ویلاهای بسیاری در سازه های متفاوت و با بهترین امکانات در شمال کشور طراحی و ساخته می شوند، طراحی ویلا مهم ترین بخش در ساخت ویلا می باشد، برای اینکه طراحی ویلا و ساخت ویلا از کیفیت و زیبایی خاصی برخوردار باشد، باید به صورت اصولی و حرفه ایی انجام گیرد، امروزه ویلاهای مدرن محبوبیت بسیاری دارد، در ابتدا باید، نوع کاربری و هدف از طراحی ویلا مشخص شود، از این سوی در این مقاله قصد داریم، به نکات اصلی در مورد طراحی ویلای مدرن بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

طراحی ویلای مدرن در شمال

 

طراحی ویلا مدرن

اغلب ویلاهای مدرن در سازه ی دوبلکس و تریبلکس طراحی می شوند، در طراحی مدرن از متریال های متفاوتی مانند؛ چوب، شیشه، سنگ و...  استفاده می شود، برای مثال در طراحی مدرن، از المان های ساده مانند؛ پنجره های بزرگ، با متریال شیشه و بتن استفاده می شود، نور طبیعی، یکی از المان هایی برای زیباتر شدن طراحی مدرن، محسوب می شود.

 

شاخصه های معماری در طراحی مدرن

  • سادگی در طراحی و کاربری
  • پارتیشن ها و تزئینات مدرن
  • فضای باز و پر نور ویلا
  • تجهیزات ساده و خاص
  • و...

طراحی مدرن ویلا در شمال

 

 


ایده هایی برای طراحی ویلا مدرن


 

طراحی ویلاهای مدرن باید در سبک بسیار خاص و ساده باشد، و استفاده از متریال های شیشه، چوب و.. که زیبایی بسیار عالی را به ارمغان می آورد، استفاده شود، این زیبایی و این متریال ها در نگاه اول توجه هر ببینده را به خود جلب می کند، همچنین در طراحی ویلای مدرن، سعی می شود، از پنجره های قدی و بلند استفاده شود، تا دید کافی به ویو عالی ویلا و فضای اطراف و... داشته باشید، در ادامه به المان های مهم در طراحی و ساخت ویلا مدرن می پردازیم؛

 

بکارگیری از مصالح سنتی به روش های جدید در طراحی ویلای مدرن

برای طراحی ویلای مدرن می توان از متریال سنتی اعم از؛ آجر، سنگ، چوب بکار گرفت، برای مثال می توان برای طراحی داخلی و بیرونی ویلا از آجر استفاده نمود، و حتی از سنگ هایی برای دیزاین نمای ساختمان، طراحی داخلی ویلا و فضای سبز ویلا استفاده شود، تا سبک ویلا به صورت مدرن طراحی شود، با بکارگیری این امکانات می توان زیبایی خاصی را به وجود آورد.

 

پنجره های تمام قد

امروزه مهندسین از طراحی های مدرن با استفاده از ابزارات مدرن، سبک متفاوتی را ایجاد می کنند، برای مثال یکی از مهم ترین اجزای یک ساختمان، پنجره های آن می باشد، پنجره های تمام قد، زیبایی ویلا را دو چندان می کنند، هم در نمای داخلی، تاثیر بسزایی دارد و حتی در نمای خارجی، زیبایی فوق العاده ایی را به ارمغان می آورد.

نمای ساختمان توجه ی افراد را در هنگام ورود به ویلا، به خود جلب می کند، استفاده از پنجره ها از جنس شیشه و یا رنگ های تیره، واقعا زیبایی خاصی را ایجاد می کند، همچنین این پنجره ها باعث می شود، دید کافی به طبیعت شمال و زیبایی محوطه ی اطراف، تماشای باران و... داشته باشید، و از آن لذت ببرید.

 

طراحی مدرن ویلا در شمال

 

نور و روشنایی در طراحی ویلای مدرن

باید بدانید که در طراحی ویلای مدرن، نور بسیار اهمیت دارد، از این سوی مهندسین و طراحان، جهت تابش نور خورشید را بررسی می کنند، زیرا در ویلاهای مدرن سعی می شود، از نور طبیعی استفاده شود، و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی می نمایند.

