منظور از دکوراسیون ویلا به سبک مدرن تعریف نمای داخلی مطابق با یک سبک خاص است. طبیعتاً در این نوع دکوراسیون داخلی، شما طرح‌های خلاقانه جدیدی را می‌بینید و از نماهای سنتی و کلاسیک بسیار فاصله دارید. دکوراسیون به سبک مدرن در تمام قسمت‌های ویلا از جمله سالن نشیمن، اتاق‌های شخصی، اتاق خواب، بالکن و تراس و حتی فضای سبز همگی با استفاده از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی ویلا  در شمال قابل طراحی هستند.

 ویلا مدرن در شمال

 

 

اجرای دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن

این سبک به فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی مثل چوب، جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی تاکید دارد و هدف نهایی این سبک رسیدن به آسایش در کنار شیک بودن فضا می باشد.

برای ساخت یک ویلای مدرن، سعی بر این است که کمترین هزینه و بالاترین کارایی صورت پذیرد. در حالت کلی معماری مدرن حالتِ کلی گرایانه دارد. این سبک از معماری، در جهت برآورد کردن نیازها عمل می‌کند و از فرم استفاده می‌کند و معنی و مفهوم خاصی را انتقال نمی‌دهد و به دنبال پاسخ به پرسش یا واکنش به دیدگاه خاصی نمی‌باشد.

 

برای اجرای سبک دکوراسیون مدرن در فضای ویلایتان لازم نیست هزینه های بسیار سنگینی انجام دهید و با چند ترفند ساده می توانید این سبک را در ویلایتان به اجرا در آورید. مثلا:

  1. تابلوهای بزرگ که قاب خاصی ندارند روی دیوار نصب کنید.

استفاده از چند قاب عکس کوچک فانتزی به جای قاب عکس های پر زرق و برق دار روی بخش بزرگی از دیوار هم به داشتن یک دکوراسیون داخلی مدرن شیک کمک می کند.

  1. معماری مدرن به سمت دیوار های خنثی با رنگ های ساکت حرکت کرده است. انتخاب رنگ هایی در طیف سفید یا خاکستری برای طراحی داخلی و نمای بیرونی خانه یکی دیگر از ترفندهای اساسی برای اجرای سبک مدرن دکوراسیون داخلی است.

 

  1. استفاده از پنجره های بزرگ و زیبا نه تنها در طراحی نمای بیرونی ویلا اثر گذار است، بلکه باعث می شود خانه به شدت نورگیر شود. اجازه بدهید تا هوای تازه در خانه ی شما جریان داشته باشد و همچنین نور طبیعی سرتاسر خانه ی مدرن شما را در بر بگیرد.

  2. تمام میز عسلی ها، طاقچه ها، دیوارها و هر مکان قابل رویت دیگری در خانه را از هرگونه شلختگی و شلوغی پاک کنید. همیشه در طراحی داخلی به سبک مدرن، این اصل مینیمالیستی در خاطرتان باشد که «هرچه کمتر، بهتر». بنابراین مطمئن شوید که همه چیز را به خوبی ساماندهی کنید و شلختگی ها را از دیدرس خارج نمایید.

 ویلا مدرن

 

 

 

مزایای دکوراسیون داخلی سبک مدرن

 امکان خلق خلاقانه فضاها

در طراحی پلان ویلای مدرن، معمار از آزادی و ابتکار عمل بیشتری برخوردار است. به همین علت در ویلا های به سبک مدرن فضاهای پرت و بدون استفاده به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند. معماران در این نوع سبک بجای حفظ فرم ها بیشتر به کاربرد فضاها می پردازند.

 نورگیری بهتر

در طراحی ویلای مدرن توجه ویژه ای به بهره گیری از نور طبیعی می شود. در این سبک نورگیری به ایجاد پنجره های بزرگ در جبهه جنوبی بنا محدود نمی شود و در هر بعد از ساختمان پنجره ای بنا می کنند.
تفاوت ابعاد در پنجره ها به دلیل کنترل حریم خصوصی و جلوگیری از نور زدگی در ساختمان ها ایجاد می شود.
همانطور که وجود پنجره های بزرگ به کاهش انرژی های مربوط به روشنایی می شود. از طرفی نیز ممکن است باعث افزایش دریافت انرژی گرمایی خورشیدی شود. بنابراین باید در ایجاد پنجره های بلند و قدی از اصول ها ی خاصی استفاده کرد...

طراحی زیبا و دلپذیر در ویلاهای مدرن

یک ویلای مدرن، حاصل تعادل بین طراحی، بهره وری عملکردی و زیبایی در کل است نه فقط اجزا.
هدف اصلی طراحی در نمای ویلاهای مدرن، خلق یکپارچه ی ارزش های زیبایی شناختی و پرهیز از ساختار های غیر ضروری است.
به خاطر داشته باشید که ممکن است سالیان زیادی را در این ویلا زندگی کنید، پس بسیار مهم است تا زیبایی فارغ از تزئییات و در ارزش های زیبایی شناسی ایجاد شود.

 ویلای مدرن دوست دار محیط زیست

سبک طراحی ویلای مدرن با توجه به انتخاب مصالح، عایق ها؛ اهمیت بسیار زیادی به انرژی در ویلا و بهره وری محیطی می دهد.
بهره گیری صحیح انرژی شامل ایجاد صحیح جریان هوا، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و غیره نیز می شود.

 ویلا مدرن

 

رنگ ها در دکوراسیون داخلی مدرن

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن قوانینی خاصی ندارد. میتوانید به راحتی رنگ های دلخواهتان را استفاده کنید به شرطی که فضا، سادگی اش رو از دست ندهد. البته که استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری در دکوراسیون داخلی سبک مدرن رایج تری می باشد.

