در، ذهن، و تفکر هر انسانی، نور، از جایگاه، بالایی، برخوردار است، و به طور کلی، گزینه ای مهم، در زندگی بشر، است، و چنانچه بخواهیم، نور را از دیدگاه های مختلف، بررسی کنیم، باید بیان داریم که، نور، را، عنصری خدایی، لقب داده اند، و‌ از همین رو، وابستگی هر انسانی، به این عنصر، انکارناپذیر است، از نظر اغلب مردم، زنده نگه داشتن فضاهای شهری، و زیباسازی آن نیازمند، روشنایی، و چراغانی کردن بیشتر فضا است، اما، باید این مسئله، رعایت گردد که، نصب تعداد بیش از حد، منابع نوری، ارزش بصری، بیشتری نمی آفریند، و کیفیت محیطی، را بالا نمی برد، بلکه، باعث کاهش، امنیت روانی، و حس، تحت نظر بودن، و ترس را القاء می کند. 

همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که، همانطور که نور و روشنایی برای یک محیط، ضروری است، اما، هیچ گزینه ای، به اندازه ی، نورپردازی اشتباه، و زیاد، نمی تواند، حس، ناراحتی، را به محیط، القا کند، قابل ذکر است، استفاده ی خلاقانه، از نورپردازی های مختلف، در فضاهای بیرونی و درونی یک ساختمان، می تواند، یک ویترین زیبا، به نمایش بگذارد، و در هنگام نورپردازی، نه تنها با نور مصنوعی، بلکه با استفاده ی بهینه از نور طبیعی می توان زیبایی بی انتهایی به محیط القا نمود، در هنگام طراحی و اجرا، توجه به، هر دو نور طبیعی و مصنوعی، یکی از گزینه های مهم می باشد.

 

 

در خصوص نمای ساختمان ها، باید به این موضوع اشاره کرد، همانطور که، در طول روز، یک ویلا، یا ساختمان، نیاز، به خوب دیده شدن دارد، به همان میزان، در شب هم، این مسئله، بسیار حائز اهمیت است، زیرا  وظیفه زیبایی، و معرفی هر نوع ساختمانی را، نورپردازی بر عهده دارد،
همچنین، نورپردازی، بخشی از هویت یک ساختمان است، که توسط حجم، شالوده و بدنه، پیکر، یک ساختمان را می سازند، و وجود هر کدام، در کنار هم، یکدیگر را تکمیل می کنند.

 

 جایگاه نور

 

 



«انواع نورپردازی»



 

۱) نورپردازی مدرن و هوشمند:


با ورود و پیشرفت تکنولوژی، تمامی صنایع، مخصوصا، صنعت، نورپردازی در نمای ساختمان ها، دچار، تحول عظیمی، گردیده است، استفاده از نورپردازی، مدرن و هوشمند، به خلاقانه تر شدن، و همچنین رشد و ارتقای، کیفیت نمای ساختمان ها، در طول شبانه روز، مخصوصا، شبها،  کمک چشمگیری کرده است.


از مزیت های، این تکنولوژی، این است که،  نورپردازی مدرن، میزان مصرف برق را، بسیار پایین تر، و طول عمر بالاتری را، نسبت به نورپردازی سنتی و قدیمی، ایجاد می کند، قابل ذکر است، با استفاده از نورپردازی مدرن، و هوشمند، و همچنین، با بهره گیری بهینه از، بروزترین، فناوری نورپردازی، برای یک ساختمان، می توان آن را به یک جاذبه توریستی، و‌دیدنی، در شب مبدل نمود.

در خصوص، قابلیت های نورپردازی هوشمند، و مدرن، می توان به، برنامه ریزی آن اشاره کرد، که در هر لحظه نمای جدید و زیبایی را، به بیننده نمایش می دهد، در این نوع نورپردازی، استفاده از، نورهای رنگی، در نمای ساختمان، باعث شکوه و زیبایی، ساختمان در شب می گردد، و همچنین، باعث، جلب توجه، عابرین می شود، همچنین، با این روش ها، و با بهره گیری از سیستم نورپردازی، مدرن و هوشمند، می توان ساختمان ها را، وسیع تر از، وضعیت کنونی خود به نمایش گذاشت.

 

نکاتی در خصوص، نورپردازی مدرن، و هوشمند:

چنانچه بر روی، یک بنایی، نورپردازی، انجام گیرد، می بایست، این روند، هدفمند باشد، و با متریال، مورد استفاده در نمای ساختمان، و همچنین نوع کاربری آن، سازگاری، و همخوانی داشته باشد. 
در واقع، نورپردازی نمای ساختمان، در شب، همانند، بیانگر اوصاف، و بطور کلی، زبانی ناطق،  ساختمان های مختلف دیگر است، و حتی بهتر از نور روز، می تواند، کاربری ساختمان را تعیین کند، نورپردازی نمای ساختمان گاهی باید حس دعوت کنندگی به ساختمان را تشدید کند، ولی در بعضی موارد، نورپردازی نمای ساختمان، باید ایجاد آرامش ،برای بیننده و مخاطب داشته باشد.
نورپردازی مدرن، نمای ساختمان،
 علاوه بر سلیقه هنری، می تواند، تکیه بر، دانش مهندسی باشد، و به عبارت دیگر، نورپردازی مدرن و هوشمند، در ساختمان ها، تلفیقی از، خلاقیت، و دانش، مهندس می باشد
.

