« تورم در ایران »

امروزه اکثریت مردم، با مشکل تورم بی ثبات، و گرانی آشنا، هستند، و در طول روز، مفهوم، این کلمه را، با پوست و گوشت خود حس می کنند، و در واقع، این روند، زندگی را برای افراد، تهی دست، و قشر ضعیف جامعه، بسیار سخت و نفس گیر شده است، و در این بین، تورم باعث‌شده، بسیاری از قشرهای پر درآمد جامعه، مصداق این ضرب المثل عمل نمایند، و از آب گل آلود، ماهی بگیرند، و زندگی و فعالیت را، برای قشرهای خاصی دشوار نمایند، و بر همین اساس، این موقعیت ها، به نفع افراد ثرتمند، می باشد.

باید بیان داشت، امروزه این گرانی و تورم، در  تمام حوزه ها ورود پیدا کرده، و بیشتر، کالاها، اعم از، خوراک، پوشاک، مسکن و ... را بی نصیب نگذاشته است، و یکی از مشکلاتی که، امروزه بیشتر از دیگر، گرانی ها، مردم را نگران کرده، تورم در حوزه مسکن و مستغلات آن است، زیرا سرپناه اولین، مسئله ای است که، در کنار دیگر، مایحتاج زندگی، برای در امان ماندن، از گزند و آسیب، و اتفاقات موجود در جامعه، امری ضروری است، و این تورم و نوسان قیمتی، در خرید مسکن، و اجاره، و حتی در ساخت و ساز، و خرید و فروش ویلا، که امروزه رونق بسیاری یافته بوده، اثر گذاشته است، و هر خانواده ای که درآمد متوسطی داشته، با این شرایط فعلی، و پسندازهای سالانه خود، و فروش سرمایه های مالی، نظیر طلا، سهام و ... نمی تواند یک، مسکن و یا ویلای مد نظر خود را، خریداری نمایند.

با توجه به اینکه، سخن از ویلا، به میان آمد، باید اینگونه بیان کنیم، امروزه استان مازندران، و دیگر شهرهای شمالی، شاهد ساخت و ساز های زیادی در حوزه ویلا، و انواع ساختمان  می باشد، زیرا تقاضای زیاد خریدار، در این زمینه، این روند را ایجاد نموده است، و این چند سال اخیر، رشد تورم، بر روی قیمتهای این ویلاها هم تأثیر گذاشته، که به خاطر اینکه، مسئله ویلا و قیمت این بناها، به میان آمده، پس در ادامه این مقاله، به این مبحث می پردازیم، بنابراین با مجموعه، املاک رادین همراه باشید.

قیمت ویلاها در شمال، مهم ترین و اصلی ترین، موضوعی است که، هر فر‌د متقاضی، به آن فکر می کند، زیرا در این بین دو گروه، به این خرید، اقدام می نمایند، دسته اول کسانی هستند که، قصد خرید و فروش دارند، و به نوعی جزء افراد بنگاهی به حساب می آیند، و بعد از خرید، در مدتی کوتاه، با دریافت سودی اضافه تر، به دیگران می فروشند، اما دسته دوم، افراد عادی می باشند که با سرمایه ای دارند، می خواهند، ارزش مالی خود را حفظ نمایند، و یک معامله سودمند، برای آینده داشته باشند، و گاها، بعد از خرید ویلا در شمال، به این منطقه مهاجرت می کنند، و زندگی دائمی را در شهر های شمالی، آغاز می کنند.

 

تورم چیست


 

 

« عوامل موثر، در افزایش یا کاهش، قیمت ویلا »

 عوامل موثر کاهش و افایش قیمت


 

موقعیت مکانی ویلا : هنگامی که برای خرید مسکن یا ویلا، در مازندران برنامه ریزی می کنید، و چنانچه قصد دارید، فقط برای گذراندن اوقات فراغت، و جهت تفریح، به ویلا رفت و آمد کنید، می بایست یک منطقه، زیبا و دارای اماکن، تفریحی، گردشگری، و... را انتخاب نمائید، تا بهتر بتوانید از تعطیلات لذت ببرید، در ضمن، یکی دیگر از گزینه هایی که، متقاضیان به آن فکر می کنند، و جزء اولویت انتخابشان است، نزدیک بودن به محل زندگی اصلی خودشان است، و چون متقاضیان ویلا در مازندران بیشتر، اهالی کلان شهرها، مانند تهران می باشند، ترجیح می دهند، مسافت کمتری را طی نمایند، تا بیشتر وقت خود را در ویلا، یا آپارتمان خود به سر کنند، به همین خاطر، شهرهای نوشهر، چالوس، متل قو، کلاردشت، و... طرفداران بسیاری نسبت به دیگر مناطق دارند، و این مسئله را باید ذکر کنم، که ویلاهای موجود در این شهرها، به نسبت امکانات، موقعیت منطقه، آب و هوای پاک، و... گران تر محسوب می شود.

