در این دوران اقتصادی، و بحران تورم و ... زندگی برای بسیاری از افراد مشکل گشته است، و در این حین، وجود اتفاقات ناگوار و غیر پیش بینی، می تواند، خدشه و صدماتی به انسان وارد نماید، و یکی از این مشکلاتی که، بدون هیچ زمینه، و با شدت بسیار هولناک، به تمامی جهان وارد گشته که، به طور همزمان بر جان، اقتصاد، روحیه، و ...،  انسان تأثیر گذاشته است، و قابل ذکر است، این معضل، چیزی جز کرونا نیست، که اکثر انسان ها از اسم این ویروس هم، هراس دارند، و سایت املاک رادین، به سبب حوزه کاری خود، قصد دارد، در این راستا، به معضلات و مشکلات وارد شده از وجود کرونا، و دیگر عوامل می پردازد، زیرا این مشاغل، علاوه بر سودآوری، دارای رکود نیز می باشند، و جزء یکی از مشاغلی است که، همواره، قانون و روندی ثابت را، دنبال نمی کند، و همچنین نوسان، و یا رونق و رکود این حرفه، وابستگی شدید، به نرخ بهره بانکی، وام ها، قیمت ارز، طلا، و... تأثیر گذار است، و همچنین این عوامل در معاملات و بازدهی مشتریان املاک، بی تأثیر نیست، و در کل یک شغل را تحت کنترل خود دارد و قابل ذکر است، با شیوع ویروس کرونا، علاوه بر عوامل ذکر شده، این معضل هم بصورت ناگهانی، تمامی برنامه ریزی های مردم را دچار مختل کرده. و همچنین، تاثیر بسزائی بر روی معاملات، در حوزه  بازار مسکن گذاشته است، و گاها این معاملات، کاهش بسیار چشم گیری داشته است، و در کل به روندی صفر  درصد، رسیده است.

 تورم در کرونا

 

 



آیا در حوزه کاری املاک، هیچ تضمینی، برای موفقیت و پیشرفت وجود دارد؟



 

 

هر شخص، برای ورود به هر حوزه کاری، می بایست، در ابتدا، با قوانین و اصول آن حرفه آشنا گردد، و با صبر و بردباری، تمامی اطلاعات و آموزش ها را در طول روند کاری، طی نماید، و قابل ذکر است، هیچگاه، موفقیت یک شخص در شغلی و پیروی شما از آن اصول و قوانین، دلیل و تضمینی، بر موفقیت نمی باشد، و گاها، در این نوع مشاغل، باید ریسک پذیر بود، و‌ می بایست، بر پول، پشتکار، وقت، و گاها اموال خود، سرمایه گذاری کرد.

 موفقیت در کار

 



مهم ترین عوامل و مشکلاتی که، در زمان کرونا، در حوزه مشاور املاک، پدیدار گشته، چیست؟



 

  

• عدم بازدید و متوقف گشتن، منازل

 

به دلیل ناشناخته بودن، و سرایت سریع این ویروس، و همچنین، آمار بالای مبتلا، و فوت کرونا، روند طبیعی، و روال کاری، این شغل را بهم زده است، و بسیاری از افراد، با وجود خانه های مناسب برای اجاره و ...، اجازه ی بازدید را به دیگران نمی دادند، و هیچ میل و‌ رقبتی، برای این کار نداشته اند، و در زمان اوج شیوع کرونا، اکثریت مردم، به فکر، حفظ جان خود بوده اند، و چنانچه به آمار فوتی ها و مبتلایان، در ابتدای شیوع می اندیشیم، علت، و دلیل این موضوع را درک می کنیم. 

 

 

•  عدم حضور مشاورین املاک، در مغازه ها و بنگاه ها

 

دومین مشکلی که، مشاورین املاک را درگیر کرده، مربوط به خود، مالکان و مشاورین املاک، می باشد، باید بیان داشت، اکثر مشاورین املاک در دوران شیوع  ویروس کرونا، به اجبار، کار خود را تعطیل نموده، چون معامله ای صورت نمی گرفته، و همچنین این امر، گاها برای کنترل و کاهش آمار مبتلایان، از سوی دولت، اجباری بوده است.

 

 

• عدم حضور افراد در پای میز، قرارداد 

 

در سال اول، و زمان اوج اول بیماری کرونا، بیشتر افراد، به دلیل ترس و‌ استرس این ویروس، و‌ همچنین آمار بیش از حد، روزانه فوتی ها، ترجیحا، از منازل خود خارج نمی شدند، و در نتیجه، با این شرایط حاکم در کشور، افرادی، حاضر به معامله و حضور در املاک نبودند، و این روند، باعث تعطیلی این مشاغل بوده است.

 

• عدم ثبت قرارداد

در بسیاری از شهرها، با رعایت پروتکل های بهداشتی، آمار ها، نوسانی بوده است، و‌ گاها، بعضی از افراد، به سبب خرج و مخارج زندگی، و مشکلات مالی، و ... در محل کار خود حضور داشته اند، و چنانچه گزینه هایی برای معامله و قرارداد وجود داشته بود، به علت، تعطیلی بسیاری از اداره ها، و سازمان های مربوطه، در استان و پایتخت، امکان استعلام گیری، و ثبت، غیر ممکن بوده است، و در نهایت معامله ای صورت نمی پذیرفت.

