در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی، اکثر افراد، خانه را فضایی برای آرامش و راحتی می دانند، و همچنین اهمیت ویژه ای به این مکان قائل هستند، و قابل ذکر است، این ساختمان دارای بخش بندی های گوناگون می باشد، که ما امروزه قرار است، در سایت املاک رادین، به یک حوزه و مستغلات آن بپردازیم، پس توصیه می کنم با ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

در تفکرات اکثر افراد، آشپزخانه، فضایی مهم و در در اصطلاح قلب خانه، و یک مرکز مهم در این فضا می باشد، زیرا این فضا، علاوه بر اینکه، جایگاهی برای طبخ، و آماده سازی غذا باشد، می تواند محیطی دنج برای گفت و گو، مطالعه، تدریس فرزندان، سرو غذا و ... باشد، بنابراین توصیه می شود، در هنگام انتخاب یا ساخت یک ساختمان، حتما به محیط آشپزخانه دقت کنید، زیرا این قلب خانه، فضایی است که زمان، اکثر خانم های خانه دار را به خود اختصاص داده است، و به همین خاطر، طراحی، نورگیری، دکوراسیون، وسعت، هماهنگی وسایل، و ... در روحیه خانم ها، و در نتیجه سایر افراد خانواده تأثیر گذار است، و در راستای زیباسازی و دکوراسیون محیط داخلی آشپزخانه باید بیلن داشت، اولین موردی که، در هنگام ورود به این محیط، بسیار تأثیرگذار و چشم گیر است، مسئله کابینت، و چگونگی طراحی و رنگ آن می باشد، بنابراین، برای هماهنگی و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مختلف این متریال، ترجیح داده ایم به صورت جداگانه و تخصصی به این مقوله بپردازیم، تا در هنگام انتخاب و طراحی کابینت، انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید.

 قلب خانه کجاست

 


« کابینت آشپزخانه »


 

 

همانطور که اطلاع دارید، و طبق عرضه در بازار، می بینید که، کابینت های آشپزخانه، در سبک و‌ جنس های گوناگون وجود دارد، که با توجه به سلایق مالک، می تواند به صورت های متفاوتی اجرا گردد، و همه ی این طراح های اجرایی، در اکثر ساختمان ها، با توجه به شرایط، و امکانات محیطی، سلیقه و همچنین به بودجه مالی مالک، و ... نیز بستگی دارد، و به همین خاطر، شاهد تفاوت سبک‌ ها، می باشیم. 

قابل ذکر است، یکی از متریال های مهم و ‌ضروری که، در آشپزخانه ها مورد استفاده می باشد، و همچنین متریالی غیر قابل حذف و جایگزین است، کابینت می باشد، همچنین، این متریال ها از زمان های گذشته، که به این صورت، امکانات، مدرنیته، و تنوع وجود نداشته، به صورتی ساده تر، و‌ برای قرار گیری ظروف و وسایل، و نظم دهی به محیط آشپزخانه استفاده می شده، اما امروزه، این روند، علاوه بر گزینه های ذکر شده، به زیباسازی و شیک بودن فضا، اهمیت بیشتری، داده می شود، و‌ اولویت اول انتخاب کابینت ها، به این سمت و سو، سوق داده شده است، و همچنین، امروزه به خاطر تنوع ، تغییر دکور، و ... در خانه هایی که نوساز نمی باشند، طراحان با اجرای کابیت های جدید، محیط آشپزخانه را بازسازی و شیک می کنند، که امروزه این امر بسیار پر طرفدار می باشد.

