مفهوم سرمایه گذاری:


 

سرمایه گذاری و تبدیل نقدینگی به فرآیند سودآوری، از دیرباز مورد توجه همه ی مردمان این کره خاکی بوده است، که ما شاهدیم، وقوع این امر، در ایران، بسیار پر رنگ است، به علاوه، مسکن، یکی از واجبات و نخستین نیاز بشر  است، که علاوه بر سکونت و محلی برای زندگی، میتواند گزینه ای، برای سرمایه گذاری و سودآوری باشد، علاوه بر این، مسکن، نمونه ای از مهمترین گزینه، در بخشهای اقتصاد ایران و جهان است، و با توجه به نوسانات این بازار، تأثیرات بسزائی در تمام حوزه های اقتصادی می گذارد.

قابل ذکر است، یکی از بهترین مناطقی که اکثریت مردم، متقاظی و طرفدار سرمایه گذاری در این منطقه می باشند، خطه شمال کشور است، که سبب طبیعت خدا دادی و دارا بودن، همزمان جنگل، دریا و کوهپایه در یک منطقه، افراد بسیاری را مشتاق، و رهسپار این شهرها می کند، و وجود شهرهای مختلف در مازندران و دیگر شهرهای شمال کشور، موقعیت سرمایه گذاری را فراهم کرده است، و طبق گزارشات کارشناسان حوزه مسکن، باید به این نکته توجه کرد که، اشباع شدن ویلا و مسکن در شهرهای شلوغ مازندران، همانند سالهای قبل، دیگر دارای پیشرفت روزافزون نیست، بلکه امروزه طبیعت بکر، و ارامش محیط، و دوری از هیاهوهای شهری و انسانی، گزینه های مهم افراد برای سرمایه گذاری است، و این مناطق مانند روستاهای معتبر و خوش نام در سال های آتی، مورد پیشرفت و سود دهی میرسد. 

سرمایه گذاری در مناطق شمالی، بستگی به عواملی مانند، بودجه مالی و همچنین سلیقه شخصی دارد، و همچنین کابران باید علت و هدف از سرمایه گذاری را برای خود مشخص نمایند، زیرا برای مشورت گرفتن در حوزه ملک و ساختمان، این گزینه ها، میتواند کمک بزرگی در یک انتخاب مناسب، برای متقاضیان باشد.

سرمایه گذاری در انواع مختلف 


خرید ویلا گزینه ای برای سرمایه گذاری:


 

 هنگامی که قصد خرید ویلا را در ذهن خود پرورش داده اید، حتما باید به نکات مهمی در این باب توجه کرده باشید، زیرا صرفا خرید یک بنا، به تنهایی نمی تواند سود دهی داشته باشد، بلکه عوامل محیطی مانند، چشم انداز، مسیر عبوری، موقعیت منطقه، دسترسی ها، و ... عواملی مهم در شکل گیری و انتخاب یک گزینه برای سوددهی مهم هستند، از مزایای انتخاب ویلا میتوان این را بیان کرد که، هیچ گاه قیمت مورد انتخابی، کمتر از قیمتهای بازار مسکن نمی شود، و باید این خاطر جمعی را داشته باشید که، قیمتها شاید به رشدی که در خاطرتان بوده است نرسد، ولی همسو با قیمت بازار مسکن پیش می رود، شاید در این حوزه رشد مالی چشم گیری به دست نیاید، ولی در برابر دیگر سرمایه گذاری هایی مانند، طلا و بورس، که روزانه و ساعتی در حال نوسان است، دچار استرس و ترس نمی گردید، و اطمینان خاطر دارید که سرمایه اولیه شما حفظ گردیده، و متحمل باخت پول نیستید، و همین علتها، باعث گشته، هنگامی که سخن از سرمایه گذاری و حفظ مال، سخن به میان می آید، مردم بیشتر ترجیح می دهند، اولین گزینه انتخابی شان، ملک و ساختمان باشد، زیرا میتواند با توجه به کاربری که دارد، بستری مناسب برای اجاره دادن باشد. 

