آشنایی با شهرک فردوس رویان در مازندران

شهرک فردوس رویان از شهرک های برند و صاحب نام در استان مازندران می باشد. که در نزدیکی نوشهر واقع گردیده است. این شهرک در زمینی به مساحت تقریباً 60 هکتار در سال 1342 هجری شمسی، ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. از ویژگی های منحصر به فرد این شهرک، می توان بیان نمود که از یک سمت که حدود تقریباً 15 هکتار از زمین های آن را شامل می شود، رو به ساحل دریا قرار گرفته است و قسمت دیگر آن که بیشترین بخش شهرک را شامل می شود، با منظره های همیشه سر سبز شمال روبرو می باشد. شهرک فردوس رویان شمال در مسیر نوشهر واقع گردیده است که به دو بخش شمالی و جنوبی در مسیر جاده منتهی به نوشهر تقسیم می گردد. در حقیقت سمت راست جاده، منتهی به شهرک شمالی فردوس و سمت چپ نیز ورودی شهرک فردوس جنوبی می باشد. شهرک ساحلی فردوس رویان یکی از جاذبه های دیدنی در میان شهرک های برند مازندران می باشد.

 

ویژگی های شهرک ساحلی فردوس رویان

همانطور که می دانید همیشه با فرا رسیدن ایام عید و سفر کردن مردم به خطه پهناور همیشه سر سبز شمال، سبب می گردد که در فصل بهار و یا تابستان، خرید و فروش ویلا در شمال رونق گیرد. از این رو در چند سال اخیر بسیاری از سرمایه گذاران، ویلاهایی به صورت شهرک سازی را در شمال، توسعه داده اند که از امکانات رفاهی مجزا و با کیفیتی لاکچری تهیه نموده اند. یکی از این شهرک های ویلاسازی، شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران می باشد.

آنچه که در وهله نخست چشم هزاران مسافر را نسبت به ویلاسازی شهرک ساحلی فردوس رویان به خود معطوف می سازد، سبک معماری منحصر به فرد آن می باشد. گویا معمار سازنده آن  ( مهندس امیر نصرت منقح) این شهرک ویلاسازی را از سبک معماری غربی همچون سبک معماری انگلیسی و آمریکایی برای ساخت شهرک استفاده نموده است. با آنکه چیزی بالغ بر 5 دهه از ساخت این شهرک ویلاسازی می گذرد اما همچنان سبک معماری آن مدرن و با کیفیت می باشد.

ورودی شهرک ساحلی فردوس رویان

ورودی شهرک ساحلی فردوس رویان

 

آنچه که در خصوص شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران، باید دانست این است که شهرک از دو بخش کاملاً مجزا یکی به صورت شهرک شمالی و دیگری به صورت شهرک جنوبی، تعبیه و طراحی شده است. حتی درب های ورودی و خروجی شهرک نیز جدا از هم بوده و در دو طرف جاده قرار گرفته اند.

آنچه که در خصوص شهرک شمالی و جنوبی باید دانست، این می باشد که بخش ساحلی آن که حدود 10 هکتار از کل 60 هکتار زمین های این شهرک را شامل می باشد، مربوط به بخش شمالی این شهرک می باشد. بخش جنوبی شهرک نیز که چیزی بالغ بر 50 هکتار را شامل می گردد، دارای وسعت و فضایی به مراتب بزرگتر و وسیعتر از شهرک شمالی می باشد که مشرف به کوه های مملو از درخت های همیشه سر سبز شمال می باشد. ارتباط دهنده ما بین این دو شهرک، زیر گذر ماشین رویی می باشد که در امتداد شهرک شمالی و جنوبی واقع گردیده است و مخصوص ساکنین این شهرک ویلایی می باشد.