 

 

 


  « انواع کابینت آشپزخانه »


 

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، کابینت ها، بر اساس جنس و نوع متریالی که، در ساخت آن، مورد استفاده قرار گرفته، دسته بندی و نام گذاری می گردد، که ما قصد داریم، برای آشنایی بیشتر از انواع کابینت ها، و انتخابی مناسب، به چند مورد از اسامی آنها بپردازیم:

 

انواع کابینتهای آشپزخانه موجود در بازار، عبارت است از:

* کابینت نئوپان 

*  کابینت ام دی اف 

*  کابینت هایگلاس

* کابینت پلی گلاس

*  کابینت وکیوم

*  کابینت پولیشی

* کابینت با ساختار کاملا چوب

* کابینت روکش

* کابینت فلزی

* کابینت فولادی

*  کابینت لمینت

 انواع کابینت

 


« ساختار، متفاوت کابینت، در آشپزخانه ها »


 

 

مدل و طراحی که برای کابینت آشپزخانه ها انجام می گیرد، در واقع نشان دهنده، سلایق، و حالات روحی مالک می باشد، و همچنین نشان دهنده، سبک ایجاد شده، در محیط آشپزخانه می باشد.

 

• کابینت قاب دار

• کابینت  کر‌کره ای

• کابینت دست ساز

• کابینت با پنل های عمودی و‌ افقی 

• کابینت های شیشه ای‌

• کابینت بصورت قفسه ای، و باز

 ساختار و طراحی کابینت

 

 


« سبک کابینت آشپرخانه »


 

 

در دنیای امروزی، تفاوت ها بسیار است، و به تبع، هر شخصی، دارای سلیقه، و نگرشی خاص، است، و بنابراین در هنگام دکوراسیون منزل خود، ترجیح می دهند، رویاها و نظرهای خود را به مرحله اجرا برسانند، و در این بین، طراحان با وجود امکانات و سبک های متفاوت، در تحقق رویاها، به متقاضیان و مالکان، کمک شایانی می کنند، باید بیان داشت، کالینت ها، در مدل متفاوت و بصورت گوناگون قابل اجرا است، که با توجه به نظر متقاضیان می تواند، اجرا گردد.

 

+ کابینت کلاسیک

+ کابینت صنعتی

+ کابینت مدرن

+ کابینت مینیمال

+ کابینت با روش غربی

+ کابینت روستیک

 

 سبک کابینت

 


« نکات و گزینه های مهم در انتخاب و خرید کابینت »


 

 

_ در هنگام خرید، و سفارش کابینت آشپزخانه، دقت نمائید، متناسب، با فضای آشپزخانه، و در سایز مناسب، انتخاب نمائید.

 

_ نکته مهم دیگری که در خصوص کابینت آشپرخانه، بهتر است به آن توجه کنید، میزان گردش و دسترسی فضاها در محیط آشپزخانه می باشد.

 

_ کابینت ها محیطی برای جمع آوری، نگهداری وسایل می باشد، بنابراین با انتخاب سایزی مناسب، و استاندارد، با خیال راحت، اقدام به جا به جایی وسایل می نمائید.

 

_ پس از اجرای کابینت ها، در صورت وجود فضای خالی، می توانید محیطی برای قرارگیری، و نصب اکسسوری و وسایل تزئینی می باشد 

 نکات مهم در طراحی و چیدمان اشپزخانه

 

در انتهای مقاله باید ذکر کرد، هر  یک از سبک هایی که در این مقاله ارائه شد، درای فضاهایی متفاوت با یکدیگر می باشند، به طوری که نمی توان هیچ شباهتی میان سبک های مدرن، کلاسیک  و ... پیدا کرد، بنابراین، با انتخاب هر سبک، باید شاهد فضا و زندگی متفاوت، در محیط آشپزخانه خود، باشید، همچنین از اینکه با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزارم، در ضمن سایت املاک رادین، یکی از چندین سایت های خرید و فروش ویلا، ملک و ساختمان می باشد که، خدمات متفاوتی برای تمامی متقاضیان خود ارائه می دهد، و سعی می کند، برای راحتی و انتخاب گزینه های پیشنهادی خود، میانبرهایی در مقاله های خود تعبیه کرده، تا دسترسی آسان تری به آگهی ها داشته باشید، بنابراین حتمت به لینک های موجود در مقاله مراجعه کنید، با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما همراهان گرامی.

 

لینک های پیشنهادی:

 فروش ویلا اقساطی

 خرید ویلا دوبلکس

خرید ویلا مبله

فروش ویلا اکازیون

خرید ویلا لاکچری