خرید ویلا استخردار یا خرید ویلا ساحلی در شمال؟

هنگامی که بحث خرید ویلا به میان می آید، ناخودآگاه فکر و ذهن، اکثریت مردم به مناطق شمالی، و مناظر طبیعی همچون جنگل سرسبز و دریای زیبا سوق پیدا می کند، و همین دلایل، زمینه های سرمایه گذاری در شمال، و جذب توریست را فراهم می کند، زیرا وجود جنگل و دریا به نوعی منبع آرامش و انتقال انرژی مثبت به افراد است، و بطور کلی، شمال کشور دارای، سه نوع ویلا( ساحلی، جنگلی و کوهستانی) می باشد، که مجموعه املاک رادین، قصد دارد، در این مقاله، با توجه به افزایش تقاضای خریداران ویلا ساحلی، به این موضوع بپردازیم، پیشنهاد میشود، برای کسب آگاهی بیشتر و معامله ای سودمندانه با ما همراه شوید.

 

شرط اول برای انتخابی درست، و هماهنگ با سلیقه شخصی، شناخت اولیه و اطلاعات مناسب، در مورد ویلاهای مورد نظر است، در متن زیر به یک نمونه از این ویلاها پرداخته شده است.

 

 

انتخاب ویلا مناسب در شمال


 

 ویلای ساحلی:

این نوع ویلا، همان گونه که، از اسمش پیداست، در کنار ساحل و دریا بنا گردیده است، و بر اساس موقعیت قرارگیری، جزء ویلاهای پرطرفدار است، و زیبایی دریا و ارامش و خروشش سبب گشته، تمام فصول از زیبایی خاصی برخوردار باشد، و باید بیان داشت که، قیمت این ویلاها، به نسبت دیگر ویلاها گران تر است.

 

مزایای ویلا ساحلی:

از مهمترین مزایایی که میتوان از آن نام برد، سرمایه گذاری سودمندانه است، زیرا سواحل دریا به خاطر محدودیتها و نوع گستردگی که دارند، همواره ساخت و ساز صورت نمیگیرد، و‌ محدود میباشد، و همین شرایط خاص، موجب سودآوری ،و بالا بودن قیمت، این نوع ویلاها گشته است، همچنین از دیگر ویژگی های مثبت، در ساخت ویلای ساحلی، میتوان به مصالح مرغوب و مقاوم در برابر رطوبت اشاره کرد، با توجه به نکات مثبتی که بیان شد، اما باید در هنگام خرید و معامله، به امنیت سواحل، موقعیت مکانی، و همچنین امکانات و همسایگی ویلا توجه کرد.

همیشه در کنار هر نکات مثبتی، دیدگاه و نقاط منفی هم وجود دارد، که همین نقص ها، هم نسبی بوده، و باعث خلق تقاوت و گاهی زیبایی می شود، حال در این مبحث ما در کنار تمام زیبایی های سواحل میخواهیم به بررسی معایب این نوع ویلا، بپردازیم، پس مانند همیشه همراه و حامی ما باشید.

 

معایب ویلاهای ساحلی:

اولین گزینه، میتوان به آب و هوای معتدل شمال کشور اشاره کرد، که این گزینه، در کنار دریا و سواحل، میزان رطوبت و شرجی بودن هوا شدت بسیاری میگیرد، و برای اشخاصی که با این هوا مشکل دارند، میتواند یک گزینه منفی باشد.

بعضی از افراد، بسیار مشتاق، و طرفدار گل و گیاه، و کاشت محصولات ارگانیک گیاهی هستند، اما زمینهای ساحلی، گزینه ی مناسبی برای این کار نمی باشد، و چنانچه به این گونه کارها علاقه مند هستید، باید در انتخاب خود، تجدید نظر کنید، اما به طور کلی این گزینه های بیان شده، با توجه به سلایق و دیدگاه هر فرد، متفاوت است، ولی ما بر حسب وظیفه، به این موارد اشاره کرده ایم، که شما بتوانید، انتخابی مناسب داشته باشید، و از ضررهای احتمالی، پیشگیری کرده باشیم.

