{ خرید ویلا با انشعابات اصلی، و‌انواع انشعابات ساخت }

 


انشعاب چیست؟


 

در ساخت و ساز هر ساختمانی، اصلی و مهمترین نکته قبل از شروع اجرا، درخواست و دریافت انشعابات، ساختمان می باشد، زیرا بدون این امکانات ساخت و ساز، و سکونت، در این ساختمان، امکان پذیر نمی باشد، و این انشعابات در حقیقت، باعث‌ ایجاد، جریان زندگی در محیط می شود، بنابراین هر ساختمانی دارای انشعاباتی گوناگون می باشد، و هیچ گونه فرقی بین ساختمان های مسکونی، تجاری، فرهنگی، و ... وجود ندارد، و اولین کار در هر ساختمانی دریافت و اجرای امکانات می باشد.

انشعابات مورد استفاده در هر ساختمانی: می تواند، گزینه هایی نظیر، انشعابات گاز، برق و آب می باشد، و قابل ذکر است، برای دریافت هر گونه از، انشعابات ساختمان، باید به مرکز و اداره مد نظر مراجعه کرد، و با توجه به، ثبت درخواست انشعابات، و در صورت زندگی در برج ساختمانهای طبقاتی، باید تعداد انشعابات هم ذکر گردد، تا در بررسی های انجام‌ شده، به تقاضای هر فرد رسیدگی شود، تا مجوز صادر گردد.

 انشعاب چیست

 


انواع انشعابات در نگاه اختصاصی تر


 

انشعاب برق: این انشعاب به معنی، بهره گیری و جریان برق در  هر ساختمان، با توجه به نوع کاربری، توسط سیم کشی های نصب شده، و‌طبق اصول و قانون شرکت برق صورت می پذیرد. انواع انشعاب برق، با توجه به نوع کاربر:

 

انشعاب برق خانگی= این نوع برق، برای مصارف خانه هایی است، که با وسایل و تجهیزات خانگی ایجاد گشته است، و اداره برق، با توجه به قوانین و دستوراتی که، وضع کرده است، هر واحد‌ یا خانه ای که، دارای یک آشپزخانه، نشیمن و سرویس بهداشتی و حمام باشد، و از در وروی جداگانه، و سیم کشی برخوردار باشد، اداره مربوطه، با درخواست مجوز، موافقت می نماید، همچنین باید ذکر داشت، که اثبات و صدور مجوز، توسط اداره برق بررسی، گردد.

 

انشعابات عمومی= همانطور که از نامش پیداست، برای مصارف عمومی کاربرد دارد.

 

انشعابات مشارکتی= برق های اشتراکی به منظور استفاده از آسانسور، تأسیسات، تهویه، روشنایی های اشتراک و دیگر خدمات عمومی، در ساختمان‌ها، برج ها مسکونی و شهرک های صنعتی، کاربرد دارد. 

 انشعتب برق چیست

 


 

انشعابات گاز: این نوع انشعاب، یکی از اصلی ترین، امکانات برای یک ساختمان و خانوار، و همچنین خانه، و ویلا، در شمال و ... به حساب می آید، و‌ در هنگام تقاضا برای دریافت انشعاب گاز، در اداره مربوطه، اگر بیش از حد مجاز خواسته باشید، در انتهای هر ماه، اهالی ساختمان، باید هزینه های زیادی را، در طی قبوض ارسالی، پرداخت نمایند. 

 

 برای دریافت انشعابات گاز، باید این روند، طی  شود:

 

* مراجعه به اداره گاز مربوطه، و ارائه مدارک و مجوز، برای نصب علمک، همچنین، آدرس محل مربوطه، به همراه ارائه جواز ساخت، پروانه پایان کار و‌ سند مالکیت الزامی است.

 

* بعد از ارائه درخواست، جهت نصب علمک، کارشناسان مربوطه، طبق آدرس و مشخصات ثبت شده، از محل مورد نظر، بازدید کرده، و تهیه گزارش نموده، و محل علمک اجرایی را مشخص و علامت گذاری می کنند.

