گردشگری، مقوله ای با قدمت فراوانی است که، امروزه به سبب، تحول و تکنولوژی های جدید، دچار تغییر و ‌تحول گشته است، و‌ قابل ذکر است، مهمترین و معروفترین، نوع گردشگری، متعلق به، نوع تفریحی است، و کشور ایران، سرزمینی با موقعیت مکانی فراوان، و زیبا می باشد، و یکی از این کشفیات، سفر های ماجراجویانه می باشد، و باید بیان داشت، اکثر افراد، برای اینگونه مسافرت هایشان، از اکیپ های خودمانی،دوستان، و ... با هدف های گوناگون، استفاده می نمایند، چنانچه جزء افرادی می باشید که، عاشق طبیعت گردی هستند، و  همواره در گردش و مسافرت می باشند، توصیه اول مشاوران املاک رادین، طبیعت های بی کران، و کمتر شناخته شده های، شمال ایران، یعنی همان طبیعت سرسبز و جنگل های وسیع می باشد، برای اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

 

 گردشگری

 

 

مطالعه بیشتر:

فاصله تهران تا چمستان

 فاصله تهران تا آمل و شهرهای شمالی

 

 



« منظره های زیبا، در جنگل‌های مازندران »



 

جنگل‌های مازندران، یکی از، زیباترین جاذبه‌های گردشگری، استانهای شمالی، مازندران می باشد، چنانچه، قصد و نیت مسافرت کردن را به سر دارید، و در میان برنامه‌ریزی های خود، سفر به شمال، هم قرار دارد، می توان بیان داشت، استان مازندران، بهترین مقصد گردشگری، برای هر متقاضی، خواهد بود، چنانچه، تصمیم دارید از سایر جاذبه‌های گردشگری شمال کشور دیدن نمائید، توصیه می شود، حتماً یکی از برنامه ریزی هایتان، تماشای منظره‌های شگفت‌انگیز جنگل‌های مازندران باشد.

 

 

 

جنگل سیسنگان:

جنگل سی سنگان، جزء یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران محسوب می گردد، و این پوشش جنگلی، در محدوده ی ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور، واقع شده است و یکی از جنگل های معروف شمال به حساب می آید، این جنگل، پوشش گیاهی وسیعی را به خود اختصاص داده است، چنانچه قصد مسافرت  و یا سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال را دارید، توصیه می شود، به شهرهای نوشهر یا شهر نور مراجعه نمودید، و حتماً از جنگل سی سنگان دیدن کنید.

 جنگل سیسنگان

 

جنگل لاجیم: 

این طبیعت بکر، در حاشیه محیط جاده ای، واقع گشته است، و بدلیل داشتن آب و هوای مرطوب، دارای پوشش گیاهی غنی می باشد، این محدوده جغرافیایی در یخبندان بزرگ، پوشش گیاهی خود را از دست نداده است، و به همین دلیل دارای درختان کهنسال بسیاری است، درختانی که، از دل یخبندان های سرد تاریخ، توانسته اند، سالم و‌ سلامت باقی بمانند، و اکنون، در حاشیه یک جاده ی جنگلی مه گرفته، استوار باشند، همچنین باید بیان داشت جنگل لاجیم، در منطقه سوادکوه مازندارن واقع شده است، و جزء، کهن ترین، جنگل های شمالی می باشد، که در نزدیکی، روستای لاجیم، و در سی کیلومتری پل سفید واقع شده است. 

 

جنگل لاجیم

 

جنگل دالخانی:

جنگل دالخانی یکی از مناطق دیدنی رامسر محسوب می گردد، این جنگل زیبا با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر، و در مسیر جاده ای، رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار گرفته است، و به دالان بهشت معروف است، یک از زیباترین منظره این جنگل، چشم اندازهایی بی کران، به افق های منطقه می باشد، همچنین، جنگل دالخانی، جزء، یکی از تمیز ترین و بکرترین جنگل های شمال است.

