روستای کلوده مرکز بخش اهلم رستاق جنوبی شهرستان محمودآباد(یکی از شهرستان­های استان مازندران) محسوب می­شود. این روستا که یکی از روستاهای قدیمی و مهم به حساب می­آید از پرجمعیت­ترین روستاهای شهرستان محمودآباد است. روستای کلوده در حد فاصل بین شهر آمل و محمودآباد واقع شده است به طوری­که فاصله آن تا دریا حدود ده کیلومتر است بنابراین حدود ده دقیقه زمان می­برد تا از کلوده به ساحل زیبای دریا برسید. فاصله این روستا تا محمودآباد حدود هفت کیلومتر می­باشد. از آنجائیکه این روستا از روی نقشه وسط سه شهر آمل، محمودآباد و چمستان قرار گرفته است و مغازه­های تجاری زیادی دارد به عنوان شاه راه تجاری منطقه شناخته شده است.

روستای کلوده-شهرستان محمودآباد مازندرانروستای کلوده-شهرستان محمودآباد مازندران

 

 روستای کلوده از یک جاده غیر مستقیم به دو شهر مهم فریدونکنار و سرخرود متصل می­گردد. این منطقه به دلایلی همچون قرار گرفتن در کنار بزرگراه آمل و محمودآباد، داشتن دسترسی لازم به جاده مواصلاتی هراز و همچنین وجود انواع صنوف و مغازه ­ها، دهیاری، پارک بازی، سالن ورزشی، بانک، مدرسه، درمانگاه، مسجد و ... از موقعیت خوبی برای سرمایه­گذاری و سکونت بهره­­مند است. بر این اساس امکان این­که به یک شهر از استان مازندران تبدیل شود وجود دارد. البته باید گفت که این روستا با گسترش و رشد و پیشرفت مناطق شمالی، دارای پیشرفت­های قابل توجهی بوده است و توانسته است با توجه به نزدیک بودن به دریا گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند. این امر حتی توانسته سرمایه­ گذاران زیادی را به سوی خود بکشاند و آن­ها را قادر خواسته است که در منطقه­ای نزدیک دریا سرمایه ­گذاری موفقی را تجربه کنند.

کلوده نام یک روستاست ولی از آنجائیکه این روستا بزرگ است و از اهمیت بسزایی برخوردار است از آن به عنوان منطقه یاد می­شود که چندین روستا را هم در بر گرفته است. از آنجائیکه که این روستا دارای منابع طبیعی خدادادی زیادی است در گذشته این روستا کلوخده نامیده می­شده است اما با گذشت زمان به نام کلوده تغییر نام داده است. در گذشته بیشتر مردم این روستا به کشاورزی و باغداری می­پرداختند اما به ندرت به دلیل کم شدن زمین­های کشاورزی و باغی مشاغل آزاد و خدماتی از قبیل بلوک­زنی و مغازه­داری به مشاغل مردم این منطقه افزوده شد. همان­­طور که قبلا هم اشاره شد این روستا از تمامی امکانات رفاهی برای گردشگران برخوردار است.

 

امتیازات کلوده برای خرید ویلا

چنانچه تصمیم به خرید ویلا در بهترین و مناسب­ترین منطقه در شمال کشور را دارید، ویلاهای روستای کلوده می­توانند گزینه خوبی باشند. چرا که ویلاهای واقع در این روستاها فاصله کوتاهی تا جنگل دارند به طوری­که در مدت دو الی سه دقیقه می­توانید به جنگل­های انبوه این منطقه برسید. روستای کلوده در بین دو جنگل بزرگ بونده و تشبندان محصور شده است و از این رو مکانی مناسب جهت خرید ویلا می­باشد. از امتیازات کلوده برای خرید ویلا می­توان به داشتن آب و هوای مناسب و فاصله ده دقیقه­ای که تا دریا دارد اشاره کرد. این امر سبب شده است تا هم از میزان رطوبت هوا کم شود و هم شرایط مناسبی را جهت سکونت دائمی فراهم نماید. دسترسی، نوع ساخت ویلا، قیمت، متریال، امکانات، بومی­ها، شرایط پرداخت، اسکلت، منظره، همسایه­ها، جاذبه­ها و ... مواردی هستند که یک متقاضی خرید ویلا آن­ها را در نظر می­گیرد. در نظر داشتن این موارد به یک خریدار کمک می­کند تا ویلایی را که از لحاظ قیمت و شرایط مناسب است خریداری نماید. با خرید ویلا در کلوده از امکاناتی همچون دریا، ارتباط راحت به شهر، جاده، جنگل و ... می­توانید بهره ببرید.