 

طراحی هوشمند در طراحی ویلای مدرن

در طراحی هوشمند، برای ویلاهای مدرن، باید تمام مراحل مربوط به انرژی نیز رعایت شود، در واقع یعنی، عوامل های زیست محیطی اعم از؛ سطوح عایق، شدت گرما و سرما، استراژی های کنترل رطوبت، جهت تابش نور و... را باید در طراحی در نظر گرفت.

 

عایق بندی در طراحی ویلای مدرن

عایق بندی یکی از گزینه ها برای صرفه جویی و ذخیره انرژی می باشد، در طراحی ویلای مدرن از پنجره های دوجداره استفاده می شود، از این سوی در فصل تابستان از خروج سرما و در فصل سرد و زمستان از خروج گرما جلوگیری می کند، و برای سقف و دیوار و کف ویلا نیز، از عایق بندی برای بهبود انرژی استفاده می شود.

 

دکوراسیون داخلی ویلای مدرن

 علاوه بر نمای بیرونی، دکوراسیون داخلی و نمای داخلی ویلا نیز، در طراحی ویلا به سبک مدرن نقش بسزایی دارد، انتخاب فضا، متریال عالی برای دکوراسیون، انتخاب رنگ به صورت طیف رنگی، توجه به هارمونی ترکیب رنگ ها، چیدمان مبلمان و... مهم ترین مسئله در ایجاد سبک مدرن برای ویلا می باشد، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، یکی از موضاعاتی که در دکوراسیون داخلی ویلا باید به آن توجه نمود، انتخاب رنگ ها می باشد، استفاده از رنگ های تیره در طراحی داخلی، حس خاصی و نمای متفاوتی را به وجود می آورد، و استفاده از اشیای دکوری از جنس برنز، نقره، برنج باعث می شود، نور منعکس شود، از این سوی، فضای زیبایی را به وجود می آورند، هارمونی رنگ های تیره با دکوری های برنز، و فضایی که با شیشه و سنگ و.. ترکیب شده است، بی شک فضای لاکچری را به وجود می آورد.

یکی از رنگ های پرطرفدار که در دکوراسیون طراحی ویلا می توان استفاده نمود، طیف رنگی آبی، یعنی طیف رنگ های آبی شامل؛ آبی روشن، سبز آبی، آبی فیروزه ای، آبی نیلی، سرمه ای و... می باشد، استفاده نمود، رنگ آمیزی دیوارها، انتخاب کاغذ دیواری، اکسسوری های به رنگ آبی، آثار هنری، مجسمه، وسایل تزئینی و... می تواند برای هماهنگی و زیباتر شدن فضای داخلی ویلا به سبک مدرن استفاده شود، پالت های رنگی می تواند، تاثیر بسیاری در زیباتر شدن ویلا داشته باشد، برای مثال؛ طیف رنگی آبی با پالت رنگی خنثی مانند؛ خاکستری و سفید و یا پالت های رنگی هیجانی مانند؛ نارنجی و یا زرد بکار برد.

 

طراحی ویلا مدرن در شمال

 

نکاتی که در متن فوق به آن اشاره شده است، ساده ترین گزینه برای طراحی ویلا می باشد، با رعایت این موارد و طراحی به صورت اصولی، بی شک دیزاین نهایی، یک طراحی مدرن و فوق العاده می باشد.

می توان گفت که، اگر به صورت اصولی ویلایی طراحی و ساخته شود، می توان روی آن سرمایه گذاری نمود، در طراحی ویلاها در معماری، سبک های گوناگونی وجود دارد، و طراحی به صورت مدرن پرطرفدارترین سبک می باشد، و برای طراحی از المان های بسیاری اعم از؛ انتخاب رنگ، تجهیزات گرمایی و سرمایی، نمای مدرن با سنگ و شیشه، پنجره های دوجداره و... استفاده می شود، هر یک از این عوامل باعث زیباتر شدن ویلا می شود، برای خرید ویلا در شمال به صورت خرید ویلا لاکچری می توانید به سایت تخصوصی املاک رادین مراجعه کنید، تا ویلایی مطابق میل خودتان خریداری کنید، و همچنین می توانید برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رادین، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.