انتخاب ویلای مناسب در شمال

شمال کشور یکی از بهترین گزینه، برای سرمایه گذاری، در باب خرید ویلا می باشد، و خطه شمالی به سبب، گستردگی و گوناگونی آب و هوا، ویلاهای متعددی را در دل خود جای داده است، در میان انواع ویلا، امروزه اختصاصی، به یک نمونه، ویلای زیبا و جذاب، به عنوان ویلای کوهستانی میپردازیم.

همانطور که اطلاع دارید، اینگونه بناها، در مناطق کوهپایه ای، و با اختلاف ارتفاعی از سطح زمین، و‌‌ همچنین در فضایی با چشم انداز زیبا، و خوش آب و هوا واقع شده است، و با توجه به موقعیت مکانی و مسیر عبور و مرور، و ... محدودیتی، در زندگی وجود دارد، و‌ وجود همین دلایل، سبب گشته، بسیاری از افراد، تمایل به خرید ویلا در هر منطقه ی کوهستانی شمال را، نداشته باشند، و همین گزینه ها باعث، کاهش تراکم جمعیت می گردد، ولی امروزه، به خاطر افزایش جمعیت، تورم و ارزان بودن اینگونه ویلاها، تقاضای ویلا، در مناطق کوهستانی، رو‌ به رشد است، و ساخت و ساز هم در این مناطق، افزایش یافته است، همانطور که بیان شده، به دلیل ناهموار بودن مسیر کوهپایه ای و مشکلات مختص این مناطق، و همچنین گستردگی و اختلاف ارتفاع گوناگون در کوهپایه ها، باعث ایجاد مناظر و چشم انداز متفاوت بوده است، و همین امر، تمایز بین مناطقی، را ایجاد کرده است، زیرا بعضی از ارتفاعات از منظر زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند در حالی که، بسیاری از همین، زمینهای موجود در کوهستان، متفاوت و بدون هیچ زیبایی می باشند، و همین مشخصات در نوسان قیمتی، زمینها موثر است، و هر شخصی بر اساس، سلیقه شخصی، و با توجه به نوع کاربرد، میتواند از این زمینها استفاده نماید.

قابل ذکر است، طبق مطالب و آمارهایی که ثبت شده، ویلاهای ساخته شده در کوهستان، دارای موقعیتهای متفاوتی می باشند، و همچنین تفاوت قیمت چشمگیری، با دیگر نمونه ویلاهایی ، همانند( ساحلی، جنگلی و...) دارند، در نمونه اول باید این گونه بیان کرد، که بسیاری از ویلاها، در مناطق کم ارتفاع تر از سطح زمین، واقع شده اند، که به سبب قرارگیری موقعیت مکانی، دارای مناظر زیبای، جنگلی و کوهپایه ای میباشند، و یکی از مزایایی که برای ساکنین این منطقه وجود دارد، رفت و آمد در تمام فصول و بهره بردن از آب وهوا دلچسب این مناطق است، اما در کنار این ویلاها، مناطق دیگری هم وجود دارند که، فاصله بیشتری با منطقه شهری دارند، و بیشتر در محله ها و روستاهای کوهستانی واقع شده اند، و در فصول سرد و گرم شاهد اب و هوایی، متفاوت در این مناطق هستیم، اما باید بیان داشت، نمونه ویلاهای دیگری هم در کوهستان وجود دارد، که در ارتفاعات زیاد، و به اصطلاح در دامنه کوه قرار گرفته اند، و فاصله چشم گیری، از مناطق شهری و مراکز ضروری رادارا هستند، ولی در عوض، دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و مناطقی بکر و خیره کننده ای است، ولی باید بیان داشت که رفت و امد به این مناطق، کمی دشوار و خطرآفرین است، و در فصلهای سرد، به سبب برف و بارندگی، عبور و مرور به این مناطق ناممکن است.

 

مزایا و معایب ساخت و ساز در مناطق کوهپایه ای چیست؟

 

• اولین و مهمترین گزینه، برای انتخاب اینگونه ویلاها، بودجه مالی، سرمایه گذاری، حفظ، و ارزش دادن به اموال است، زیرا بسیاری از افراد، توان خریداری ویلاهای موجود شهری و ساحلی، و از این قبیل گزینه ها را ندارند، و با وجود آگاهی از خطرات و ... به خرید این نوع ویلاها روی آورده اند، و هر روز در حال افزایش است.

 

• از دیگر مزایای این ویلا، میتوان به طبیعت بی نظیر، و‌ وجود انواع پوشش های گیاهی و جانوری نام برد، و مناسب ترین گزینه برای افرادی است که دوست دار و عاشق طبیعت، و همچنین کشف گونه های گیاهی مختلف در طبیعت هستند.

