از سالیان گذشته تا به حال، یکی از مهمترین و ضروری ترین معاملاتی که در بین مردم بسیار پر اهمیت و رایج می باشد، بازار مسکن بوده است، که از ضروریات انتخاب و خرید شخصی هر فرد می باشد، و بدون وجود این کسب و‌ کار، بسیاری از اشخاص با مشکل جدی مواجه می شدند، و امروزه وجود مشاور املاک، کار را برای مردمان عادی بسیار آسان کرده، و مانند پل، ارتباط دهنده خریدار و فروشنده است، ولی در هنگام معامله، باید بسیار عاقلانه و هوشیار، عمل کرد.

 

مشاور املاک و وظایف این صنف


 

مشاور املاک به چه کسی گفته می شود؟ و عمده کار آنها چیست؟

 همانطور که از اسمش پیداست مشاور + املاک، یعنی شخصی که، دارای تخصص در این حوزه و قدرت بیان بالاست، که در برابر تقاضای، مشتری و ارباب رجوع، بسیار با حوصله عمل می کند، و‌ با توجه به خواسته و نگرش فکری، راهکار ارائه می دهد، و به نوعی مشاور املاک خوب و با تجربه، میتواند سکوی پرتاب و پیشرفتی، در زندگی  مشاریانش باشد، بنابراین با این اوصاف، مشاور املاک، یک کار تخصصی است، و میتواند با ارائه خدمات نادرست، در آینده افراد، موثر باشد، امروزه به خاطر افزایش هزینه ها در حوزه املاک، و یکی از تفکرات منفی که در ذهن بعضی از عموم، جای گرفته است، این است که، برای رهایی و  عدم پرداخت هزینه های اضافی، میتوان با تبادل و‌ رد و بدل کردن دست نوشته هایی بین دو طرف، به معامله و‌ یا اجاره مسکن، مغازه و ... پرداخت، در حالی که از عوارض کار خود بی اطلاع هستند.

یکی از  مواردی که این سالها سبب گشته، مشاورین املاک در کل کشور، افزایش یابد، دریافت حق دلالی و کمیسیون، و درآمد بالا است، که بسیاری از افراد را مشتاق به تأسیس بنگاه های معاملاتی می کند، در حالی که این شغل، نیازمند دانش و اطلاعات بالا در این حوزه میباشد، و‌ در کل با انجام هر معامله، و ارائه راهکار و ... به نحوی در برابر، اینده این فرد، مسئولیم، و چنانچه، قصد تأسیس بنگاه های معماملاتی را دارید، باید از تخصص و اطلاعات بالا در این حوزه کاری، برخوردار باشید، و به عنوان یک فرد حرفه ای با تعهد کاری، در این حوزه عمل نمائید.   

قابل ذکر است، مهمترین وظیفه مشاورین املاک، راهنمایی و کمک رسانی به مشتری است، که امروزه این همدلی کمی در بنگاه ها کم رنگ تر شده، و بیشتر به سود و منفعت جیب خود عمل می کنند، ولی در این بین، مشاوران املاکی وجود دارند، که با توجه به آموزش و اطلاعاتی که در این حوزه دارند، در تمام مراحل انتخاب تا معامله همراه و یاری دهنده مشتریان خود هستند.

 

وظایف رسمی و قانونی مشاورین املاک:

۱) احراز هویت‌ افراد 

۲) بررسی ملک و سند از تمام جهات قانونی

همانگونه که اطلاع دارید، مشاور املاک علاوه بر مسائل قانونی و رسمی، دارای وظایف دیگری هم می باشند، برای مثال با توجه به اطلاعاتی که در مورد ملک، ویلا و یا ساختمانهایی که دارند، در هنگام مراجع مشتری، میتوانند گزینه های مناسب کارشناسی شده، را به هموطنان خود ارائه  دهند، تا از این طریق، به دو طرفین معامله، کمک کرده باشند.

