متاسفانه امروزه مشکلات شهرنشینی از قبیل شلوغی، آلودگی، استرس و ... افزایش یافته است از این رو ممکن است افرادی باشند که برای فرار از این فضای استرس­آور و رسیدن به آرامش و یا با هدف سرمایه­گذاری تصمیم به خرید ویلا در شمال بگیرند. اما قبل از اقدام به این امر باید آگاهی لازم را کسب نموده و دست به خریدی مطمئن بزنند. اگر شما هم تصمیم به خرید ویلا در شمال دارید ولی اطلاعات کافی در این خصوص ندارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با درایت و آگاهی بیشتر اقدام به خرید ویلا کنید.

خرید ویلا در شمالمشاور املاک معتمدی برای مشاوره انتخاب کنید.

 

یکی از مهم­ترین معیارهایی که باید برای خرید ویلا در شمال به آن توجه نشان دهید انتخاب مشاوره املاک مطمئن و بااعتماد است چرا که با توجه به تقاضاهایی که برای خرید ویلا در شمال وجود دارد ممکن است افرادی در این مناطق باشند که با هدف سودجویی به شما ضرر برسانند. پس مشاور املاک مورد اعتمادی را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

به سند ملکی ویلا توجه کنید.

 

به سند ملکی ویلا توجه کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که بایستی هنگام خرید ویلا به آن توجه داشته باشید سند ملکی آن است. بنابراین می­توانید از مشاور املاک بخواهید که در خصوص سند ملکی ویلا تحقیق نموده و نتیجه را به شما اطلاع دهند. چرا که ممکن است بسیاری از افراد سودجو به دلیل ناآگاهی خریداران، ویلا و یا زمینی که به منابع طبیعی تعلق دارد را به فروش برسانند که همین مسئله بعدها می­تواند برایتان دردساز شود.

 


 راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد


 

به رشد سرمایه ویلا توجه نشان دهید.

هنگام خرید ویلا به این نکته هم توجه کنید که ممکن است در چند سال آتی بخواهید از سرمایه خود استفاده کنید. مطمئن باشید که با خرید ویلا در شمال سرمایه­گذاری بی­نقصی انجام می­دهید البته مشروط به این­که آن را با دید باز انجام دهید. به طور معمول مناطقی که گردشگران زیادی را به سوی می­کشانند و انتظار می­رود که آینده روشنی داشته باشند بهترین مناطق برای خرید ویلا هستند چرا که اگر تصمیم به فروش آن داشته باشید، ضمن افزایش قیمت، به راحتی می­توانید سود کنید. زیبا کنار و یا منازل ساحلی بندر انزلی بهترین انتخابی است که می­توانید داشته باشید.

خرید ویلا لوکس در شمال

 

 به آب و هوای منطقه­ای که ویلا در آن واقع شده است توجه کنید.

چنانچه تصمیم دارید در یکی از شهرهای شمالی ویلا بخرید، به تغییرات آب و هوایی­ای که آن منطقه داراست توجه کنید. مثلا اگر دوست دارید ویلایی که می­خرید کنار دریا باشد از این موضوع اطمینان حاصل کنید که جزر و مد دریا آسیبی به ویلا نخواهد رساند و یا این­که بعد از گذشت مدتی، فرسایش خاک باعث ناامن شدن ویلای شما نخواهد شد. افزون بر این لازم است بدانید که ویلاهایی که در کنار دریا ساخته می­شوند در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی هستند. ویلاهایی هم که در کنار رودخانه­ها ساخته می­شوند به علت بارش زیاد باران در خطر وقوع سیل قرار می­گیرند.

فروش ویلا لاکچری

 


فاصله آمل تا نور و امتیازات این دو شهر برای خرید ویلا


 

به منظره ویلا توجه کنید.

اگر ویلا را با هدف گذراندن تعطیلات خریداری می­کنید باید به منظره­ روبه روی آن توجه بیشتری داشته باشید. ویلا باغ­ها، ویلاهای جنگلی و ویلاهای ساحلی بهترین گزینه­هایی هستند که برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به شما پیشنهاد می­کنیم.

 

به کیفیت ساخت ویلا توجه نشان دهید.

مصالح و موادی که در ساخت یک ویلا مورد استفاده قرار می­گیرد بسیار حائز اهمیت است بالاخص اگر ویلا در مناطق آب و هوایی شرجی و بارانی بنا شده باشد. برای بررسی کیفیت ساخت ویلا سعی کنید در مورد سازندگان و صاحبان آن تحقیق کرده و از سازندگان غیرحرفه­ای دوری نمائید.

 

به نورگیر بودن ویلا توجه کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید برای خرید ویلا در شمال به آن توجه داشته باشید نورگیر بودن آن است. به عبارتی ویلایی که انتخاب می­کنید بایستی زاویه تابش آفتاب به آن مناسب باشد و از روشنایی مطلوبی برخوردار باشد. ویلاهای جنوبی نور را از هر دو طرف دریافت نموده و از روشنایی بهتری برخوردارند این در حالیست که ویلاهای شمالی تنها از سمت جنوب نور مستقیم می­گیرند بنابراین اغلب به ساخت نورگیر و پاسیو نیاز دارند. پس اگر تصمیم داشته باشید ویلاهایی جنوبی خریداری کنید بهتر است بدانید که این ویلاها با قیمت بیشتری به فروش می­رسند.

 

به امنیت ویلا توجه کنید.

در خرید ویلا باید به موارد امنیتی ویلا و اطراف آن توجه داشته باشید و سپس وارد معامله شوید. بعد از معامله هم دیوارهای اطراف ویلا را مورد بررسی قرار دهید و اگر نیاز به تعمیر داشت آن را تعمیر نمائید پس از آن به سراغ بخش­های داخلی ویلا بروید. از این رو اگر هنگام خرید ویلا دیوارهای نامشخص و خراب دیدید از خرید آن منصرف شوید و یا از صاحب آن درخواست کنید تا آن را تعمیر نماید. همان قدر که خرید یک ویلا می­تواند لذت­بخش باشد می­تواند شما را با مسائلی هم رو به رو کند که انتظار آن را نداشته­اید و حتی ممکن است شما را با دردسرهای بزرگ­تری مواجه کند. بنابراین به شما توصیه می­کنیم پیش از خرید ویلا با فرد باتجربه­ای مشورت کنید و بدون آگاهی دست به معامله نزنید.

 

به امکانات موجود در ویلا توجه کنید.

ویلایی که خریداری می­کنید قطعا باید از امکانات پایه­ از قبیل آب، برق و گاز برخوردار باشد. چنانچه آب تامین شده آن آشامیدنی هم باشد که عالیست. اما امروزه با توجه به ماهیتی که اغلب مشاغل دارند دسترسی به تلفن و اینترنت هم از موارد حائز اهمیت محسوب می­شوند به طوری­که حتی ممکن است برخی افراد به دلیل نبود همین امکانات از خرید ویلای موردپسند خود صرف نظر کنند پس اگر شما هم از این دست افراد هستید به آنتن­دهی منطقه هم توجه کنید. البته باید گفت که ویلاهای شیک که امکانات ویژه­ای همچون استخر، سونا و ... دارند از قیمت بالاتری برخوردار می­باشند.

 

درباره قیمت ویلاهای اطراف پرس­و­جو کنید.

برای این­که درباره قیمت ویلا آگاهی پیدا کنید به شما توصیه می­کنیم به محلی که ویلا در آن واقع شده است بروید و از همسایگان در خصوص قیمت ملک در آن منطقه جویا شوید تا اطمینان حاصل کنید که سرتان کلاه نمی­رود. این را هم به یاد داشته باشید که سن بنا و امکانات آن در قیمتی که ویلا خواهد داشت تاثیر دارد و نمی­توان دو ویلایی را که در کنار هم بنا شده­اند قیمت یکسانی در نظر گرفت.