از آنجا که شهرک فردوس، جزء یکی از شهرهای رویان واقع در مازندران می باشد، این شهر از چندین شهرک برند و بسیار لوکس تشکیل شده است. شهرک هایی همچون شهرک صدف، شهرک شقایق، شهرک سینا، شهرک اربابان، شهرک مهندسین، شهرک دریا شهر و ... یکی هم شهرک ساحلی فردوس رویان می باشد. از این رو دسترسی محلی و برخورداری از امکانات رفاهی، تفریحی و استفاده از مراکز خرید و سوپر مارکت ها کاملاً مهیا و در دسترس می باشد. اگر خریدار ویلایی با کیفیت و مرغوب در استان مازندران می باشید، پیشنهاد ما به شما شهرک ساحلی فردوس رویان می باشد که با توجه به سلیقه و بودجه تان، می توانید شهرک رو به ساحل و یا شهرک رو به جنگل آن را انتخاب و خریداری نمایید.

باید گفت که کمتر شهرکی در شمال وجود دارد که هم از امکانات جنگلی و هم از امکانات ساحلی برخوردار باشد.

نمایی از معماری شهرک فردوسنمایی از معماری شهرک فردوس

 

مشخصات ویلاهای شهرک فردوس رویان

شهرک فردوس، یکی از شهرک های قدیمی در استان مازندران می باشد. از آنجا که هم شهرک شمالی و جنوبی فردوس حدود 60 هکتار می باشد، حدود 320 پلاک دارد و حدود 6 هکتار از آن دارای مشاعات می باشد. متراژ و یا مساحت هر ویلایی که در این شهرک ساخته شده است، چیزی بالغ بر 1000 متر می باشد که با توجه به برخورداری از امکانات رفاهی چون داشتن استخر، جکوزی، سونا، تا حدود 1250، 1500 و 1800 متر هم تجاوز می کند. گاهاً دیده شده است که ویلاهایی با متراژ 2000 متر نیز در این شهرک دیده شده است.

ویلاهای شهرک برند فردوس رویان، حتماً از ویلاهای لوکس، دوبلکس و استخر مجزا طراحی و تعبیه شده اند. با توجه به تاریخچه ساخت این شهرک که به سال 1342 هجری شمسی باز می گردد، سبب شده است که بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به گستردگی زمین این شهرک، شروع به ویلاسازی در این شهرک کنند. در واقع شما در این شهرک با ویلاهای نوساز نیز روبرو خواهید شد . از این رو چه ویلاهایی که واقع در قسمت شمالی شهرک و یا در قسمت جنوبی شهرک واقع گردیده اند با توجه به نوسازی آن و برخورداری از مصالح و سازه های نو و مدرن به کار رفته در آن، بسیار زیبا و جذاب می باشند. البته می بایست به قیمت و بهای این ویلاها نیز توجه نمود و هنگام خرید با توجه به میزان بودجه و سرمایه اولیه تان اقدام به خرید شیک ترین ویلا در شهرک ساحلی فردوس رویان نمایید.

باید گفت که با توجه به قدمت و ساخت این شهرک، سند آن شاهنشاهی ( یعنی شخصی ) می باشد و البته سند بنیادی هم در میان ویلاهای شهرک دیده می شود.

روش ساخت و ساز در شهرک ساحلی فردوس، خاص می باشد. برای داشتن و حفظ منظره رو به جنگل، برای تمامی ویلاهای ساخته شده در شهرک، امکان ساخت دوبلکس و یا چند طبقه در این شهرک وجود ندارد. در حقیقت این شهرک محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز دارد که نباید بیش از 5 متر ارتفاع داشته باشد. نوع معماری به کار رفته در آن فلت می باشد. البته باید گفت که در نزدیکی جاده، ویلاهایی دوبلکس و چند طبقه، امکان ساخت دارند که ارتفاع مجاز آن حدود 7.5 متر می باشد.

 نمایی از ویلایی در شهرک فردوسنمایی از ویلایی در شهرک فردوس

 

البته باید بیان نمود آنچه که در خصوص شهرک ساحلی فردوس رویان ، مطرح است در خصوص سطح اشغال می باشد. سطح اشغال در این شهرک حدود 40 درصد می باشد. یعنی هر ویلایی می بایست یک محوطه مخصوص به خود را اختصاص دهد.

