با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران و دوستان همیشه همراه املاک رادین، امیدوارم ایام به کام باشه، و زندگی شما سرشار از خیر و برکت باشد، امروز با شما همراه شدیم، تا به یک سوالی که ذهن اکثریت افرادی که در حوزه بازار مسکن فعال هستند، را به خود مشغول کرده است، را پاسخ دهیم، با توجه به اینکه ما در شروع فصل گرما هستیم، و‌ به نحوی در ایام تعطیلات و فصلهای خاص، تقاضای خرید و اجاره، ویلا و زمین رو افزایش است، و دقیقا سوال این است، که چرا اکثریت مردم ساکن کلان شهرها، مشتاق به خرید ویلا و زمین در شمال هستند، و از ضروریات زندگی خود میدانند؟ پس ما را همراهی کنید تا با هم به جواب سوال خود برسیم.

با افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی، دیگر خبر از زندگی های پر هیجان و لذت بخش و آرام سالهای کودکی خبری نیست، و این مسئله در شهرهای بزرگ و صنعتی بیشتر به چشم می آید، و زندگی، به سمت و سوی، ماشینی شدن پیش رفته است، در حالی که زندگی در شهرهای کوچک و مناطق شمالی، با وجود پیشرفت، تا حدودی سنتی بودن خود را حفظ کرده است، و شمال کشور به خاطر روستاها و محلاتی که در اطراف شهر قرار گرفته اند، و‌ وجود باغ و ... سیستم سنتی و مدرنیته را با هم ادغام کرده است، و‌ وجود آب و‌ هوای دلپذیر، و‌ بدور از آلودگی، و هیاهوهای کلان شهرا و ترافیکهای کلافه کننده و دیگر مشکلات، میتواند از مزیتهایی باشد، که ساکنین همان شهرها، حاظرند، یک ویلا یا حتی خانه ای بسیار کوچک را داشته باشند، که در روزهای تعطیل برای چند ساعت هم شده، از شهرهای خود دور شوند، و به شمال و طبیعت، زیبایش پناه ببرند.

قابل ذکر است، یکی از دلایلی که بسیاری از افراد خواهان، و علاقه مند زندگی در مناطق مازندران، و دیگر شهرهای شمالی هستند، پیشرفت و سود دهی از طریق معامله می باشد، و‌ همچنین بسیاری از اشخاص، دوست دار طبیعت، بخصوص جنگل و دریا هستند، و همیشه رویای زندگی در یک خانه، کنار ساحل، یا در دل جنگل و ... را دارند، و بسیاری، بخاطر فرار از مشکلات و‌ بیماری های خاص، به این خطه پناه آورده اند، و همچنین از دلایل مهم این انتخاب میتواند، ایجاد کسب و‌ کار و اشتغال زایی، باشد، بنابراین طبق گزارشات خرید ویلا و زمین در مناطق شمالی، در این سالهای اخیر، بیشترین آمار، از جهت خرید و فروش به خود اختصاص داده است، ولی در عوض، این سرمایه گذاری، به نوعی ایمن است، و همیشه خاطر جمع هستید که، ضرر مالی صورت نمیپذیرد، و چنانچه قصد خرید دارید، و‌ بین این دو‌گزینه مانده اید، باید اینگونه شما را راهنمایی نمود که، اگر شما فقط، تمایل، به سرمایه گذاری و افزایش نقدینگی دارید، باید به گزینه خرید زمین، فکر کنید، و باید این نکته را در نظر داشته باشید که، در هنگام خرید زمین، به موقعیت زمین، نوع سند، نوع کاربری و ... باید توجه شود، ولی در عوض، افرادی، ویلا را انتخاب می نمایند که بخواهند، ساکن شوند و علاوه بر سرمایه گذاری، از این موقعیت بهره مند شوند، و به تفریح و گردش بپردازند، و در واقع یک تیر و دو نشان زده باشند.

سرمایه گذاری مناسب

 


نکات مهم ‌در انتخاب یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری:


 

شهرهای مازندران همه از زیبایی های خاصی برخوردار هستند، و بر حسب گزارشات کارشناسان خبره در این حوزه، مناطقی را انتخاب کنید که دارای جمعیت بسیار زیاد نباشد، زیرا این مناطق مورد پیشرفت، قرار گرفته اند، و در آینده در برابر مناطقی با جمعیت کم، جای پیشرفت چشم گیری، را ندارند.

 

 


مزایا و معایب انتخاب زمین در مناطق بکر شمالی:


 

• قیمت و ارزش زمین در مقایسه با ویلا، در طی سالهای آتی، بدون نیاز به بازسازی و تعمیرات، و‌... مورد افزایش بیشتری است.

• چنانچه زمینی بر مبنای، ساخت و ساز صورت بگیرد، با اخذ مجوز، میتوان اقدام به ساخت و ساز کرد.

• زمین اصلا به تعمیرات، بازسازی، و تغییرات نیاز ندارد.

