دلیل هوش بالای شمالی ها چیست و چرا شمالی ها باهوش هستند

چرا شمالی ها باهوش هستند،  هوش  در یک انسان می تواند تاثیر گرفته از عوامل زیادی باشد که ژنتیک یکی از مهمترین آنها می باشد. عوامل دیگری مانند منطقه زندگی فرد و نوع تغذیه او چه از لحاظ جسمی و چه ذهنی  می تواند در هوش او موثر باشد. همه افراد به شکل طبیعی حداقل هوش متوسط را دارند اما بسیاری از افراد در شرایط خاص به نحوی عمل می کنند که محاسبات علمی روانشناسان و جامعه شناسان را به هم می ریزند. یکی از این موارد تعدد قهرمانان در یک یا چند رشته خاص از یک منطقه مشخص می باشد. برای مثال در سالهای اخیر بیشترین قهرمانان ما در ورزش شطرنج در سطح جهانی و آسیایی از شمال ایران و آن هم با سن سال های کم بوده اند. این مسئله باعث شده است که به این نکته توجه شود که مردم منطقه شمال از بهره هوشی بالایی برخوردارند. اما دلیل هوش بالای شمالی ها چیست؟

 مغز عضو پیچیده و خاص بدنمغز عضو پیچیده و خاص بدن

 

همانطور که گفته شد عوامل متعددی می تواند در افزایش هوش در یک منطقه تاثیر گذار باشد.ما به بررسی این عوامل می پردازیم:

  • استفاده از غذاهای دریایی به می گوید چرا شمالی ها باهوش هستند.

مسلم است که مغز که فرماندهی کل بدن را به عهده دارد نیاز به مواد غذایی مناسبی برای عملکرد بهتر نیاز به مواد غذایی مناسب دارد. یکی از منابع تامین کننده این نیاز غذاهای دریایی هستند. در مناطق شمال ایران با توجه به نزدیکی به دریای خزر و وجود انواع ماهی های،  بخشی از وعده غذایی مردم این منطقه تاثیر گرفته از دریاست. تامین فسفر مورد نیاز مغز برای فعالیت در زمان مناسب باعث افزایش عملکرد آن در زمان فعالیت هایی می شود که نیازمند استفاده بیشتر از مغز و سلول های آن برای تصمیم گیری می باشد.

  • وجود منابع غذایی طبیعی

در مناطق شمالی بیشتر مواد مصرفی  مردم به صورت طبیعی کشت می شود. عدم استفاده از مواد شیمیایی و تازه بودن این محصولات سلامت غذایی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود با گذشت زمان سلول های مغز عملکرد مناسب تری نسبت به افرادی که از مواد غیر طبیعی و تراریخته استفاده می کنند داشته باشند. منابع سالم غذایی  دلیل دیگری است که نشان می دهد، چرا شمالی ها باهوش هستند.   

 

 

پرفسور سمیعی نخبه جراحی مغز و اعصابپرفسور سمیعی نخبه جراحی مغز و اعصاب

 

  • خلاقیت

بسیاری از فعالیت های ورزشی مانند شطرنج ، کشتی نیازمند اینست که شما در زمان مناسب خلاقیت به خرج بدهید و شرایط را به نفع خود عوض کنید. خلاقیت ورزشکاران شمالی ما در شطرنج و موفقیت های آنها در این مسابقات سنگین دلیل اینست که چرا شمالی ها باهوش هستند. همچنین در بخش های پزشکی و درمانی ما افرادی مانند پروفسور سمیعی را داریم که با استفاده از هوش و خلاقیت خود به ابداع یک روش نوین در جراحی مغز انجامید.

  • متفاوت بودن دلیل دیگری است که چرا شمالی ها باهوش  هستند

تفاوت در انجام دادن کارها و انتخاب مسیرهایی که فرد را به موفقیت برساند دلیل بر هوش افراد می باشد. نوع نگرش افراد به محیط اطرافشان فرق می کند و قرار گیری مرد منطقه شمال کشور در دل طبیعت و در کنار دریا یکی از عواملی است که تفاوت در نگرش آنها به زندگی را به دنبال داشته است.    

