در این چند سال اخیر مسئولین و ارگانهایی که در زمینه راه و شهرسازی در استان مازندران فعالیت دارند برای حفظ مناظر طبیعی بخصوص جنگل ها و نیاز مبرم به تغییر و بهبود حمل و نقل و ... اقدام به احداث کمربندی جدید شمال در بخش امام زاده عبدالله کرده اند چنانچه بخواهید با موقعیت مکانی امامزاده و کمربندی بیشتر آشنا بشوید باید متذکر شد چناچه از مسیر جاده هراز به سمت آمل در حال حرکت هستید پس از عبور جنگل های سرسبز به روستای اسکومحله می رسید که بقعه امام زاده عبدالله در این روستا واقع شده است، همچنین وجود ویژگی های مثبت در زمینه گردشگری، تفریحی، طبیعت گردی و ... در این منطقه باعث شده بسیاری از مسافران و  گردشگران جذب این منطقه شوند، در ادامه در خصوص این منطقه باید اشاره داشت این شهر در آخرین سرشماری ها حدود 9000 نفر جمعیت داشته است، همچنین این روستا با مناطقی همچون: محیط جنگلی آلشترود، آبشار سنگ درکا، پارک جنگلی هلومسر، امامزاده عالی کیا سلطان، امامزاده مظفر، بازار امام زاده عبدالله، تکیه سنگ درکا، امامزاده داود در ارتباط است.

 

راه و جاده سازی

 

قابل ذکر است وجود اینگونه مزایا و مناطق تفریحی، آب و هوای بکر، محیط سرسبز و ... باعث شده انبوه سازان و سازندگان مسکن، ویلا در این منطقه به سرمایه گذاری بپردازند و‌ متناسب با محیط به ساخت و خرید و‌ فروش ویلا مدرن، ویلا شیک بپردازند همچنین احداث کمربندی جدید باعث گشته زمین های این منطقه با ارزش گردند، و همانطور که بیان شد به ساخت و ساز و در کل بهره برداری اختصاص داده شوند و به طبع این زمین ها بر حسب کاربری، نوع ساخت و ساز، طراحی و بکارگیری مصالح و ... دارای ارزش و قیمت متفاوت می باشد، حال از سال ۱۳۹۰ با قرارگیری امام زاده عبدالله در فهرست شهرهای منطقه مازندران، جمعیت  معامله کنندگان و سرمایه گذاران رو به افزایش رفته است و همچنین با راه اندازی کمربندی جدید شمال شرایط ساخت و ساز و ثبت معاملات آسان تر گردیده است، همچنین در حال حاضر کمربندی جدید مسیر تردد به امام زاده عبدالله را برای همه افراد بخصوص مسافران بسیار آسان تر  نموده است، چنانچه قصد سفر به این خطه و این روستا را دارید توصیه می شود  از این کمربندی را انتخاب نمائید زیرا در مسیر عبوری شاهد انبوه جنگل های زیبا  خواهید بود و از مسیر لذت خواهید برد، و همچنین احداث جاده کمربندی در مناطق شهری در واقع روشی نوین و مناسب برای راهنمایی و هدایت گردشگر و مسافر به عبور از خارج از شهر می باشد که باعث کاهش مشکلاتی همچون آلودگی صوتی، ترافیک، از بین رفتن طبیعت و محیط شهری و ... باشد. 

از نکات مهم و‌ مثبت در خصوص احداث کمربندی امامزاده عبدالله باید به این موضوع اشاره داشت، ایجاد این کمربندی‌ باعث گشته، حجم ترافیکی کاهش یابد و به نحوی اتصال دهنده ضلع جنوبی شهر در محور هراز به ضلع شمال غرب باشد، و‌ از این رو می تواند یکی از دلایلی باشد که مردم به سوی خرید زمین در شمال، یا خرید ویلا در مازندران روی آورده‌اند، از این رو این منطقه از لحاظ جذب توریست بسیار رو‌ به رشد است و با این اوصاف ‌در سال های آتی آینده ای روشن در انتظارش خواهد بود.

