خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

ویلا شهرکی به عنوان یکی از مهم ترین پیشرفت های ساخت و ساز ملک در شمال کشور محسوب می شود که اخیرا استفاده از این ویلا ها توسط گردشگران و سرمایه گذاران کشور با استقبال بسیاری خوبی روبرو شده است. از زمان قدیم ویلا شهرکی به صورت موارد بسیار کمی طراحی و ساخته می شدند که پس از پیشرفت تکنولوژی و افزایش مسافرت ها به شمال کشور بسیاری از افراد و شرکت های بزرگ پیمانکاری تصمیم به احداث شهرک های بزرگ ویلایی گرفتند. شهرک های ویلایی به صورت کلی از تعدادی ویلا ساخته شده بر روی یک زمین وسیع تشکیل شده اند.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

برخی از نکات قابل توجه برای خرید ویلا شهرکی در شمال کشور

یکی از اولین گزینه هایی که شاید بسیاری از افراد و سرمایه گذاران را به سمت خرید ویلا شهرکی در شمال جذب کند وجود امنیت بسیار بالای در این ویلا ها می باشد که این موضوع باعث امنیت خاطر بسیاری از افراد مایل به خرید این گونه ویلا ها می شود. به طور کلی یک شهرک ویلایی تحت نظر نگهبان و تیم حراست می باشد که این فرد یا افراد وظیفه برقراری امنیت محیط داخلی شهرک را بر عهده دارند. یکی دیگر از مزایای ویلا شهرکی وجود انواع امکانات تفریحی و رفاهی گوناگون در شهرک های محل این گونه ویلا ها بوده که زندگی در آن را با راحتی و آسایش روبرو می کند. مورد دیگری که می توان برای مزایای این گونه ویلا ها نام برد امکان خرید و فروش سریع ویلا شهرکی نسبت به سایر ویلاها بوده و از آنجا که هزینه خرید این ویلا ها نسبت به ویلاهای مستقل کم تر است لذا مناسب ترین گزینه برای خرید و فروش به شمار می آیند. همچنین ویلا شهرکی به صورت کلی و با تعداد بالا درون یک شهرک احداث می شوند که همین امر سبب می شود تا نظارت بیشتری بر روی کیفیت ساخت آن ها و همچنین رعایت استاندارد های لازم باشد. همین امر سبب می شود تا سرمایه گذاری بر روی این گونه ویلا ها در شمال کشور نسبت به سایر ویلا ها با استقبال خوبی روبرو شوند. به صورت کلی ویلا ساخته شده در شهرک از هر نظر مناسب افرادی است که می خواهند تا یک سرمایه گذاری موفق را انجام دهند زیرا این گونه ویلا ها تمامی انتظارات سرمایه گذاران را برآورده می کنند. در ادامه این مطلب ما به بررسی مزایای بیشتری در مورد ویلا شهرکی خواهیم پرداخت و اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید پیشنهاد می شود تا انتها این مطلب را دنبال نمایید.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

قوانین لازم برای خرید ویلا شهرکی

قبل از هرچیزی باید این مورد را بدانید که خرید و فروش یک ویلا ساخته شده در شهرک کاملا متفاوت با یک ملک عادی و مستقل بوده و تقریبا تمامی افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند هنگام خرید و فروش این گونه ویلا ها ممکن است به مشکل برخورد کنند. معمولا در ساخت ویلا شهرکی از یک سبک کاملا خاص در احداث آن ها استفاده می شود و همین امر سبب شده تا شرکت های بسیاری بتوانند در یک زمین کوچک اقدام به ساخت ویلاهای زیادی کنند که این خود باعث هزینه فروش مناسب این گونه ویلا ها شده است. مناسب بودن هزینه خرید این گونه ویلا ها باعث شده تا این موضوع از هر نظر به نفع شرکت های پیمانکار سازنده ویلا و افراد سرمایه گذار باشد. یعنی این که افرادی که تمایل دارند تا در شمال کشور سرمایه گذاری کنند معمولا خرید یک ویلا را با هزینه کمتر نسبت به سایر موارد ترجیح می دهند. به صورت کلی می توان گفت که زندگی در یک ویلا ساخته شده در شهرک نیازمند به رعایت قوانینی خواهد بود که فرد سرمایه گذار باید قبل از خرید این گونه ویلا ها نسبت به قوانین آن اطلاعات کسب نماید و همچنین در صورت لزوم برخی از موارد را در قرارداد ذکر کند. برخی از قوانینی که لازم است تا در یک شهرک ویلایی رعایت شود به صورت موارد زیر می باشند.

