در این دنیای مدرنیته، تولید و مصرف انرژی، روز‌ به روز، در حال افزایش می باشد، و این روند، در اشکال مختلف، توسط، انسان‌، کارخانه، ماشین، و ... ایجاد می گردد، و همچنین این فرآیند، برای آسایش و راحتی انسانها، دخیل می باشد، قابل ذکر است، برای حفظ و انتقال این انرژی ها، به نسل های آینده، به فکر بهینه سازی مصرف انرژی افتاده اند، و کمبود این منابع، می تواند، تأثیر مستقیمی بر زندگی، کره زمین و ... دارد، و می تواند، این کره خاکی را، دچار تحول نماید. 

 

و یکی از مشکلاتی که امروزه، در هر جای این دنیا، با آن روبرو هستیم، مسئله به پایان رسیدن، انرژی و منابع طبیعی زمین، می باشد، زیرا استفاده بی رویه، موجب، به اتمام رسیدن این انرژی ها گشته است، و باید به اطلاع شما بزرگواران رساند که، با توجه به اینکه بحث و موضوع، سایت ما، در حول محور، خرید و فروش ویلا، زمین، و دیگر مستغلات، در بازار مسکن می باشد، در همین راستا، کارشناسان، برای تجدید، و استفاده بهینه تر از این منابع، در ساختمان و ویلاها، راهکارهایی ارائه داده اند، که مجموعه املاک رادین، به چند نمونه از این موضوعات پرداخته است، برای اطلاع بیشتر، با ما همراه باشید.

 

مصرف انرژی

 

۱) « بکارگیری، عایق های مختلف، در ساختمان ها »

سازندگان ساختمان ها، در هنگام اجرای ساخت، سعی می کنند، تمامی اصول را در جهت، زندگی بهتر، با کمترین صرف انرژی، ایجاد نمایند، و یکی از این روش های، کنترل انرژی ساختمان، عایق کاری می باشد، همچنین قابل ذکر است، این عایق بندی ها، در تمامی فصول سال، می تواند با توجه به جو هوایی، مانع از هدر رفتن انرژی گردد، امروزه، این عایق بندی ها، یکی از روش های، متداول است، و با اجرا، در هر ساختمانی، شاهد کاهش، مصرف انرژی می شوید، و طبق آمارهای بیان شده، با اجرای صحیح عایق کاری مناسب، مصرف انرژی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

 ۲) « بکارگیری از درب و پنجره های چند لایه(دو جداره و...) » 

چنانچه یک نگاه گذرا، به ساختمان های ساخته شده بیندازید، متوجه نماهایی با پنجره های متنوع، و در سایزهای مختلف می گردید، و منظور از این بحث، یادآوری این موضوع است که، بیشتر مواقع، انرژی موجود در خانه ها، با توجه به درزها، پنجره، درب، و منافذ موجود در خانه ها، خارج می گردد، و ایده مهندسان و  کارخانه ها، با ایجاد پنجره های دو یا سه جداره و ... در کاهش مصرف انرژی، و قبوض، کمک کرده اند، و سازندگان و کارشناسان در این حوزه، سعی دارند، تا اینگونه امکانات را به مردم معرفی و فرهنگ سازی نمایند.

 

استفاده از درب و پنجره دو جداره

 

 

 ۳) « ایجاد درزگیر، در ورودی های ساختمان و پنجره ها » 

در زمان های گذشته، ساخت و سازهایی که انجام می شده، و درب و پنجره هایی که در تعبیه میشده، دارای ساختار استانداردی نبودند، و هوای سرد و گرم به راحتی، از میان درزهای آن ها نفوذ میکرده، ولی امروزه، با استفاده از درزگیر می توان جلوی این اتلاف انرژی را گرفت.

 

 

 ۴) « نصب و استفاده از سیستم روشنایی، کم مصرف »

در دنیای مدرن امروزی، روش های گوناگونی، برای جلوه بیشتر و زیباسازی فضا همچون( نورپردازی) وجود دارد، اما باید در نظر گرفت که، این زیباسازی ها می تواند، مصرف برق را افزایش دهد، بنابراین توصیه می شود، در هنگام استفاده از سیستم های روشنایی، از لامپ های کم مصرف، استفاده نمائید.