 

راه تردد شهر امامزاده عبدالله

 

 در ادامه مطلب باید اشاره داشت از جمله فواید اقتصادی این مسیر و احداث کمربندی می تواند وجود مراکز خدماتی بین راهی در همجواری اش باشد که می تواند باعث جذب سرمایه گذار به این شهر باشد، زیرا ارائه خدمات رفاهی در قالب مجتمع های تفریحی گردشگری و ... در هر مسیر جاده ای از جمله نیازهایی است می بایست به آن پرداخته شود و همواره توصیه می شود مسئولین در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، بررسی کامل تری انجام دهند  تا به نتایج درست تری دست یابند، زیرا در حال حاضر در هر جامعه ای مجتمع خدمات رفاهی یک روش تأیید شده و  پذیرفته شده محسوب می گردد، اما باید اشاره داشت در کشور الگوی ثابتی در جهت اجرا و احداث اینگونه مجتمع های خدمات رسانی وجود ندارد، اما این روند باعث شده مناطق دور افتاده و دور از مراکز شهری و ... مورد توجه و توازن ارزشی با سایر زمین های موجود منطقه شهری قرار گیرند، و موثر در روند رفت و آمد افراد و مسافران باشند.  

 

محیط جنگلی امامزاده عبدالله

 

 

.. مطالعه بیشتر ..

گردشگری هیجان انگیز در جنگل های شمال   

آبشار رزکه کجاست و خرید ویلا در رزکه آمل

لسفی جان کجاست و خرید ویلا در لسفی جان نور  

 

 



•• در مسیر کمربندی امام زاده عبدالله چه روستاها و جاذبه های طبیعی قرار گرفته اند ؟ ••



 

: بیمارستان امام خمینی :

 بیمارستان امام خمینی به تازگی تاسیس شده است که در مسیر جاده ای آمل به امامزاده عبدالله قرار گرفته است که همانند سایر بیمارستان های آمل خدمات ارائه می دهد.

 

: دانشگاه شمال :

این دانشگاه بصورت غیر انتفاهی می باشد که در رشته های فنی و مهندسی، تربیت بدنی، روانشناسی، مدیریت و ... دانشجو می پذیرد، و در همجواری جنگل های هلومسر واقع شده است که زیبایی این محیط را دو‌ چندان کرده است، همچنین وجود هتل المپیک، سالن های سرپوشیده ورزشی، استخر و… از امتیازات این شمال می باشد.

 

: پارک جنگلی هلومسر :

پارک جنگلی هلومسر در ابتدای ورودی جاده آمل به امامزاده عبدالله قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعی و فضاهای گردشگری آمل به حساب می آید که دارای درختان چندین ساله می باشد که بستری مناسب برای حضور گردشگران می باشد.

 

: شهرک صنعتی امامزاده عبداله:

 این شهرک یکی از معروفترین و بزرگترین شهرکهای صنعتی آمل است و قطب اقتصادی مازندران به حساب می آید که دارای کارخانجاتی متنوع می باشد.

 

 

جنگل و امامزاده عالی کیا سلطان:

 این جنگل زیبا با پوشش گیاهی بکر و آب و هوای مناسب یکی از مناطق زیبا در دل یک خطه شمالی می باشد که در هر فصل زیبایی منحصر به فرد خود را داراست، توصیه می شود از این منطقه دیدن کنید.

 

: آبشار سنگ درکا:

آبشار و رودها یکی از مناظر طبیعی و بکر در استان مازندران می باشند و آبشار سنگ درکا یکی از همین نمونه ها می باشد که منطقه ای مناسب برای گردشگران و مسافران می باشند.

 

 

نقشه هوایی امامزاده عبدالله

 

در انتهای مطلب باید به این نکته در خصوص این مناطق اشاره داشت در این روستاهای جنگلی و زیبا با توجه به مزایا و مناطق زیبا دارای ویلای ارزان و زمین های مناسب می باشند، قابل ذکر است این روستاها با توجه به همجواری با مراکز شهری و امکانات رفاهی و ... هر روزه شاهد معامله خرید ویلا، خرید زمین و سایر مستغلات در حوزه مسکن می باشند و همواره رو به افزایش است، زیرا این روستاها مناطقی با پتانسیل سرمایه گذاری بسیار بالا می باشند که عبارتند از: اسکو محله، روستای سهری، منطقه اسپند، روستای کاسمده، روستای خشکرود، روستای چندرمحله، روستای میخران، روستای چالیکیاده، روستای تلیران، روستای دیورز.

چنانچه قصد سرمایه گذاری در مازندران و خرید ویلا در مازندران و ... را دارید توصیه می کنیم با افراد خبره و مشاورین در سایت املاک‌ رادین، تماس برقرار کنید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری را انجام دهید.