دیگر همه ی ما کم و بیش راجب سرمایه گذاری در ایران و یا چرا سرمایه گذاری کنیم؟ اطلاعاتی داریم، و ممکن است در طول زندگی در بخش های مختلفی اعم از؛ زمین، ویلا، مسکن، خودرو، سکه و طلا و یا بورس و.... چند باری سرمایه گذاری کرده باشیم، از این سوی می دانیم که سرمایه گذاری به چه معناست!

در واقع سرمایه‌ گذاری یعنی خرید یا به دست آوردن یک دارایی با دو هدف کسب درآمد و  افزایش دارایی اولیه می باشد، همانطور که گفته شد؛ گزینه‌ ها و بازارهای مختلفی برای سرمایه‌ گذاری وجود دارند که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به؛ املاک و مستغلات، طلا، ارز و... اشاره نمود، هر یک از این بازارها مزایا و معایب خاص خود را دارند و از لحاظ ریسک و بازده نیز با یکدیگر متفاوتند، از مزایای عالی سرمایه گذاری، حفاظت در برابر تورم می باشد، در ادامه ی مقاله قصد داریم راجب سرمایه گذاری در زمان تورم اقتصادی به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

سرمایه گذاری در شمال با املاک رادین

 

تورم اقتصادی به چه معناست؟

 

تورم یا Inflation به معنای افزایش سطح عمومی قیمت‌ کالاها و خدمات در زمان خاص و معین بوده و معادل کاهش قدرت خرید است، در واقع کاهش قدرت خرید، روی هزینه ی کلی زندگی مردم عادی تاثیر می‌ گذارد و در نهایت به کاهش رشد اقتصادی منجر خواهد شد، در واقع کاهش قدرت خرید، باعث کاهش رشد اقتصادی می شود، و این به ضرر یک جامعه تمام می شود، باید بدانید که تورم ابعاد مختلفی دارد که شامل؛ ابرتورم (Hyperinflation) و رکود تورمی (Stagflation) می باشد، و زمانی ابرتورم رخ می دهد که، نرخ تورم به سرعت افزایش و ارزش ارز ملی کشور نیز به سرعت کاهش پیدا کند، و همچنین رکود تورمی زمانی رخ می‌ دهد که اینفلیشن بالا بماند، بدون این که اقتصاد کشور در حال رشد باشد.

 

علت تورم اقتصادی در ایران

 از علل بوجود آورنده تورم می‌ توان به؛ افزایش مخارج عمومی و کسری بودجه دولت، افزایش سرعت گردش پول، رشد جمعیت، احتکار، کمبود حقیقی، صادرات، اتحادیه‌ های کارگری و کاهش مالیات و.... اشاره کرد، در واقع افزایش حجم عرضه پول (نقدینگی) و عدم تعادل میان درآمدها و هزینه‌ های دولت (کسری بودجه) است، بنابراین زمانی که حجم پول در کشور افزایش پیدا می‌ کند، اما عرضه کالاها و خدمات نسبت به این حجم زیاد کمتر است، قیمت‌ ها افزایش پیدا کرده و تورم ایجاد می‌ شود، و از علت های مهم ایجاد تورم در ایران می توان به عوامل زیر اشاره نمود؛

 

  1. افزایش نقدینگی
  2. سیاست‌ های مالی انبساطی و کسری بودجه
  3. انتظارات تورمی
  4. عوامل ساختاری اقتصاد
  5. افزایش شاخص قیمت کالای وارداتی
  6. افزایش قیمت ارز
  7. شوک‌ های مثبت و منفی درآمد نفتی
  8. و....

 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

 

زمین و ویلای شما را در تیم سرمایه گذاری املاک رادین؛ خریداریم

 

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم

ارزش دارایی‌ های ریالی در سالیان اخیر، کاهش بسیاری داشته است، در واقع کاهش قدرت خرید پول تأثیرات مختلفی روی شیوه سرمایه‌ گذاری افراد در یک جامعه دارد، و زمانی که وضعیت اقتصادی کشور دچار مشکل می‌ شود، سرمایه گذاری در زمین و مسکن و در مستغلات بسیار مطمئن و بدون ضرر به نظر می‌ رسد، در واقع سرمایه گذاری در بازار مسکن و مستغلات ملکی، از کم‌ ریسک‌ ترین روش‌ های سرمایه گذاری محسوب می‌ شود، بارها گفته ایم که با توجه به اینکه نرخ تورم در ایران بالا می باشد، ارزش پول هر لحظه در حال پایین آمدن است، و تصمیم عاقلانه این است که در شمال سرمایه گذاری در بازار ملک و ویلا داشته باشیم، اما چرا شمال؟

 

در واقع شمال کشور، با داشتن آب و هوای خوش، خاک مساعد، برنج و محصولات مرغوب، مناطق گردشگری و تفریحی و... نرخ خرید و فروش ویلا و زمین به اندازه شهر هایی مانند تهران بالا نیست و مردم قدرت خرید بیشتری دارند، به همین علت به جرات می توان گفت که؛ سرمایه‌ گذاری در شمال یک سرمایه گذاری مطمئن و پر سود است.

