ویلا شهرکی

زندگی رو به گسترش شهرنشینی در کنار جمعیت رو به افزایش آن ، سبب گشته است که در شهرهای بزرگی همچون تهران ، مشهد و ... ساخت و ساز به صورت شهرک سازی رو به گسترش باشد. از این رو در چند دهه اخیر نیز توجه به شهرک سازی از نوع ویلا شهرکی در شمال بسیار مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است. در واقع خرید ویلا شهرکی جزء جدیدترین شکل ویلا سازی در شمال می باشد. چرا که تا قبل از این ویلا ها به صورت مستقل ساخته می شد.

ویلا شهرکی به مجموعه ای از چندین ویلا با معماری و بافت سازه ی همانند یکدیگر گفته می شود که در یک محوطه ای با متراژ بالا و خارج از شهر ( زیرا در داخل شهر ، زمین خالی با متراژ و وسعت بالا یافت نمی شود ) تعبیه شده و ساخته می شوند. ویلا شهرکی درست همانند یک شهر کوچک از تمامی قوانین و ضوابط شهرنشینی برخوردار می باشد . وجود جمعی از ساکنین شهرک به عنوان هیئت امنای آن که قوانین و مقررات مربوط به شهرک از قبیل عدم رفت و آمد افراد غریبه و نا آشنا ، رسیدگی به بهداشت و تمیزی شهرک و ... را مورد نظر و موشکافی قرار می دهند، تشکیل شده است.

بنابراین می بایست بیان نمود که رعایت مقررات از سوی تمامی ساکنین شهرک ، یک امر کاملاً الزامی می باشد و می بایست بدون سرپیچی از این قوانین به آن احترام گذاشت. بنابراین قبل از انتخاب و خرید ویلایی مانند ویلا شهرکی می بایست به وجود این قوانین از قبل توجه نمود.

 

مزیت های برتری خرید ویلا شهرکی در شمال

ویلا شهرکی در سه نوع ویلای رو به سواحل دریای خزر ، ویلای رو به جنگل های همیشه سرسبز شمال و یا ویلای معمولی که در اطراف شهرها ساخته می شوند ، وجود دارد. مزیت برخی از ویلاهای شهرکی در آن است که از هر دو چشم انداز ساحل و جنگل برخوردار می باشند .

خرید ویلا شهرکی در شمالخرید ویلا شهرکی در شمال

 


 

خرید ویلا تهرانی نشین بهتر است یا خرید ویلا بومی


 

 

 

اما از مهمترین مزیت های برخورداری از داشتن و خرید ویلا شهرکی در شمال ، برخورداری ویلا از وجود و حضور نگهبان به صورت کاملاً شبانه روز در داخل شهرک می باشد. اغلب کسانی که اقدام به خرید ویلا شهرکی در شمال می نمایند ، اگر چه با هدف سرمایه گذاری سود آور در آینده ، این ویلاها را خریداری می نمایند در حقیقت مکانی برای گذراندن ایام فراغت و تعطیلات آخر هفته و یا ایام نوروز می باشد . بنابراین به صورت 24 ساعته در ویلا حضور ندارند. از این رو وجود نگهبانی که از اموال و ملک آنها نگهداری نماید ، بسیار با اهمیت می باشد که ویلا شهرکی از این امتیاز برخوردار می باشد.

همچنین با خرید ویلا شهرکی ، شما نگران تهیه امتیاز انشعابات آب ، برق و گاز ویلایتان نخواهید بود. چرا که قبل از ساخت و ساز این مجموعه ، سازندگان آن تمامی جواز های مربوط به انشعابات آن را تهیه و خریداری نموده اند.

همچنین نکته مهم در این است که افرادی که به ساخت و ساز ویلا شهرکی می پردازند در کمترین فضا و مکان ممکن ، بیشترین بهره را می برند. یعنی در فضایی محدود و کوچک ، بیشترین امکان ساخت و ساز ویلا  با معماری و طراحی یکسان را اجرا می نمایند.

همچنین شرکت های سازنده ویلاهای شهرکی به صورت انبوه اقدام به خرید مصالح برای ساخت و ساز ویلا می نمایند . از این رو در نهایت ویلایی که ساخته می شود به مراتب نسبت به یک ویلای مستقل ، برای خریدار ارزان تر تمام می شود . بنابراین قیمت پایین تر ویلاهای شهرکی می تواند یک مزیت و برتری نسبت به خرید ویلاهای مستقل با این حجم تورم و گرانی در جامعه باشد.

همچنین ویلاهای شهرکی به مانند ویلاهای مستقل ، طبق اصول و قواعد مهندسی ساخته و پرداخته می شوند . یعنی تمامی مشخصات برخورداری یک ویلا از عایق رطوبتی را دارا می باشند .