 


زمین و انتخابی هوشمندانه برای سرمایه گذاری:


 

 بسیاری از افراد در انتخاب گزینه های انتخابی برای سرمایه گذاری، بسیار وسواس گونه عمل می کنند، و موردهای موجود را با سلیقه شخصی خود، در یک سو و هماهنگ نمی بینند، بنابراین مشاوران فعال در حوزه بازار مسکن، خرید زمین را بهترین پیشنهاد برای اینگونه افراد می دانند، تا بتوان از طریق ساخت و ساز با نقشه و سلیقه شخصی، به رضایت برسند.

 خرید زمین یا ویلا 


مزایای انتخاب زمین در جهت سرمایه گذاری:


 

 *  زمین می تواند، یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری باشد، زیرا با توجه به رشد قیمتها، سود دهی بیشتری نسبت به خانه و ویلاها دارد.

 

*  زمین، همانند ساختمان، نیاز به مراقبت و رسیدگی ندارد، سن و نوساز یا قدیمی بودن در زمین معنی ندارد، و با توجه به تورم و قیمتها، زمین هم به همین نسبت رشد می کند، و ارزش آن روز به روز رو با افزایش است.

 

* از دیگر مزایا میتوان، به کسب مجوز در جهت ساخت و ساز اشاره کرد، و همچنین میتوان، از طریق ساخت و ساز انبوه، و فروش ساختمانها، علاوه بر کسب کار، به درآمدزایی بالایی دست یافت.  

 


نکات کلیدی در رابطه با سرمایه گذاری مناسب:


 

در ابتدای جمله باید بیان داشت، که در سرمایه گذاری نباید عجول بود، زیرا قدم نهادن در این راه، صبر و تحمل می طلبد.

۱) برای سودآوری بیشتر، کافی است کمی هوشمندانه فکر کنید، یکی از راه های کسب درآمد بیشتر، میتواند انتخاب و خرید، خانه ها و ویلاهای قدیمی و نیمه ساخته، با قیمت مناسب باشد، و بعد از بازسازی و تعمیر این گزینه ها با روش های مد امروزی، میتوان به قیمت قابل توجهی به فروش برسانید.

۲) در کنار ملک و ساختمان های مسکونی، گزینه های تجاری هم وجود دارند، که با توجه به موقعیت ملکهای تجاری، سوددهی چشمگیرتری نسبت به مسکونی را دارا هستند.

۳) ابعاد و اندازه ملک ملاکی برای سوددهی نیست، برای مثال، شاید فکر کنید هرچقدر متراژ بالا باشد، سوددهی بهتر است، کاملا در اشتباهید، گاهی زمینهایی با متراژ معین و در حد معمول، با موقعیت قرارگیری و امکانات مناسب، میتواند خیلی سریعتر و با قیمت مناسبتر از گزینه اولی به فروش برسد.

نکات هم در حوزه سرمایه گذاری 


 مناطق مناسب برای سرمایه گذاری در شمال کشور:


 

تمام مناطق شمالی، دارای زیبایی بی کران با امکانات مناسب می باشند، اما برای سرمایه گذاری باید به دنبال مناطقی باشید که، دارای ارزش و سوددهی مناسب باشد، انتخاب منطقه، بستگی به بودجه و سلایق مشتری دارد، و می تواند برای هر فرد متفاوت باشد، اما بر اساس آمار و بررسی های انجام شده، محمودآباد، نوشهر، چالوس، رامسر، متل قو، نور و ... می تواند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری معتبر باشد، بنابراین اینگونه باید بیان داشت که، سرمایه گذاری از طریق خرید زمین یا ویلا، در مناطق معتبر و بنام، در هر دو حالت سودمند است.

منطقه مناسب برای سرمایه گذاری


 برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی و شناخت درست از انواع ویلاها و زمین، می توانید با مجموعه املاک رادین تماس برقرار نمایید، و چنانچه خواستار، بررسی بیشتر، و مقایسه ویلاها را دارید، می توانید از گزینه های زیر استفاده نمایید.

 

 خرید کاخ ویلا

خرید ویلا شمال

خرید زمین در شمال

خرید و فروش ویلا در املاک شمال