 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

 

زمانیکه شما قصد دارید در شمال سرمایه گذاری داشته باشید، زمین های شمال را در الویت قرار دهید، زیرا خرید زمین در شمال می تواند یکی از منطقی ترین، بهترین و مناسب ترین راه برای افرادی باشد که قصد سرمایه گذاری در شمال ایران را دارند، قیمت زمین های موجود در شمال بسیار متفاوت می باشد، زمین های منطقه ی جنگلی نسبت به منطقه ی ساحلی ارزان تر می باشد، و شما می توانید حتی با بودجه ی کم، زمینی را در شمال خریداری کنید، علاوه بر آن شرایط فروش زمین های شمال، به صورت اقساطی می باشد، و این یک امتیاز عالی محسوب می شود، که شما می توانید از آن بهره ببرید، و از ملک آزادی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید، شما می توانید در زمین شخصی خود، اقدام به ساخت ویلا بعد از دریافت مجوزات لازم نمایید، یا با ساخت ویلا می توانید سکونت در یک محیط عالی و پر از آرامش را تجربه کنید، و یا ویلا را به فروش برسانید، و سود بسیاری از فروش آن بدست آورید، اغلب هدف سرمایه گذاران خرید زمین در شمال، ساخت ویلا و فروش آن می باشد، زیرا ارزش و قیمت زمین در شمال روزانه در حال رشد می باشد.

 

با توجه به مدل رشد قیمت در بازار مسکن، املاک و مستغلات را میتوان گزینه مناسب سرمایه‌گذاری در برابر تورم در نظر گرفت.

 

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، شما با خرید زمین در شمال می توانید مالکیت آزاد یک زمین را داشته باشید، در واقع حق مالکیت مستقیم زمین می تواند یک سند معتبر باشد تا مالک زمین بتواند با استفاده از آن وام بانکی دریافت کند.

 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

 

از آنجائیکه شرایط خرید و فروش املاک و مستغلات در مازندران، دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال یک سرمایه گذاری بدون ضرر می باشد، افزایش تدریجی نرخ تورم، نه تنها خبر بدی برای سرمایه‌ گذاران املاک نیست، بلکه سرمایه‌ گذاری در شرایط تورمی در مکان های درجه یک بسیار جذاب و یک تصمیم عاقلانه می باشد، در واقع با توجه به تورم، گاهی اوقات رکورد بازار، زمان مناسبی برای خرید ویلا در شهرهای پرطرفدار شمال مانند؛ نور، چمستان و نوشهر و محمودآباد و... می باشد، در واقع افزایش بازدهی سرمایه‌ گذاری در خرید ویلا و سایر املاک، کاهش قدرت خرید ناشی از تورم را جبران میکند، مزایای خرید ویلا در زمان تورم به صورت زیر می باشد؛

 

  • ارزش ویلا بیشترین همبستگی را با تورم دارد.
  • خرید ویلا بیشتر از سایر دارایی ها به مدیریت ریسک ناشی از تورم کمک میکند.
  • خرید ویلا در زمان تورم به عنوان یک دارایی و سرمایه‌ گذاری خوب و کاهش دهنده ریسک سرمایه‌ گذاری در نظر گرفته می شود.
  • خرید ویلا و املاک یک سرمایه‌ گذاری کم ریسک در زمان تورم اقتصادی است.
  • و....

 

خرید ویلا و زمین در شمال در زمان رکود بازار و افزایش تورم و... نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد، اگر در این مسیر نیاز به مشاوره دارید، می توانید به تیم مجرب املاک رادین که آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی است، مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با املاک رادین، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

خرید زمین یا خرید ویلا در شمال در زمان تورم اقتصادی؛ تصمیم منطقی و درستی است؟

 

مقالات پیشنهادی رادین

 روکش کجاست؟خرید زمین و ویلا در روکش آمل

هرآنچه باید در مورد ساخت کلبه های سویسی در شمال بایست بدانید

زمین های اوقافی چیست؟ آیا خرید زمین اوقافی مشکل دارد؟

مشخصه های یک مشاوره حرفه ای؛ تیم رادین می نویسد

از منطقه بهدشت تا ساحل محمودآباد؛ خرید ویلا یا خرید زمین؟