امروزه با تغییر سبک و مدرنیته شدن زندگی، افراد بسیاری، از روند عادی زندگی، دور شده اند، و تکنولوژی، و وجود شبکه های اجتماعی، سبب‌ نمایش و رواج تجمل گرایی گشته است، و همین امور، باعث شده، افراد بسیاری، وسوسه و خواهان رشد و پیشرفت یک شبِ باشند، که باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی می شود، ما در این مقاله سعی کردیم به یکی از این موضوعات که بدون تدبیر و‌ عجولانه تصمیم گیری می شود، و گاها چه معایبی میتواند به همراه داشته باشد، صحبت کنیم، پس شما بزرگواران همانند همیشه، با مجموعه املاک رادین همراه باشید.

با شروع تعطیلات و ایام فصل گرما، متقاضی خرید و فروش، و اجاره بسیار افزایش می یابد، و هر شخصی با توجه به بودجه و سلیقه شخصی، و با مشورت از یک فرد متخصص، اقدام‌ به انتخاب و معامله می نماید، طبق گفته هایی در سطر بالا، بسیاری از اشخاص، بر اساس طمع و تعجیل در خرید ویلا، بدون هیچ همفکری، و با ذهنیت اینکه حتما باید دارای ویلا شوند، اقدام‌ به خرید می نمایند، و دیگر به گزینه های  مهمی که در مسائل حقوقی و ساختمان وجود دارد کمتر،توجه می کنند، که بعد از معامله و استقرار، متوجه مشکلات می شوند.

 انتخاب یک گزینه ئرست


 

«نکات مهمی که قبل از معامله، باید توجه داشت»

 

از دیرباز تا به حال، خرید و فروش املاک، در خطه شمالی کشور، مورد اهمیت قرار داشته است، و هر فردی برای رسیدن به این هدف خود، در هنگام معامله، کمتر به نکاتی که وجود دارد، توجه می کند، و از دیگر نکاتی که در املاکهای سرتاسر کشور، مخصوصا شمال وجود دارد، این است که، این شغل اصلی و تخصصی افراد نیست، و بر حسب تجربه و کسب درآمد بیشتر، در این صنف مشغول هستند، و همین موضوع سبب می گردد، معاملات با مشکل و ضررهای جبران ناپذیر ثبت گردد.

 

* از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث سند ملک یا ویلای مورد نظر است، و همیشه این آوازه به گوش میخورد که از طریق آگهی و افراد در بین مردم پخش می شود، این است که دارای ویلای ارزان شوید، در حالی که نباید گول ظاهر این تبلیغات را خورد، زیرا هنگامی که وسوسه میشوید و پای معامله می روید تازه متوجه قراردادی بودن، بنای مورد نظر می شوید، شاید پس از معامله افرادی وجود داشته باشند، با ارائه مدرک و سند اصلی این ادعا را داشته باشند که این بنا بصورت رسمی برای شخص مدعی است، و به نوعی شما مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته اید، پس هنگام معامله به سند رسمی، توجه نمائید.

 

*  ویلا سازی یک کار بسیار پر سودی است، و  بعضی از افراد سودجو و کلاهبردار، به سبب کسب درامد بیشتر، ویلاها را در مناطقی با امنیت کم می سازند، و در صورت عدم وجود ساکنین، مورد سرقت قرار میگیرد، و مالک را متحمل ضرر می نماید.

 

* یکی از مشکلاتی که در کل کشور و به خصوص شمال بسیار مشکل افرین شده، بحث وراثت است، که گاهأ، این ملکها توسط مالکان اصلی به فروش نمی رسد، و از این طریق، با سوء استفاده از مدارک، معامله صورت می پذیرد، و در سالهای آینده با ادعای مالکان اصلی، فرد خریدار، دارای ضرر و زیان می گردد.

 

* از موارد بسیار مهمی که امروزه زیاد به چشم میخورد، متراژ و‌ عدم وجود آب و برق می باشد، که شخص فروشنده، با دیوار کشی های غیر قانونی، به متراژ ملک می افزاید، و بعد از ساکن گشتن، متوجه این موضوعات و همچنین دیگر مشکلات از این قبیل می شوید.

