طبق آخرین بررسی ها و آمارهای بیان شده در خصوص روستاهای استان مازندران به این درصد رسیده ایم که اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در مازندران وجود دارند که بطور کلی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، امروزه وجود روستاها می تواند نقش مهمی برای سفر، گردشگری و حتی سرمایه گذاری باشد، حال یکی از گزینه های انتخابی برای یک روستای مناسب برای زندگی از میان این تعداد روستای شمال کشور، با توجه به امکانات و زیبایی شان کمی دشوار باشد.

امروزه افراد زیادی با توجه به صنعتی شدن کلان شهرها و افزایش آلودگی های صوتی و آب و‌ هوایی، و همچنین مشکلات بیماری و ... ترجیح می دهند در شهرهای کوچک تر ولی با آب و هوای سالم تر و رفاه جسمی بیشتر زندگی کنند، چنانچه در جوار افرادی که سفرهای کوتاه مدت به این خطه سرسبز داشته اند بنشینید و از علاقه زندگی آنها پرسش کنید، اکثر آنها چنانچه مشکل کار و حرفه ای که در کلان شهرها دارند نبوده باشد، دوست دارند به این شهرها مهاجرت کنند و گاها برای دوران بازنشستگی شان برنامه ریزی کرده اند تا به طور کامل و دائمی به شمال و مناطق روستایی نقل مکان کنند، چنانچه به درصد آمارهای سرمایه گذاری در روستاها و مناطق شمالی مراجعه کنید متوجه می شوید همواره این روند رشد صعودی را در پیش گرفته است.

 

افزایش روستا نشینی

 

در ادامه مقاله ی سایت املاک رادین قصد داریم به معرفی یکی از روستاهای شمال کشور که گزینه ای مناسب برای زندگی است بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

 قابل ذکر است روستای زیبای مغانده یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های استان مازندران به حساب می آید که در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نور واقع شده است و برای بازدید و دسترسی به این روستا می بایست مسیر جاده ای شهرستان نور را انتخاب کنید بنابراین با گذر از شهر نور می بایست ۲۰ دقیقه به سمت جنوب حرکت کنید و چنانچه به شهر زیبای چمستان رسید دوباره می بایست حدود 18 دقیقه به سمت شمال حرکت کنید تا به روستای مذکور برسید، همچنین این روستا از لحاظ موقعیت جغرافیائی در طول شرقی 52 درجه و 7دقیقه و عرض شمالی36 درجه و 32 دقیقه نسبت به نصف النهار مرکزی قرار گرفته و از لحاظ موقعیت نسبی نیز در فاصله تقریبی 8 کیلومتری شهر چمستان واقع شده است روستای مذکور از شمال به جنگل چلومسر، از جنوب به روستای نانوا کلا، از غرب به روستای چمازکلا و از شرق به اراضی کشاورزی سنگ چالک و جنگل دسترسی دارد و باید اشاره داشت همجواری و نزدیکی این روستا به شهر چمستان باعث گشته تا اهالی این منطقه و گردشگران بتوانند دسترسی بهتری با امکانات رفاهی داشته باشند و همواره یکی از نکات مثبت این روستا به حساب می آید، همچنین باید به این نکته اشاره داشت که دسترسی به روستا مغانده از طریق مسیر جاده ای بین منطقه ایزدشهر و رستمرود نیز قابل امکان است و چنانچه بخواهید از این مسیر عبور کنید همواره شاهد مسیر دسترسی جنگلی سرسبز، با آب و هوایی بکر خواهید بود چنانچه بخواهیم شما را بیشتر با اهالی و موقعیت این روستا آشنا کنیم باید متذکر شد روستای مغانده طبق آخرین سرشماری هایی که در سال ۹۵ ثبت شده حدود 722 نفر که در مجموع 160 خانوار می باشد، جمعیت دارد که اکثر شغل اهالی این روستا بر اساس نسل های گذشته و آب و اجدادی خود، کشاورزی بوده است که اکنون هم به این کار مشغول هستند، برای اطلاع بیشتر در خصوص پیدایش این شغل عارضم بسیاری از سکونت گاههای این مناطق از شرایط طبیعی در جهت بهره برداری از اراضی کشاورزی برخوردار بوده است و این عوامل موجب گردیده تا بسیاری از خانوارهای کشاورز در این نقطه اسکان کنند و با گذر زمان و تحت تأثیر عوامل اجتماعی، اقوام، دوستان و ... این روابط گسترش یافته و به عنوان هویت مستقل یک محیط روستائی ایجاد گشته است و همچنین دسترسی راحت این روستا به جاده های ارتباطی با کلان شهرها و پایتخت همچون جاده هراز موجب گشته افراد غیر بومی و سرمایه گذاران از مزیت این منطقه استفاده کنند و به این مناطق روی آورند زیرا این افراد علاوه بر نگاه اقتصادی، طالب این می باشند تا محیط هایی با امکانات مناسب و دسترسی مکانی بهتری را انتخاب کنند و همین موضوعات باعث شده سالانه شاهد رشد بیشتری در اینگونه محیط ها باشیم.

 

روستا  و جنگل مغانده

 << مطالعه بیشتر >>

کیابسر کجاست و خرید ویلا در کیابسر نور

آهودشت کجاست و خرید ویلا و زمین در آهودشت نور

جنگل سیاه کلا کجاست و امتیازات آن برای سرمایه گذاری با خرید زمین

بهدشت چمستان کجاست و خرید ویلا در بهدشت

 

 



•• خرید ویلا در روستای زیبای مغانده ••



 

 همانطور که اطلاع دارید امروزه روستاهای شمالی میزبان سرمایه گذاران و‌ گردشگران مختلفی می باشند، زیرا خطه ی شمالی با توجه به مناظر بکر موقعیت جغرافیایی و ... می تواند بهترین گزینه برای انتخاب و خرید ویلا باشند، همچنین باید اشاره داشت گسترش فناوری و رشد معماری، دامنه ساخت و سازها با عناصر گوناگون و امکانات هوشمند و ... را فراهم کرده که امروزه علاوه بر شهرها شاهد این روند ساخت و ساز در روستاها هم می باشیم و معمولا در روستاهای معروف و مناطق برند شاهد خرید و فروش ویلا لاکچری، خرید ویلا مدرن، خرید ویلا تریبلکس، خرید ویلا هوشمند، و ... می باشیم.

 همچنین باید به این نکته توجه کرد خرید ویلا در این گونه روستاها علاوه بر اینکه امکان زندگی را فراهم می کند و جنبه اقتصادی دارد می توان بستری مناسب برای استفاده از طبیعت بی نظیر این روستا و همچنین استفاده از آب و هوای دلپذیر آن را فراهم کند.

 

سرمایه گذاری با خرید ویلا و زمین

 

 

حال کارشناسان توصیه می کنند برای خرید ویلا در روستای مغانده خطه ی شمال، می توانید از دهیاری روستا کمک دریافت نمائید زیرا این افراد بومی اطلاعات مناسبی در زمینه ویلاها و زمین های اطراف را، دارا می باشند، در ادامه قابل ذکر است مشاوران املاک رادین هم می توانند در این راه به شما کمک رسان باشند و همچنین آگهی ها و گزینه های مختلف ثبت شده، می تواند گزینه های مناسب دیگری برای سرمایه گذاری در آینده، و یا پیشنهادی برای دوستان و ... باشند برای دسترسی آسان می توانید با این مجموعه تماس برقرار کنید.