 


 

بهدشت کجاست و خرید ویلا در بهدشت نور


 درب ورودی، امنیت و حریم خصوصی در داخل شهرک فردوس رویان

 

 آنچه که در خصوص امنیت و آرامش در شهرک ساحلی رویان فردوس در مازندران باید دانست این است که این شهرک بر خلاف شهرک امیر دشت از امکانات امنیتی چون داشتن دوربین مدار بسته در تمامی سطح شهرک و یا دوربین های مجهز به پلاک خوان برای تردد در ورودی و خروج درب ویلا برخوردار نمی باشد.

آنچه که مدار امنیت این شهرک را تضمین می نماید، وجود ساکنین با فرهنگ اجتماعی بالا می باشد. همچنین وجود 50 نگهبان که شبانه روز، ورودی و خروجی افراد به شهرک را با توجه به آنکه صاحب ویلا می باشند را نظارت می نمایند. ورود افراد متفرقه یا مهمان به این شهرک می بایست از قبل و با نگهبانی هماهنگ گردد.

 

محوطه سازی شهرک فردوس رویان

آنچه که در خصوص محوطه زیبا و سر سبز شهرک باید دانست، وجود طراحی سر سبز و منحصر به فرد آن می باشد. جدا از آب و هوای بسیار مطبوع و خوشایند این منطقه و سر سبزی همیشه جنگل های شمال، بی گمان بر این منطقه نیز تاثیر خود را گذاشته است. استفاده از درختچه ها و گل های بسیار رنگارنگ و خاص بر زیبایی و دلپسند بودن محوطه های شهرک دو چندان افزوده است.

نمایی از روزهای برفی در ورودی شهرک فردوسنمایی از روزهای برفی در ورودی شهرک فردوس

 


 سعادت آباد کجاست و خرید ویلا در سعادت آباد نور چه مزایایی دارد؟


 

قیمت خرید ویلا در شهرک فردوس رویان

 آنچه که قیمت ویلا در شهرک رویان را تحت تاثیر قرار می دهد، متراژ زمین، سن ساختمان و برخورداری ویلا از امکانات رفاهی آن می باشد. همانطور که گفته شد، متراژهای ویلاها در این شهرک از 1000 متر شروع شده  و حتی می تواند به 2000 متر نیز برسد. اما آنچه در خصوص این شهرک باید دانست این است که بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به خرید زمین در رویان نموده اند که با توجه به میزان سرمایه و متراژ زمین، می توانید آن را خریداری نموده و خود اقدام به ساخت ویلا در آن زمین نمایید.

یکی از نکات مهم در خصوص قیمت ویلا در شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران، قرار گرفتن ویلا در بخش هایی، رو به ساحل و در بخشی دیگر، رو به جنگل می باشد.  آنچه که در ویلاهای شمال، حائز اهمیت می باشد، ساخت ویلاهای رو به ساحل دریا می باشد که به تناسب، گران تر از ویلاهایی می باشند که منظره آن رو به جنگل می باشد. همچنین آنچه که در شهرک رویان، قیمت ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد، سند ویلا می باشد. داشتن سند 6 دانگ و یا سند تک برگ و بنیادی، می تواند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

آنچه که شنیده ها از آن حکایت دارد، زمینی با متراژ تقریباً 1000 متر، قیمتی بالغ بر 15 میلیارد تومان ارزش دارد که البته رنج قیمت ها با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، نوسان دارد.

