در لغت، تهاتر، یا معاوضه، به معنای، تعویض دو کالا، با یکدیگر می‌ باشد، که تاریخچه این امر، به دوران قدیم، بر می گردد، که صاحبان کالا، هنگامی که، یک محصول را در اختیار داشته اند، برای امرار و معاش، و تأمین، مایحتاج زندگی، آن را، با کالاهای دیگر تعویض می کنند، که به این عمل، معاوضه و یا تهاتر می گویند، چنانچه بخواهیم، اینگونه معاملات را، در شاخه های گوناگون، و با توجه به بحث کاری خود، پیش ببریم، باید اشاره نمود که، مبادله کالا به کالا، در حوزه بازار مسکن و مستغلات آن، حالت‌ های گوناگونی دارد، و همچنین، تبادل مسکن، زمین، و ... را، می بایست، در ابتدا با حفظ شرایط، و نکات مهم، انجام داد، که املاک رادین، به  مزایا و معایب، این موضوع پرداخته است، بنابراین، با این سایت، همراه باشید.

 در این مقاله، به بحث مبادله خانه یا ویلا، و ... پرداخته شده است، اما این مبادله می تواند، بصورت چند ماهه، روزانه، هفتگی، و یا ... باشد، برای مثال: شخصی قصد مسافرت و یا انجام کار شخصی، و‌ یا ... را داراست، و نمی خواهد، در هتل، اقامتگاه و ... سکونت کند، و قصد دارد به تبادل منزل بپردازد، و از این رو در ابتدا در شهر مقصد، شخصی را که در محل سکونت خود، به هر دلیلی قصد و تمایل، جابه جایی را داراست، انجام دهد، حال، در ادامه به مزایا و معایب این امر، پرداخته شده است.

 

  تهاتر چیست

 

 

 



مزایای تبادل خانه:



 

 

هنگامی شخصی، قصد معامله و تبادل ساختمان و  خانه‌ خود را، داراست، در بهتریت حالت، هیچ هزینه‌ ای برای اقامت پرداخت نخواهید کرد، و گاها، بسیاری از افراد، این امر را توسط عضویت در وبسایت آنلاین، انجام می دهند، که اگر هزینه ای هم وجود داشته باشد، فقط برای عضویت می باشد.

 

یکی دیگر از هزینه‌ های سفر که می‌تواند گزاف باشد، غذا خوردن بیرون از خانه است. با این حال در این روش از آنجایی که یک آشپزخانه کامل برای پخت و پز خواهید داشت، نیازی ندارید تا هر سه وعده غذایی را بیرون از خانه میل کنید. 

فراموش نکنید که شما و طرف مقابل حتی می‌توانید در کنار خانه، با تبادل خودرو هم موافقت کنید، و هزینه اجاره خودرو، یا رفت و آمدتان را حذف نمایید.

 

اقامت در خانه یک فرد، معمولآ راحت‌ تر از اقامت در هتل یا ویلا است، زیرا در خانه، اغلب امکاناتی، همانند: تلویزیون، کتابخانه، استخر، سالن بازی، و ورزش، و ... وجود دارد، و شخص می تواند از این گزینه ها استفاده کند، و همچنین، با مبادله خانه همواره، درک بهتری از فرهنگ شهر و منطقه بدست می‌آورید، زیرا به جای هتل، در یک منطقه و شهر زندگی می کنید، و زندگی در بین افراد بومی، می تواند به کشف تجربیات کمک کند.

 

اگر خانه یا اقامتگاه دیگری برای روزهای تعطیل دارید، تبادل خانه برای شما بسیار راحت‌ تر خواهد بود، و می‌توانید در زمان‌ های بیشتری از فضای دیگرتان استفاده کنید، و خانه خود را در دسترس طیف وسیع ‌تری از افراد، با نیازهای مختلف مسافرتی، قرار دهید.

