در مقالههای قبلی کلی از زیباییها و ویژگیهای شمال گفتیم که البته هر چقدر بگیم کم گفتیم. ایران کشوری چهار فصل هست و قطعا شمال ایران، تو چهار فصل کردن اون نقش کمی نداره. از شکوفه های رنگارنگ بهار گرفته که قشنگی درخت رو چند برابر می کنن تا تابستونی که انگار روی درختا سبز پاشیدن. فصلی که شمال رو یکی از بهترین مقصدها برای مسافرت می کنه و خاطره های خوبی برای رهسپارهای شمال می سازه. از پاییز نگم براتون! ترکیب رنگ های زرد، نارنجی و قرمز که عقل از سر هر کسی می پرونه و کلا کمن کسایی که با درختای خزان زده عکس نداشته باشن. زمستون شمال هم کم تر از تابستون توریستی نیست. دریاچه های یخ زده و کوه های پر برف که همگی جون میدن برای اسکی و تفریح. توصیه ما به شما اینه که هیچ کدوم از فصل های قشنگ شمال رو از دست ندین!

 مرد گالشپلی در حال دام پروریمرد گالشپلی در حال دام پروری

 

محمود آباد و گالش پل، از خوب های شمال

محمود آباد، اسم یک شهر متوسط ساحلی در استان مازندرانه. مردم این شهر پررونق، به کارهایی مثل ماهی گیری، کشاورزی و صد البته صنعت توریست مشغول هستن. این شهر، با شهرهای مهمی مثل فریدون کنار، آمل، بابلسر و نور همسایگی داره و تولیدات مرغوبی تو محصولاتی مثل پرتقال، ماهی و برنج داره. از ویژگی های این شهر، می شه به ساحل و بندرهای قشنگ و پارکهای بزرگش اشاره کرد. این شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی مسافران، امکانات زیاد و ویژهای برای توریست ها داره و هر روزه اون ها رو توسعه میده. محمود آباد روستاهای زیادی داره و یکی از این روستاهای خوش آب و هوا، گالش پل هست. از برجسته ترین ویژگی های این روستا، دسترسی راحت به شهر و امکاناتی مثل برق، آب و تلفن و نزدیکی به ساحل دریاست. ساحل های زیادی تو این منطقه وجود دارن که امکانات زیادی رو در اختیار مسافرها و بازدید کننده ها قرار می دن. مسافرها می تونن از هتلهای بی شمار این منطقه استفاده کنن و یا این که از ویلای شخصی خودشون لذت ببرن.

 

از مراتع زیبای گالشپلاز مراتع زیبای گالشپل

 

خرید ویلا در گالش پل محمودآباد

خرید ویلا تو شمال، این روزا خیلی تو بورسه و بازار اون حسابی داغه. این ویلا مطابق میل خریدار، می تونه جنگلی، ساحلی و یا کوهستانی باشه و با تنوع زیادی، به خریداران و علاقه مندان داشتن ویلا، معرفی بشن. در کل داشتن ویلا به علاقه خریدار بستگی داره که مشاورها و متخصص ها می تونن کمک زیادی برای انتخاب ویلای مناسب خودتون به شما ارائه بدن. این تنوع ویلایی می تونه به شکل ابعاد مختلف، دو یا چند خوابه بودن، پارکینگدار یا بدون پارکینگ، ویلای استخردار یا بدون استخر، یک یا چند طبقه، لاکچری یا عادی و با متراژهای مختلف باشه. پیشنهاد ما به شما برای خرید ویلا، کسب اطلاعات کامل درباره موقعیت اون و دیدن مشاورها و متخصص های این حوزه هست تا بهترین و مناسب ترین خرید ممکن رو داشته باشین و بتونین بیشترین بهره و استفاده رو از ویلاتون ببرید. این استفاده می تونه صرفا تفریح تو تعطیلات و آخر هفته ها با دوستان یا خانواده باشه و یا این که جنبه سرمایه گذاری داشته باشه؛ و یا اینکه هر دو این گزینه هارو شامل بشه. طبق توضیحاتی که تو مقاله های قبل دادیم، بازار ملک در شمال ایران با سرعت زیادی رو به رونق هست و خریداران و سرمایه گذارهای زیادی از داخل و خارج ایران، به این منطقه سرازیر شدن. از این خریداران خارجی می شه به افراد ثروتمند عراقی و ترکیه ای و حتی شیخ های عرب اشاره کرد. پس قطعا از سرمایه گذاری در این منطقه ضرر نخواهید کرد.

