در هر خانه و ساختمانی، انشعابات جزء مایحتاج اصلی می باشند، و به نوعی شروع و جریان زندگی، بدون این عوامل میسر نمی باشد، و به همین دلیل، قبل از انجام هر گونه ساخت و ساز، اقدام به دریافت انشعابات می نمایند، و قابل ذکر است، هر گونه از ساختمان ها، با کاربری های متفاوت، از این قاعده مستثنی نیستند، و دارای این موارد می باشند.

همانطور که مطلع هستید، انشعابات اصلی، عبارتند از: آب، برق و گاز، که چنانچه بخواهید، برای ساختمان، ویلا و یا ... اقدام به دریافت انشعابات نمائید، می بایست بصورت جداگانه، به شرکت های مربوطه مراجعه نمائید.

 

 دریافت انشعابات

 



موارد مهم در خصوص اخذ

انشعابات: 



 

 انشعاب در ساختمان

 

* از مهم ترین اقدامات، در زمان ساخت و ساز ساختمان ها، درخواست و اخذ انشعابات می باشد، زیرا در غیر این صورت، مجوزهای اجرا، ناقص می باشد، و گاها تخلف به حساب می آید، و در نهایت سکونتی صورت نمی پذیرد.

 

* هر کدام از انشعابات، در جایگاه خود، در ساختمان ها، بسیار حیاتی و ضروری می باشند، و در صورت عدم وجود هر گونه از این انشعابات، کار و زندگی مختل می گردد.

 

* هر مالک، در هنگام درخواست انشعابات ساختمان خود، می بایست تعداد انشعابات، مد نظر را، ذکر نماید، چنانچه، بعد از مراحل اداری، واگذاری انشعابات، برای هر یک ساختمان ها صورت می گیرد، چنانچه ساختمان ها، بصورت طبقه ای، یا آپارتمانی باشد، مالک می تواند، انشعاب ساختمان را، بصورت جداگانه، به تمامی مالکان هر واحد، واگذار کند که، به آن، تفکیک انشعابات می گویند. 

 

* در بسیاری از آپارتمان و ساختمان های طبقه ای، که بصورت نو‌ساز نمی باشند، انشعابات، تفکیک نگردیده است.

چنانه این عمل انجام شده باشد، هر واحد می تواند بصورت جداگانه، بر اساس مصرفی ماهانه، صورت حساب را پرداخت می نماید. 

 

 

تفکیک کنتور برق

 

تفکیک کنتور برق، در برابر دیگر انشعابات، روند ساده تری را، طی می کند، و به همین دلیل، یکی از تفکیک هایی که با درخواست خود مالک انجام میگیرد، این انشعاب می باشد، و قابل ذکر است، آسان بودن این مسیر، باعث شده، تفکیک سازی ، کنتورهای قدیمی، انجام گیرد، و همچنین، امروزه، این ساختار، تغییر کرده است، و هر ساختمان واحدی، بصورت جداگانه، و‌ با کنتورهای، بروز تر ، جدا گشته اند.   

چنانچه، قصد تفکیک کنتور مشترک، را دارید، باید در ابتدا بدانید که، هر گونه جابه جایی، متحمل هزینه می گردد، و این هزینه ها،  شامل اخذ مجوز، قیمت کنتورها، نحوه تفکیک کنتور، هزینه‌های بازرسی، اجرا و نصب می‌ باشد.

اما باید بدانید، با تفکیک کنتور، هزینه‌ها، بصورت جداگانه بررسی می شود، و هر شخص می تواند، مصرف خانگی خود را، مدیریت نمائید.

 

 تفکیک کنتور مشترک آب

 

در ساختمان ‌ها با توجه به زمان و هزینه، اجرای کنتور، به دو صورت، مانند، استفاده از کنتور آب اصلی مجزا، و یا استفاده از کنتور آب فرعی، برای هر واحد از ساختمان، اجرا می می‌گردد.