 

مزایای تهاتر

 

 



معایب تبادل خانه: 



 

 

بسیاری از اشخاص، از پذیرفتن افراد ناشناس، و غریبه، به محل زندگی خود، هراس دارند، و از این رو، از تمامی امکانات، و وسایل خانه، عکسبرداری و یا لیست تهیه می کنند، زیرا این گزینه به شما کمک می کند، تا از امکانات خود، دقیق و جامع، اطلاعات داشته باشید. 

 

 

• از دیگر معایب تبادل اقامتگاه، نگرانی از جهت، آسیب دیدگی، و خراب نمودن، لوازم منزل است، این موضوع دلیل دیگری است تا از یک لیست جامع برای نوشتن امکانات و جزئیات خانه استفاده کنید، در مجموع به نظر می‌ رسد که، مبادله‌ کنندگان خانه، اشخاصی آگاه هستند،  و احتمالاً با خانه و دارایی شما به همان اندازه با احترام رفتار خواهند کرد، که با خانه خود رفتار میکنند، فراموش نکنید که شما هم در خانه آنها اقامت خواهید داشت و آنها هم احتمالاً نگران همان چیزهایی می‌شوند که شما به آن فکر می‌کنید، با این حال، می توانید، نسبت به بیمه لوازم خانه، و شیوه پوشش دهی آن، مطمئن شوید.

 

معایب تهاتر

 

 



مراحل تبادل خانه



 

 

 

تبادل خانه فرآیند دشواری نیست و تنها به کمی تلاش احتیاج دارد، می‌ توانید برای شروع، مراحل زیر را انجام دهید:

 در ابتدای کار، می توانید، یک لیست از جزئیات خانه خود جمع آوری نمایید، و برای این منظور تعداد زیادی، عکس و همچنین توضیح کاملی از موقعیت مکانی، و امکانات خانه تهیه کنید، و همچنین، اطلاعاتی در خصوص، محله و منطقه تهیه کنید، و  جذابیت ‌های متطقه را بازگو کنید.

چنانچه از  حیوان خانگی، نگهداری می کنید، ممکن است گاها برای بسیاری از افراد خوشایند، و بعضی افراد دیگر نامطلوب باشد، پس این موارد را حتما در لیست معرفی خود درج نمایید. 

 

همواره، بعد از تکمیل لیست، و قرار دادن خانه در وبسایت، نوبت به پیدا کردن شخص مناسب برای تبادل است، این فرآیند ممکن است کمی زمان‌ بر باشد، با این حال اگر خانه شما در منطقه مناسبی قرار دارد، پیدا کردن فرد مورد نظرتان کمتر از آنچه که فکر کنید طول خواهد کشید، با این حال، همچنان باید فرد یا خانواده‌ ای را که می‌خواهید با او مبادله کنید، به خوبی بشناسید، تا مبادله بهتری صورت گیرد.

 

به نحوه رسیدگی به هزینه‌ های انشعابات و تلفن خانه هم فکر کنید، حالی که بسیاری از مسافران کارت تلفن یا تلفن همراه را با خود می‌آورند، دقیقاً آنچه را که درباره استفاده از تلفن خانه انتظار دارید در توافق نامه مشخص نمایید.

 

 در انتهای کلام، باید بیان داشت، نخستین توافق‌ ها برای تبادل خانه، تا انتهای قرارداد و مراحل نهایی آن پیش بروی، و یادتان باشد اگر تصمیم به لغو مبادله گرفتید، طرف دیگر توافق را هم به دردسر می اندازید، درست است که این فرآیند می‌تواند طولانی‌تر از برنامه‌ریزی برای تعطیلات سنتی باشد، اما تبادل خانه معمولآ راهی فوق‌العاده برای دیدن و تجربه مکانی جدید است، تبادل خانه همچنین هزینه کمتری دارد، و بیشتر از یک هتل و ویلا، شما را در فرهنگ محلی و بومی قرار می دهد،‌ اگر این روش به شیوه‌ ای که در ذهنتان دارید نزدیک است، پس حتمآ تلاش برای انجام آن ارزشش را خواهد داشت.

 

مذاحل تبادل

 

لینک پبشنهادی:

ویلا در گیلان

فروش ارزنده

فروش ویلای لوکس

خرید ویلا دوبلکس