ویلاهای شهرکی دارای قوانین خاصی می باشند.ویلاهای شهرکی دارای قوانین خاصی می باشند.


جنگل سیاه‌کلا کجاست و امتیازات آن برای سرمایه گذاری با خرید زمین


 

 

همچنین به لحاظ قانونی و برخورداری از تمامی حقوق مالک، هیچ گونه شبه در سند و یا مالکیت ملک وجود نخواهد داشت . مالک در هر زمان که بخواهد می تواند ملک ویلایی خود را به فروش رساند . و از آنجا که ویلاهای شهرکی ، طرفداران بسیاری دارند ، این ویلاها به راحتی و در مدت کوتاهی به فروش می رسند.

همچنین باید گفت که خرید ویلا شهرکی به مانند خرید مسکن ، ضرر و زیان در آن بسیار کم و ناچیز می باشد . چه بسا با گذر زمان چندین برابر ، بر ارزش ملک و دارایی تان نیز افزوده می شود. اما مهمترین مسئله در انتخاب و خرید ویلا شهرکی در شمال ، توجه به منطقه ای می باشد که قرار است در آن زندگی نمایید. شمال ، مجموعه ای از شهرهای دیدنی و توریستی می باشد. اما برخی به لحاظ نزدیکی به جاده تهران – شمال از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار پیشرفته تری برخوردار می باشند . بنابراین با توجه به میزان بودجه و سرمایه تان می توانید یکی از این شهرها را برای خرید ویلا انتخاب نمایید. مثل شهر نوشهر ، چمستان ، بابلسر و ... که در چند دهه اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده اند.

 

مهمترین نکات در خصوص خرید ویلا شهرکی در شمال

به طور کل در خرید ملک و یا زمین می بایست به یک سری نکات که در هنگام خرید ویلا شهرکی  هم می بایست رعایت نمود ، توجه کرد. یکی از مهمترین مسائل در هنگام عقد قرارداد ، بحث مالکیت قانونی ویلا می باشد که در هنگام عقد قرارداد ، می بایست روشن و مشخص گردد. یعنی قبل از احداث و ساخت ویلا شهرکی می بایست تمامی مراحل کسب مجوز قانونی از مقامات ذی صلاح را کسب نمود تا بتوان به صورت قانونی شروع به ساخت و ساز آن کرد. حتی اگر بدون مجوز و به صورت غیر قانونی شروع به ویلاسازی نمایید ، در هنگام خرید و فروش ویلا با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

نمایی از ویلایی زیبا در شمالنمایی از ویلایی زیبا در شمال

 

از این رو می بایست در هنگام عقد قرارداد به سند قطعیت یعنی سند شش دانگ ویلا توجه زیادی نمایید. سند ، نشانه اعتبار و ارزش ویلا می باشد. در واقع به ویلا حرمت ، آبرو و عزت می بخشد. ویلای فاقد سند هیچ ارزشی نخواهد داشت.

البته در برخی موارد ویلا به صورت قولنامه ای نیز خرید و فروش می شود که در گذشته مورد تایید و اعتبار همگانی بود. البته امروزه قولنامه ها دارای کد رهگیری می باشند. که خود می تواند دلیلی بر ارزش ملک و یا ویلا باشد.

همچنین گاهی خرید ویلا ها چه به صورت مستقل و یا شهرکی ، به صورت پیش فروش عرضه می شود . یعنی ویلا قبل از اتمام نهایی پروژه ، پیش فروش می شود . که این موضوع برای کسانی که بخواهند کم کم سرمایه خود را برای خرید ملک ، وارد پروژه سازند ، یک نقطه امید برای ویلا دار شدن می باشد. اما می بایست از طریق یک مشاور املاک امین و مطمئن وارد مذاکره جهت خرید ویلا شد. چرا که بسیاری از افراد سودجو با پیش فروش کردن ویلاها ، نه تنها در زمان موعد تحویل ویلا آن را کامل به سرانجام نرسانده اند بلکه با کلاهبرداری از مردم ساده لوح ، تمامی سرمایه آنها را بالا کشیده و میدان را خالی می کنند. از این رو اگر با واسطه ای مانند یک مشاور املاک امین که با گردانندگان پروژه های ویلا سازی آشنا می باشند، وارد این معامله شوید ، نه تنها سرمایه تان از میان نخواهد رفت ، بلکه امید به آن دارید که یک وکیل مطمئن همچون مشاور امین ، واسطه شما با شرکت سازنده ویلا خواهد بود.

نمایی از ویلاهای لوکس و زیبا در شمالنمایی از ویلاهای لوکس و زیبا در شمال

 


 

آشنایی با شهرک ساحلی فردوس رویان در مازندران