 

 مشکلات در کرونا

 

 



روند کاری، مشاورین املاک، شمال کشور، در زمان شیوع کرونا



 

 

شمال کشور، به سبب گوناگونی زمین ، ویلا و ... با سندهای گوناگون، روندی کاملا، متفاوت با دیگر نقاط کشور دارد، و با توجه به آمار بیان شده، مشاورین املاک شمال، برای خرید و فروش ویلا، در صورتی که، ملک فاقد سند رسمی و قولنامه ای باشد، معامله انجام می پذیرد، و در حالی که این روند، با مشکلات و محدودیت هایی همراه است. 

 

روند کاری در کرونا

 

 



 شیوه، و راهکارهای بیان شده، در روزهای کرونایی



 

 

شاید کرونا، از نظر، عامل تهدیدی، برای سلامتی، بسیار مشکل آفرین بوده باشد، و همچنین از نظر ایجاد استرس، و مشکلات روحی بسیار ضرر رسان بوده است،  اما، از سوی دیگر، یک معامله از راه دور، و به صورت اینترنتی یا از طریق تماس ها را با افراد، شناسانده است، و گاها در هر حوزه کاری، افرادی ثابت، بصورت دائم، مشتری می باشند، و تمام کارها و معاملات را نزد شخصی مشخص انجام می دهند، و گاها با حضور در منازل، این روند از بین نرفته و بسیاری از افراد، به دلیل جو حاکم بر کشور، با اینگونه معاملات بیشتر آشنا می شوند، و بدون اتلاف وقت، کار خود را انجام می دهند. 

 

 



دلایل انتخاب مشاور املاک، چه در این اوضاع بیماری، و یا در حالت عادی روزمرگی



 

* مشاورین املاک، به خاطر سابقه کاری، با مشخصاتی که ارائه می دهید، بطور کلی، متوجه موضوع و نوع انتخاب، مشتری می شوند.

* کارمندان املاک و مستغلات آن، به سبب، کارهای مشارکتی، و همچنین به واسطه حوزه کاری خود، با دیگر بنگاه ها، در ارتباط هستند، دارای، و آشناهای بسیاری در حوزه ملکی و موقعیت جغرافیایی را دارا هستند، و قابل ذکر است، دارای اتصالات زیادی می باشند، و به خرید و فروش زمین، ویلا، رهن و اجاره، و‌... در مناطق مختلف، آگاهی دارند، و می توانند در این زمینه های ذکر شده، به شما کمک رسان باشند.

 

* مطلع بودن از قیمت های، ملک و ساختمان

 

چنانچه در حوزه بازار مسکن، نیازمند مشاوره می باشید، بهتر است از کارشناسان و مشاورین املاک یاری بطلبید، زیرا این افراد در هر زمانی، چه در روزهای عادی و یا در این شرایط خاص کرونایی. بهترین افراد برای، قیمت گذاری می باشند، و مطلع از نوسانات بازار می باشند، و با توجه به موقعیت ملک و روند پیشرفت در سال های آتی، و ... بهترین گزینه انتخابی می باشند.

 

 

* بررسی، و شناخت کامل بر جزئیات موجود 

 

از دلایل مهم برای انتخاب مشاورین املاک منصف در هنگام معامله، این است که، شخصی مسلط به تمام امور بازار مسکن است، و به عنوان شخص بی طرف، تمامی شرایط را می سنجد، و در صورت مشکلات، ان را بازگو میکند، اول این مسیره را در نظر داشته باشید، قبل از هر معامله ای، شخصا، مورد مذکور را بررسی نمائید. 

 

 

* آشنایی و مسلط بودن، به قوانین و مقررات ملکی 

 

اکثر افراد، چنانچه در این رشته کاری، فعالیتی نداشته باشند، بنابراین با حقوق و قوانین حاکم بر آن تسلطی ندارند، به همین منوال، شرایط و ثبت قرارداد، کمی مشکل خواهد بود، و این روال برای افرادی که سالانه، خرید و فروش ملک، ویلا، ساختمان و ... انجام می دهند، بسیار عادی است، و بر بیشتر قوانین واقف می باشند، قابل ذکر است، خرید، و یا فروش مسکن همانند، دیگر معاملات، نیاز به مدارک، و مراحل قانونی بسیاری  دارد، و همواره مشورت و همکاری با یک، کارشناس، و مشاور املاک می تواند، تمامی این مراحل را آسان نماید.

 

انتخاب مشاور املاک

 

 

در کلام آخر

پیدایش ویروس کرونا، باعث ایجاد اتفاقات و مشکلات ناراحت کننده، بسیاری گشته است، و چنانچه بخواهیم، معضلات این ویروس در حوزه کاری، مرتبط با بازار مسکن بررسی کنیم، باید بیان کنیم، این ویروس اکثر مردم، و‌ مشاورین املاک را، در ابتدای ظهور کرونا و در شرایط بحرانی، خانه نشین و‌ به صورتی اقتصاد زندگی مردم را فلج کرده است، و‌ گاها، با ادامه داشتن این ویروس، و زمان نا معلوم نبودن کرونا، مردم  ایده هایی برای روش کاری خود، اندیشیدند، و یکی از این گزینه ها. خدمات آنلاین بوده است، که راهکاری مناسب، برای روند خرید و فروش بوده است. 

همچنین سایت املاک رادین در این حوزه، بسیار کوشا عمل کرده، و برای راحتی و دسترسی آسان تمامی افراد، سعی داشته، از بهترین گزینه ها، با شرایط مناسب، و در قیمت های متفاوت، استفاده نماید، و چنانچه قصد سرمایه گذاری در شمال کشور را دارید، حتما به لینک های موجود در سایت، و مقاله های موجود، مراجعه نمائید.