در همین راستا، دولت طرحی به مضمون،  جداسازی کنتورهای آب در سال ۱۳۸۹ و آغاز هدف مندی یارانه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت، اما طب بررسی های انجام شده، مشکلاتی، همچون، کمبود فضا در ساختمان‌ ها برای نصب کنتورهای آب، وجود دارد،

قابل ذکر اسن، کنتور آب، که در اصطلاح، کنتور جت و یا کنتور آب انشعابی، می نامند، با هدف قرائت مامور اداره آب نصب می‌شوند و قبضی که برای آپارتمان صادر می‌شود بر اساس شماره این کنتورها می باشد، و همین تفکیک کنتور مشترک، کمک کننده، هر خانوار است، تا برای هر واحد، یا ساختمان،  یک قبض مجزا صادر شود، و برای همین منظور هم نیاز است تا برای هر واحدی کنتور آب اصلی نصب شود، و چنانچه قصد این امر را دارید، می بایست از اداره آب منطقه خود، مجوز دریافت کنید، قابل ذکر است، پس از ارائه مدرک و واریزی حق انشعاب، که در سال 1400 حدودأ 600 هزار تومان می باشد، کارشناس اداره آب و فاضلاب محل برای بررسی و تایید مدارک به ساختمان مذکور مراجعه می کند، و پس از تایید کارشناس، مالک حق انشعاب را در مدت معلوم دریافت می کند، و همچنین، برای اینکه انشعاب هر ساختمان وصل شود، مدت زمانی طول می کشد، که نیازمند پیگیری است.

دریافت کامل حق انشعاب، و پرداختی، زمانی اتفاق میوفتد که، لوله آب، در ساختمان، نصب باشد، و کنتور آب بر ابتدای لوله های ورودی، قرار گیرد.

 

 اصول تفکیک کنتور گاز

 

برای آنکه کنتور مشترک گاز، تفکیک شود، همه واحد ها می بایست، به صورت همزمان اقدام به تفکیک نمایند، تا از بروز مسائل قانونی و حقوقی جلوگیری شود، برای تفکیک، ساختمان های ویلایی و تک واحد، نیازمند، اخذ رضایت از دیگر، همسایگان است، و همچنین، در صورت تایید مهندس ناظر گاز، نقشه واحد یا واحد های مورد نظر، برای تفکیک گاز توسط مجری تهیه می شود، و قسمت طراحی آن، توسط ناظر، مهر و امضا می گردد.

سپس مجری پروژه بعد از دریافت تاییدیه از مهندس ناظر برای شروع عملیات لوله کشی تفکیکی اقدام می‌ نماید، پس از دریافت مجوز قطع گاز و اتصال لوله کشی جدید گاز به لوله کشی قدیمی لازم است که مجری به صورتی برنامه ریزی کند که قطع گاز واحدها برای مدت بسیار محدود باشد.

 

هزینه نصب کنتور گاز

متقاضی در قبال دریافت انشعاب گاز طبیعی، می بایست مبلغی را پرداخت، نماید، و این هزینه متناسب با ظرفیت کنتور، و ایستگاه اندازه گیری گاز طبیعی می باشد، که به متقاضی ،امتیاز اشتراک گاز طبیعی اعطاء می شود، و باید هزینه هایی که نصب و راه اندازی انشعاب گاز ایجاد می کند را پرداخت نماید، راه اندازی انشعاب گاز هزینه هایی مثل خرید لوله و اتصالات گاز ، تهیه و نصب کنتور و رگلاتور و … را در بر می گیرد.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم، و امیدواریم مطالب جمع آوری شده، مورد استفاده شما قرار گیرد، تا از این طریق، یک انتخاب، مناسب انجام داده باشید، و چنانچه نیازمند مطالعه، و بازدید از دیگر مقاله و آگهی املاک رادین هستید، می توانید وارد لینک های موجود در هر مقاله شوید، با آرزوی بهترینها.

 

انشعابات ساختمان

 

 

 لینک های پیشنهادی املاک رادین:

فروش ویلای لاکچری 

فروش نقد و اقساط ویلا

فروش تریبلکس  لوکس در شمال

فروش ویلا همکف

فروش کاخ ویلا