  • رعایت قوانین موجود در شهرک ویلایی

اولین موردی که در هنگام خرید ویلا شهرکی به افراد توصیه می شود رعایت قوانین موجود در شهرک ویلایی است. شاید شما هم با خود بگویید که ویلا یک مکان خصوصی جهت گذراندن اوقات فراغت بوده و این موضوع از جهتی درست است. اما از آن جا که در شهرک ویلایی میزان تعاملات و ارتباطات افراد نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده همین موضوع سبب می شود تا رعایت قوانین برای افراد به امری لازم تبدیل شود. به همین جهت شرکت های سازنده شهرک های ویلایی معمولا قوانینی را برای خریداران وضع می کنند که این قوانین بیشتر برای آرامش و آسودگی ساکنین ویلا ها خواهد بود و البته همه افراد باید به آن احترام بگذارند. قوانینی که برای خریداران مطرح می شود آن چنان سخت نمی باشند و بیشتر هدف از وضع آن ها رفاه و آسایش افراد ساکن در شهرک ویلایی بوده که معمولا این قوانین در ابتدای کار برای خریدار کاملا توضیح داده خواهد شد و فرد خریدار باید متعهد شود که قوانین شهرک را اجرا می کند.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

  • پرداخت مبلغی به صورت ماهانه و سالانه

معمولا در ویلا شهرکی باید مبلغی به صورت ماهانه و سالانه پرداخت شود که این موضوع مانند آپارتمان ها بوده که ساکنین آن باید هزینه ای را جهت نظافت و تمیزکاری به عنوان شارژ پرداخت کنند. این هزینه در میان تمامی ویلاهای موجود در شهرک تقسیم خواهد شد و صاحبان هر کدام از ویلا ها باید هزینه ای را در جهت نگهبانی، ایجاد فضای سبز، نظافت محیط و... به صورت ماهیانه یا سالانه پرداخت نمایند که تمامی این هزینه ها در جهت رفاه حال ساکنین شهرک صرف خواهد شد. بنابراین این مورد نیز به عنوان یکی دیگر از قوانین موجود در شهرک ویلایی محسوب شده و همه افراد باید به آن احترام بگذارند.

  • رعایت و احترام به حریم خصوصی همسایه

رعایت و احترام به حریم خصوصی همسایه یکی از موارد مهمی بوده که افراد ساکن در ویلا شهرکی باید آن را رعایت نمایند. بهتر است بدانید که ویلاهای ساخته شده در این شهرک ها معمولا در کنار یکدیگر احداث گردیده اند به گونه ای که دیوار هر ویلا به ویلای مجاور متصل شده است. همچنین بسیاری از افرادی که برای گذراندن اوقات فراغت خود به این ویلا ها می آیند تمایل دارند تا در یک فضای آزاد کنار خانواده خود از هوا و طبیعت لذت ببرند که در برخی از موارد این گونه افراد شاید هیچ گونه محدودیتی را برای خود قائل نشوند. به همین منظور رعایت کردن حریم خصوصی به عنوان یک اصل در قوانین شهرک ویلایی محسوب شده و ساکنین این ویلا ها موظف هستند تا به آن احترام بگذارند.

  • توجه به انواع ویلاهای شهرکی در شمال

اولین تصاویری که در ذهن بسیاری از افراد در مورد شهرک ویلایی شکل می گیرد وجود مکان های شلوغ و ازدحام جمعیت است. یکی از مواردی که باید در مورد ویلا شهرکی بدانید این است که این گونه ویلا ها در حالت کلی به سه دسته جنگلی، ساحلی و معمولی تقسیم می شوند که هرکدام از این دسته ها از امکانات و شرایط متفاوتی برخوردار هستند. به همین جهت اگر تمایل دارید تا نسبت به خرید ویلا شهرکی در شمال اقدام نمایید باید این موضوع را بدانید که وجود شهرک ویلایی در کنار ساحل یا جنگل می تواند هر افراد را با سلیقه های گوناگون راضی نگه دارد که هر کدام از این شهرک ها امکانات متفاوتی را به ساکنین خود ارائه خواهند داد. به عنوان مثال ویلایی که درون یک شهرک واقع در یک جنگل طراحی و احداث می گردد باعث دسترسی آسان افراد ساکن آن به جنگل خواهد شد و همچنین شهرک ویلایی ساخته شده در کنار ساحل امکان دسترسی به دریا را برای افراد راحت خواهد کرد. در نهایت شهرک ویلایی ساخته شده در نزدیکی شهر می تواند شرایطی نظیر دسترسی ساده و سریع به امکانات شهری را برای افراد میسر نماید.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

  • هماهنگ شدن با حراست شهرک ویلایی

هماهنگ شدن با تیم حراست شهرک ویلایی مورد دیگری بوده که نیاز است تا در یک شهرک به آن توجه شود. به صورت کلی معمولا شرکت های پیمانکار سازنده شهرک های ویلایی معمولا در جهت حفظ امنیت ویلا شهرکی اقدام به استخدام نیروهای حراست برای این گونه ویلا ها می کنند که وظیفه تیم مورد نظر نظارت بر تمام نقاط شهرک می باشد. میزان کنترل این تیم به اندازه بوده که ساکنین این ویلا ها حتی برای جابه جایی وسایل نیز باید با تیم حراست هماهنگی های لازم را انجام دهند. همچنین در مواردی که برخی از ساکنین به دلایلی مجبور می شوند تا ویلای خود را ترک کنند این تیم حراست است که وظیفه نظارت و حفاظت از ویلا را بر عهده دارد به همین جهت برای زندگی در یک شهرک ویلایی باید با تیم حراست از هر نظر هماهنگ شد.