نورپردازی خانه، محله، و شهر، در واقع، جلوه ای، دیگر، از زندگی را، به بیننده، نشان می‌دهد، و این روند، در واقع، کمبود نور را، در فضاهایی که، از آفتاب محروم، می باشند را، جبران می‌کند، و بطور کلی، در شب، با توجه به سلیقه افراد، نور دلخواه را برای فعالیت‌های مختلف، فراهم می‌شود. 

باید به این مسئله واقف باشید که، نورپردازی در طراحی داخلی و خارجی بنا، به افراد، متخصص، نیازمند است، چون هماهنگی و تناسب نور با محیط، برای حفظ آرامش، دیگر ساکنان فضاهای مسکونی، و کارکنان فضاهای اداری، و فروشگاهی بسیار مهم شده است، و معمولا نورپردازی به شیوه های متفاوتی انجام می گیرد،  که در فضاهای مختلف بسته به نوع فضاها، همانند:‌، بر نوع لامپ‌ ها، تجهیزات نوری، نوع کاربری، میزان مصرف انرژی و ... دسته بندی می شوند، و این دسته‌بندی ها، بر اساس، زاویۀ تابش نور، و تابش آن، به اشیا و فضاها، است.

این دسته‌بندی‌های متنوع، کار انتخاب نور مناسب را، برای فضاهای گوناگون، سخت‌ تر کرده است، اما اگر در انتخاب، از افراد متخصص، در این امور، انجام گیرد، زیبایی و آرامش را در محیط ایجاد می‌کند. 

 

 

۲) « نورپرداری، با تاکید بر معماری»

در این نوع نورپردازی ها، تمامی، طرح‌ ها و نقش‌ های برجسته، و فرورفته، نمای ساختمان، مورد توجه قرار می‌گیرد، و معمولاً نور با زاویه‌ های منظم، و دقیق، بر زاویه ‌های خاص، بنا می‌تابد، معمولا، این شیوه ها، در نورپردازی موزه ‌ها، نمادهای شهری و... مورد استفاده است، این سبک، از نورپردازی، معمولا برای ساختمان های مسکونی، مورد استفاده نمی باشد، ولی در ساختمان های تاریخی، بهترین تکنیک، می باشد.

 

 

۳) « نورپردازی نمای یکدست»

در این روش، تمام نمای ساختمان، از یک نوع نور مشترک، و به یک اندازه نور، بهره می گیرد، و معمولاً در نورپردازی، مجتمع‌های تجاری و اداری، و خانه‌های مسکونی، این شیوه با یک طیف رنگی، زیبا، و یکدست به کار گرفته می‌شود، در استفاده از این نوع نورپردازی، باید به رنگ سایر المان های موجود. توجه کرد که هماهنگی لازم باهم را داشته باشند.

 

 

۴) «نورپردازی از فضای داخلی، به بیرون»

از این روش، در مکان‌هایی، مثل لبه‌ ی پنجره ‌ها یا گوشه های دیوار، فرورفتگی‌ های نقوش ساختمان، به سمت بیرون تابیده می‌شود، و فقط بخش‌هایی از نما را روشن می‌کند، شیوۀ قرارگرفتن نورها در کنار هم می‌تواند، طرح‌ های زیبایی برای نمای ساختمان، ایجاد کند، در این تکنیک ها،  باید به زاویه درست پرتوهای نور توجه نمود، تا نور به داخل راه پیدا نکرده و سبب آزار چشمی، و جلوه ی بد، بصری نشود، یکی از بهترین تجهیزات، برای این مدل از نورپردازی، استفاده از وال واشرهایی، با لنز مناسب می باشد.

 

 انواع نورپردازی

 

 



« چراغ‌،و لامپ های نمای ساختمان» 



 

 

• استفاده از چراغ های خطی

• استفاده از نور، فراتاب

• استفاده از، لامپ های بلوری ال ای دی، و ال سی دی

• لامپ نانو کریستال

• لامپ او ال ای دی

 

در خصوص، هزینه نورپردازی نما، باید اشاره کرد، این روند، ارتباط مستقیمی، با نوع طراحی و ایده پردازی دارد، و بنابراین، براورد هزینه با توجه به تایید، گزینه‌های طراحی، توسط کارفرما و نیاز آن به دست می‌آید، و هیچ‌گاه نمی‌توان هزینه ثابتی برای نورپردازی نما، در نظر گرفت.

 

 

انواع لامپ  در نمای ساختمان

 

 

 "لینک های پیشنهادی"


 

فروش ویلا همکف اکازیون

 فروش اقساطی ویلا

فروش ویلا باغ 600 متری

فروش تریبلکس مدرن