 موقعیت مکانی ویلا


 

نوع ویلا: همانطور که اطلاع دارید، و با توجه به توضیحاتی که در مقاله های قبلی در مورد انواع ویلا صحبت شد، باید ذکر کنم که، شمال کشور به خاطر، وجود آب و هوای گوناگون، و دارا بودن مناطق طبیعی و بکر، فضاهایی را ایجاد کرده، تا هر فردی، با حفظ این حریم ها، بتواند از این امکانات خدادادی استفاده کند، از انواع ویلا، با توجه به موقعیت جغرافیایی، می توان‌ به ویلای جنگلی، ساحلی و کوهستانی اشاره کرد، که در میان این انواع ویلاها، ویلای ساحلی در شمال، از دیگر انواع ویلاهای موجود در شمال، گرانتر به حساب می آید، بنابراین اگر دوست دار مشاهده طلوع و غروب دریا هستید، و به تفریح در دریا اهمیت می دهید، می بایست هزینه بیشتری در قبال این معامله انجام دهید.

 


برای مطالعه بیشتر، به این مقاله مراجعه نمائید.

انواع ویلا، در شمال، از نظر موقعیت مکانی.  


 

استفاده از مصالح مناسب، و‌ امکانات رفاهی موجود در بنای ویلا: این گزینه، یکی از مهم ترین آیتم هایی است، که مشاوران همیشه، به متقاضیان خرید ویلا، رعایت، این گزینه ها را، توصیه می کنند، زیرا استفاده نامرغوب از مصالح، و‌ آسیب دیدگی، ساختمان، در سالهای آینده، دچار مشکلات فراوان می شود. 

در ادامه مطلب باید اینگونه بیان داشت که، تورم بر روی قیمتهای مصالح هم، اثر گذاشته است، و هیچ ساختمانی، بدون متریال، و مصالح ساخته نمی شود، و امروزه با گران شدن قیمت مصالح، در نتیجه، بر روی  قیمت نهایی ویلا هم، اثر می گذارد، و همچنین باید، این مسئله را در نظر بگیرید، آب و هوای هر شهری، در نوع مصالح مصرفی، موثر می باشد، و برای مثال، کلان شهرهایی، که دارای آب و هوای آلوده، و باران های اسیدی است، می بایست از مصالح، مرغوب، و مقاوم در برابر این عوامل جوی استفاده شود، و همچنین، گاهی بکارگیری یک آجر در دو ساختمان، به ظاهر یک مدل می باشد، اما، وزن و کیفیت این مصالح، به ظاهر یک شکل است، اما در کیفیت، متفاوت می باشند، به همین خاطر، در انتهای کار ساخت و ساز، قیمت های ارائه شده، متفاوت می باشد.

قابل ذکر است، در بسیاری از ساختمان ها، مصالحی از کشورهای دیگر وارد می شود، و با افزایش و کاهش قیمت ارز، قیمتهای ویلا هم متفاوت می باشد.

مصاح مناسب در ساخت

 


 

سند ویلاها: بسیاری از زمین های موجود در شمال، دارای مشکلی از نوع، سند می باشند، که گاها، زمین ها فاقد سند، و یا سند رسمی می باشند، و همه ی این مسائل، می تواند در قیمت های متفاوت، ویلاها، اثر گذار باشد، بر همین اساس، قبل از هر گونه معامله، از اداره های مربوطه، می توان از رسمیت سندها اطلاع پیدا کرد.

 

 و سازسند مناسب و رسمی برای ساخت 

 



برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه نمائید.

نحوه تبدیل سند وکالتی به شش دانگ

مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساخت


 

در انتهای مقاله باید ذکر نمود، روند ساخت و ساز بی رویه ویلا و ساختمان، باعث گشته دیگر زمین های مناسب، برای اجرا، وجود نداشته باشند، و همین مسئله بر قیمت ویلاها، موثر بوده است، و باعث‌ افزایش قیمت ویلاها شده است، زیرا بیشتر ویلاهای موجود در مازندران، دارای سندهای حقیقی، و یا زمین های دارای مجوز ساخت نیستند، و در طرح بافت قرار ندارند، و این تورمات، هم یکی از گزینه هایی است که، با آن مشکلات جمع گشته، و باعث تورم و گرانی شده است.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت و نوع ویلاها، می توانید با املاک رادین تماس برقرار نمائید. 

 با آرزوی سلامتی و آرامش در تمام لحظات زندگی.