{ انواع ویلا در شمال، از نظر موقعیت مکانی }

 

از دیرباز تا به حال، ساخت و ساز، و خرید و فروش ویلا، در مازندران و‌ شهرهای شمالی، پرطرفدار بوده است، ولی این چند سال اخیر، این روند، رشد چشم گیری پیدا کرده است، که عواملی همانند، آلودگی، ازدحام جمعیت، چهره ی نامطلوب کلان شهرها، ترافیک و خستگی کار روزانه، و ... سبب گشته تا افراد بسیاری، برای تفریح و‌ یا سکونت دائم به این مناطق، خوش آب و هوا، روی آورند، و شمال کشور، به خاطر وجود مناطق مختلف، این امکان‌ را برای، سازندگان پدید آورده، تا ویلاها و ساختمان ها، را با توجه به بودجه، و‌ سلیقه ی شخصی، اجرا نمایند.

و باید این مسئله را فراموش نکنیم که، یکی از دلایل مهم و اساسی، اکثریت متقاضیان و خریداران، گزینه اقتصادی و‌ سرمایه گذاری می باشد، زیرا امروزه با توجه به افزایش روزانه قیمت ها، و برای حفظ، و افزایش ارزش سرمایه، به خرید زمین، ویلا و ساختمان پرداخته اند.

حال ما در این مقاله، قصد داریم، در ابتدا، به بررسی، انواع ویلا، و دلیل گوناگونی آنها ، از جهات موقعیت مکانی، برسیم.

 

خرید و فروش ویلا

  


ویلا ساحلی


 

خرید ویلا و‌ ساخت و ساز در کنار سواحل، با چشم انداز، زیبایی، همچون دریا، یکی از پر طرفدارترین گزینه های انتخابی برای سرمایه گذاری می باشد، و امروزه پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن، در سبک ساختمان ها و ویلاها اثر گذاشته، و باعث شده زیبایی این فضاها دو چندان شود، این ویلاهای مذکور، با توجه به دسترسی آسان به دریا، و بهره گیری از امکانات رفاهی و تفریحی، و همچنین چشم انداز های بی نظیر و زیبا، می تواند ویژگی های مثبت یک ویلا باشد، و به همین سبب این نوع ویلا، به نسبت انواع دیگر، گرانتر می باشد.

در هنگام خرید ویلا ساحلی، می بایست، حتما به نکات مهمی، همچون، ارزش و موقعیت مکانی زمین، دسترسی و راه های ارتباطی، همسایگان و ویلاهای اطراف، امنیت، امکانات رفاهی منطقه توجه شود.

 

 


معایب ویلای ساحلی:


 

• آب و هوا، یکی از گزینه هایی است که، می تواند برای ویلاهای ساحلی، مشکل ساز باشد، زیرا شمال کشور، دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشد، و همین باعث رطوبت بالای هوا می شود، و خطری برای فرسایش نمای ساختمان، و کم شدن عمر ساختمان ها می گردد، و می تواند، برای ساکنین هر ساختمان، متحمل هزینه ی زیادی گردد، و بنابراین، پیشنهاد می شود، قبل از هرگونه تصمیم گیری برای خرید، حتما از مرغوبیت مصالح و کیفیتش اطمینان حاصل نمائید.

• در مورد زمین های نزدیک دریا، باید اینگونه اطلاع داشته باشید که، منطقه ی مناسبی برای کشت، و کاشت گل و گیاه، نمی باشد، و چنانچه دوست دار، گیاهان، و باغبانی در باغچه ها و زمین ها، می باشید، می بایست در انتخاب خود، تجدید نظر نمائید، زیرا اینگونه ویلا، نمی تواند محیطی مناسب، برای گذراندن اوقات فراغت، و لذت بردن از تماشا، و باغبانی، را برای شما فراهم نماید.

 چنانچه در صورت خواندن این مقاله، احساس کردید که عجولانه، و بدون هیچ شناختی، به خرید ویلا پرداخته اید، باید به این نکته توجه کنید که، افراد بسیاری، با وجود دانستن، تمام این نکته ها، باز هم به خرید ویلا ساحلی علاقه مند هستند، و این ویلاها، جزء یکی از ویلاهای پر فروش می باشد، و در هر زمانی، می توان این ویلاها، را به فروش رساند.

