مازندران، و‌ خطه ی شمالی، از جمله مناطقی هایی، در کشور می باشند که، به سبب، مناظر طبیعی، و جاذبه‌ های گردشگری، در بین، تمامی مردم، محبوب، و مشهور است، زیرا، منطقه ی شمالی، به سبب، جذب توریست، و گردشگر، در افزایش، امکانات، و مناطق بوم گردی، و ... کوشیده اند، همچنین قابل ذکر است، یکی از گزینه هایی که، در این راه، مؤثر بوده، بحث، مراکز خرید، متنوع، و‌ تفریحی این منطقه، می باشد، بنابراین، در این مقاله، به چند نمونه از، این مراکز و محیط، پرداخته شده است، چنانچه قصد سفر، به این خطه را دارید، توصیه می شود، مطالب زیر را مطالعه کنید. 

 

در ادامه مبحث‌ بالا، باید اشاره داشت، بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری، ویلا، زمین، و مستغلات آن، و همچنین، گردشگران، به این نکته، توجه می کنند که، بناهای انتخابی شان، فاصله کمتری، با مرکز شهر، و مراکز تفریحی و خرید داشته باشند، تا بتوانند، دسترسی بهتری با این محیط داشته باشند، از این رو در ادامه به چند نمونه از این مراکز، در سرتاسر، استان مازندران، پرداخته ایم، پس توصیه می شود، با ما همراه باشید.

 

مراکز خرید

 

 

 * بازار ترکمن: 

یکی از معروف ترین، مراکز خرید، در استان مازندران، به بازار ترکمن‌ها، مشهور است، که در مرکز استان(ساری) واقع گشته، که بورس، انواع لباس، و پوشاک، به همراه، تمامی، صنایع دستی، افراد این خطه و دیار می باشد، همچنین، گشت و گذار در این محیط شهری، باعث تغییر روحیه، در انسان شده، و این فضا، با توجه به تمامی مایحتاج انسان، در زمینه پوشاک، می تواند، گزینه ای مناسب، باشد. 

 

بازار ترکمن ساری

 

 

* مرکز خرید سالیان:

همانطور که اطلاع دارید، مازندران، به دلیل، منطقه گردشگری، تفریحی، از بسیاری امکانات همچون: مراکز خرید، تفریحی، رفاهی، و ... برخوردار است، و به همین دلیل، برای برآورده کردن تقاضا، و همچنین تنوع کالا، در مرکز، و حومه، شهر، مراکز خریدهایی، با برندهای متفاوت، وجود دارند، که، مرکز خرید سالیان، یک نمونه از این، شعبه های خرید می باشد،  است 

 مرکز خرید سالیان

 

 

* بازار روز نوشهر: 

مازندران، از شهرها و دهستان های متفاوتی، تشکیل شده، که هر کدام به نوعی، دارای خدمات رفاهی و خدماتی و ... می باشند، و همچنین یکی از مراکزی که، در تمامی شهرها، و استانها، بسیار مورد استقبال می باشد، بازارهای هفتگی و‌ روزانه ی آن است، که بازار روز نوشهر، یکی از این، مراکز می باشد، چنانچه بخواهیم، از این بازارها، صحبت کنیم، باید ذکر داشت، این مراکز، می تواند، تمامی، مایحتاج روزانه، همانند: انواع میوه، سبزیجات، صیفی جات، میوه، گوشت، ماهی، و ... و همچنین، انواع صنایع دستی، و سوغاتی، را فراهم نماید، چنانچه به این محیط سفر کرده اید، حتما، از این بازارهای محلی، دیدن کنید. 

 بازار روز نوشهر

 

 

* مرکز خرید، اروپا بابلسر:

یکی از، معروف‌ ترین و زیباترین، مراکزی که، در خطه شمالی، وجود دارد، مرکز خرید اروپا، است، که، از طراحی، و المان های زیبایی، برخوردار است، و می تواند، یکی از تفریحات جذاب، و بسیار روحیه آفرین باشد، و چنانچه بخواهید، از موقعیت های داخلی این فضا بدانید، باید گفته شود، این مرکز، از رستوران، فروشگاه ‌های شیک، امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است، همچنین می توانید، در این مرکز خرید، کالاهای مورد نیاز خود را، در برندهای متفاوت، تهیه کنید

 مرکز خرید اروپا

 

 

* مرکز خرید، قو الماس خاورمیانه:

چنانچه بخواهیم، یکی از لوکس ترین مراکز خرید، در شمال کشور را معرفی کنیم، می توان، به مرکز خرید، شیک، و چشمگیر، در مجتمع، قو الماس خاورمیانه، اشاره نمود، که با طراحی و إلمان های اجرا شده اش، این مرکز را، بسیار درخشان کرده است، این مجتمع، بصورت سه برج، بنا شده، که، این برج ها، بصورت مسکونی و هتلی، تقسیم بندی شده اند، و موقعیت مکانی این مجتمع، به طبقه های زیرین، این برج مسکونی، تعلق دارد، مرکز خرید، قو الماس خاورمیانه، زبانزد، و معروف است، و جلوه خاصی دارد.

