مطمئنا شما هم پیام‌هایی با این محتوا «با قیمتی پایین صاحب ویلا در شمال شوید» را دریافت کرده‌اید. شخصی که قصد خرید ویلا در شمال را دارد با دیدن این پیام‌های پر رنگ و لعاب وسوسه می‌شود که هر چه سریع‌تر برای خرید ویلا در شمال اقدام کند. خریدار و سرمایه گذار باید به این ضرب المثل قدیمی که «هیچ ارزانی بی حکمت نیست» توجه کند و قبل از عقد قرارداد با دقت در مورد دلیل قیمت پایین فروش ویلا در شمال تحقیق کند. در این مقاله قصد داریم به این سوال که، «دلیل زیر قیمت بودن بعضی از ویلاهای موجود در شمال چیست؟» پاسخ دهیم و امیدواریم که بتوانیم تا حد زیادی ابهامات در مورد قیمت پایین خرید یا فروش ویلا در شمال را برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در شمال دارند، از بین ببریم.

 

تفاوت قیمت‌ها

ابتدا باید در نظر داشت که تفاوت در قیمت‌ها بستگی به عواملی چون موقعیت مکانی، قدمت ساختمان ویلا، امکانات به کار رفته در ویلا و محدوده آن، نحوه معماری و دکوراسیون داخلی، امنیت منطقه، هزینه مصالح، قیمت خرید زمین و ده ها عامل دیگر دارد. البته فصل‌ها نیز در نوسان و تغییر قیمت ویلا در شمال کشور تاثیر دارد و در فصول بهار و تابستان اگر شما برای مثال قصد خرید ویلا باغ در شمال را دارید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 

قیمت پایین واقعی!

توجه داشته باشید که قیمت پایین ویلا در برخی مناطق شمال می‌توانند دلایل موجهی داشته باشند که به چند مورد اشاره می‌کنیم:

- ممکن است مالک ویلا به دلیل مشکل مالی ویلای خود را با قیمت پایین و حتی زیر قیمت برای فروش قرار دهد.

. دور بودن از مرکز شهر و استان نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل قیمت پایین ویلا و حتی فروش زمین در شمال باشد و واقعا ویلا یا زمین مشکلی نداشته باشند.

. بعضی از ویلاهای ارزان قیمت در مناطقی واقع شده‌اند که قیمت زمین در آن منطقه نسبت به بقیه نقاط پایین‌تر است.

. در خطه سرسبز شمال کشور مناطقی وجود دارد که ساختمان سازی کمی انجام شده و بالطبع از امکانات کمی نیز برخوردار هستند، قیمت ویلا در این مناطق نیز پایین است.

. ویلاهای چند سال ساخت با سن و سال زیاد را هم می‌توان در گروه ویلاهای با قیمت پایین قرار داد.

. قیمت پایین ویلایی که امکانات آب و برق و گاز آن تکمیل نیست نیز قابل توجیه است، البته استحکام پایین ساختمان ویلا را هم باید به این موارد اضافه کرد.

. رقابت در سرمایه گذاری خرید و فروش ویلا در شمال و در یک منطقه خاص هم باعث کاهش قیمت‌‌ها می‌شود.

توجه داشته باشید که به طور کلی ویلای ارزان قیمت و زیر قیمت که مشکلی هم نداشته باشد بسیار کم و محدود است.

خرید ویلا در شمال

 


همه مواردی که باید در زمینه تغییر کاربری ساختمان دانست


 

 

ویلا زیر قیمت!!!

رسیدیم به قیمت‌های پایین و ارقام زیر قیمت فروش ویلا در شمال کشور که خیلی شیک و مجلسی تبلیغ می‌شوند و خریدار را به سمت خود می‌کشند. صحبت از کلاهبرداری است که متاسفانه روز به روز نیز شکل و شمایل خود را تغییر می‌دهد و از هر راهی شده طعمه خود را سر کیسه می‌کند.

