با توجه به قدمت، و مستندات موجود، به این موضوع پی می بریم که، مازندران در دوره های تاریخی، از پیشینه ی بالایی برخوردار است، و همچنین آمل، به عنوان، یک شهر استراتژیک، و مهم، نام برده شده، و از این رو، امروز در این مقاله، سعی داریم، به این مبحث بپردازیم، پس با مجموعه املاک رادین همراه باشید.

 

چنانچه بخواهیم، آمل را در گذر تاریخ، جستجو کنیم، باید به این موضوع اشاره کرد که، آمل را، در دوره های مختلف، با نام، و القاب گوناگون  نسبت داده بودند، اما بطور کلی، آمل، با وجود قدمت و موثر بودنش، در مجمع های گوناگون، اما، به کرار، مورد هجوم و حملات، قرار گرفته، اما دوباره، پا برجا مانده است، و چنانچه بخواهیم، شهر آمل را از دید، مورخان، و جغرافی نویسان، نگاه کنیم، باید ذکر داشت، سابقه‎ این خطه، و شهر، را به، پیشدادیان، و کیائیان نسبت داد، همچنین این شهر، در یک دوره ای( ساسانیان) به عنوان پایتخت و یا مرکز اصلی یک منطقه بوده است. 

اما چنانچه بخواهیم موقعیت امروزی، شهر فعلی،  آمل را، بسنجیم، باید بیان کنیم که، از شمال و جنوب، به محمود آباد، و تهران، و از شرق و غرب، به بابل و نور، متصل می باشد، و همچنین، یکی از دلایلی که این نام بر این شهر واقع شده به سبب، وجود قبایل باستانی، مردها یا ماردها گرفته شده، و بر همین شواهد، مورخان باستانی نام این قبیله را، (مردی) یا آمردی، می دانند، اند، آماردها، افرادی جنگجو بوده اند، و در ابتدا، موقعیت آمل فعلی را، به عنوان مرکز حکومتی خود، برگزیده بودند، که بعدها، نام این شهر  به سبب، تلفظ صریح و بهتر، آمل تغییر یافت، شد.

 

تاریخچه امل

 

 

اما امروزه، آمل، به یک شهر توریستی، مبدل شده، که در کنار این مزیت ها، یک شهر، صنعتی،  محسوب می گردد، که افتخاراتی نظیر:

• صادرات مرکبات

• منطقه گردشگری و معدنی

• علم، تاریخ، فلسفه و ... را برای خود ثبت کرده است، و مردم این خطه، از اقوام طبرسی هستند، که به زبان شیرین، مازندرانی صحبت می کنند، و بنا بر، تاریخ طبرستان، مفهوم شهر آمل، به واژه طبری، آهوش است، که کنایه از این را دارد که، «تو را هرگز مرگ مباد»

 

بخش صنعتی مازندران

 

قابل ذکر است، آمل از قدیم، شهری آباد، وسیع، و پر جمعیت بوده است، که این روند تا به امروزه، ادامه دارد، در حالی که، در این زمانه، بسیاری از اشخاص، به سبب ویژگی های مثبت و طبیعت بکرش، به فکر مهاجرت و یا مسافرت، می افتند، و از این رو، خرید زمین، و ویلا در مناطق مختلف شمال کشور، بخصوص شهر آمل، از گزینه های، پیشنهادی،و مطمئن، در سرمایه گذاری‌، به شمار می‌رود، و دلیل اصلی آن نیز ارزشمندی زمین‌های شمال کشور است که، با توجه به نوسانات قیمت،  می‌توان از سود قابل توجهی برخوردار است، شرایط آب و هوایی مطلوب، موقعیت جغرافیایی، طبیعت زیبا و بکر، و ... باعث شده تا سود، حاصل از خرید و سرمایه گذاری زمین و ویلا، در شمال کشور، همواره، پابرجا باقی بماند، در نتیجه هیچگاه از خرید و فروش زمین، و ویلا در شمال کشور، پشیمان نخواهید شد، خرید ویلا، یا خرید زمین، در شهر آمل، و یا روستاهای همجوار آن، امروزه بسیار رونق یافته، و روز به روز، این روند، افزایش می یابد.

 همانطور که بیان شد، شهرستان آمل، در قلب استان مازندران قرار دارد، به دلیل دسترسی راحت به بسیاری از امکانات، و ویژگی‌های رفاهی، و ... اغلب سرمایه گذاران، با توجه به، این نقطه از شمال کشور، چه برای سود اقتصادی، و یا، برای تفریح، و ... سفر می‌کنند، و از دیگر مزایای این منطقه، می توان به، ارزان بودن قیمت زمین، و ملک، و دیگر مستغلات آن، اشاره کرد که، می‌توان با هر میزان بودجه، به راحتی به معاملات ملکی پرداخت، به عبارتی زمین‌های ارزان این منطقه، با توجه به موقعیت مناسب سرمایه گذاری که دارا می‌باشند، بسیار سودمند می باشند.  

 

مزایای شهر امل

 

 



مزایای خرید ویلا، و خرید زمین، در آمل

 



 

* موقعیت اقتصادی، و سرمایه گذاری

* دسترسی به امکانات، و ویژگی‌های رفاهی

* قیمت‌ های ارزان، و مقرون به صرفه 

*  رشد اقتصادی، و دستیابی به سود

*  شرایط آب و هوایی مطلوب، و طبیعت زیبا

 

در انتهای کلام، باید بیان داشت، زمین‌ و ویلا، با توجه به قیمت مناسبشان، اما بایست، در هنگام معامله، به سند، و سایر گزینه ها، توجه نمود، و حتما در این خصوص، دقت لازم را انجام دهید، و یا با، مراجعه به مشاورین املاک معتبر، می‌توانید از ثبت، و ... اطلاع یابید، و همچنین مشاوران، اطلاعات لازم در این حوزه را،  در اختیار متقاضیات، خرید و فروش، زمین، ویلا و ملک قرار می‌دهند، همانطور که اشاره شد خرید و فروش زمین‌ های کشاورزی و زمین های روستایی به دلیل برخورداری از رشد اقتصادی، مورد توجه اغلب سرمایه گذاران قرار گرفته، بنابراین زمین، و ویلایی، را برای خرید انتخاب نمایید که از هر نظر قابلیت پیشرفت را در منطقه داشته باشد و بتوان به راحتی روی آن سرمایه گذاری نمود، با آرزوی موفقیت روزافزون.

 

سرمایه گذاری در امل