 

* بعد از مشخص نمودن جایگاه علمک در ساختمان مذکور، فرد متقاضی را به شهرداری، جهت، اخذ مجوز، بابت حفاری و نصب علمک، ارجاع می دهند، و استعلام از اداره های آب و برق منطقه مربوطه.

 

* ارائه مجوزهای اخذ شده، جهت نصب علمک، و دیگر اداره های مذکور.

 

*  و در انتهای کار، حفاری و نصب علمک

 

قابل ذکر است، بعد از ارائه مدارک، تا حدودی مراحل اولیه کار طی گشته است، و مالک می بایست بعد از دریافت، این مجوز، به لوله کشی ملک خود، با هر گونه کاربری اقدام نمائید، در سطر زیر، به این مراحل پرداخته شده است:

 

• گزینش و انتخاب یک پیمانکار متخصص، در جهت ارائه لوله کشی ملک، در قبل و بعد اخذ مجوز و نصب علمک.

 

• تهیه نقشه و ارائه این مدرک، به سازمان نظام مهندسی و تنظیم قرارداد، و ارائه مدرک توسط پیمانکار به منقاضیان.

 

• بازدید و راهنمایی های لازم از محل مورد نظر، و بازرسی و صدور مجوز کار، و ارائه نقشه به متقاضی  

 

• اجرای لوله کشی، و ارائه نقشه، به همراه فیش پرداختی، به سازمان نظام مهندسی

انشعاب گاز چیست

 


 

انشعابات آب: هر کدام از انشعابات برای هر ساختمان و ساکنینش، می تواند ضروری و مهم باشد، اما این انشعاب یکی از مهم ترین و اصلی ترین گزینه ها می باشد، برای دریافت این انشعاب می بایست به اداره آب و فاضلاب مراجعه نمائید، و در طی این کار باید، سایز لوله ها، متراژ و تعداد طبقات ساختمان، به نسبت کاربری آن مشخص شود.

 

 انشعاب مسکونی: در این نوع انشعاب، فقط در حد مصارف شرب خانگی، شست و شو و بهداشت و دفع فاضلاب خانگی باشد، مجوز خانگی ارئه می شود.

 

انشعاب غیر مسکونی: به انشعابات مصارف دولتی، تجاری، صنعتی، ساخت و ساز، پاساژها و... تعلق میگیرد.

 

انشعاب آب چیست

 


خرید ویلا در شمال، بدون انشعاب:


 

امروزه ویلاهای مختلفی، در مدل های گوناگون وجود دارد، که نسبت به انشعابات گاها دچار مشکل هستند، بعضی از سازندگان ویلاها، به دلیل سود بیشتر، ویلاها را بصورت غیر قانونی می سازند، و گاها خرید و فروش زمین و ویلاهایی داریم که از انشعابات آب و برق برخوردار نیستند، و یا دارای کنتور نمی باشند، و در طول ساخت و ساز بصورت غیر قانونی، از همسایگان و اطرافیان انشعابات دریافت کرده اند، و همچنین باید بیان داشت، شرکت های آب و برق و ... بعد از اتمام ساخت و ساز، به راحتی انشعابات ارائه نمی دهند، به همین خاطر پیشنهاد می شود، در هنگام معامله، چنانچه زمین یا ویلا را از جهات مختلف مانند سند بررسی می کنید، حتما به گزینه انشعاب ساختمان هم دقت نمائید، زیرا در صورت عدم این امکانات، در آینده با مشکلات مختلفی روبرو خواهید شد، و همیشه کارشناسان حقوقی املاک رادین، بیان داشته اند، گول تبلیغات خرید ویلای ارزان، را نخورید، و به سبب ارزانی خریداری ننمائید، که در آینده خود را در درسر قرار دهید.

 

انواع انشعابات ساختمان


 

 چنانچه قصد خرید زمین و ویلا در شمال را دارید، پیشنهاد می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره، و جلوگیری از خطرات احتمالی، حتما با مشاوران املاک رادین تماس برقرار نمایید، تا در این راه به شما کمک نمایند.

و در انتهای مقاله، از همراهی شما بزرگوران، بسیار سپاسگزارم، امیدوارم از این مقاله استفاده کامل را برده باشید، با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون.