دکوراسیون داخلی در واقع هنری است که با زندگی انسان ارتباط مستقمی دارد، و به طبع تاثیرات بسیاری بر روان و عملکرد هر شخص دارد،‌ و از این رو توصیه می شود این روند از لحاظ علمی و اصولی، و توسط افراد متخصص و با سابقه صورت گیرد در ‌ادامه باید اشاره کرد، این عملکردها معمولا با شرایط زندگی انسان سازگار می باشند، و غالبا عناصر داخلی و کاربردی ساختمان در کنار نظم و‌ چیدمان معنا می گیرد و همچنین توجه به تفکرات و نظرات مالک در امر دکور می تواند جنبه های معنوی و روانی یک خانواده را تامین کند و در حین حال شیوه های صحیح اجرای یک دکوراسیون را انجام دهد.

در ادامه ی مفهوم‌ دکوراسیون بنا باید متذکر شد این علم جزء کارهای اساسی چیدمان خانه است که گاها تمامی اشخاص به آن توجه نمی‌کنند و یا در آن افراط دارند، در حالی که دکوراسیون هر بنا شامل اقداماتی است که باید به آن توجه شود تا از اشتباهاتی که در چیدمان لوازم خانه صورت می پذیرد اجتناب گردد، همانطور که می دانید امروزه تمام مکان ها با کاربری های متفاوت همانند: مراکز تفریحی، رستوران ها، هتل، مسکن، ویلای شمال و سایر بناها به دنبال مناسب ترین انتخاب برای دکور و چیدمان می باشند، از این رو توجه به جزییات در دکوراسیون ساختمان نکته ای اساسی می باشد، از این رو املاک رادین سعی دارد در این مقاله به چند نکته در خصوص اشتباهات این مبحث بپردازد تا از انجام درست این نکات بهره مند گردید بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

" لینک پیشنهادی"

خرید ویلا مبله

خرید ویلا نما مدرن

فروش فوری ویلا

 

* بکارگیری مبلمان غیر متناسب با  محیط:

دکور و نوع چیدمان یک محیط، در اولین نگاه مورد توجه اشخاص قرار می گیرد، از این رو باید متناسب با متراژ فضا مبلمان و لوازم مورد نیاز را تهیه نمائیم، و قابل ذکر است در انتخاب فقط سلیقه شخص مد نظر نیست بلکه می بایست تناسب در اندازه وسایل مد نظر قرار گیرد، برای مثال: هنگامی که مساحت محل زندگی، کار و ... بسیار کم می باشد، عقلانی تر است از مبلمان سایز کوچک و متناسب با محیط استفاده گردد، و همچنین این موضوع می تواند بر عکس باشد.

 بکارگیری مبلمان غیر مناسب

 

* استفاده از  فرش نامتناسب با محیط:

امروزه وجود کفپوش هایی همانند پارکت، موزائیک و ... سبب شده بسیاری از افراد از فرش هایی با ابعاد بسیار کوچک استفاده کنند، که این گزینه یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون است، و این موضوع در فضاهای نشیمن بسیار مشهود است، و همچنین کارشناسان طراحی و دکوراسیون در این خصوص پیشنهاد می کنند فرشی را انتخاب کنید که سرویس مبلمان روی آن قرار بگیرند و یا چیدمان مبل ها را به نحوی در نظر بگیرید که پایه های جلویی مبل، فرش را در برگیرند.

در ادامه باید اشاره داشت معمولا محیط غذاخوری با سایر اتاق های خانه جدا می باشد، و با توجه به مبحث بیان شده، برای انتخاب فرش زیر میز ناهار خوری، دقت داشته باشید و فرش با ابعادی را انتخاب کنید که دور محیط میز را در بر گیرد، زیرا استفاده از فرش‌ های کوچک یا بسیار بزرگ موجب می‌ گردد تا هنگام جابجایی صندلی، تناسب وسایل بر هم ریزد.