رنگ های گرم و زمینی در مرکزیت ترکیب رنگی سبک مدرن قرار دارند. استفاده سایه هایی از رنگ های غلیظ در ترکیب رنگی، از ترفندهای سبک مدرن در دکوراسیون است.

معمولا ویلاهای به سبک مدرن، خانه هایی با خطوط موج دار و تمیز، یک رنگ زمینه ساده و المان هایی مثل آهن، شیشه و استیل هستند.

 

تفاوت سبک مدرن با  کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی معمولا نیازمند هزینه‌های بیشتری است. چرا که معمولا وسایلی که در این نوع دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جنس چوب بوده و گاهی نیز دست‌ساز هستند که باعث می‌شود قیمت این وسایل نسبتا بالا باشد. از طرفی نیز وسایل انتخاب شده برای منزلی با سبک کلاسیک، معمولا ابعاد بزرگی دارند و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که دکوراسیون کلاسیک برای خانه‌های نسبتا بزرگ انتخاب شوند؛ چرا که در غیر این صورت خانه طراحی شده به سبک کلاسیک شلوغ به نظر خواهد آمد.

همچنین میزان نور و نوع نوپردازی منزل نیز یکی از عوامل مهمی است که در انتخاب دکوراسیون کلاسیک باید به آن توجه شود. چرا که انتخاب سبک کلاسیک برای خانه‌های کم نور، با توجه به جنس و رنگ وسایل و مبلمان که تیره هستند، باعث خواهد شد که منزل غمناک و کسل کننده به نظر برسد.

اما در مورد سبک مدرن نگرانی زیادی در رابطه با هزینه وجود ندارد؛ چرا که وسایل و مبلمان لازم برای دکوراسیون مدرن نسبت به سبک کلاسیک راحت‌تر یافت می‌شوند و در نتیجه نیز هزینه مورد نیاز برای این دکوراسیون نسبتا کمتر است. از طرفی نیز دکوراسیون مدرن نسبتا مینیمال است و به همین دلیل نیازی نیست که وسایل زیادی برای منزل خریداری شود. با توجه به این نکته، برای سبک‌ مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، نیازی به منزل بزرگ نیست و این یکی از مهم‌ترین تفاوت های دکوراسیون مدرن با کلاسیک است. در دکوراسیون مدرن تغییر دادن نحوه چیدمان خانه نیز نسبتا راحت‌تر است و در صورت تمایل به تغییر چیدمان و سبک خانه، نسبت به سبک کلاسیک راحت‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید. با توجه به این نکته می‌توان گفت که برای خانه‌های کوچک، شاید استفاده از دکوراسیون مدرن بهتر باشد.

 

 برای دیدن آگهی های ویلا مدرن، کلیک کنید.

دکوراسیون داخلی مدرن ویلاهای کوچک

از اونجایی که شعار دکوراسیون به سبک مدرن، سادگی در عین کارایی و بهره وری بالا می باشد، برای دکوراسیون داخلی مدرن ویلای کوچک در شمال، محدودیتی وجود ندارد. پرهیز از شلوغی و انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و وسایل از ترفندهای سبک مدرن به شمار می آید، که باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای داخلی ویلا می شود. پس برای از بین بردن فضای تنگ و تاریک ویلا و ایجاد احساس بهتر، بهره گیری از سبک مدرن می باشد.

برای دکوراسیون مدرن ویلاهای کوچک می توانید چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • از میز دایره‌ای برای آشپزخانه یا پذیرایی استفاده کنید. این سبک میز‌ها با لبه‌های گرد فضای بیشتری را در اتاق در اختیار افراد قرار می‌دهند. اگر تمایل شما به کاربرد میز‌های مکعبی است حتما از میزهایی با کشو استفاده کنید تا بتوانید تعدادی از لوازم را در آنها جای دهید.
  • دیوار‌های اتاق پذیرایی را حتما با آینه‌های تزیینی بپوشانید، این امر به بازتاب نور و بزرگی نشان دادن فضا کمک می‌کند.
  • صرف نظر از داشتن مبلمان در فضای پذیرایی کوچک را فراموش کنید. با یک ست مبلمان زیبا و قرار دادن آن در کناره ی دیوار علاوه اینکه جای نشستن برای افراد بیشتری ایجاد کرده‌اید، یک فضای امن و آرامی را فراهم آورده‌اید. 
  • برای انتخاب کف پوش و همین طور رنگ دیوار از الگوهای خطی و هندسی استفاده کنید. این ایده در دکوراسیون ویلای کوچک یک امتیاز برای بزرگ نشان دادن فضای پذیرایی است.
  • از لوازم تزیینی کوچک و جذاب برای پوشاندن قسمت‌های مختلف پذیرایی استفاده کنید.
  • تاثیر به کارگیری لوازم تک رنگ و همین طور گل و گیاه در فضای پذیرایی را فراموش نکنید.
  • از پرده‌های به ارتفاع زمین تا سقف برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق بهره ببرید.

 ویلا مدرن

 

از اینکه مقاله تیم مشاورین املاک رادین را همراهی می کنید، سپاسگذاریم. املاک رادین با سال ها تجربه و خدمت و با داشتن متخصصان حرفه ای در زمینه خرید و فروش ویلا مدرن، ویلا کلاسیک، ویلا نیم پیلوت، ویلا همکف، ویلا دوبلکس و... آماده خدمت رسانی با مشاوره رایگان به شما متقاضیان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمائید.