یکی از گزینه های مناسب برای افرادی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، خرید ویلا در شهرستان نور است. این شهرستان در غرب استان مازندران قرار دارد و دارای زیبایی های بکر و طبیعت خارق العاده است. بیشتر افرادی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند بخش غربی استان مازندران را انتخاب می کنند زیرا این منطقه از نظر آب و هوایی و مناظر طبیعی در جایگاه ویژه ی قرار دارد و خرید ویلا در این منطقه به عنوان یک سرمایه گذاری در شمال محسوب می شود.

 

یکی از شهرهای نور، چمستان است که در ۱۸۰ کیلومتری تهران و ۹۰ کیلومتری ساری قرار دارد. فاصله چمستان تا شهر نور ۱۵ کیلومتر و تا آمل ۲۵ کیلومتر می باشد. البته از طریق کمربندی که به تازگی برای شهر امام زاده عبدالله احداث شده، برای رسیدن به چمستان، زمان کمتری را در مسیر هستید. چمستان یک منطقه جنگلی است و دامنه کوه های آن از درختان سر به فلک کشیده پوشیده شده است.

 خرید زمین در ورازده چمستانخرید زمین در ورازده چمستان

 

مناطق دیدنی چمستان شامل دریاچه الیمالات، آبگرم لاویج، پارک جنگلی کشپل و بسیاری از جاذبه های گردشگری و تفریحی است. به خاطر خاک حاصلخیز چمستان، باغات مرکبات و کیوی و همچنین شالیزارهای برنج در آن زیاد به چشم می خورد. منطقه چمستان از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است و از چندین روستا تشکیل شده است. یکی از این روستاها، روستای ورازده علیا است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

 

معرفی روستای ورازده علیا

ورازده روستایی در منطقه چمستان با چشم اندازی خیره کننده است. روستای ورازده به دو بخش ورازده علیا و ورازده سفلی تقسیم بندی می شود که راه ارتباطی این دو بخش از طریق یک پل میسر شده است. ورزاده یک روستای جنگلی است که از شهر چمستان حدود ده کیلومتر فاصله دارد. روستای ورازده از نظر موقعیت جغرافیای از شمال به روستاهای رمشی، خطیب کلا و بلویج، از جنوب به اراضی جنگلی، از شرق به روستای دارکلا و از غرب به زمین های کشاورزی و جنگل های انبوه منتهی می شود.

 

طبیعت مثال زدنی و بکر روستای ورزاده علیا و قدمت تاریخی آن موجب شده تا بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری در شمال را دارند، به سمت این منطقه سرازیر شوند و اقدام به ساخت یا خرید ویلا در شمال در ورازده علیا کنند. موقعیت جغرافیایی و زیرساخت مناسب این روستا، ورازده را به یک برند ویلاهای شیک و گران قیمت تبدیل کرده و محلی برای تفریح و آسایش سرمایه گذاران در این منطقه شده است. با خرید ویلا در شمال در ورازده چمستان یک قاب عکس همیشگی از مناظر دیدنی جلوی چشمان تان خواهید داشت.

 خرید ویلا در ورازده چمستان

خرید ویلا در ورازده چمستان

 

 

روستای ورازده دارای امکانات رفاهی مانند خانه بهداشت، مدارس ابتدایی و راهنمایی، جاده آسفالته و مسجد می باشد. همچنین این روستا دارای گاز کشی، آب آشامیدنی و برق است. یک بنای تاریخی در روستای ورازده قرار دارند که مربوط به ۵۵۰ سال قبل می باشد. این بنا امام زاده قاسم است که با توجه به شجره نامه اش یکی از نوادگان امام سجاد بوده است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ورازده عبور رودخانه میان رود از این روستاست. میان رود که از دل جنگل های سرسبز و دشت های پهناور به این روستا می رسد، جلوه ای خاص به آن بخشیده است.

