کلاردشت کجاست؟

این شهر با قدمت 4000 ساله می باشد که در اطراف آن را کوه های پوشیده از برف و جنگل های بکر و طبیعی وجود دارد. این منطقه در 35 کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر واقع می باشد و دارای جاذبه های توریستی و تفریحی بسیار زیادی است.

آب و هوای کلاردشت جزو آب و هوای معتدل می باشد. وجود رشته کوه‌هاي البرز در کناره‌هاي درياي خزر موجب کم بودن رطوبت در دامنه‌هاي آن شده و سبب بارش باران فراوان در اين ناحيه از شمال کشور مي‌شود. بخشي از اين بارندگي‌ها در ارتفاعات کلاردشت منجر به بارش برف مي‌شود و به همين دليل است که هواي کلاردشت در مقايسه با ديگر مناطق استان مازندران بسيار خنک‌تر و مطبوع‌تر است. جنگل‌هاي انبوه و سرسبز، رودخانه سردآبرود، کوه‌هاي علم کوه و تخت سليمان در بخش غربي، جنگل‌هاي عباس آباد در بخش شمالي، جنگل‌هاي بخش جنوبي، کوههاي کم ارتفاع و روستاهاي دامنه اين کوه‌ها در بخش شرقي، از ديگر مشخصه‌هاي اين منطقه‌است. منطقه کلاردشت با جاذبه های فراوانش سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی وخارجی است.

 

 کلاردشت کجاست

برای دیدن آگهی های خرید ویلا در شمال کلیک کنید.

 

فاصله تهران تا کلاردشت:

کلاردشت در قسمت غربی استان مازندران و در دل رشته کوه البرز واقع است و فاصله آن با چالوس تنها 48 کیلومتر است. کلاردشت در نزدیکی پایتخت واقع شده به طوری که پایتخت نشینان عزیز پس از 170 کیلومتر می‌توانند خود را در قلب کلاردشت ببینند.

از تهران که به سمت چالوس حرکت می کنیم، پس از چند ساعت به شهر مرزن آباد می رسیم. مرزن آباد در گذشته جزء شهرستان کلاردشت محسوب میشد اما در حال حاضر از آن جدا شده است.

در مرزن آباد، یک دو راهی وجود دارد، یکی به سمت چالوس و دریا، دیگری به سمت کلاردشت می باشد.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

کلاردشت کجاست 

برای دیدن آگهی های خرید ویلا جنگلی در شمال کلیک کنید.

 

نکات خرید ویلا در کلاردشت

 

 1) سند ویلاها در کلاردشت

سندهایی که برای ویلاهای کلاردشت در نظر گرفته می‌شوند یا کاملا رسمی هستند و یا این که به صورت بنچاق محلی می‌باشند. طبیعتا با دیدن سند رسمی به ویژه اگر سند تک برگی و یا از نوع منگوله دار خیالتان آسوده خواهد شد. اما این نکته را بدانید که ویلاهایی که درون بافت کلاردشت هستند و  سند آنها بنچاقی باشد، این قابلیت را دارند که برایشان سند تک برگ یا همان رسمی بگیرید به همین خاطر جای نگرانی نیست هرچند پیشنهاد ما این است در این مسیر از راهنمایی‌های یک مشاور املاک معتبر استفاده کنید. به مواردی همچون جواز ساخت و پایان کار ویلا هم دقت ویژه داشته باشید.

 

2) بافت هادی ویلا

 وقتی می‌گویند یک ویلا یا به طور کلی یک ملک درون بافت است، یعنی؛ سازنده اجازه ساخت ویلا در آن قسمت را داشته است و کاملا مجاز و به صورت قانونی به ساخت ویلا دست زده است. این در حالی است که ممکن است یک ویلا خارج از بافت باشد! یعنی صاحب ویلا بدون این که به صورت قانونی اجازه داشته باشد، ساخت ویلا را در آن قسمت آغاز کرده است. که طبیعتا چنین ویلاهایی برای خرید توصیه نمی‌شوند.