ویلای لاکچری در روستای کلودهویلای لاکچری در روستای کلوده

 

هر منطقه­ ای که امکانات زیادی داشته باشد قطعا قیمت بالایی هم خواهد داشت. هر منطقه­ ای هم که به دریا نزدیک باشد ارزش و قیمت بالایی دارد. هر چقدر که فاصله از دریا بیشتر باشد از قیمت آن کاسته می­شود ولی ارتفاع از آن بالا می­رود. بنابراین چون روستای کلوده با دریا ده کیلومتر فاصله دارد و جنگل­های انبوهی هم در مجاورت روستا قرار گرفته است آب و هوای آن بسیار مطلوب است که همین امر می­تواند یکی دیگر از امتیازات کلوده برای خرید ویلا باشد. با این حال باید گفت که مناطقی که دورتر از دریا باشند میزان شرجی بودن هوا در آنجا کمتر بوده و به تناسب آن افراد سالم­تر و شاداب­تر خواهند بود. بنابراین رطوبت سبب می­شود که فرد دچار درد مفاصل و عضلات و همچنین مشکلات پوستی شود بنابراین اگر از این عوارض رنج می­برید خرید ویلا در کلوده را به شما توصیه نمی­کنیم.

 

شرایط پرداخت ویلاهای کلوده چگونه است؟

برای خرید ویلا در کلوده می­توانید بر اساس توافقی که با فروشنده به عمل می­آورید، بیعانه پرداخت کنید و یا درصد قابل توجهی از ارزش معامله را بپردازید. ویلاهایی که دارای اقساط بلند مدتی بوده و سود یا بهره­ای روی قیمت آن­ها در نظر گرفته نمی­شود، همین امر را می­توان از دیگر امتیازات کلوده برای خرید ویلا به حساب آورد. مهم­ترین کاری که شما بایستی هنگام خرید ویلا در کلوده به آن توجه داشته باشید این است که سازندگان ویلای مورد نظر خود را که معمولا از افراد بومی منطقه می­باشند بشناسید و با شناخت سوابق آن­ها اقدام به خرید کنید. با شناخت سازندگان این ویلاها می­توانید چند نمونه از کارهای ایشان را ببینید تا بتوانید به جمع­ بندی دقیقی در خصوص خرید ویلا برسید.

 

قیمت ویلا در کلوده چقدر است؟

قیمت ویلا در کلوده از 600 میلیون تومان آغاز می­شود. افرادی که تصمیم دارند در این منطقه ویلا خریداری کنند بهتر است که سریع­تر اقدام کنند چرا که قیمت ویلا در این منطقه در حال رشد است.

 

خلاصه

در جمع­بندی مطالب بالا می­توان گفت که روستای کلوده به دلیل فاصله کمی که با دریا دارد و اطراف آن جنگل­های انبوهی واقع شده است و از دیگر امکانات رفاهی برای سکونت برخوردار است می­تواند یکی از مکان­های مناسب برای خرید ویلا و گذران اوقات فراغت و حتی سرمایه­ گذاری در شمال کشور محسوب شود. در صورت خرید ویلا در این روستا می­توانید از جنگل­های تشبندان و بونده هم دیدن کنید. نکته مهمی که در خصوص خرید ویلا وجود دارد این است که بتوانید ویلایی خریداری کنید که در ساخت آن از مصالح باکیفیت استفاده شده و تمامی اصول مهندسی در آن رعایت شده است پس اگر خودتان هم در این خصوص اطلاعات کافی ندارید از افرادی که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار هستند کمک بگیرید تا بتوانید دست به خریدی آگاهانه بزنید همچنین رو ما حساب کنید تیم املاک رادین آماده مشاوره به شما عزیزانه کافیه کلیک کنید.