 

مرکز خرید قو الماس

 

* بازار روز آمل:

همانطور که در سطرهای ابتدایی بیان شد، یکی از  جذاب ترین، بخش های تفریحی و مسافرتها، قسمت بازارگردی، و قدم زدن، در بافت سنتی شهرها می باشد، زیرا از این طریق، با گویش، فرهنگ ها، و ... محیط، آشنا می شوید، و همچنین گردش در بازارهای سنتی، و دائم شهری، می تواند، نشان دهنده، نوع جریانات زندگی افراد شهر را نمایان سازد، همچنین، نوع محصولات عرضه کننده، در بازار، یکی از إلمان هایی است که، می تواند، متمایز کننده هر شهر و یا استان های مختلف کشور باشد. 

 بازار روز امل

 

* پاساژ الهیه ساری:

مرکز استان، معمولا، از امکانات بالاتری برخوردار است، و به طبع در شهر، مراکز و فروشگاه های مجلل تری، وجود دارند، و پاساژ الهیه، در مرکز استان مازندران، جزء، یکی از این، مراکز، زیبا و مهم می باشد، این پاساژ بصورت ۶ طبقه ای اجرا شده که، سه طبقه آن مختص پارکینگ و مابقی تجاری می باشد، که در طبقات تجاری، نواع: پوشاک زنانه، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه، کافی شاپ، و ... عرضه می گردد

 

 پاساژ الهیه ساری

 

 

* مرکز خرید میلاد نور:

قائم شهر، یکی دیگر از، شهرهایی است که، معمولا همانند، دیگر بخش های این استان، از مراکز مختلفی، برخوردار است، و همچنین قابل بیان است، مازندران به سبب تنوع بالای کالاها، در شهرهای مختلف، بصورت تخصصی، در زمینه های مختلف، محصول ارائه می گردد، قابل ذکر است، مرکز خرید میلاد نور، از مجموعه، مجتمع هایی است که، از تنوع محصولات بالایی، برخوردار است، چنانچه شما کاربران، از برندهایی همچون: آدیداس و رادو، استفاده می کنید، در این مرکز، شعبه هایی، از این کالاها، موجود می باشد.  

 

 

مرکز خرید میلاد نور

 

چنانچه بخواهیم از تمامی، مراکز خرید، موجود، در استان مازندران، مطالب، گرداوری کنیم، و در این مقاله بگنجانیم، امری انجام نشدنی است، بنابراین به همین چند نمونه بسنده، کرده ایم،  از این رو با ادامه مقاله، در خصوص، مکان های تفریحب در شمال، در خدمت شما بزرگواران هستیم، پس ما را همراهی کنید.

یکی از زیبایی هایی که، در شمال کشور ،معروف است، مختص، جاده چالوس، به نمک آبرو، می باشد، که از جمله، جاده‌های توریستی، و چشمگیر، مازندران می باشند، که این گذرگاه، متصل کننده، نوشهر، به نمک آبرود، می باشد، متصل در این جاده زیبا و توریستی، می‌توان مجموعه‌ای جذاب، از مراکز خرید مازندران را، مشاهده نمود، همچنین، در این شهرها هم، مراکز خرید، متنوع، و زیبایی، وجود دارند که،  می تواند مناسب برای هر سلیقه ای باشد.

از جمله، فضاهای معروفی که کمتر به چشم آمده، باغ تاریخی عباس آباد، یکی از بزرگ‌ ترین، باغ‌های ایرانی، محسوب می گردد که، در شهرستان بهشهر واقع شده،  که این بنا، در  میراث ملی، به ثبت رسیده است، این مجموعه، توسط، شاه عباس اول صفوی، ساخته شده، که شامل سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه سد، و ... می‌ باشد.

 

قابل ذکر است، یکی از تفریحات، مردمان این خطه، حضور در طبیعت، ییلاقات و کوهپایه ها می باشد، و کوهنوردی هم، یکی از این گزینه ها می باشد، قابل ذکر است، کوه دماوند در شمال کشور، از جمله قله هایی است که، در بین عموم مردم بسیار پر طرفدار است، همچنین، از دیگر تفریحات، می توان به طبیعت و بوستان گردی اشاره کرد، و به همین دلیل، در خطه ی شمال، پارک های متعددی وجود دارد، که چنانچه بخواهیم یک مورد از آن را نام ببریم، می بایست به پارک ملل، در مرکز استان، اشاره کنیم که، از امکانات متعددی برخوردار است، و یکی از زیبایی های این پارک، وجود پلی است که، اتصال دهنده، این پارک ملل با قائم، می باشد.

در پایان کلام، باید بیان داشت، این منطقه از مناطق تفریحی، و گردشگری متعددی برخوردار است، که در این مقاله به چند نمونه کوچک، پرداخته شده است، از اینکه با مجموعه املاک رادین، همراه بودید بسیار سپاسگزارم.