استفاده از سیستم برق خورشیدی

یکی از مسائل مهم و پر اهمیت در داشتن باغ و یا باغ ویلا، تامین برق آن می باشد. از آنجا که باغ و یا باغ ویلاها در خارج از محدوده ی شهری ساخته می شوند، ممکن است که از امکانات رفاهی چون تامین برق و آب محروم باشند. لذا می بایست باغ ویلا را از این امکانات ابتدایی بهره مند ساخت. از این رو تامین برق یک مسئله مهم و حیاتی برای باغ و یا باغ ویلایتان خواهد بود. امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی روز دنیا، روش های مختلفی جهت تامین برق مصرفی به وجود آمده است. استفاده از سیستم برق خورشیدی برای تامین برق باغ ویلا یکی از انتخاب های مهم و مقرون به صرفه می باشد.

 

اجزاء تشکیل دهنده سیستم برق خورشیدی

یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین نوآوری ها در صنعت تولید برق، استفاده از مکانیزم سیستم برق خورشیدی می باشد. یک سیستم کامل خورشیدی مجهز به پنل یا سولار می باشد که وظیفه آن، تولید برق از نور خورشید می باشد. ( هزینه این پنل چیزی حدود 3 میلیون تومان می باشد). باتری نیز یکی از مهمترین قسمت های این سیستم می باشد که وظیفه ذخیره کردن برق را انجام می دهد تا در روزهای برفی و یا در طول شب، بتوان از انرژی ذخیره شده آن استفاده نمود .( هزینه این پنل نیز حدود 2 میلیون تومان می باشد). قسمت مهم دیگر سیستم خورشیدی، کنترل شارژ می باشد که وظیفه آن نیز تبدیل برق پنل به برق قابل دریافت باتری می باشد. ( قیمت این پنل، حدود 1 میلیون تومان می باشد). وسیله دیگر این سیستم، اینورتور می باشد که وظیفه تبدیل برق باتری به برق قابل مصرف وسایل و تجهیزات منزل اعم از روشنایی منزل، کولر، یخچال و ... را دارد. (قیمت اینورتور، چیزی حدود 1.5 میلیون تومان می باشد).

استفاده مفید از نور خورشید با پنل خورشیدیاستفاده مفید از نور خورشید با پنل خورشیدی

 


 

مراحل دریافت پروانه ساخت شهری


 

 

 

فواید استفاده از سیستم سولار یا سیستم برق خورشیدی

یکی از فواید مهم استفاده از سیستم برق خورشیدی ، عدم آلودگی زیست محیطی و صوتی آن می باشد. از این رو ضمن استفاده از این سیستم، شما در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی نموده و از این رو کمک شایانی به محیط زیست می کنید.

همچنین یکی دیگر از فواید مصرف سیستم های خورشیدی، سهولت در نصب و هزینه پایین تعمیر و نگهداری این نوع سیستم ها می باشد. سیستم های خورشیدی تنها نیازمند محلی مناسب جهت نصب پنل ها و صفحات می باشند تا خورشید با نور کافی و مستقیم به صفحات تابیده تا برق برای محیط تامین گردد.

پکیج های سیستم خورشیدی چه به لحاظ قیمت و چه به لحاظ کاربرد، متنوع می باشند. برای آنکه بدانید کدام پکیج برای ویلا و یا باغ ویلایتان مناسب می باشد، ابتدا می بایست متراژ دقیق باغ ویلا و یا باغ تان را در نظر بگیرید. زیرا میزان مساحت زمین، ارتباط مستقیمی با میزان توان انرژی دارد. همچنین تعداد وسایل برقی مورد استفاده نیز از جمله شروط آن می باشد. همچنین ممکن است شما در طول هفته، دو الی سه بار به ویلا و یا باغ ویلایتان سری بزنید از این رو سیستم خورشیدی که برای مجموعه شما در نظر گرفته می شود به مراتب هزینه کمتری نسبت به کسی که هر روز به باغ ویلای خود سر می زند، دارد. شما ممکن است با ورود به باغ، نیاز داشته باشید که یخچال و یا کولر ویلا را روشن کنید که با کسی که هر روز از این وسایل برقی خود استفاده می کند، توان انرژی کمتری را استفاده می کنید.