  • برتری جسمی

نوع فیزیک و شرایط بدنی اکثر مردم این منطقه به نحوی است که در فعالیت های بدنی خاص که نیاز به جرات و جسارت بالایی دارد مانند ورزش های خاصی چون وزنه برداری و کشتی و همچنین نوع فعالیت های کشاورزی مانند شالیکاری که نیاز به صبر و تحمل بالایی در انجام کار دارد نشان می دهد که چرا شمالی ها با هوش هستند.

  • شوخ طبعی

 افراد  باهوش بسیار شوخ طبع هستند. هوش کلامی در میان مردم منطقه شمال بسیار دیده می شود و شما نشاط و شادابی را از چهره آنها به خوبی مشاهده می کنید. ما نویسندگان و شاعران و هنرمندان بزرگی در زمینه های طنز از مناطق شمالی کشور داریم که این خود دلیلی دیگر بر هوش بالای مردم این منطقه می باشد.

  • تغییر در شرایط اجتماعی

ایجاد تغییر و بهبود در شرایط اجتماعی از مواردی است که نیاز به روشن بینی و نگرش متفاوت دارد. تغییراتی که در سالهای متمادی در شمال ایران چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ فردی در بین مرم صورت گرفته است نشان دهنده این مورد می باشد که مردمان منطقه از هوش خود در جهت بهبود وضعیت استفاده کرده اند.

  • استفاده از منابع به شکل صحیح

زیبایی مناطق شمالی بر کسی پوشیده نیست، استفاده از این زیبایی ها برای تغییر وضعیت اقتصادی و طراحی مکان های گردشگری خاص در کنار سبک های زیبا و خاص طراحی ویلا ها در شمال ایران را نیز می توان از دلایل هوش بالای مردم این منطقه دانست.

  • کمال گرایی

کافی است یک بررسی ساده انجام دهید عنصر کمال گرایی و تلاش برای قرار گرفتن در شرایط بهتر در بین مردم این منطقه بسیار به چشم می خورد. و جواب این پرسش به راحتی داده می شود که چرا شمالی ها باهوش هستند؟چون کمالگرا هستند.

 

 داشتن هوش بالا در تحلیل مسائل داشتن هوش بالا در تحلیل مسائل

 

  • به روز بودن و انطباق پذیری

با تغییر شرایط جامعه نیاز به تغییر افراد نیز صورت می پذیرد. مردم منطقه شمال ایران در کنار حفظ سنت های قدیمی و زیبای خود به راحتی با شرایط و تغییرات جامعه انطباق پیدا کرده اند و بسیاری از اصول زندگی خود را با حفظ ارزش های اصیل با شرایط جدید انطباق داده اند.

  • روشنفکر بودن

اگر به تاریخچه مبارزات مردمان این منطقه نظری داشته باشید متوجه تفاوت نوع نگرش آنها خواهید شد، متعصبانه برخورد نکردن و انتخاب راههای خاص برای بیان اندیشه از سوی مردم شمال و روشنفکر بودن آنها دلیل دیگری بر برخورداری آنها از هوش بالا می باشد.آنچه مسلم است دلایل اجتماعی و فرهنگی زیادی موجود است که نشان می دهد چرا شمالی ها باهوش هستند. اما همراهی مردم با یکدیگر در رویدادهای متفاوت را هم می توان دلیل بر هوش جمعی بالای شمالی ها دانست.  

  • توجه به سودآور بودن شرایط

مدیریت زمان و امکانات از امتیازات دیگری است که نشان دهنده این است چرا شمالی ها باهوش هستند. تغییر شرایط در بخش های مختلف جامعه از علائم توجه به سود آوری و ساتفاده از موقعیت های مناسب می باشد.

 ایده پردازی در زمان مناسبایده پردازی در زمان مناسب

 

حال زندگی در بین این افراد باهوش و خرید ویلا در شمال:  

راهنمای خرید ویلا در شمال چه مواردی می تواند باشد