 ویلا ساحلی چیست

 

اگر علاقه مند، به خرید و فروش ویلای ساحلی هستید، بر روی لینک های زیر، کلیک نمائید.

 خرید ویلا دوبلکس ساحلی

فروش دوبلکس ساحلی با استخر

خرید ویلا دوبلکس ساحلی 

  


ویلا جنگلی


 

همانطور که اطلاع دارید، استان مازندران به سرسبزی، جنگل و طبیعت بکرش معروف است، و امروزه سازندگان و طراحان، دسترسی و امکاناتی در این محیط ها پدید آورده اند، تا افراد بتوانند، از زندگی ماشینی و پر استرس، دور شوند، و چند روزی هم شده، در محیط هایی همسان با طبیعت قرار گیرند، و از آرامش طبیعت بهره گیرند، و استرس و خستگی روزانه را بدر کنند.

قابل ذکر است، دلیل انتخاب ویلاهای جنگلی به سبب وجود، بنا در دل جنگل، یا در مسیر ورودی های جنگل ساخته شده، که، به این اسم لقب گرفته است، از ویژگی های بارز، ویلاهای جنگلی، می توان، به سرسبزی و خرمی طبیعت اطراف ویلاها اشاره نمود، که شرایط را برای قدم زدن در مطیحی ناب، با صدای پرندگان، را فراهم می نماید، و این مناطق، برای ساعتی، انسان را از تمام ناراحتی و مشغله های زندگی دور می کند، و‌ جان آدمی را سرشار از انرژی و روح زندگی می نماید، در کنار این همه زیبایی های طبیعی، و نکات مثبت، باید در هنگام ساخت و ساز، و خرید اینگونه ویلا، به نکات زیر توجه نمود:

• در هنگام ساخت و ساز و خرید ویلا، حتما به این نکته توجه داشته باشید، که زمین در محدوده قانونی قرار گرفته باشد، و در صورتی که زمین ها جزء اراضی جنگلی باشند، می بایست، زمین ها پس داده شود، و یا ویلاها تخریب گردند، و همین مسائل، باعث مشکلات فراوان و از بین رفتن سرمایه می شود.

 

• از دیگر نکاتی، که باید حتما بررسی گردد، امنیت منطقه می باشد، که در پی حفظ نبودن محیط، زمینه مشکلات زیادی ایجاد می گردد، و چنانچه در طول سال، افرادی در ویلاها، سکونت نداشته باشند، می تواند، مورد سرقت و آسیب دیدگی به اموال گردد.

 

• در هنگام ساخت و ساز و یا خرید ویلا در شمال، باید به عایق بندی و چگونگی ساخت، و استفاده از مصالح مرغوب توجه کنید، زیرا این شهر، به دلیل بارندگی فراوان، و وجود باد، و تغییرات عوامل جوی، باید از استقامت و مصالح مناسب، استفاده شود، چون رطوبت در این استان بالاست، و عدم استفاده از عایق بندی مناسب، باعث فرسایش، و نفوذ رطوبت به قسمت های داخلی ساختمان می شود، و زندگی را برای ساکنین مختل می کند، و چنانچه بخواهید، عیوب ساختمان را، بازسازی کنید، می بایست، به صورت اصولی ساختمان را، درست کنید، که برای این کار، متحمل هزینه زیادی می شوید. 

 

• همانطور که در سطرهای بالا ذکر شده، در شمال کشور، بارش باران، و برف، بسیار زیاد است، و با توجه به این، اوضاع، باید تدبیری برای سقف های ساختمان و‌ ویلاها اندیشید، که تجمع برف و باران، بر روی بام ها، باعث آسیب به سقف، نگردد، به همین دلیل، بیشتر خانه و ویلاهای، شمال کشور، دارای سقفی شیب دار می باشند، و یا سقفی تعبیه شده، که به راحتی، بتواند آب باران و ... را به زمین، و یا مناطق مشخص شده، هدایت نماید.

