پنت هاوس چیست و چه کسانی پنت هاوس دارند؟


 

بذارید در ابتدا از شما بپرسم که دوست دارید در چه خانه ای زندگی کنید؟

آپارتمان؟

ویلایی؟

دوبلکس؟

تریبلکس؟

قدیمی؟

یا پنت هاوس؟!

 با ما همراه باشید.

 

پنت هاوس چیست

 

با توجه به پیشرفت ساخت و ساز، طراحان و مهندسین ساختمان، ایده و نقشه های منحصر به فردی، برای ساخت، یک ساختمان، ویلا و... ارائه می دهند.

 

پنت هاوس چیست؟

 

شاید سوال خیلی از شما این باشد که، پنت هاوس چیست؟

زندگی در پنت هاوس، یعنی نهایت داشتن یک زندگی رویایی و لوکس و... می باشد، پنت هاوس، بالاترین طبقه یک ساختمان مسکونی، مجلل و لوکس است، در واقع می توان گفت که، به آخرین طبقه از یک ساختمان لوکس و مجلل، پنت هاوس گفته می شود، و معمولا در ساختمان‌ های کمتر از ۱۰ طبقه معنایی ندارد، چنین واحدی، بسیار مجلل و فول امکانات، به‌ صورت سفارشی و اختصاصی ساخته می شوند، و اغلب پنت هاوس به افرادی که به دنبال خانه‌ ها یا آپارتمان‌ های مجلل و لوکس هستند، پیشنهاد می شود.

 
 ویژگی های پنت هاوس
 

ویژگی‌ های واحد های پنت هاوس، نسبت به دیگر سازه ها و واحدها، متفاوت می باشد، این واحدها، دارای فضای داخلی متفاوت از سایر واحد های یک ساختمان بوده است، امروزه با وجود پیشرفت در زمینه ساخت و ساز و طراحی ساختمان، تغییرات منحصر به فرد در معماری آن بکار رفته است، پنت هاوس، دارای تمامی امکانات رفاهی به صورت فوق‌ العاده می‌ باشد، و امکاناتی نظیر؛ سیستم ضد حریق و سینمای خانگی، سیستم هوشمند، تاسیسات سرمایی و گرمایی، استخر و سونا و روف گاردن و آسانسور اختصاصی و.... جزئی از امکانات چنین واحد های منحصر به فرد می باشد، همچنین مساحت پنت هاوس‌ ها بین دویست متر و بالاتر از آن می باشد، لازم به ذکر می باشد، پنت هاوس ها در متراژ های بسیار بالا ساخته می شوند، و علاوه بر مساحت خانه، یک متراژ مشخصی را به تراس یا فضای باز اختصاص می دهد، اغلب پنت هاوس ها دارای روف گاردن بینظیر، همراه با امکانات فوق العاده می باشند، همانطور که گفته شد، پنت هاوس دارای تمامی امکانات رفاهی به صورت فوق‌ العاده می‌ باشد، در واقع برای طراحی پنت هاوس، از لوازم و تجهیزات ساختمانی لوکس، گران قیمت و... استفاده می شود، و معمولا پنت هاوس مجلل، دارای آسانسورهای اختصاصی نیز می‌ باشد، از مهم‌ ترین امکانات رفاهی پنت هاوس، می‌ توان به استخر و جکوزی و باغ و فضای سرسبز و... اشاره کرد.

 

پنت هاوس چیست

 

قیمت پنت هاوس 

 

یک ویژگی کلی که در تمام پنت هاوس های جهان یکی است، قیمت بالای آن می باشد، پنت هاوس در بالاترین طبقه برج‌ های بلند و دارای مساحت بسیاری می باشد، همچنین پنت هاوس معمولا در بالاترین و گران‌ قیمت ترین موقعیت‌ های مکانی شهرهای بزرگ ساخته می‌ شوند، و نیز چنین واحدهایی دارای بهترین متریال و امکانات فوق العاده و... می باشد، به این دلیل با قیمت های بالایی به فروش می‌ رسد، به طور کلی باید گفت، هزینه ساخت و فروش پنت هاوس در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک بالاتر است و طرفداران بیشتری دارد، از این سوی باید بدانید که گران قیمت‌ ترین انواع پنت هاوس در ایران، در مناطقی شمالی شهر تهران قرار دارند.