 

• بسیاری از افراد با فکر اقتصادی و ایجاد درآمد، به سرمایه گذاری، و خرید این نوع ملکها می پردازند، تا در صورت عدم ساخت وساز، بتوانند با ایجاد، کسب و ‌کارهایی مانند( پرورش زنبور، مرکبات مخصوص منطقه، گردشگری و تفریحی، پرورش ماهی در صورت وجود آبشار در کوهستان، پرورش اسب، دامداری و ...) به درآمدزایی برسند، و همچنین، این نگرش باعث می شود، به تدریج گردشگران و مسافران به این مناطق سفر کنند، و به نوعی مسبب، شهرت منطقه، و سودآوری اهالی منطقه می شوند.  

 

• ارتفاع کوهستان، باعث می شود، با استقرار در این مناطق، دسترسی کاملی به تمام مناطق و جاده های عبوری داشته باشید، و زیبایی مناطق را  ملموس تر درک کرد، و آرامش و سکون کوهستان، به نوعی باعث افزایش روحیه، و جدایی انسان از تمام دغدغه های فکری، و خستگی های ذهنی و جسمی می شود، و باید بیان کرد، شبهای کوهستان با توجه به گستردگی ستارگان، و نور منازل و عبور اتومبیل، یک فضای  دلپذیر، سرشار از آرامش را به اشخاص، منتقل می کند.

در کنار تمام مزایا و زیبایی هایی که در کوهستان وجود دارد، همانطور، بدون عیب و مشکلات هم نمی تواند باشد، زیرا همانطور که از اسمش پیداست، کوهپایه از اختلاف سطح برخوردار است، و همین امر در مسیر و زمان رسیدن به مقصد تأثیر میگذارد، و چنانچه از روی احتمال، نیاز به کمک و یا خدمات داشته باشیم، از مراکز بسیار دور هستیم، و به نوعی یکی از مهمتریم معضلات این نوع ویلاها است. 

 

• چنانچه احتمال دهیم در سالهای آینده، بر حسب نیاز، اقدام به فروش ملک نمائید، و به نقدینگی نیازمند هستید، نباید انتظار فروش این ویلاها، مانند دیگر ویلاهای داخل شهری مقایسه کرد، زیرا ویلاهای کوهستانی، مختص افرادی است که علاقه مند به کوه و سکونت هستند، و باید زمان مشخصی را، به فروش این ویلاها اختصاص داد.

 

• اگر قصد ساخت و ساز در مناطق کوهستانی را دارید. باید جزء افراد صبور و با حوصله باشید، تا بتوانید از پس، عبور و مرور مصالح، و تجهیزات در مسیر جاده ای، شرایط نا به سامان، آب و هوایی، و افزایش، مخارج ساخت ویلا در ارتفاعات، و ... می تواند از معایب ویلاهای کوهستانی باشد.

 

• از دیگر نکات میتوان به، جاده های باریک عبوری و گاهی ریزش سنگ و مسدود بودن مسیر، در بعضی ار فصول سال، اشاره کرد، و همچنین باید، قبل از معامله، از یک مشاور، و‌ کارشناسان خبره، در جهت بررسی محل مورد نظر از جهات گوناگون کمک گرفت تا بتوان یک معامله ایمن و سودمندی را داشته باشید.

 

مزایا و معایب ویلا در کوهپایه


 

 معامله در هر حوزه ای ، نیازمند تفکر و کسب اطلاعات میباشد، چنانچه، معامله، در این فضا، از اهمیت و حساسیت خاصی، برخوردار است، و‌ برای رسیدن به هدفی سودآور، پیشنهاد میشود از کارشناسان مجرب و خبره مجموعه املاک رادین، که تجربه کاری در این زمینه دارند،‌ و میتوانند مناطقی بسیار مناسب و قابل پیشرفت را به شما معرفی کنند، تماس برقرار نمائید، و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

 

انتخاب مشاور مجرب


 

قابل ذکر است، در املاک رادین، از طریق لینکهای ثبت شده میتوانید، بصورت آنلاین، از ویلاها و زمینهای موجود در شمال کشور و با قیمتهای متفاوت اطلاع پیدا کنید، و در اخر بسیار از شما سپاسگزارم که مانند همیشه، با ما همراه بودید، امیدوارم از این مطالب نهایت استفاده را برده باشید، و برایتان سودمند باشد.

خرید ویلا ارزان

خرید ویلا فلت باغی

خرید ویلا شهرکی

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما بزرگواران.