 

اشتباهاتی که هنگام خرید ویلا ممکن است دچار شوید:

مسائل و مشکلات زیادی وجود داره که ممکنه حین خرید ویلا، بی توجه از کنارشون عبور کنید، ولی بعدها پشیمون شید و دچار ضرر و زیان زیادی بشید.

  • اطمینان از داشتن امکانات اولیه، نظیر گاز، برق و تلفن:

 هدف خیلی از مسافرها از خریدن ویلا، تجربه اوقات خوب و به یاد ماندنی در شمال هست و این افراد بعد از برگشت از جاهای دیدنی به ویلا، انتظار یه جا با دمای ملایم و امکانات کامل هست تا خاطره خوششون از شمال تکمیل بشه. نبودن امکاناتی مثل برق و گاز، می تونه شما رو در فصول مختلف دچار مشکلات مختلفی کنه، پس از کامل بودن امکانات اولیه اطمینان حاصل کنید و یا راه حلی برای اون ها پیدا کنید. مثل موتور برق و وسایل گرمایشی یا سرمایشی برقی.

  • مهم باطن است، نه ظاهر!!

یکی دیگه از اشتباهات خریداران اینه که فقط به ظاهر ویلا توجه می کنن و برای خوش ساخت بودن و استحکام ویلا اهمیتی قائل نیستن.

 به قول سعدی: خانه از پای بست ویران است    خواجه در بند نقش ایوان است!

تعداد زیادی از ویلاهایی که فقط به ظاهر اون ها رسیدگی شده، فقط ظاهرن و تمام! و ممکنه با یک زلزله 5 ریشتری خراب بشن و تمام رویاهای شما رو همراه با خودشون خراب کنن. پس اطمینان از ساخت اصولی و استاندارد و سن و سال ویلا، از اون موضوع هاست که باید بهش توجه کنید.

  • با اطلاعات کافی و شناخت لازم، خرید کنید

از مهم ترین عوامل در خرید ویلا، داشتن دید باز و اطلاعات کافی از شرایط و انواع ویلا هست. پیدا کردن شناخت از ویلای مد نظرتون و تعیین ویژگی ها و ملاک هایی که از یک ویلا انتظار دارین، می تونه راهنمای خوبی در انتخاب ویلای مناسب باشه. ویلاهای کوهستانی معمولا در مناطق با آب و هوای سرد قرار دارن و به مسیرهای مناسب دسترسی ندارن. ویلاهای جنگلی ممکنه در معرض رطوبت زیاد باشن. ویلاهای ساحلی هم ممکنه توسط باد و طوفان تهدید بشن. پس شناخت کافی از سلایق و عادات و حساسیت های شخصی شما، می تونه ملاک مهمی برای خرید ویلا باشه.

نمای تعدادی ویلا در گالشپلنمای تعدادی ویلا در گالشپل

 

برای تکمیل موارد بالا و انجام یک معامله خوب و سودمند، در معامله منعطف باشید. ایجاد یک رابطه دوستانه و بر پایه اعتماد، کمک زیادی به پیشبرد هر چه بهتر معامله می کنه. همچنین از خرید احساسی خودداری کنید و اجازه ندید احساسات، جای منطق شما رو در خرید ویلا بگیرن. خرید ویلا باید متناسب با سطح درامد و هزینه مد نظر شما باشه و با هزینه اضافی خودتون رو تحت فشار نگذارید.

 با به کار گرفتن موارد بالا، بخش زیادی از مسیر خرید ویلای مناسب رو رفتید و می تونید ویلای ایده آل برای خودتون، دوستان و خانوادتون پیدا و خریدارای کنید. امیدواریم با ارائه این مطالب در سایت املاک رادین، به شما برای تفریح سالم و خوش گذرانیهای به یاد ماندنی، کمک کرده باشیم.