 

فرش مناسب برای دکور

 

*  عدم صبوری در روند طراحی:

از دیگر اشتباهات در زمینه طراحی و دکوراسیون، عجول بودن و مقاومت در برابر تامین هزینه های جانبی و جزئیات طراحی می باشد، از این رو باید به این نکته توجه داشته باشید، انجام عناصر و ساخت و اجرای لوازم زیباسازی نیازمند زمان می باشد.

در همین راستا یکی از استایلیست های معتبر بر اساس تجربه هایی که بدست آورده بیان داشته رایج ترین اشتباه طراحی این است که کارفرما در حین انجام طراحی عجله به خرج می دهند و به این نکته توجه نمی کنند که اجرا و نوسازی یک محیط نیازمند زمان می باشد و همواره درخواست می شود زمانی که تصمیم به این امر گرفتید اول از همه یک برنامه ریزی درست انجام دهید و تمام جوانب را در نظر بگیرید و پروژه خود را به یک فرد متخصص و کارآمد بسپارید، و به اجرا کنندگان فرصت دهید تا تمام طراحی های معین شده را به بهترین نحو انجام دهند.

 

صبوری در طراحی

 

 * هزینه و بودجه‌ بندی نامناسب در دکوراسیون:

در تمامی دنیا اهمیت به زیباسازی و تغییر دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است، و این روند کاری برای هر شخص بسیار هیجان انگیز می باشد و باعث می شود یک نگرش مثبت در روحیه افراد شود، و این هیجانات گاها باعث می شود کارفرما از مبحث هزینه ها کمی دورتر شوند از این رو توصیه می شود قبل از شروع پروژه، با همکاری فرد متخصص یک برآورد هزینه انجام دهید، تا از نظر مالی به مشکل بر نخورید.

 

هزینه در دکوراسیون

 

* نگهداری و دکوراسیون وسایل قدیمی در طراحی داخلی جدید:

به‌ طور کلی وسایل قدیمی و با ارزش می‌تواند برای هر شخصی بازگو کننده خاطرات باشد و به نوعی یک گنجینه به حساب می آید، اما باید اشاره داشت عناصر و وسایل قدیمی که از ارزشی برخوردار نیستند و قابل مصرف هم نمی باشند گاها در محیط داخلی باعث هرج و مرج می شوند، چنانچه مایل هستید از وسایلی که در سالهای گذشته خریداری شده استفاده کنید می‌توانید مبلمان جدید را با وسایل قدیمی خود ادغام کنید، و یکی از راهکارهایی که می توان پیشنهاد داد این است که وسایل قدیمی را بازسازی کنید و از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید.

 

وسایل کهنه و قدیمی در خانه

 

"" لینک پیشنهادی ""

ویلا منطقه برند

خرید ویلا قیمت پایین

خرید و فروش ویلا

 



•• قوانین استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی •• 



 

 مبحث رنگ و هماهنگی با محیط یکی از  چالش برانگیزترین مراحل طراحی داخلی است و در کاتالوگها شاهد طیف ‌های وسیعی از رنگ می باشیم، که با انتخاب رنگ مناسب می توان نسبت ها را تطبیق داد، در غیر این صورت هماهنگی بین اجزا صورت نمی گیرد، و برای کمک در این راستا چند قانون وجود دارد که می‌توان برای پیشبرد بهتر از آن‌ ها استفاده کرد. 

 

۱) قانون ۱۰-۳۰-۶۰ در طراحی داخلی

این‌ اعداد به عنوان یک قانون در طراحی بشمار می روند که بیانگر این است که می بایست، ۶۰ درصد فضا از یک رنگ ثابت و غالب باشد، ۳۰ درصد باید بافت ثانویه باشد و ۱۰ درصد دیگر یک رنگ دیگری باشد، و قابل ذکر است این ۶۰ درصد در واقع رنگ کلی فضا است و عدد بعدی که همان ۳۰ درصد است، به رنگ‌ ثانویه ثبت شده است و معمولا پشتیبان رنگ اصلی می باشد، و در خصوص معرفی ۱۰ درصد باید اشاره داشت، عناصر کوچک‌ تر، لوازم جانبی، اکسسوری، تزئینات و ... می تواند جزء این درصد باشد.