 

مشکلات زندگی در پنت هاوس

 

پنت هاوس، همانند دیگر سازه ها اعم از؛ ویلاهای دوبلکس، نیم پیلوت و... دارای یک سری مشکلات و مزایا و معایبی می باشد، بدین ترتیب می توان بیان داشت که، زندگی در پنت هاوس، زندگی در یک برج شیک و مجلل را به ارمغان می آورد، و مشکلات خاص خود را نیز دارد، برای مثال، پنت هاوس به دلیل فضای بزرگی که دارد، برای گرم کردن در فصل زمستان، سرد شدن فضای داخلی در فصل تابستان، نیاز به تاسیسات سرمایی و گرمایی دارد، در واقع میزان مصرفی آن زیاد می باشد، در نهایت این کار موجب افزایش هزینه‌ های مصرفی ساکنین پنت هاوس می‌ شود، از این سوی می توان بیان داشت که به دلیل اینکه پنت هاوس‌ ها در بالاترین نقطه یک ساختمان هستند، تابستان‌ های گرم‌ تری را تجربه می‌ کنند، یکی از مشکلاتی که با زندگی در پنت هاوس با آن مواجه خواهید شد، استفاده از آسانسور می باشد، همانطور که می دانید، در برج‌ هایی که تعداد طبقات آن زیاد است و افراد زیادی در آن سکونت دارند، ساکنین پنت هاوس ممکن است زمان زیادی را برای استفاده از آسانسور معطل شوند، در واقع زندگی در پنت هاوس‌ ها به وجود آسانسورها وابسته است، همچنین پنت هاوس، به شدت در معرض خطرات طبیعی قرار می گیرند، برای مثال ممکن است، در معرض طوفان، بادهای سهمگین و... قرار گیرد.

 

پنت هاوس چیست

 

خرید و اجاره پنت هاوس

خرید و اجاره پنت هاوس، در شهرهای مختلف با قیمت‌ های متفاوتی معامله می‌ شود، افرادی که محدودیت مالی برای انتخاب و خرید پنت هاوس نداشته باشند، به راحتی می‌ توانند در بالاترین نقطه شهر، پنت هاوس های مجلل با تمامی امکانات رفاهی را برای خرید انتخاب کنند، از این سوی برای خرید و اجاره پنت هاوس در ابتدا لازم است، میزان بودجه‌ ای که برای خرید و یا اجاره در نظر گرفته‌ اید، مشخص کنید، و با کمک مشاورین املاک منطقه ی مورد نظر، که در این زمینه فعالیت دارند، واحد مورد نظر را پیدا کنید، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سایت‌ های بسیاری در زمینه ی خرید و فروش و یا رهن و اجاره املاک و... فعالیت می کنند، و شما عزیزان با مراجعه به این سایت‌ های معتبر و تعیین قیمت و محل مورد نظرتان، برای خرید یا اجاره پنت هاوس اقدام کنید.

 

مزایای زندگی در پنت هاوس

به طور کلی، هر طبقه از پنت هاوس‌ ها به گونه‌ ای ساخته می‌ شوند که به فضای بیرونی، و محوطه ی اطراف و... دسترسی کامل داشته باشند، و ممکن است در برخی از پنت هاوس ها، فضایی برای ورزش، شنا در استخر شخصی و... در تراس‌ های وسیع در هوای آزاد ساخته شوند، و با وجود اینکه، اگر یک پنت هاوس را برای زندگی انتخاب کنید، از سروصدا، آلودگی و شلوغی شهر در امان هستید، از این سوی با انتخاب چنین واحدی می توانید زندگی بدون استرس را تجربه کنید، همچنین پنت هاوس‌ ها مجهز به سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی ایده‌ آل هستند، بنابراین زندگی در بالاترین نقطه، محدودیتی در تامین گرما در فصل زمستان و سرما در فصل تابستان نخواهد داشت، یکی از موضاعاتی که باید به آن اشاره نمود، طراحی چنین واحدی می باشد، از این سوی باید بدانید که ساخت و طراحی کل ساختمان این واحدهای مدرن به بهترین شکل و به صورت کاملا سفارشی و طبق سلیقه مشتری ساخته می‌ شود.