 

 

چرا خرید ویلا در شمال در چمستان را پیشنهاد می کنیم؟

 

چمستان به خاطر قرار گرفتن در منطقه جنگلی، دارای آب و هوای ویژه ای است. میزان شرجی بودن هوا در فصل گرما در منطقه چمستان بسیار کمتر از مناطق دیگر شمال است. مناظر طبیعی این منطقه در نوع خود منحصر بفرد می باشد. دریاچه الیمالات یکی از دریاچه های زیبا در شمال به حساب می آید. این دریاچه در سه کیلومتری جاده نور - چمستان واقع شده و در کنار آن انبوهی از درختان سرسبز و چمن زارهای وسیع دیده می شود. این دریاچه که به خاطر سد خاکی الیمالات پدید آمده، تبدیل به یکی از مراکز تفریحی این منطقه گردیده است. خرید ویلا در شمال در ورازده چمستان علاوه بر این که یک فرصت سرمایه گذاری مطمئن برای شما فراهم می کند، تکه ای از بهشت را هم نصیبتان خواهد کرد.

 

در کنار دریاچه امکانات رفاهی مانند رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی و امکانات تفریحی مانند ماهیگیری و قایق سواری فراهم شده است. برای رسیدن به دریاچه حدود ده دقیقه پیاده روی لازم است اما به قدری مسیر منتهی به دریاچه زیباست که گذر زمان را حس نخواهید کرد. خرید ویلا در شمال در ورازده چمستان، موقعیتی عالی برای بهره مندی از امکانات تفریحی و گردشگری برایتان فراهم خواهد نمود.

 سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلاسرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

 

علت قیمت ارزان ویلا در چمستان چیست؟

قبل از خرید ویلا در چمستان باید بعضی از شرایط را در نظر بگیرید. بهتر است حوصله به خرج دهید و مناطق مختلف را برای یافتن ویلایی که با شرایط شما متناسب است بگردید. میزان سرمایه برای خرید ویلا در شمال در چمستان اهمیت دارد. هرچه بیشتر خرج کنید، ویلای بهتر نصیبتان خواهد شد. اما با این وجود، قیمت ویلا در چمستان نسبت به مناطق دیگر شمال ارزان تر است. شاید به این دلیل است که هنوز عده زیادی با چمستان و موقعیت آن آشنایی ندارند. البته علت دیگر ارزان بودن ویلا در چمستان مربوط به ویلاهای بدون مجوز و بدون سند می باشد. این ویلاها به دلیل اینکه به صورت غیر قانونی ساخته شده اند، انشعاب برق و آب ندارند. حتی ممکن است ویلای ساخته شده در زمین های وقفی بنا شده باشد.

 

نکات مهم در خرید ویلا درشمال

توصیه ما این است که برای خرید ویلا در شمال در چمستان حتما از یک مشاور املاک معتمد که دارای مجوزهای قانونی برای خرید و فروش ویلاست کمک بگیرید. این افراد به زمین ها و ویلاهای منطقه آشنایی کافی دارند و اگر به مورد مشکوکی بر بخورند، حتما شما را در جریان خواهند گذاشت. یک مشاور املاک مطمئن تنها به فکر سود خود نیست و منافع خریدار و فروشنده را در نظر می گیرد تا یک معامله منصفانه صورت پذیرد. درست است که سرمایه گذاری در شمال می تواند برای شما سودده باشد اما اگر حواس خود جمع نکنید و تحقیقات کاملی در این زمینه انجام ندهید، خرید ویلا در شمال می تواند خسارت جبران ناپذیری به شما وارد کند.

 

 

چــــــــــــــــــکیده مقاله

چمستان به خاطر قرار گرفتن در منطقه جنگلی، دارای آب و هوای ویژه ای است. میزان شرجی بودن هوا در فصل گرما در منطقه چمستان بسیار کمتر از مناطق دیگر شمال است. مناظر طبیعی این منطقه در نوع خود منحصر بفرد می باشد. طبیعت مثال زدنی و بکر روستای ورزاده علیا و قدمت تاریخی آن موجب شده تا بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری در شمال را دارند، به سمت این منطقه سرازیر شوند و اقدام به ساخت یا خرید ویلا در شمال در ورازده علیا کنند. موقعیت جغرافیایی و زیرساخت مناسب این روستا، ورازده را به یک برند ویلاهای شیک و گران قیمت تبدیل کرده و محلی برای تفریح و آسایش سرمایه گذاران در این منطقه شده است. با خرید ویلا در شمال در ورازده چمستان یک قاب عکس همیشگی از مناظر دیدنی جلوی چشمان تان خواهید داشت. خرید ویلا در شمال در ورازده چمستان علاوه بر این که یک فرصت سرمایه گذاری مطمئن برای شما فراهم می کند، تکه ای از بهشت را هم نصیبتان خواهد کرد.