خرید ویلا در شمال در عین لذت بخش بودن، همه مان می دانیم معامله آسانی نخواهد بود. زمانی که دست به خرید ویلا یا زمین در شمال می زنیم، اگر کمی بی دقتی کنیم، ممکن است چه گرفتاری های برایمان پیش آید. بنابراین کسانی که تجربه کافی در خرید ملک و یا ویلا را ندارند، باید حتماً از افراد با تجربه مشورت بگیرند و نهایت تلاش خود را به کار گیرند که با شناخت کامل برای خرید ویلا شمال اقدام کنند. تیم مشاوران حرفه ای املاک رادین وظیفه خود می‌داند که برخی نکات تجربی که در طی سال‌ها تجربه به دست آمده‌اند را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. بنابراین برای خواندن این نکات، تا انتهای مطلب با ما باشید!

 

چه ویلایی نخریم

 

شناسایی ویلاهای نامناسب در شمال

 

ویلا ارزان قیمت

بهتر است در خرید ویلا ارزان قیمت در شمال کمی بیندیشید و حقیقت ویلای ارزان شمال را بدانید. به قول معروف هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست. شاید ویلای موردنظر ارزانتان، دارای کیفیت ساخت پایین، فاقد اسناد و مدارک معتبر، واقع در اراضی منابع طبیعی، یا در مکان مناسبی احداث نشده (مکان‌های نامناسب ساخت ویلا)، و عدم دسترسی به امتیازات آب، برق، گاز باشد! این موارد ذکر شده از دلایل ویلاهای ارزانی است که مشاوران املاک رادین توصیه می کنند، دست به خرید آن نزنید!

این ویلاها اکازیون نیستند. ویلای اکازیون به ویلایی گفته می شود که از هر لحاظ مناسب و ایده‌آل است و شما می‌توانید به دلیل فقط نیاز مالی فروشنده ویلا، آن را بخرید که در اصطلاح ملک اکازیون، ملک شکار و ... شناخته می‌شود.

 

چه ویلایی نخریم

 

ویلاهای بدون سند و جواز ساخت:

اگر می خواهید خریدی بی دردسر و امن داشته باشید؛ ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد و هیچ گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.

یکی از اصلی ترین راه های کلاهبرداری افراد سودجو جعل اسناد می باشد، این افراد از بی تجربگی و سادگی برخی از سرمایه گذاران سو استفاده کرده و ویلا هایی را که دارای سندی نا معلوم می باشد، را به فروش می رسانند یا در هنگام نوشتن قولنامه، قولنامه ای غیر قانونی و بدون کد رهگیری را می نویسند.

قانونی ترین و بی دردسر ترین سند، سند تک برگ یا همان شش دانگ می باشد. سایر سند های شورائی، سند مشاع و... از اعتبار کمتری برخوردار است. زیرا توسط سامانه ثبت اسناد کشور تایید و کارشناسی نمی شود. و یک قراردادی بین خریدار و فروشنده می باشد و دارای قیمتی بسیار ارزان تر است.

حتی ممکن است زمینی سند داشته باشد و شما به منظور ساخت ویلا در آن، آنرا خریداری نموده اید. در صورتیکه که نوع کاربری و سند آن باغی یا زراعی می باشد که نمی توان در آن بنایی قبل از گرفتن مجوز های لازم و هزینه ای زیاد؛ ایجاد کنید.

زمین زراعی  یا زمین باغی  از زمین مسکونی ارزان ترند. ممکن بنایی در این نوع زمین ها ساخته و به قیمت پایین تر به فروش برسد. یا حتی به عنوان زمینی بدون مشکل با کلاهبرداری به فروش برسانند!

 

چه ویلایی نخریم

 

ویلاهای واقع در مکان‌ نامناسب:

گاهی اوقات پیش می‌آید که با دیدن نمای بیرونی و داخلی ویلا، فریب ظاهر امر را می خورید، فارغ از اینکه ویلایی که خریداری کرده‌اید و برایش پول هنگفتی هم پرداخت کرده‌اید دارای موقعیت جغرافیایی مناسب نیست مثلا نه به مسیرهای اصلی دسترسی دارد و نه به هیچ یک از مراکز خرید و رفاهی مانند نانوایی، سوپرمارکت و.. نزدیک می‌باشد. زیرا خرید مایحتاج زندگی و ضرورت های اولیه برای داشتن یک سفر تفریحی در ویلایتان چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم. اینکه در دل جنگل و منطقه ای بکر ویلای شمال خود را بخرید شاید تنها جنبه زیبایی داشته باشد؛ ولی در نظر داشته باشید، اگر دسترسی های مناسبی ویلای شما نداشته باشد، برای خرید یک جنس ساده و معمولی باید کیلومتر ها راه بروید. حال این موضوع را با شرایط سخت جاده ای و روز های بارانی و برفی مقایسه کنید تا متوجه موضوع بیشتر بشوید. در شهرک های ساحلی معمولا این موضوعات پیش بینی می شود.

 

به طور کلی ویلاهای با شرایط زیر دارای موقعیت مکانی نامناسب هستند:

  1. ویلاهای مجاور دکل برق فشار قوی
  2. ویلای مجاور رودخانه‌ (سیل گیر، حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند).
  3. ویلاهای نزدیک و تا حدودی چسبیده به دریا (حریم قانونی 60 متر ساحل را رعایت نکرده‌اند).
  4. ویلاهایی در شیب تند کوه (خطر سقوط، ریزش)
  5. ویلاهایی که روی زمین‌های باتلاقی و سست بنا شده‌اند.
  6. ویلاهایی که در مکان‌های پرت و دور از سکنه اعمار گردیده‌اند (شاید برای خرید و سرمایه گذاری مناسب باشد اما برای اقامت فاقد امنیت خواهد بود).
  7. ویلاهایی که در مکان‌های پر سر و صدا و شلوغ قرار دارند مانند (مدارس، مسجد، زمین‌های ورزشی، باشگاه، ورزشگاه)
  8. ویلاهایی که در قلب بافت بومی محل واقع شده‌اند (تضاد فرهنگی باعث تنش و صلب آرامش خواهد شد).
  9. ویلاهایی که در مسیرهای خاکی و گل و شل قرار دارند (در زمستان و پاییز رفت و آمد سخت است).

 

چه ویلایی نخریم

 


 

اگر نمی‌خواهید با مشکلاتی که در سر راه خرید ویلا است درگیر شوید و ویلای دلخواهتان را با قیمت مناسب و در بهترین منطقه از خطه شمال خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین  املاک رادین  برای انجام این کار کمک بگیرید. اگر شما واقعا علاقه مند به خرید ویلا در شمال، یا سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال هستید، تیم حرفه ای و متخصص املاک رادین آماده خدمت رسانی به شماست. املاک رادین با داشتن انواع فایل های متنوعی از ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا سنددار، ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... به شما کمک می کند تا یک تصمیم خوب و درست با توجه به شرایط و بودجه خودتان بگیرید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به بخش تماس با ما، مراجعه نمایید.