 

قانون 60-30-10

 

۲) راز قانون رنگ ‌های گرم و رنگ‌ های سرد

در کنار پالت های رنگی، مکمل های رنگی دیگری هم وجود دارند که با نام «رنگ ‌های گرم و رنگ ‌های سرد» شناخته می شوند، که به‌ طور کلی رنگ هایی همانند: قرمز، نارنجی، زرد و ... به‌ عنوان رنگ ‌های گرم در نظر گرفته شده اند، همچنین برای اطلاع بیشتر باید بیان شد، رنگ‌ های خنثی‌ تری در این طیف رنگی وجود دارند که میتوان به قهوه ای اشاره کرد، ولی در مقابل، چرخه رنگ‌ های دیگری همچون: آبی، سبز، بنفش و خاکستری قرار دارند که در تقسیم بندی رنگ سرد جای گرفته اند.

حال انتخاب این طیف رنگی، به محیط زندگی و نوع چیدمان، سبک و ... بستگی دارد که حامل انرژی زیادی بر فضا می باشند، حال رنگ‌ های گرم بیانگر احساس خوش و نشاط است، و به طبع رنگ‌ های سرد، ملایم ‌تر می باشند و مناسب برای فضاهایی که نیازمند آرامش مانند: اتاق ‌خواب، فضاهای اداری و ... مناسب می باشند.

 رنگ گرم و سرد

 

۳) شرایط و قانون، رنگ‌ های مکمل در طراحی داخلی

بسیاری از رنگها از ترکیب دو رنگ اصلی و سایر دیگر، از ترکیب دو رنگ مکمل حاصل می گردند، برای مثال:

* (زرد و بنفش)

چنانچه نیازمند رنگ قهوه ای می باشید، می بایست رنگ‌ های مذکور را با هم مخلوط کنید تا رنگ مد نظر بدست آید، و همچنین این ترکیب می تواند به عنوان رنگ کمکی استفاده شود.

 

* (نارنجی و آبی)

همواره توصیه می شود برای استفاده از این رنگ‌ ها، از پالت رنگی سیاه یا سفید استفاده شود.

 

* (قرمز و سبز)

کارشناسان رنگ شناسی، و استادکاران همواره در کنار این رنگ ها از ترکیب طلایی یا نقره‌ای استفاده می کنند، که خروجی کار بسیار فوق العاده و زیبا می گردد.

در ادامه این بحث باید متذکر شد، استفاده از رنگ‌ های مکمل به‌ عنوان ابتدایی ترین‌ روش یاد می گردد، و قانون موجود در این روش این است که، این طیفها به عنوان رنگ های کمکی در کنار رنگ‌ های اصلی می باشند که برای متعادل سازی فضا، و جلوگیری از عا‌دت و خستگی چشم است.

 رنگ های مکمل

 

۴) قانون بی ‌نظیر رنگ‌ های مشابه

در کنار تمام توصیفات در حوزه رنگ باید متذکر شد استفاده از طیف های مرکزی در چرخه ی رنگ در اولویت است، و در انتها می توان از رنگ‌ های اطراف چرخه اصلی استفاده کنید قابل ذکر است در این چرخه دو رنگ اول رنگ اصلی، و رنگ سوم ترکیبی از این دو خواهد بود، حال چنانچه از مبحث رنگ شناسی اطلاعی ندارید توصیه می کنم از افراد متخصص در این امر بهره جوئید، از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم، و امیدوارم توانسته باشیم در این مسیر و انتخاب درست شما را راهنمایی کرده باشیم، با امید زندگی سرشار از برکت و سرافرازی.

 رنگ های مشابه