 

 * سن ویلا، از دیگر نکاتی است، که میتواند بر روی قیمت ویلا تأثیر گذار باشد، و معمولا ویلاهای نو‌ساز از بناهای قدیمی و بازسازی شده، گران تر هستند، و معمولا بسیاری از افراد، برای اینکه خرید مقرون به صرفه تری داشته باشند، ویلاهای قانونی ولی نیمه ساخته را ارزانتر خریداری می کنند، و شخصا با انجام هزینه های کمتر به تکمیل کردن این بنا می پردازند.

 

* وام دار بودن بنا، میتواند یکی از علتهای، ارزان بودن ویلا باشد، و گاهأ فرد فروشنده، برای به فروش رساندن گزینه ی مورد نظر، به خریدار اطلاع نمی دهد، و بعد از انجام معامله، خریدار متوجه چنین موضوعی می گردد، که پشیمانی دیگر سودی ندارد.

 

پرداخت وام در بازار مسکن


 

«نکته ای مناسب برای انتخاب یک ویلای ارزان قیمت»

 

• قابل ذکر است، علاوه بر نکاتی که در سطرهای بالا بیان شده، مناطقی هم بر حسب امکانات و دسترسی ها در مازندران و دیگر شهرهای شمالی کشور وجود دارند، که شرایط را برای خرید ویلا ارزان، به ارمغان می آورند، باید بیان داشت، که چمستان، یکی از شهرهای استان مازندران است، که دارای زمین و ویلاهایی با قیمت مناسبتر از، شهر می باشد، و جزء گزینه های مناسب، برای سرمایه گذاری با اندوخته اندک در برابر دیگر انواع ویلاهای داخل شهری، می باشد.

 

• از دیگر نکات، برای انتخاب ویلا مقرون به صرفه، میتوان به ویلاهای معروفی که از مراکز شهری، خدماتی و تفریحی همانند، ویلای جنگلی و ...  دور می باشند، اشاره کرد، همچنین قابل ذکر است، هر شخصی با توجه به  بودجه مالی خود میتواند، زمین یا بنایی با متراژی مناسب و پائین تر، صرفا جهت سرمایه گذاری انتخاب کرد.

 

• امروزه به خاطر عدم قدرت خرید افراد در حوزه بازار مسکن، بانکها تدابیری اندیشیدند، که از این طریق بتوان کمکی به این هموطنان انجام داده باشند، در توضیحات باید این چنین معرفی کرد که، بانک مسکن در این حوزه بسیار، قوی عمل کرده، و با پرداخت وام، مشوق خانواده ها به خرید ویلا و مسکن می گردد.

 

نکات کلیدی در هنگام معتمله


 

در پایان مقاله باید بیان داشت که، شمال کشور و خرید ویلا در این شهرها، از جمله گزینه هایی است، که بسیار پر طرفدار است، ولی این جمله را، فراموش نکنید که، هر ارزانی مبنی بر مشکل نیست، ولی باید قبل از معامله بسیار تحقیق انجام شود، زیرا همین جهل و عدم بکارگیری یک فرد متخصص، زمینه کلاهبرداری و سوء استفاده را فراهم می سازد، و در انتهای کار، پشیمانی سودی ندارد، چنانچه به فکر ویلا سازی یا خرید می باشید، برای جلوگیری از سوء استفاده، می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید، تا بصورت اتوماتیک وارد فایلهای مخصوص شوید، و با اطمینان خاطر انتخاب نمائید.

و حتی میتوانید برای مشاوره گرفتن از افراد، متخصص مجموعه املاک رادین، تماس برقرار فرمائید.

 خرید ویلا در شمال با املاک رادین

 خرید ویلا شهرکی در شمال

  خرید ویلا فلت ارزان در چمستان

 چرا هر ایرانی بایستی در شمال خانه بخرد؟