همچنین استفاده از سیستم خورشیدی، جهت تامین برق مصرفی برای مناطقی چون باغ ویلاها، گلخانه ها و باغ هایی که دور از امکانات شهرنشینی می باشند، بهترین وسیله تامین برق می باشد. یکی از مهمترین ملزومات باغ داری، تامین آب پمپ ها جهت کشاورزی و یا آبیاری درختان باغ می باشد. از این رو استفاده از سیستم برق خورشیدی جهت تهیه برق مصرفی پمپ های کشاورزی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

کاربرد سیستم خورشیدی در سقف باغ ویلاکاربرد سیستم خورشیدی در سقف باغ ویلا

 


 

لاندری به چه معناست؟


 

 

 

چه عواملی بر روی عملکرد سیستم برق خورشیدی تاثیر گذار می باشد؟

با توجه به مزایای استفاده از این نوع انرژی پاک، استفاده و نصب این نوع سیستم برق خورشیدی بر روی پشت بام و یا شیروانی باغ ویلا، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. عدم دسترسی به برق مصرفی و یا قطع شدن های مکرر برق، می تواند مشکلات متعددی را برای وسایل و تجهیزات باغ ویلایتان به وجود آورد. از این رو شما می توانید با تهیه این نوع برق خورشیدی، به راحتی برق سیستم های سرمایشی، تامین آب پمپ های کشاورزی و همچنین برق مصرفی یخچال و تلوزیون و لامپ های ویلایتان را تامین کنید.

باتری های خورشیدی یکی از مهمترین اجزای اصلی تشکیل دهنده سیستم های خورشیدی می باشند. از این رو مستقیماً بر رو عملکرد سیستم های برق خورشیدی تاثیر گذار می باشند. باتری های مورد استفاده در این نوع سیستم به دلیل استفاده مداوم و روزانه، ممکن است با گذشت مدت زمانی نیاز به تعویض داشته باشند. باید دانست که طول عمر یک باتری خورشیدی بر حسب تعداد سیکل شارژ و میزان سطح شارژ آن حدود 3 الی 4 سال می باشد. ( در حالی که عمر پنل های خورشیدی حدود 25 الی 30 سال می باشد). در سیستم های خورشیدی، باتری ها، توسط پنل های خورشیدی در طی روز که آفتاب به سطح صفحات می تابد، شارژ شده و در طول شب که فاقد نور خورشید هستیم، مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه تعویض باتری های خورشیدی به مراتب کمتر از هزینه راه اندازی آن می باشد.

روش های نگهداری و مراقبت از باتری های خورشیدی، بر نحوه عملکرد و طول عمر مفید آن ها بسیار تاثیر گذار می باشد. باتری های خورشیدی به شدت تحت تاثیر دما می باشند. از این رو با مراقبت و محافظت بیشتر از باتری های خورشیدی در برابر دماهای پایین چون یخ زدگی و یا دماهای بسیار بالا، می توان بر عمر و ماندگاری باتری خورشیدی افزود.

پنل خورشیدی

پنل خورشیدی


پاسیو یا patio به چه معناست؟


 

 

همچنین امکان آنکه راندمان سیستم های برق خورشیدی در زمستان پایین بیاید، وجود دارد. روزهای ابری و یا روزهای برفی، می تواند تاثیر خود را بر روی عملکرد پنل ها بگذارد. اما از آنجا که پنل های خورشیدی، شیب دار می باشند، امکان آنکه برف بر روی سطح پنل ها باقی بماند، بسیار کم می باشد. اما در صورت ماندن برف بر روی پنل ها، می توانید با برف روبی علاوه بر زدودن سطح برف از روی سیستم خورشیدی، سبب تمیز شدن پنل ها هم شوید. در نتیجه سبب عملکرد و کارایی بهتر سیستم برق خورشیدی خواهید شد.

سیستم های خورشیدی وسیله ای هستند که به واسطه سلول های خورشیدی، انرژی تابشی خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کنند. از این رو صفحات خورشیدی می بایست مستقیماً در معرض تابش امواج خورشید قرار بگیرند. بنابراین جهت عملکرد بهتر این نوع سیستم ها، هیچ نوع وسیله و یا سایه ای نباید ما بین صفحات با تابش نور خورشید قرار بگیرد.

صرفه جویی اقتصادی با سیستم برق خورشیدیصرفه جویی اقتصادی با سیستم برق خورشیدی