 

استفاده از لامپ کم مصرف

 

 

 5) « اینترنتی و یا هوشمند سازی ساختمانها »

قابل ذکر است، در این چند سال اخیر،  که تکنولوژی رشد چشمگیری داشته است، بعضی از ساختمان ها، همانند ویلا، مغازه، فروشگاه، و ... مجهز به سیستم های هوشمند گشته اند، و باید بیان داشت، این هوشمند سازی می تواند، مربوط به سیستم های سرمایشی، گرمایشی و یا سیستم های روشنایی باشد، در واقع هوشمند سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی باعث می شود، دمای سیستم های داخلی ویلا، متناسب با هوای بیرون تنظیم شود، و در صورت نیاز سیستم ها خاموش و روشن گردند، و‌ یا در صورت نیاز می توان، از راه دور، این موارد ذکر شده را بررسی، و تنظیم نمود.

اجرای این روش، در ابتدا، کمی هزینه بر، می باشد، اما می تواند، باعث صرفه جویی در هزینه و همچنین تأمین کننده، آسایش بهتری، برای ساکنین ساختمان باشد. 

 

 

  6) « استفاده از متریال، کم مصرف »

چنانچه امروزه بخواهید، در بازار عرضه، وسیله ی خانگی، همچون (یخچال، ماشین لباسشوی، تلویزیون و ...) بخرید، متوجه برچسب های انرژی روی محصول خواهید شد، و این فرآیند، می تواند، یکی از عوامل مهم، در کاهش مصرف باشد، و قابل ذکر است، خریداران و مصرف کنندگان امروزی، علاوه بر جنس کالا، به برچسب، مصرف انرژی هم توجه می کنند، بنابراین یکی از توصیه های مهم، می تواند خرید، تجهیزات و امکانات برقی کم مصرف، باشد، تا میزان مصرف انرژی را در ساختمان، بهینه سازی گردد.

 

 

توجه به برچسب انرژی

 

 7) « عدم فعال سازی، وسایل برقی در صورت، عدم نیاز »

 همانطور که می دانید، بحث ما حول محور، ساختما‌ن و ویلا قرار دارد، به همین دلیل، حضور در ویلاها، به صورت دائم، برای اکثر افراد، امکان پذیر نمی باشد، به همین سبب، بسیاری از وسایل در ویلاها، به خاطر عدم حضور صاحب خانه، نیاز به روشن بودن دائم نمی باشد، و توصیه می شود، برای کاهش هزینه ها، و صرفه جویی در انرژی طبیعی، وسایل مد نظر را، در حالت غیر فعال بودن قرار دهید.

 

 

 8) « زمان پخت و پز را در فصول مختلف، بررسی نمائید »

برای مثال، در فصل تابستان، به سبب گرم بودن هوا، توصیه می کنند، طبخ غذا در ساعت اوج گرما، انجام نگیرد، زیرا در این ساعات، هوا خنک تر می باشد، و انرژی کمتری مصرف می شود، همچنین، برای بهینه سازی مصرف انرژی در ویلا، باید نسبت به اقدامات ساده، اما مهم توجه داشته باشید، زیرا این نکات ذکر شده، و دیگر مسائل مهمی که، شاید از دید ما مهم نباشد، می تواند در روند کاهش انرژی، موثر عمل نماید. 

 

 

زمان مناسب پخت و پز

 

 

 9) « کاهش مصرف انرژی، با توجه و بررسی لوازم خانه، در طول سال »

یکی از گزینه های مهم در کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها، چک کردن لوازم خانگی است، زیرا ممکن است، برخی از لوازم، دارای نقص، و مشکلات داخلی شده باشند، که در صورت عدم توجه، علاوه بر مصرف انرژی، می تواند حادثه آفرین باشد،  بنابراین بهتر است هر شش ماه لوازم خانگی پرمصرف را، بررسی، و در صورت، نیاز، به متخصص، و نمایندگی‌ها نشان دهید، تا در صورت وجود مشکل، آن را برطرف نمایند، چون لوازم خانگی بسیار حساس هستند، و هر مشکل هر چند کوچک، می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد.

 

در انتهای مقاله باید به این نکته توجه کنید که، با توجه به محدود بودن منابع و انرژی ها، و همچنین نیاز مبرم آیندگان، به این منابع، همه ی مردم موظف به استفاده درست از این انرژی می باشند، و چنانچه در این لحظه، خواهان خرید ویلا و ساختمان هستید، توصیه می کنم، به لینک های موجود در سایت املاک رادین، مراجعه نمائید، چون این مجموعه، با توجه به سلیقه های متفاوت هر شخص، ویلاهای متفاوتی را داراست.

 

انرژی باقی مانده برای نسل بعد

 

با آرزوی سلامتی و شادکامی، برای شما بزرگواران.

لینک های پیشنهادی:

فروش ویلای ارزان

خرید اقساطی  ویلا 

فروش ویلای ارزنده

خرید ویلای شهرکی