 

امکانات شهرک فردوس رویان

یک شهرک لوکس و مدرن را امکانات تفریحی و رفاهی آن تضمین می کند. چیزی که در شهرک های شمالی کشور به وفور یافت می شود. شهرک ساحلی رویان فردوس نیز از امکانات رفاهی لاکچری خوبی برخوردار می باشد. امکاناتی چون فضای مخصوص بازی کودکان و یا پارک بازی  و داشتن یک پارک عمومی که برای گردش و تفریح بزرگسالان در نظر گرفته شده است. همچنین برخورداری شهرک از امکاناتی چون داشتن زمین والیبال و زمین تنیس می باشد. همچنین چون یک بخش از شهرک در نزدیکی ساحل بنا شده است از امکانات و تفریحات ساحلی، دارا بودن یک استخر مشاع ( که با توجه به تقسیم بندی زمان و یا ایامی در هفته، سانس بانوان و آقایان، جدا می باشد) بهره مند می باشد.

 

اطلاعات تکمیلی از شهرک فردوس رویان

داشتن و خرید ویلا در منطقه شمالی کشور، علاوه بر هزینه اولیه که برای آن صرف می کنید، می بایست در نظر داشته باشید که سالیانه نیز باید هزینه ای به عنوان شارژ ویلا را نیز تقبل نمایید. هزینه های شارژ ویلا به صورت سالیانه می باشد که این هزینه ها در خصوص مالیات ویلا، نگهبانی، شارژ خدمات رسیدگی به فضای سبز و ... می باشد. هزینه شارژ سالیانه برای هر پلاک، حدود ده میلیون تومان می باشد که در صورت نوساز بودن ویلا، با توجه به سن ساختمان، مالیات به آن تعلق خواهد گرفت.

بیشترین تردد به شهرک ویلایی، مربوط به ایام تعطیلات نوروزی، آخر هفته ها و یا تعطیلات رسمی می باشد. همچنین در فصول تابستان با تعطیل شدن مدارس، خیل عظیمی از مسافران تابستانه به این شهرک سرازیر می شوند.

در خصوص محوطه و زیبا سازی شهرک، باید بیان نمود که عملیات رسیدگی و گل کاری این مجموعه به پیمانکاران ذی ربط محول می گردد. ضمن آنکه خدمات و کلیه امور رسیدگی و نگهداری از گل، گیاه و باغچه را برای ساکنین آن انجام می دهند. هر صاحب ویلایی می تواند به طور اختصاصی نیز باغبانی را برای طراحی و نگهداری از فضای سبز محوطه خود به خدمت بگیرد. همچنین باید گفت که تمامی ویلاهای شهرک رویان فردوس از مشاعات آب، برق، گاز و تلفن برخوردار می باشند.

 

نمایی از شهرک رو به جنگل های شمال

سوالات متداول درباره شهرک فردوس رویان

  1. شهرک فردوس رویان در مازندران در چه سالی تاسیس شده و چند هکتار می باشد ؟

این شهرک ویلایی لاکچری و بسیار لوکس در سال 1342 شمسی تاسیس شده است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخش شمالی آن شامل زمین‌های ساحلی و بخش جنوبی آن نیز مشرف به جنگل می باشد.

  1. متراژ ویلاهای شهرک فردوس رویان، چقدر می باشد؟

ویلاهای این شهرک از متراژ 1000 متر شروع می‌شوند و تا حدود ۱۲۵۰، ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ متر نیز در این شهرک دیده می شود.

  1. امکانات رفاهی و لاکچری شهرک ساحلی فردوس رویان چیست؟

امکانات این شهرک شامل دسترسی سریع و آسان به ساحل، منابع آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، محوطه سازی منحصر به فرد، گل‌کاری و کاشت درختچه‌ها، برخورداری از زمین تنیس، زمین والیبال، فضای بازی کودکان، پارک بازی و یک پارک عمومی، استخر مشاع برای خانم‌ها و آقایان می باشد.

  1. کدام شهرک ‌های رویان در نزدیکی شهرک فردوس قرار دارند؟

 از جمله شهرک های نزدیک به شهرک فردوس، شهرک اربابان، شهرک مهندسین و شهرک دریا شهر می باشد.

 

نمایی از سبک معماری غربی شهرک فردوسنمایی از ویلای شهرک فردوس