• ویلاهایی که ساخته میشود ممکن است برای مدت زیادی، به فروش نرسد، و در این حین، برای رفع بدهگاری و اقساط، به مشکلات مالی ،و پرداخت هزینه مواجه شویم، ولی در عوض زمینها چنین مشکلاتی را ندارند.

 • زمینها در شمال، دارای انواع گوناگون میباشند، که هر شخصی بر حسب، نیاز و کاربردش، زمین را انتخاب می نماید، و‌ یکی از مزایای این زمینها، این است که، بر حسب کاربری خریداری شده، بصورت رسمی میتوان از آن زمین استفاده کرد، و چنانچه فقط برای سرمایه گذاری خریداری شده، و بر فرض نوع کاربری انتخابی، زمین کشاورزی و باغ باشد، و شما میتوانید از افراد متخصص و کاربلد استفاده نمائید، و به درآمد برسید.

  


مزایا و معایب انتخاب ویلا در مناطق شمال:


 

• هر شخصی که قصد و نیت سفر به دیگر مناطق کشور را دارد، اولین گزینه ای که به آن فکر می کند، مکانی برای ماندن در طی این چند روز است، و در صدد، رزرو و یا انتخابی مناسب، برای استقرار میگردند، چنانچه با توجه به بودجه مالی، در این شهرها، ویلا یا خانه ای خریداری کرده باشید، میتوانید، در هر زمان بدون هیچ دردسر و مشکلاتی، از تفریح خود لذت ببرید، و دیگر دغدغه و استرس انتخاب قبل از سفر را، ندارید.

 • یکی دیگر از مزایایی که در خرید ویلا‌، در مناطق شمالی وجود دارد، این است که، در صورت عدم حضور سالیانه در ویلا، بهترین گزینه، اجاره و کسب درآمد است.

• در کنار تمام مزایای بیان شده در حوزه ویلاسازی و خرید، دارای معایبی هم می باشند، که ویلا با توجه به قدمت، و سال ساخت، دچار نوسان، و افت قیمت می شود، در حالی که این مشکل در زمین وجود ندارد. 

 مزایا و معایب انتخاب در حوزه مسکن

 


شمال کشور، و یک منبع اقتصادی، گردشگری:


 

خطه شمالی کشور، و ناحیه دریای خزر، همواره و در تمام طول سال، دارای گردشگر و سرمایه گذار است، و‌ این نکته سبب می شود، متقاضی در این ناحیه، همواره رو به افزایش باشد، و‌ وجود مناطق بکر طبیعی، و آبشارهای ساکن در مازندران و دیگر شهرهای شمال، باعث شده که، کم آبی و خشکسالی را، در این مناطق شاهد نباشیم، و علت مناسبی برای مهاجرت، و تغییر مکان زندگی است.

 شمال کشور، جزء مکانهایی است، که سالیانه جذب توریست و گردشگر، در آن بسیار زیاد است، و در واقع قطب گردشگری است، و همین نکته باعث میشود، امکانات در این خطه افزایش یابد، و با سرمایه گذاری در این منطقه ی با ارزش، زمینه ی آینده ای روشن، را برای خود به ارمغان آورده است.

منبع اقتصادی در شمال

 


رعایت نکات مهم قبل از معامله:


 

* تعیین هدف و انگیزه  سرمایه گذاری و انتخاب گزینه مورد نظر جهت سرمایه گذاری

* دقت در موقعیت مکانی بنا و یا زمین 

* رعایت نکات حقوقی و‌ ثبتی ملک 

* کسب اطلاعات و‌ بررسی زمین و بنای مد نظر در تمام جهات.

* دسترسی بنای مد نظر، به دیگر مکانها و مراکز مهم شهری.

 

رعایت نکات در انجام معامله

 

در انتهای مقاله باید بیان داشت، چنانچه قصد خرید و معامله در بازار مسکن را دارید، حتما پیشنهاد میکنم از موارد ثبت شده در سایت املاک‌ رادین بهره ببرید، تا بتوانید، بهترین گزینه در جهت سرمایه گذاری مناسب انتخاب نمائید، و امیدوارم این مطالب به شما کمک کرده باشد تا قصد سرمایه گذاری از طریق خرید زمین، یا ویلا را دارید، بهترین گزینه را انتخاب نمائید، و باید این نکته را هم اشاره کنم، چنانچه در این شهرهای شمالی معامله ای صورت میگیرد، و در طی سال برای تفریح و خوشگذرانی به این مناطق رهسپار می شوید، باید در حفظ و نگهداری و احترام به اهالی و مردمان این خطه بسیار اهمیت دهید، زیرا با وجود ساکن شدن در شمال کشور، شما هم حکم یک شهروند، و اهل این مناطق را دارید، و هر ضرر به شهر و اهالی، ضرری برای شما به حساب می آید، با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما همراهان بزرگوار.

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلا در شمال

خرید کاخ ویلا

خرید زمین

خرید ارزنده ویلا