 


مشکلات و معایب خرید ویلا جنگلی:


 

فاصله زیاد از مرکز شهر

 

• دور بودن از مراکز رفاهی، فروشگاه های غذایی، و مراکز خدماتی و ...

 

• راه های ارتباطی، جاده های جنگلی همانطور که در روزهای مساعد جوی، بسیار لذت بخش، و زیباست، در بعضی از فصول سال، با وجود بارش باران، و لغزنده شدن جاده، و ... می تواند، بسیار مشکل آفرین باشد.

 

• در جنگلها، باید احتمال وجود حیوانات چه اهلی و غیر اهلی را بدهید.

 ویلا جنگلی کجاست

  


 کوهستانی


  

همانطور که اطلاع دارید، مازندران، دارای گونه ی آب و هوایی، مختلف است، و‌ به همین دلیل، مناطق کوهستانی، یکی از این، نمونه ها می باشد، در اطراف مازندران، و شهرهای اطراف شمال، ارتفاعات و کوهپایه هایی وجود دارند، که مناطق دنج و زیبایی برای ویلاسازی می باشد، و امروزه شاهد پیشرفت این ساخت و‌ ساز، در این مناطق هستیم، و همچنین به ویلاهایی که، در مناطق کوهپایه ای و ییلاقات وجود دارند، به ویلا کوهستانی، لقب گرفته اند، و باید ذکر کنیم، که افرادی که نسبت به رطوبت، و شرجی بودن هوا، حساسیت دارند، این ویلاها، می توانند، گزینه مناسبی، برای سرمایه گذاری و تفریح باشد.

 

ویلاهای کوهستانی، دارای ویژگی های مثبتی هستند، که به چند نمونه از این مزایا در سطرهای زیر، پرداخته ایم:

 

* امنیت، در ویلاهای کوهپایه ای از اهمیت بالایی برخوردار است، و همچنین، باید از حفظ و امن بودن، جاده ها، و مسیر ارتباطی، و راه های عبور و مرور هم مطلع شوید، و تمام شرایط را بسنجید.

 

* استحکام و پی سازی در اینگونه ویلاها، و با وجود ارتفاعات و منطقه ی سنگی، از اهمیت بالایی برخوردار، است.

   


 مشکلات ویلای کوهستانی:


  

• اینگونه ویلاها، با توجه به امکانات تفریحی، و رفاهی کمتر، و دور بودن از شهرها، و مراکز خرید و تفریحی، برای همه ی افراد، خوشایند نمی باشد، و همین گزینه ها باعث شده، ویلاهای کوهستانی، طرفداران خاصی را به خود جذب کنند، و اینگونه ویلاها، به نسبت دیگر ویلاهای ذکر شده، مدت زمان بیشتری، می طلبد، تا به فروش برسد.

 

• ویلاهای کوهستانی، به خاطر قرارگیری در ارتفاعات، و در کوهپایه ها، باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد، صرف کنند، و جاده ها و مسیر عبوری نامناسب، و باریک، یکی از مشکلات ، اینگونه ویلاهاست، و باید ذکر کرد، این مسیرهای عبوری، در فصل های سرد سال، بسیار لغزنده و خطر آفرین می شود.

 

•  به دلیل فاصله زیاد، مسیر عبوری ویلا تا مرکز شهر ، و عدم وجود رفت و برگشت متداوم، می بایست قبل از حرکت، لیستی از تمام مایحتاج را تهیه نمود، تا در ویلا با کم و کسری، روبرو نشوید.

 

ویلا کوهستانی کجاست

  


ویلا مستقل


 

این دسته از ویلاها، بصورت انفرادی، و به دور از محوطه شهرکی ساخته شده اند، بسیاری از اشخاص، از اجرای قوانین و ضوابط اجرا شده بیزارند، و دوست دارند در محیط ویلای خود با رعایت قوانین محیط و منطقه، مستقل و آزاد باشند، و اوقات فراغت خوشی را بگذرانند.

 


مزایای ویلا مستقل: 


  

• اینگونه ویلا، بدور از محیط های شهرکی، می تواند، حس استقلال، و آرامش را به ساکنین، القا نماید.