امروزه اکثریت مردم، مشاوران املاک را با نام دلال و افرادی که بر افزایش، قیمت بازار مسکن، موثر و تأثیر گذار هستند میدانند، و همین امر را، گزینه ای مهم‌ و اولویت اول افراد، در ایجاد بنگاههای املاک میدانند، که امروزه، در هر کجای شهر که قدم میگذاری، شاهد بنگاه های املاکی بسیاری هستیم، و طبق گزارشاتی که بدست آوردیم با ما همرا‌ باشید تا از  نقش واقعی این صنف در قیمت مسکن مطلع شویم.

 

وظایف مشاور املاک


 

مشاور املاک و افزایش قیمت و گرانی بازار مسکن:

 

مشاوران املاک، به نحوی به واسطه گری، و به گشتن و یافتن خریدار و فروشنده مشغول هستند، و با توجه به فن بیان، و اطلاعاتی که در  این حوزه کسب کرده اند، اکثریت افراد را وسوسه و ترغیب به خرید و فروش می نمایند، و با توجه به روندی که در تمام مشاوران املاک مرسوم است، به این روش می باشد که، هنگامی که فروشنده قصد فروش ملک یا ویلای خود را دارد، و با مراجعه به املاک مورد نظر، این را در سیستم  و یا به اصطلاح بنگاهی( فایل) ثبت می کند، و این مشاور املاک موظف است، در صورت تمایل خریداران، با توجه به خواسته و بودجه، به آنها، ملک و ساختمان و... پیشنهاد دهد، بنابراین  در این بین مشاور املاک، قیمت نهایی که توسط فروشنده ارائه شده را به همراه حق کمیسیون به دلیل واسطه گری دریافت می نماید، و دیگر هیچ دخالت و افزایش قیمتی، بر روی مبلغ اصلی تعیین شده وجود ندارد، بلکه افزایش قیمت، به عوامل و گزینه های، دیگر مربوطه، مانند تورم و عدم ثبات قیمت در بازار مسکن، افزایش قیمت مصالح بکارگرفته، اقتصاد ناپایدار و نبودن نظارت کافی و ... است، و این نکته هم باید بیان شود که، قانونی که در مشاوران املاک وجود دارد، ایندمیباشد که، با افزایش و گران بودن قیمت ملک یا ویلای پیشنهادی، به طبع دریافت کمیسیون هم افزایش می یابد، و در بین این صنف، کاری بسیار عادی و آمرانه‌ای است.

 

گرانی در بازار مسکن


 

عوامل تأثیر گذار بر قیمت ملک و ویلا در بازار مسکن:  

* موقعیت جغرافیایی و قرارگیری ملک یا ویلا

* افزایش هزینه های مصرفی و ساخت و ساز

* مالیات و هزینه های جانبی

* افزایش قیمت ملک

امروزه با توجه به تورم و وجود گرانی، قدرت خرید مردم پائین آمده، و بسیاری به سبب درآمد کم، مخصوصا قشر ضعیف جامعه، دیگر قدرت خرید مسکن را ندارند، و به نوعی آرزویی دست نیافتنی شده است، بنابراین در این مقاله، از افرادی که مسئول و نظارت این کار بر عهده آنهاست تقاضا داریم، یک تدبیری بیندیشند، و‌ به این موضوع مهم رسیدگی کنند، و بسیار ممنون از همراهی شما، همراهان همیشگی املاک رادین.

 

عوامل موثر در قیمت مسکن


 

چنانچه قصد خرید ویلا در شمال را دارید علاوه بر تماس، میتوانید از گزینه های پیشنهادی درج شده در قسمت پائین صفحه، هم دیدن کنید. 

 

 فروش  ویلا در شمال

 خرید ویلا شهرکی در شمال کشور

 خرید ویلا مدرن 

 چرا هر ایرانی بایست در شمال سرمایه گذاری کند

مشکلات ساخت و ساز در مناطق کوهستانی