بر اساس توضیحات داده شده، بسیاری از افراد، با وجود امکانات طبیعی و خدادادی، همچون دریا و سواحل زیبا، ترجیح می دهند، ویلاهایی با وجود استخر خریداری نمایند و از دیدگاهی متفاوت برخوردار هستند، با این نوع گزینه همراه میشویم تا بتوانیم انتخابی درست داشته باشیم.

اولین گزینه ای که دوست داران ویلاهای استخردار، بیان کرده اند، و انتخابشان را گزینه ای مناسب میدانند، این است که، حریم خصوصی و امن، در استخرهای خانگی حفظ گردیده است، و همچنین، در این سالهای اخیر، آلودگی موجود در دریاها، شلوغی سواحل، و هیجان و خروش امواج دریا و ترس از غرق شدن و ... سبب گشته تا ویلای استخردار در شمال را به ساحلی ترجیح دهند.

 

ویلا ساحلی


 

مزایای ویلا استخردار:

* وجود استخر در محوطه ویلا میتواند از نظر بصری، زیبایی آفرین باشد، و تفریحی مناسب برای اعضای خانواده، و‌ همچنین دوستان است.

* بسیاری از افراد، به سبب مریضی های رماتیسمی و درد مفاصل، و عروقی، استخر، گزینه ای مناسب، برای بهبود و درمان این مریضی ها است.

* و با وجود استخر، میتوان در هر زمان و بدون محدودیت، و وجود اضطراب به شنا کردن پرداخت.

* نوجوانان و فرزندان میتوانند، زیر نظر بزرگترها، و با آرامش بیشتر به ورزش و شنا کردن بپردازند.

* طبق گزارشات و گفته های پزشکان، شنا کردن در محیطی امن، میتواند استرس و انرژی منفی و خستگی را از بدن انسان خارج کند، و با توجه به این تغییر روحیه، بر روی کیفیت زندگی انسان تأثیر مثبت میگذارد.

 ویلا استخردار


 

نکات مهم برای آگاهی،در انتخاب ویلا استخردار:

 

 * استخرها معمولا، نیاز به تعمیرات و پاکسازی و نظافت دارند، و معمولا بصورت هفتگی، آب استخر نیاز به تعویض دارد، تا از آلودگی ها و رشد باکتری و جلبک جلوگیری شود.

* هزینه ها و قبوض پرداختی آب و برق و... این نوع ویلا، به نسبت زیاد است.

* زیباسازی و حصار کشی اطراف استخر از نکات واجب و مهمی است، که باید رعایت شود.

* استخر و امکانات رفاهی موجود در استخر، علاوه بر تفریح و‌ رفاه اعضای خانواده، باعث افزایش ارزش ملک و‌ بنا می گردد، و یک سرمایه گذاری سودمند به شمار می آید.

 قابل ذکر است، استخر ها در ویلاهای شمال کشور ، بر حسب متراژ و موقعیت، امنیت و زیبایی و پاکیزگی و... انواع گوناگون دارند، که سرپوشیده و سرباز یکی از مدلهای سازه ای استخرها است.

ویلاهای سرپوشیده در محوطه داخلی بنا، و به همراه سیستم گرمایشی و سرمایشی و دیگر تجهیزات اجرا شده، که این امکان را برای افراد، فراهم می کند، تا بتوانند، در تمام فصول سال از این امکانات استفاده نمایند، در کنار این استخر، یک نمونه ی، دیگری که اکثریت با آن آشنا هستند، استخرهای سرباز، در محوطه حیاط هستند، که در فصل گرم سال، میتوان استفاده نمود.

 

رعایت نکات مهم در خرید ویلا


 در پایان مقاله باید اینگونه بیان داشت که، ویلاهای گوناگونی در شمال و‌ دیگر مناطق کشور وجود دارد، که به سلایق و بودجه هر شخصی بستگی دارد، و از دیدگاه های افراد در انتخاب متفاوت است، بنابراین ما در این مقاله به مزایا و معایب این دو نوع ویلا پرداختیم، و امیدوارم از مطالب بیان شده، لذت برده باشید، و‌ برایتان مفید بوده باشد، و چنانچه قصد معامله و خرید ویلا را دارید پیشنهاد می شود در صورت تمایل، از لینکهای زیر دیدن نمائید.

 خرید ویلا در مازندران

ویلای استخردار در شمال

 خرید ویلا شهرکی ساحلی