در دنیای معماری و دکوراسیون محیط، انواع مختلفی، ابزار و متریال وجود دارد، که نقش مهمی، در زیباسازی و طراحی فضا، ایفا می کنند، و گاها این پوشش، با طراحی و نقوش های مختلف، موجب تغییر محیط، و ایجاد فضای چشم گیر می شوند، قابل ذکر است، حجم داخلی فضای ساختمان، و دیوارها، با انواع مختلفی مصالح و متریال، قابل پوشش است، که بستگی به سلیقه ی اشخاص دارد، ولی امروزه زیباسازی سقف های ساختمان ها، همانند دیوار و دیگر اجزای بنا، قابل اهمیت است، و یکی از این متریالی که، ما قصد بحث و گفتگو، را داریم، کناف نام دارد، که در ادامه به طور کامل، به چند نمونه از اصول و استانداردهای آن می پردازیم.

 



کناف چیست؟



 

هر فردی، ترجیح می دهد، ساختمان، یا ویلایی که انتخاب می نماید، دارای طراحی و دکوراسیون مناسب، و دلخواه خود، برخوردار باشد، و چنانچه بخواهیم، از نظر روانشناسی به این حوزه نگاه کنیم، باید به این مسئله که جذابیت، رنگ شناسی، و دکور یک خانه، می تواند، بر روحیه یک انسان، یا اعضای خانواده، تأثیرگذار باشد، و قابل ذکر است، سقف خانه، جزء، یکی از، مهم ترین، قسمت های یک ساختمان می باشد، و همچنین، ایجاد دکوراسیون در سقف، موجب، سبب جلوه و زیبایی، بیشتر  خانه می گردد، و کناف یا سقف کاذب یکی از همین دکوراسیون های زیبا می باشد که جلوه ی مناسبی، به سقف های وسیع و بی روح، خانه می بخشد .

 در واقع، کناف، به یک صفحه فلزی، گفته می شود که قابل انعطاف می باشد، که از لایه ی فلزی و روکشی گچی، تشکیل شده است، که امروزه برای حجم دهی، و‌ زیباسازی سقفها، از این ایده ها استفاده می کنند، و در دکور ساختمانها، از این دو اصل همواره، پیروی می گردد، و اجرا کنندگان ویلاها، سعی می کنند، این اصول را رعایت کنند. 

 

 کناف چیست

 

 



 « چند اصول اجرایی کناف در ساختمان ها »



 

 

• نصب کناف در فضاهای محدود:

هنگامی که در ساختمان، فضاهایی برای نصب لوستر، لامپ، کولر، و ... وجود دارد، چنانچه از افراد متخصص، بهره نگرفتید، اما به اصول اولیه، دقت کنید، برای مثال، در هنگام نصب جایگاه کولر، می بایست، به ارتفاع استاندارد آن، با سقف، دقت نمود، تا در هنگام اجرای کناف، با مشکل نصب، روبرو نشوید.

 

 

• ارتفاع، استاندارد کناف، از سقف:  

یکی از مهمترین اصلی که، مورد سوال است، و همچنین در  اجرای کناف، باید بسیار دقت نمود، ارتفاع کناف از سقف می باشد.

باید بیان داشت، هر مشاغلی، استانداردها و اصولی برای اجرای کار دارند، و در همین راستا، باید بیان داشت، ارتفاع نرمال و استاندارد، حدودا،  ۲٫۵ تا ۲٫۷ متر، می باشد، و  فاصله ی کناف از سقف، نیز باید چیزی در حدود ۱۵ سانتیمتر باشد، و در انتهای کار، در بین این کناف ها، نورپردازی هایی صورت می گیرد، که به اصطلاح، نور مخفی می گویند.