 

خرید ویلای شهرکی در شمال چه مزایایی دارد؟

با توجه به قوانین موجود در شهرک ویلایی شاید در ابتدای کار بسیاری از افراد از قوانین حاکم بر این ویلا ها ایراد بگیرند. البته ویلا شهرکی نسبت به سایر ویلا ها از مزایای قابل توجهی برخوردار بوده که در این میان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • وجود امنیت بالا
  • برخورداری از قیمت مناسب
  • کیفیت خوب در ساخت ویلا
  • برخورداری از امکانات اولیه
  • مطمئن بودن از نظر معامله

 

  1. وجود امنیت بالا

اگر شما هم تصمیم دارید تا ویلایی را تهیه کنید که برای زمان های مشخصی از سال از آن استفاده نمایید مناسب ترین گزینه برای شما ویلا شهرکی خواهد بود. این گونه ویلا ها به خاطر این که به صورت 24 ساعته توسط نگهبان و تیم حراست پشتیبانی می شوند نسبت به سایر ویلا ها از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند. این موضوع را  به خاطر داشته باشید که در صورت خرید یک ویلای مستقل برای تامین امنیت ویلا شما نیاز به استخدام فردی به عنوان نگهبان خواهید داشت. در مقابل اگر شما نسبت به خرید یک ویلا شهرکی اقدام نمایید دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافه زیادی برای استخدام نگهبان نخواهید داشت و در مواقعی که نمی توانید در ویلا حضور داشته باشید خاطرتان از هر جهت آسوده خواهد بود.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

  1. برخورداری از قیمت مناسب

در حال حاضر دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده اند تا ویلاهای ساخته شده در شهرک از قیمت پایین تری نسبت به ویلاهای دیگر برخوردار باشند. بهتر است بدانید که احداث و ساخت یک شهرک ویلایی توسط پیمانکاران انجام شده و همین موضوع باعث می شود تا در هزینه مصالح به کار رفته در ساخت و ساز و همچنین هزینه دستمزد کارگران صرفه جویی شود. به عنوان یکی از دلایل تاثیر گذار در این گونه ویلا ها می توان به زمین شهرک ویلایی اشاره نمود که این موضوع باعث شده تا افراد از کمترین زمین بیشترین بهره ممکن را ببرند از همین جهت خرید ویلا شهرکی مناسب برای افرادی خواهد بود که می خواهند با هزینه کمتر صاحب ویلا شوند.

  1. کیفیت خوب در ساخت ویلا

همانطور که پیش تر عنوان شد ساخت این گونه ویلا ها توسط شرکت های پیمانکار بزرگ و معروف صورت می گیرد و این شرکت ها برای این که به برندشان صدمه ای نرسد ویلاهای مورد نظر را با کیفیت مناسبی طراحی کرده و می سازند. به همین جهت ما به شما این اطمینان را می دهیم که شهرک ویلایی را شرکت های بزرگ و خوش نام می سازند که ویلاهای آن از نظر طراحی و مصالح از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و شما می توانید با آسودگی خاطر اقدام به خرید یکی از این ویلا ها نمایید.

  1. برخورداری از امکانات اولیه

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد را نگران می کند وجود امکانات اولیه مانند آب، برق، گاز بوده که در ویلا شهرکی تامین تمام آن ها بر عهده شرکت سازنده ویلا خواهد بود و از این جهت خرید این گونه ویلا ها جای هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت.

  1. مطمئن بودن از نظر معامله

بسیاری از افرادی که نسبت به خرید ویلا شهرکی در شمال اقدام می کنند از بابت مطمئن بودن معامله خیالشان راحت خواهد بود. زیرا تمامی ویلاهایی که به صورت شهرکی ساخته می شوند طراحی و ساخت آن ها توسط شرکت های معتبر صورت گرفته و به همین خاطر تمامی ملک ها از سند جداگانه ای برخوردار هستند که می توان به راحتی آن ها را استعلام نمود. به صورت قاطع می توان ادعا نمود که در معاملات خرید ویلاهای شهرکی امکان کلاهبرداری وجود نخواهد داشت.