 

جنگل دالخانی

 

جنگل سه هزار:

این پوشش گیاهی، در منطقه ی بکر، شهرستان تنکابن، استان مازندران قرار گرفته است،  این جنگل با چشم اندازی های بدیعی، همچون: چمنزارها، جنگل های مرتفع، رودخانه های  پر آب، و ... یک مجموعه، بی نظیر طبیعی را، فراهم کرده است، همچنین قابل ذکر است، این جنگل زیبا، از شهرت زیادی، برخوردار است، که این معروفیت را، مدیون چشمه های آب گرمی می باشد که، در ارتفاعات آن جاری گشته، و همچنین، از دیگر جاذبه های دیدنی اطراف جنگل، می توان به غار دانیال، آب گرم فلک ده، و پارک جنگلی چالدره اشاره نمود.

 

 جنگل سه هزار

 

 

جنگل اومال:

جنگل اومال در شهرستان نکا واقع شده است، و جزء، یکی از جذابترین، جنگل های شمال کشور به حساب می آید، در وصف این جنگل، باید بیان داشت، دارای طبیعتی رنگارنگ و خیره کننده می باشد که، در روزهای مختلف سال چهره ای زیبا و متفاوت، از خود، به نمایش می گذارد، قابل ذکر است، آنچه در این جنگل بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند، سکوت بی پایانی است که در آن جاری می باشد.

 

جنگل اومال

 

جنگل النگدره:

 این جنگل مذکور، در منطقه ای خوش آب و هوای گرگان، واقع شده است، و باید بیان داشت، زیستگاه حیوانات متنوع و زیادی می باشد، که در تمامی فصلول، این جنگل زیبا، سراسر از انرژی مثبت می باشید، تمامی مسافران می توانند، از این جنگل زیبا، در شهر گرگان، لذت دوچرخه سواری و قدم زدن، در بین ،درختان انبوه جنگلی، در سکوتی آرامش بخش را، تجربه کنند.

 
 
جنگل النگدره
 
 

جنگل جوارم:

یکی از بکر ترین و خلوت ترین جنگل های شمالی، جنگل جوارم می باشد که، دارای مراتع سرسبز و جنگل های انبوه، بی نظیری می باشد، در این جنگل، انواع امکانات تفریحی، فراهم گشته است، و همچنین گونه های گیاهی، همچون: افرا، راش، گردو، بلوط و انجیر در این جنگل یافت می گردد، و باید بیان داشت، در بخشی از این جنگل، حیواناتی مختلفی وجود دارد، که بصورت طبیعی در این محیط زیست می کنند، و‌ بصورت منطقه ای حفاظت شده، در آمده است.

 

  جنگل جوارم

 

جنگل کشپل:

این جنگل مذکور، در نواحی چمستان واقع شده است، و از دیگر مزیت های این منطقه، علاوه بر  تفریح و گردش، در جنگل های کشپل، بازدید از گونه های بی نظیری همچون، بلوط و افرا می باشد، همچنین، در این منطقه، چشمه های آب معدنی، وجود دارد که، محیطی برای تسکین، اعصاب، بیماری پوستی، و ... مناسب می باشد، سفر به این جنگل زیبا، با چشم اندازهای بی نظیرش، در تمامی فصول، به خصوص پاییز، توصیه می گردد.

 

جنگل کشپل

 

جنگل لفور:

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که، از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی محسوب می گردد، این جنگل با درختان سر به فلک کشیده، آبشارهای خروشان، و چشمه سارهای زلال، محیطی بکر را، برای یک گردشگری هیجان انگیز، فراهم کرده است، این جنگل زیبا متعلق به دوران ژوراسیک می باشد و قدمتی کهن و‌ چندبن هزار ساله را داراست، همچنین باید بیان داشت،در این جنگل، آبشاری، بنام هفت آبشار، وجود دارد، که یکی از زیباترین آبشارهای مازندران است، همچنین، در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، و... را تجربه کنید. 

 جنگل لفور

 

 در انتهای مقاله، باید ذکر نمود، گشت و گذار در جنگل های شمال، هر شخصی را، وارد دنیایی جدید می نماید که، سراسر هیجان و زیبایی، را به نمایش می گذارد، باید دقت داشته باشید که، به سبب گستردگی و وسعت جنگلهای شمالی، همواره در سفرهای خود، به برخی جنگل های شمال، از یک راهنما استفاده نمائید.

 

 


لینک پیشنهادی:

 فروش زمین در شمال

 فروش ویلا شمال ملکار

خرید کاخ

 فروش نقد و اقساط ویلا مبله