با پیامی روبرو می‌شوید که اگر قصد خرید ویلا لاکچری در شمال را دارید، با مبلغی بسیار پایین به رویای خود جامه عمل بپوشانید! حال واقعیت ماجرا این است که قیمت واقعی ویلا چندین برابر رقم اعلام شده است، پس قبل از پرده برداری از این کلاهبرداری‌های سازمان یافته و شیک دوباره خواهش می‌کنیم که قبل از هر اقدامی در جهت خرید ویلا، تحقیقات کافی را با کمک مشاوران متخصص انجام دهید.

یکی از شایع‌ترین موارد کلاهبرداری مربوط به سند ملک و زمین است. فرد کلاهبردار زمین خود را با ادعای این که سند ندارد به صورت قراردادی می‌فروشد و پس از مدتی با ارائه سند حق مالکیت زمین و ملک را می‌گیرد. بنابراین خریداری که قصد خرید زمین در شمال را دارد باید از خرید زمین بدون سند دوری کند.

فروش ویلا در شمال با اسناد جعلی به چندین نفر آن هم با قیمتی بسیار پایین و حتی زیر قیمت، باعث می‌شود آن چند نفر مدعی که کلاه گشادی سرشان رفته است، وارد دعاوی قضایی شوند و دست آخر این صاحب اصلی ملک است که برنده می‌شود.

به خاطر اختلاف بین دو یا چند نفر ممکن است ویلا با قیمت پایینی به فروش برسد. از خرید چنین ویلاهایی به دلیل مزاحمت‌های احتمالی نیز باید خودداری کرد.

ویلاهای غیر قانونی که در مناطقی پرخطر قرار دارند و یا از طرف شهرداری ایراداتی دارند نیز با قیمت‌های پایین بفروش می‌رسند. این ساختمان‌ها در رده ویلاهای ممنوعه قرار می‌گیرند.

زیر قیمت بودن ویلا در شمال می‌تواند به دلیل امنیت پایین منطقه‌ای که ویلا در آن واقع شده است، باشد. سرقت و مزاحمت از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای خریدار این گونه ویلاها رخ دهد.

دعوای خانوادگی و وراثتی از دیگر دلایل زیر قیمت بودن فروش ویلا و حتی فروش زمین در شمال باشد. در این مورد ویلا توسط مالک اصلی و حقیقی به بفروش نمی‌رسد و فرد یا افرادی با سو استفاده از اسناد، ویلا را با قیمت ارزان می‌فروشند.

فروش ویلا در شمال

 


چه مراحلی برای استعلام سند شورایی باید طی شود


 

 

آب، برق و گاز غیر قانونی و دزدی نیز در فروش زیر قیمت ویلا توسط مالک تاثیر دارد.

باید اشاره کرد که در برخی موارد فروشنده مبلغی پایین را برای مثلا ویلایی به متراژ 300 متر ارائه می‌دهد و بعد از مدتی خریدار متوجه می‌شود که متراژ ویلا کم‌تر از متراژی است که در قرار داد ذکر شده است.

بعضی کلاهبردارها نیز با ساخت ویلایی مسکونی در زمینی که کاربری کشاورزی دارد و یا وقف شده است، ملک خود را سریع و با قیمتی پایین می‌فروشد و پس از مدتی خریدار بینوا با حکم تخریب ویلای خود توسط سازمان‌های بازرسی، اوقاف و مراجع قضایی روبرو می‌شود.

 

توجه!

در زمینه سرمایه گذاری در شمال و خرید ویلا و برای دور ماندن از گزند کلاهبرداران به نکات زیر قبل از عقد قرارداد توجه کنید:

- خودداری از خرید ویلا و زمین ارزان قیمت بدون سند

- تحقیق در مورد قیمت زمین‌ها و قیمت تمام شده ساخت ویلا

- اطمینان از صحت مالکیت و ساخت قانونی ویلا

- پرس و جو از اهالی محل در مورد سالم بودن ملک و امنیت محل

- استعلام از شورای شهر و محل و مراجع قضایی( مشکلات وراثتی، امنیت و غیر قانونی بودن آب، برق و گاز)

- مشاوره با افراد متخصص در زمینه خرید ویلای ارزان قیمت