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، پنت هاوس‌ ها در واقع  آپارتمان‌ هایی هستند که نهایت رفاه و آسایش زندگی را ایجاد می‌ کنند، و از همه مهم تر، تمام امکاناتی که برای یک زندگی راحت نیاز است، در این آپارتمان‌ ها با بهترین متریال فراهم شده است، که می توان به؛ سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی، فضای باربیکیو، اتاق کار، اتاق مطالعه، سیستم ضد حریق و سیستم صوتی، آسانسور، اتاق شام و روف گاردن، استخر و... نمونه‌ هایی از این امکانات هستند، اشاره نمود، با زندگی در یکی از پنت هاوس های کشور، می توانید زندگی در محیط کاملا لوکس را تجربه کنید، لازم به ذکر می باشد که با زندگی در یک پنت‌ هاوس، در بالای یک برج بلند مسکونی، نهایت امنیت در ساختمان را تجربه خواهید کرد.

 

 پنت هاوس چیست

 

با چند تا از لاکچری ترین پنت هاوس های دنیا آشنا شوید؛

 

 1- FAENA RESIDENCE MIAMI BEACH

یک مجتمع مسکونی هیجده طبقه، با چشم انداز اقیانوس اطلس در شهر میامی، می باشد، و در واقع این پنت هاوس، دارای مساحتی بالای 8000 هزار متر مربع می باشد.

 

2 - پنت هاوس گنبد در پلازا نیویورک

این پنت هاوس، یکی از بهترین های نیویورک است که در سال 1907 ساخته شده است.

 

3 - ODEON TOWER PENTHOUSE

این پنت هاوس در شهر موناکو با چشم انداز دریا و امکانات ویژه ی تفریحات آبی و استخر است.

 

در کلام آخر می توان گفت که با افزایش جمعیت، ساخت برج‌ های بلند با بهترین متریال و  با طراحی نمای ظاهری مدرن محبوبیت زیادی بین خریداران پیدا کرده است، پنت هاوس، دارای ویژگی منحصر به فردی نسبت به دیگر سازه ها و واحدها، می باشد، بهره‌ مندی از امکانات و مزایای فراوان برای این نوع سازه آن را تبدیل به مجموعه‌ ای منحصر بفرد برای زندگی می‌ کند، به طور کلی می‌ توان گفت امروزه تنها کسانی که موقعیت مالی بسیار خوبی دارند و ثروتمند هستند، در پنت هاوس زندگی می‌ کنند، بدین ترتیب می توان بیان داشت که با روی آوردن معماری کشور به سمت معماری مدرن و لوکس و.... می توانید شاهد پنت هاوس و ویلاهای فوق العاده لاکچری در جاهای مختلف شهر های بزرگ و شمال کشور باشید.

امیدوارم، این مطلب برایتان مفید بوده باشد، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گذاریم، مشاورین رادین، آماده خدمت رسان به شما سروران گرامی می باشند، برای ارتباط مستقیم، با مجموعه ی رادین، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 


مقالات پبشنهادی املاک رادین


 

خرید ویلای مناسب در شمال، به چه عواملی بستگی دارد؟

در رابطه با سرقفلی، و مالکیت واحد های تجاری، بیشتر بدانید

چگونه امنیت، ویلای خود در شمال را، افزایش، دهیم؟

معروف ترین مراکز خرید و تفریحی در شمال کدامند؟

خرید ویلا در شمال، یا اجاره ویلا در شمال؟

چرا ارزان ترین ویلاهای شمال، در چمستان، قرار دارند؟