ویلا شهرکی

ویلا شهرکی

 

نکات مهم و قابل ذکر جهت خرید ویلا شهرکی

هنگام انتخاب ویلا شهرکی جهت سرمایه گذاری دیگر خیال افراد از بابت امکانات و دسترسی به آن ها راحت خواهد بود زیرا معمولا در شهرک ویلایی برای ساکنین آن امکانات زیادی فراهم می شود. البته شما می توانید قبل از اقدام به خرید ویلا حتما با تعدادی از همسایه های خود صحبت کرده و نظر آن ها را در مورد امکانات بپرسید. تا حد ممکن پیشنهاد می شود تا در مناطق روستایی نشین نسبت به خرید یک ویلا شهرکی اقدام نمایید زیرا این مناطق با وجود شرایطی که دارند به آن صورت تحت تاثیر رشد شهری قرار نخواهند گرفت و البته قبل از خرید حتما از وجود امکانات مناسب آن مطمئن شوید. یکی از موارد مهمی که در زمان خرید ویلا در شمال کشور باید آن را مورد توجه قرار دهید میزان سطح امنیت و حراست ویلای مورد نظر است. خبر خوب این است که تقریبا تمامی شهرک های ویلایی از نگهبان و تیم حراست مناسب برخوردار بوده و از این رو سطح امنیت آن ها بسیار بالا می باشد و همین موضوع باعث خواهد شد تا همیشه از خرید ویلا شهرکی احساس رضایت داشته باشید. همانطور که عنوان شد برای خرید ویلاهای ساخته شده در شهرک نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهد بود و می توان با هزینه مناسبی مالکیت یک ویلا را بدست آورد. البته خرید یک ویلا شهرکی ارزان قیمت توصیه نمی شود زیرا ممکن است در ساخت این ویلا ها از مصالح کم کیفیت استفاده شده باشد که می تواند در طولانی مدت هزینه های زیادی را برای شما ایجاد نماید. هنگام خرید یک ویلا شهرکی پیشنهاد می شود تا حد ممکن ویلایی را انتخاب نمایید که از نظر منظره و چشم انداز های موجود از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

خرید ویلا شهرکی در شهرهای استان مازندران

امروزه ویلا شهرکی در شهرهای استان شمال در طرح های گوناگونی موجود می باشند که این گونه ویلا ها به صورت معمول در انواع جنگلی، ساحلی و همچنین کوهستانی طراحی و ساخته شده اند. به همین منظور اگر به دنبال خرید یکی از این ویلا ها هستید می توانید انواع متفاوتی از آن را در شهرهای استان مازندران پیدا نمایید. اگر بخواهید قبل از خرید یکی از این ویلا ها نظر ما را بپرسید ما به شما خواهیم که مناسب ترین شهرها در حال حاضر نوشهر، چمستان، نور، محمودآباد و سرخرود می باشند که شما می توانید در بین این شهرها ویلاهای منحصر به فردی را از هر نظر برای خود خریداری نمایید. عموما در ساخت تمامی آن ها از طراحی بی نظیر و مدرن بهره گرفته شده است. افرادی که تمایل دارند تا در بخش ویلا شهرکی سرمایه گذاری نمایند می توانند بهترین و لوکس ترین ویلا ها را از هر نظر در اولویت خرید خود قرار دهند. با توجه به ساخت ویلا شهرکی در موقعیت مکانی مختلف این گونه ویلا ها از قیمت خرید متفاوتی برخوردار هستند که می توان بر حسب بودجه خود نسبت به تهیه آن ها اقدام نمود. به صورت عمده ویلاهای شهرکی ساخته شده در استان مازندران از متراژ برابری برخوردار هستند و تنها متراژ ویلاهایی که به صورت ویژه ساخته شده اند نسبت به سایر ویلا ها متفاوت می باشد. برای خرید این گونه ویلا ها انتخاب های متفاوتی پیش روی شما خواهد بود که می توانید در میان آن ها ویلاهای لوکس و حتی استخردار را خریداری نمایید. در حال حاضر انواع گوناگونی از ویلا شهرکی در استان مازندران موجود بوده که می توان آن ها را به صورت اقساطی نیز خریداری نمود. مناسب ترین گزینه جهت خرید مناسب مراجعه به یک مشاور املاک خوب و معتبر بوده که می توان با راهنمایی های آن ها مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب نمود.

ویلا شهرکی ویلا شهرکی

 

تماس با گروه املاک رادین

شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از گزینه های قابل فروش در میان ویلاهای شهرکی با کارشناسان گروه مشاورین املاک رادین تماس گرفته تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن بهترین گزینه را جهت انتخاب خریداری نمایید. همچنین مشورت و گفتن مشخصات ویلایی که در ذهن دارید به کارشناسان گروه املاک رادین کمک زیادی خواهد کرد تا آن ها شما را نسبت به بهترین گزینه پیش رو راهنمایی نمایند.