 

• بسیاری از افراد، با منظور اسکان دائم، در سالهای آتی، به خرید ویلا و سرمایه گذاری در مازندران می پردازند، و بنابراین، ویلاهای مستقل، بهترین گزینه برای اینگونه افراد می باشد، زیرا در آینده، با زندگی دائمی در چنین فضایی، دچار مشکلات و معذب بودن نمی گردد.

 

• در هنگام خرید ویلا مستقل، سعی کنید منطقه مناسب و خوش نام، و بنایی، حیاط دار، انتخاب نمائید.

در اخر مطلب ویلاهای مستقل باید ذکر کنم که، امنیت، تعمیر ویلا، و‌ زیباسازی و تمیز نمودن ویلا، و ... همه بر عهده مالک ویلا می باشد.

 

 

ویلا مستقل چیست

  


ویلا شهرکی


 

به مجموعه ای از ویلا، که در منطقه ای محصور، و محافظت شده قرار دارد، را ویلا شهرکی می نامند، که معمولا، این ویلاها دارای مشاعاتی برابر می باشند.

  


ویژگی های مثبت ویلا شهرکی:


  

• امنیت موجود در شهرکها، از ویژگی های مهم و بارز، اینگونه ویلاها می باشد، همانطور که اطلاع دارید، شهرکها، توسط شرکت ها و سازندگان، با طراحان و افراد متخصص ساخته می شوند، و اولین گزینه در کنار دیگر قوانین ساخت و ساز، ایجاد حفظ حریم ساختمان ها، با ایجاد حراست و نگهبانی می باشد.

 

• بسیاری از افراد، در کنار انتخاب ویلای مناسب، از انجام معامله و وجود، افراد سودجو هراس دارند، که این مشکل در ویلاهای شهرکی وجود ندارد، و هر فرد می تواند، با اطمینان خاطر، به معامله بپردازند.

 

• خریداران ویلای شهرکی، دگیر درگیری و غصه، انشعابات ویلا را ندارند، زیرا تمامی این مراحل قبلا توسط سازنده انجام گشته است.

 

• کیفیت مصالح و زمین های برای احداث شهرک، جزء اولین قوانین اجرایی، برای ساخت و ساز می باشد.

 ویژگی ویلاهای جنگلی


 

در ادامه مقاله، اینگونه باید بیان داشت که، به دلیل تنوع موقعیت مکانی، اولین سوالی که به ذهن هر متقاضی می رسد، این است که، از بین این ویلاها، کدام منطقه و بنا، از دیگری مناسب تر است؟ برای مثال، شاید اینگونه سوال مطرح شود که، به دلیل زیبایی مکان های پیشنهادی، و داشتن منظره های چشم گیر، در بین انتخاب خرید ویلا جنگلی، و‌ ساحلی، کدام بهتر است؟

باید در جواب اینگونه بیان داشت، که‌ سلیقه و بودجه، در انتخاب و گزینش ویلا، سهم بسزائی دارد، همانطور که بیان شد، هر ویلا دارای مزایا و‌ معایبی می باشد، که هر شخصی می تواند، با کسب اطلاعات، به یک گزینه، و انتخاب درست، دست یابد.

در انتهای مقاله، باید بیان داشت، شمال کشور، دارای ویلاهای گوناگون، در سبک و طرح، و در موقعیت های متفاوت، اجرا شده است، و نمیتوان گفت، هر کدام از دیگری برتری دارند، بنابراین، انتخاب یک ویلا، به نظر شخصی، سلیقه، و کاربرد، هر فرد، بستگی دارد، با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما همراهان گرامی.  

 

مقالات پیشنهادی املاک رادین:

 


 خرید ویلا با انشعابات اصلی                               بام باغ چیست؟                                همه جاهای دیدنی نوشهر

 


دکوراسیون داخلی مینیمال                              جاهای دیدنی شهر نور                                 خرید ویلا در شمال

 


طراحی ویلا در شمال                                     سرمایه گذاری در شمال                               خرید ویلا استخردار یا ساحلی