البته همیشه این طور نیست که ویلاهای خارج بافت اصلا جواز ساخت نداشته‌اند گاها مشمول "بایدها" و مقرراتی بوده‌اند که سازنده ملزم به رعایت آن‌ها بوده است.
لازم به توضیح است که بسیاری از زمین‌هایی که درون شهرستان کلاردشت قرار دارند نیازمند عقب نشینی می‌باشند، از این رو حتما دقت داشته باشید چه ویلایی را در کلاردشت انتخاب می‌کنید و آیا آن که دست رویش گذاشته‌اید مشمول این طرح می‌شود یا خیر.

 

کلاردشت کجاست

برای دیدن آگهی های خرید ویلا ارزان در شمال کلیک کنید.

 

3) موقعیت جغرافیایی ویلا

موقعیت هر ملکی که می‌خواهید خریداری نمایید از اهمیت شایانی برخوردار است، ویلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به جنگل‌های زیاد و رودی که کلاردشت دارد باید مطمئن شوید آن چه انتخاب کرده‌اید خطر سیلاب تهدیدش نمی‌کند یا در حریم جنگل واقع نشده است، یا در ردیف ویلاهای ممنوعه قرار نداشته باشد. طبیعی است برای آن کس که با این مناطق آشنایی چندانی ندارد احتمال پیش آمدن مشکلاتی حین خرید وجود خواهد داشت بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از یک مشاور املاک آشنا به این منطقه است.

ویلاهای کلاردشت هم می‌توانند بر روی ارتفاع باشند که طبیعتا برای فصل تابستان بی‌نظیرند ضمن این که مشاهده منظره‌های بکر را برای شما ساده‌تر می‌کنند اما ویلاهای جلگه‌ای ارتفاعی ندارند و متصل به دریا هستند به همین خاطر در فصل تابستان با شرجی و گرما همراهند. انتخاب هر کدام می‌تواند مزایا و معایب مختص خود را داشته باشد و بیشتر یک چیز سلیقه‌ای است که ما بر عهده خریدار می‌گذاریم.

 

 

4) سازه ویلا

حتما دقت داشته باشید که ویلایی که قصد خریدش را دارید کاملا مستحکم و بادوام باشد. نوع مصالح انتخاب شده بر پایداری سازه شما بسیار اثرگذار است بنابراین آن‌ها را دست کم نگیرید. از دیگر قسمت‌های یک ویلا که قبل از خرید می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد سیستم گرمایش و سرمایش آن است. موتورخانه را حتما چک کنید. از آن جایی که معمولا ویلاها دارای پله هستند به رعایت استانداردها در ساخت پله دقت نمایید و توجه داشته باشید که عرض پله باید معادل 30 سانتی متر و ارتفاعش معادل 18 سانتی متر باشد. میزان فشار آب و وضعیت برق در آن منطقه را حتما بررسی کنید. نورگیری ویلا از دیگر موارد مهم است، دقت داشته باشید که اتاق خواب‌ها و همچنین نشیمن‌ها بهتر است نورگیری بیشتری به نسبت دیگر قسمت‌ها داشته باشند.

 کلاردشت کجاست

برای دیدن آگهی های خرید ویلا لاکچری در شمال کلیک کنید.


 

مقالات پیشنهادی سایت املاک رادین:

خرید ویلا ارزان قیمت در شمال با املاک رادین

آشنایی با ویژگی های برخورداری از خرید زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با روند قانونی تغییر نوع کاربری زمین کشاورزی در شمال

آشنایی با مناطق بکر مازندران جهت خرید ویلا ساحلی

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا و یا سرمایه گذاری در بورس

خرید ویلا ساحلی و یا خرید ویلا جنگلی

رزک کجاست؟ خرید ویلا در رزک

نکاتی در مورد انتقال مالکیت سند ملک

معامله املاک در رهن بانک چه شرایطی دارد؟

نکاتی در مورد اجاره نامه رسمی و غیر رسمی

خرید ویلا شهرکی مناسب چه کسانی است؟

جالب ترین خانه های ساخته شده در جهان کدامند؟

آشنایی با نحوه خرید ویلا شهرکی در منطقه شمال

مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی در شمال

سبک معماری چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