تمامی بشر می دانند که طبیعت یکی از مناظر با ارزش و منبعی برای گذراندن اوقات فراغت و تجدید آرامش انسان ها به حساب می آید، از این رو ایران مملو از اینگونه زیبایی ها می باشد و چنانچه به هر شهر سفر کنید با توجه به موقعیت و ساختارش شاهد جاذبه­ های گردشگری بی نظیری هستید، اما در شمال کشور علاوه بر منابع طبیعی، روستاها و مناطقی وجود دارند که برای افراد بسیار جالب می باشند از این رو در این بخش به یکی از روستاهای شمالی می پردازیم تا با امکانات و جاذبه های تفریحی، سرمایه گذاری آن آشنا شویم، بنابراین با ما همراه باشید.

 

طبیعت منبعی با ارزش

 

 

قابل ذکر است آهودشت یکی از همان روستاهای مذکور است که در زیبایی بیشتر این خطه بی تأثیر نیست این روستا در چمستان، شهرستان نور در استان مازندران واقع شده که موقعیت دسترسی آن به شهر چمستان 3 کیلومتر و تا آمل 15 کیلومتر می­باشد، و همچنین با محلاتی همچون: شهربند، کرات کتی، عبداله آباد و باغبانکلا همجوار می باشد، چنانچه قصد سفر به شمال را دارید توصیه می شود از این روستاها هم بازدید کنید، زیرا این مناطق از  جذابه های  ديدني بسیاری برخوردار می باشند که آهودشت هم از این قاعده مستثنی نیست، بقعه آقا شاه بالو زاهد آملی یکی از این آثار می باشد که جزء  مکان­ های دیدنی روستای آهودشت می­ باشد، آقا شاه بالو از عرفای اواخر قرن 7 و اوایل قرن 8 هجری قمری می­باشد که در آهودشت زندگی میکرده ­که بقعه ایشان در این روستا قرار گرفته است، و جزء آثار مهم تاریخی استان مازندران به حساب می­آید و ثبت آثار ملی شده است.

همچنین در خصوص نامگذاری این منطقه باید به اطلاع شما کاربران برسانیم، منطقه فعلی آهودشت به سبب وجود آهوهای بسیار به این نام شهرت یافت، همچنین موقعیت مکانی این روستا در همجواری با رودخانه زارم رود و جنگل های انبوه با حیوانات اهلی باعث ایجاد منطقه ای بکر شده است اما امروزه این حیوانات زیبا به سبب شکار غیرقانونی، صنعتی شدن و تغییر روند زندگی مردم روستا، به جنگل ها و کوهپایه ها مهاجرت کرده اند.

چنانچه صحبت از تغییر روند زندگی و صنعتی شدن گشته، باید اشاره داشته باشیم وجود زمین های مناسب و باغات ارزشمند در این روستا و سایر روستاهای مازندران، یکی از دلایلی است  که علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه املاک به چمستان و نور در جهت ساخت و ساز، خرید و‌ فروش ویلا، زمین و سایر مستغلات روی می آورند همچنین روستای آهودشت هم همانند سایر محلات دیگر از این روند ساخت و ساز عقب نمانده و دارای ویلاهای گوناگون با وسعت های متفاوت می باشد.

 

دلیل نام گذاری آهودشت 

" مطالعه بیشتر "

 
 
 


••  دلایل و‌ نکات مهم خرید ویلا در اهودشت ••


 
• وجود طبیعت چشمگیر و بکر 

• فاصله اندک با شهرهای اطراف

• فرصت مناسب برای سرمایه گذاری پر سود

 

قابل ذکر است ویلاهای موجود در منطقه چمستان با توجه به سازه و سبکشان در متراژ متفاوتی اجرا شده اند همچنین اطلاع رسانی می شود بسیاری از زمین های چمستان فاقد سند می باشند، این روستا هم دارای زمین هایی با این شرایط اما بصورت اوقافی می باشند که در هنگام معامله حتما به این شرایط ها دقت کنید.

در خصوص نوع خرید و فروش ویلا و همچنین هدف از سرمایه گذاری عامل مهمی است که در تعیین قیمت ویلا در آهودشت و سایر مازندران نقش مهمی دارد، از این رو کارشناسان حوزه مسکن همواره توصیه می کنند هنگام انتخاب ویلا بهتر است از مناطق متراکمی که مملو از ویلا است فاصله بگیرید و در محیط هایی که جای رشد بیشتری دارند ویلای مد نظر خود را انتخاب کنید، زیرا این روند باعث می شود رشد بیشتری در سرمایه گذاری داشته باشید، اما چنانچه هدف شما از خرید ویلا در مازندران فقط سکونت و گذراندن اوقات فراغت است بهتر است به مناطقی که دارای مناظر زیبا و بکر می باشند و از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار هستند ویلا انتخاب کنید.

قابل ذکر است منطقه آهودشت یک منطقه با بافت روستایی است و همواره مردمانی در این محیط زندگی می کنند که پایبند به آداب و‌ رسوم خاص خود هستند و هنگامی که می خواهید به این روستا ورود پیدا کنید حتما می بایست تمامی مشخصات و ویژگی های این منطقه را مورد بررسی قرار دهید و همچنین شرایط و نوع زندگی خود را در خصوص این محیط و خرید ویلا در نظر داشته باشید، از این رو به چند نکته پرداخته شده که برای اطلاعات بیشتر به متن ذیل مراجعه کنید.

 

• توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی منطقه و نوع سبک زندگی اشخاص 

• بررسی شرایط و‌ نوع اسناد زمین و ویلاها

• بسیاری از ویلاهای اوقافی و با کاربری متفاوت نیازمند گذراندن مراحل و زمان بسیاری برای تغییر سند می باشند، بنابراین قبل از معامله به این نکات توجه فرمائید. 

• تعیین هدف از خرید ویلا 

• انتخاب سبک و نوع سازه ویلا

 

 سرمایه گذاری در روستای آهودشت

 

 

زیرا امروزه سلیقه خریداران تغییر یافته و هر فردی با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه خواهان خرید ویلا فلت، خرید ویلا دوبلکس، خرید ویلا مدرن، خرید ویلا استخردار و ... می باشند از این رو تمامی گزینه های بیان شده و ... در قیمت گذاری آن تاثیرگذار است، بهتر است در مورد جزئیات خرید ویلا در آهودشت اطلاع داشته باشید، امادباید به اطلاع شما کاربران برسانم این روستا به سبب نوع موقعیت مکانی اش دارای ویلای جنگلی، ویلا ساحلی می باشند.

• محیط زندگی خود‌ را با حضور در ویلای شهرکی یا خرید ویلای مستقل مشخص نمائید 

به این نکته هم توجه داشته باشید با خرید ویلاهای شهرکی به سبب عدم حضور دائم در ویلا، و با امکاناتی نذیر نگهبانی 24 ساعته، و‌ مدیریت محیط می توانید از حفظ بودن اموال خود اطمینان داشته باشید.

• در هنگام انتخاب ومعامله ویلا، گزینه هایی را انتخاب کنید که از مقاومت سازه و مصالح بکارگیری اطمینان خاطر داشته باشید، و این روند فقط با کمک مشاوران و افراد خبره صورت می پذیرد، از این رو در هنگام خرید ویلا در آهودشت از یک کارشناس مجرب بهره یابید.