله

 

هدف از خرید ویلای مبله در شمال

از دیگر مواردی که می­تواند بر قیمت ویلای مبله در شمال تاثیر گذار باشد هدف از خرید آن است. برخی صرفاً برای استراحت و تفریح اقدام به خرید ویلای مبله می­کنند و برخی نیز در پی سرمایه گذاری و کسب سود هستند. بنابراین اگر هدف از خرید ویلا سرمایه گذاری و کسب سود باشد، هنگامی خرید توجیه اقتصادی پیدا می­کند که قیمت خرید کمتر و قیمت فروش بیشتر باشد و یا این که درآمد حاصل از ویلا که از راه اجاره دادن به دست می­آید چنان زیاد باشد که خرید را مقرون به صرفه ­تر نماید.

با در نظر گرفتن موارد فوق و با بررسی این که بازار مسکن و به تبع آن بازار ویلای مبله در شمال هنگام خرید در کدام یک از شرایط قرار دارد، می­توان اقدام به خرید کرد. البته وضعیت بیماری جدیدی که دامن بسیاری از مردم جهان را گرفته باعث شده سفر به شهرهای شمالی افزایش یابد بنابراین بازار اجاره ویلای مبله افزایش یافته و خرید ویلا در این شرایط و کسب درآمد از طریق آن شاید بتواند یک امتیاز محسوب شود. از طرفی به دنبال انتخابات ایالات متحده آمریکا مردم ایران شاهد کاهش قیمت ارز، طلا و سکه بوده­اند هر چند که فعلاً بازار مسکن و بازار ویلای مبله در شمال چندان دچار تغییر نشده است با این حال شاید بتوان گفت ممکن است بازار مسکن و بازار ویلا نیز با گذشت زمان دچار تغییراتی شود که خرید را مقرون به صرفه­تر نماید و یک امتیاز بزرگ برای خریدار محسوب شود.  

مزایای خرید ویلا مبله در شمال

 


چه مراحلی برای استعلام سند شورایی باید طی شود


 

 

مزایا و معایب خرید ویلای مبله در شمال

حال که با عوامل اثر گذار در قیمت ویلای مبله در شمال آشنا شدید بهتر است با معایب و مزایای خرید آن نیز آشنا شوید. امروزه مهندسان ساخت و ساز، پروژه­های ساختمانی خود را به صورت کامل و آماده که مجهز به سیستم­های گرمایش، تهویه، سرمایش و سایر وسایل زندگی همچون میز نهارخوری، انواع قفسه­ها، لوستر، کابینت آشپزخانه و ... هستند تحویل می­دهند. ویلاهای مبله در شمال نیز از جمله­ی همین پروژه­هاست که خرید آنها همراه با مزایا و معایبی به شرح زیر است:

 

مزایای خرید ویلای مبله در شمال

با خرید ویلای مبله در شمال می­توان از مزایای زیر بهره­مند شد:

  • فرایند اسباب کشی، حمل و نقل و نیز سکونت برای خریدار آسان­تر و سریع­تر انجام می­گیرد.
  • با خرید این نوع ویلاها دیگر نیازی به سیستم­های برق کشی ساختمان، کابل کشی، خرید لوازم فلزی، خرید لوازم چوبی، خرید تأسیسات برقی و ... نیست.
  • از آنجایی که تمامی اسباب و وسایل زندگی در ویلاهای مبله وجود دارد بنابراین بعد از خرید دیگر نیازی به صرف هزینه اضافی نیست.

 

 


 

راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد


 

 

 

معایب خرید ویلای مبله در شمال

خرید ویلای مبله در شمال دارای معایب زیر است:

  • برای خرید آن باید هزینه زیادی صرف کرد چرا که نسبت به سایر ویلاهای بدون اسباب و وسایل و مستقل بسیار گران است.
  • از آنجایی که در این نوع ویلاها تمامی اسباب و وسایل از قبل آماده شده و حتی چیده شده است دست خریدار برای انتخاب اسباب و وسایل طبق سلیقه خود محدودتر است. در واقع خریدار با خرید ویلای مبله یا همان ویلای فول فرنیش از نظر رنگ و سبک دکوراسیون حق هیچ گونه اختیار و انتخابی ندارد. از طرفی در مورد کیفیت و تجهیزات لوازم ویلا نیز نمی­تواند به طور کامل اطلاعات دقیقی کسب نماید.
  • و در نهایت ویلاهای مبله مشتریان کمتری نسبت به ویلاهای مستقل و بدون اسباب و وسایل دارند چرا که افراد محدودی علاقه­مند به خرید این نوع ویلاها هستند.

خریدویلا مبله

 

درباره املاک رادین بیشتر بدانید.