امروزه، با توجه به رونق ساخت و ساز، بسیاری از مردم و سرمایه گذاران، با توجه به دارا بودن و یا خریداری زمین، اقدام به ساخت و‌ ساز کرده اند، و ساخت و اجرا در شمال، میتواند، گزینه ای برای سوددهی در سالهای آتی باشد، زیرا شمال کشور، علاوه بر زیبایی طبیعی، دارای ملک و املاکی است، هر روز شاهد پیشرفتشان می باشیم، و باید این نکته را در نظر بگیریم، که این چند سال اخیر، گسترش و‌ توسعه شهر نشینی، و همچنین مشکلات موجود، سبب شده، بسیاری از افراد شهرای بزرگ، از شهر و دیار خود بگذرند، و‌به این مناطق نقل‌ مکان کنند، و‌ در این بین، با وجود زمین و آب و هوای مطبوع تصمیم،‌ به ساخت و ساز می نمایند، و شروع این کار، مستلزم رعایت نکات و اصولی است، و همچنین برای اجرای تصمیم، باید بصورت قانونی، و حقوقی پیش رفت، و اولین مرحله ای که باید گام بردارید، دریافت مجوز ساخت است، و با اخذ این سند، در واقع این سند گویای حقیقتی، است که، این شخص مد نظر، می تواند بدون هیچ مشکلی، اقدام به ساخت و ساز، با شرایط و رعایت اصول و قوانین مختص خود می باشد.

 ساخت و ساز

 


مفهوم جواز ساخت چیست؟

 

جواز ساخت در واقع، برگ یا سندی است، که در طی انجام مراحل قانونی،‌و با انجام وقت و هزینه، بدست می آید، و این اختیار را به شخص مذکور میدهند، تا ساخت و‌ساز و هر اعمالی که میتوان انجام داد، اجرا نمود، و عدم وجود این سند، از نظر ارگان مذکور، غیر قانونی تلقی می شود، و‌ مشمول جریمه و اعمال قانون می شود.

دریافت جواز ساخت در ابتدا، شایدذبسیار خسته کننده و طولانی باشد، اما مزایایی را به همراه دارد، که جلوی بسیاری از مشکلات و ضررهای احتمالی را می گیرد، و مهمترین شاخصی که در این سند بسیار روشن تر از دیگر نکات می باشد، مسئله ساخت و ساز و یا تعمیرات و ... با رعایت اصول و قوانین فنی و شهرسازی است، و همچنین، دریافت وام، بیمه کارگران و ساختمان، جلوگیری از معایب و مشکلات ساخت و ساز اشتباه و ... جزء نکات مثبت، دریافت مجوز ساخت می باشد، که در صورت عدم دریافت، این نکات را دریافت نمی کنید، و بعد از آگاهی، هزینه ای چند برابر، دریافت سند را باید متحمل شوید.

 

ضروریت و اهمیت جواز ساخت: 

 

* اکثریت ساخت و ساز ها، و تعمیرات و بازسازی منزل، نیازمند اخذ جواز نیست.

* ساخت و ساز وسیع و عمده ای که روی هر بنایی اجرا می گردد، باید از اداره مربوطه جواز دریافت کند.

* گاها تعمیرات در ساختمان، نیازمند فرد متخصصی و ارگان مربوطه می باشد، و در صورت عدم استفاده از فرد مربوطه، میتواند، خطر آفرین باشد.

* اجرای نکات و قوانین در هر منطقه و شهری متفاوت می باشد، در صورت انجام تعمیرات، بازسازی و یا اضافه نمودن بنا، به شهرداری منطقه خود مراجعه نمائید، تا از دستورات آگاهی یابید، زیرا قوانین هر منطقه میتواند متفاوت باشد.

 

انتخاب درست و اهمیت جوا


 

اطلاعات موجود در پروانه ساخت: 

 

• مکان ساخت بنا

• محدوده اجرای نقشه

• تعیین کاربری زمین

• مساحت و متراژ بنا و زمین

• مشخصات شخصی، فرد صاحب ملک

• تاریخ و مدت اعتبار پروانه

 نکات موجود در روند ساخت


 

مراحل دریافت اخذ مجوز:

 

ارائه مدارک هویتی فرد مورد نظر، توسط وکیل حقوقی یا خود شخص، به دفاتر خدمات  الکترونیکی، و ثبت درخواست صورت میپذیرد، و بعد از ثبت، چنانچه ملک از نظر نقشه برداری، تکمیل شد، نقشه های ثبت شده، توسط شهرداری ارسال میگردد، در مرحله سوم، چنانچه نقشه، بر اساس ضوابط و استاندارهای موجود بررسی، نقشه به دفاتر الکترونیکی ارسال  می شود، و‌ در ادامه کار، می بایست، اقدام‌ به پرداخت عوارض شهرداری نموده، که مبالغ تعیین شده، بر اساس طبقات و محل سکونت، جزئیات بنا و ... متفاوت می باشد، و در انتهای مراحل دریافت سند، با مراجعه به مراکز خدمات الکترونیکی، و با دریافت و تکمیل فرم درخواست، بین ناظر و مالک، فرم پیش نویسی مبنی بر بررسی موارد زیر مانند، آب، برق، سازه، مکانیک و ... انجام میپذیرد، و در انتها با در دست داشتن تأییدیه و مجوزهای گوناگون، دستور به چاپ پروانه صادر میگردد.

اخذ مجوز

 


 

از دیرباز تا به حال، خرید و فروش ویلا در شمال، از مهمترین و محبوبترین معاملات به حساب می آمده است، اما امروزه به خاطر بروز تخلفات و مشکلات موجود، بر سر راه سازندگان، در ابتدا باید هر ملک و بنایی را بر اساس سند، و مجوز ساخت بررسی نمود، امروزه به خاطر افزایش بی رویه ساخت و ساز ویلا، با کمبود زمین های مسکونی، روبرو هستیم، از این رو بسیاری از سرمایه گذاران، با خرید زمینهای فاقد مجوز ساخت و با کاربری متفرقه، اقدام به ساخت غیر قانونی می نمایند، و همچنین هر فردی که به خرید اینگونه ملک بپردازد، در آینده با مشکلات جبران ناپذیری روبرو خواهد شد، و بهترین راهکار، قبل از انتخاب هر گونه ویلا و ملک، استعلام از مراکز مربوطه و شهرداری می باشد، که میتواند، شناسنامه هر ملکی را به شفافیت، ارائه دهد، و در انتها اینده هر ساخت و ساز بدون مجوز ساخت، دستور تخریب یا پرداخت جریمه های بسیار بالایی است.

 چنانچه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار سپاسگزارم، و امیدوارم مطالب جمع آوری شده، مورد استفاده شما بزرگواران قرار گرفته باشد، و بتواند در برابر حل مشکلات و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند، و همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بیشتر می توانید با مشاوران مجرب مجموعه تماس برقرار نمائید، ممنون از همراهی همیشگی شما و  امیدوارم همیشه سلامت و پیروز باشید، و انتهای مقاله باید بیان داشت، برای دسترسی آسانتر به لیست خرید و فروش ویلا میتوانید از لینکهای زیر استفاده نمائید.

  خرید اقساطی ویلا در شمال

 خرید ویلا شهرکی در مازندران

 فروش ویلا سند دار