 

 

• الزام وجود برق، در محیط اجرای کناف:

باید اطلاع داشته باشید که، قسمت هایی از سقف یا دیوار، که قرار است در آن کناف اجرا شود نیازمند، سیم کشی برق می باشد، زیرا اصلی ترین و مهمترین اصل کناف کاری، نورپردازی، و نصب هالوژن های تزئینی، می باشد، به همین سبب، در هنگام ساخت منازل، اجرای سیستم لوله گذاری، و سیم کشی برق، امری ضروری می باشد، همچنین باید بیان داشت، سیم کشی داخل باکس های کناف، باید بعد از گچ کاری، و پیش از بتونه کاری و درزگیری، انجام شود.

 

  

• هماهنگی کناف و سبک دکوراسیون ویلا:

امروزه در بازار عرضه، تنوع طراحی کناف بسیار زیاد است، به همین خاطر، هر متقاضی، می توانید با توجه به سبک ویلای خود، یک نوع از این سبک ها را انتخاب نماید، همچنین یکی از اصول مهم، هماهنگی چیدمان منزل، و ساختمان، با سبک و نوع کناف می باشد، و چون نورپردازی هایی که وجود دارد، زیبایی و هماهنگی، این چیدمان را دو‌چندان می نماید. به همین سبب، توصیه می شود، در انتخاب نوع کناف به سبک چیدمان ویلای خود دقت نمائید. 

 

 

• رعایت امنیت، در حین اجرای کناف:

نصب و اجرای کناف باید در نهایت ایمنی، صورت پذیرد، زیرا در ابتدای کار، تمامی این کناف ها، با پیچ و مهره، به هم اتصال می یابند، و چنانچه اصول رعایت نگردد، سازه های اولیه، از هم جدا می گردند، بنابراین باید اصول ایمنی را، به هنگام اجرای کناف مد نظر قرار داد، و چنانچه از افراد ماهر و حرفه ای در این راستا کمک بگیرید، بدون هیچ استرس و دلهره ای، ایمنی ویلای شما نیز، در سطح بالاتری قرار خواهد داشت.

 

 

• به نشانه های موجود در پشت پنل های کناف دقت کنید:

یکی از مشخصه های شمال، وجود نم و رطوبت می باشد، به همین خاطر، در اجرای کناف، در ویلاهای شمالی، باید از کناف های ضد رطوبت استفاده شود، چون که، در منطقه ی شمال میزان رطوبت هوا بسیار بالاست، و ممکن است بعد از مدتی پنل های گچی دچار رطوبت گشته، و از هم باز گردند، ضد رطوبت بودن پنل های کناف و ضد حریق بودن آن ها توسط علائم MR و FR در پشت این پنل ها به ثبت رسیده است، چنانچه کناف هر دو مورد این ویژگی ها را دارا باشد نیز علامت FM در پشت آن درج گردیده است.

و همواره توصیه می شود، در هنگام انتخاب پنل های کناف، برای ویلاهای شمال، باید به این علائم دقت کنید، زیرا همواره، موارد دیگری همچون تاریخ، زمان تولید و محل تولید کناف نیز در پشت پنل ها به ثبت می رسد، که دقت به آن، ضروری می باشد.

 در انتها باید بیان داشت، کناف از جمله عناصری است که، در ساختمان و ویلاهای شمال، کاربرد وافری دارد، که باعث افزایش ایمنی، و زیبایی ویلا می شود، 

 اصول اجرای ساختمان

 



چند نمونه از سوالات متداول در خصوص کناف:



 

 
کناف چیست ؟

کناف نوعی صفحه، روکش دار گچی (Dry Wall) است که در شرکت تولید می شود، و کناف قدمت بالایی در این عرصه داراست، و بیش از 8۰ سال است که در صنایع ساختمانی فعالیت دارد.

 

از کناف سقف در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

استفاده از کناف محدودیت ندارد، و در همه مکان ها همچون: مسکونی، اداری، تجاری و ....  استفاده می گردد.

 

آیا کناف سقف قابل شستشو هست ؟

به علت این که، بخش عمده این محصولات با گچ می باشد، شست و شو، امکان پذیر نیست، ولی می توان با پارچه مرطوب تمیز کرد.

 

آیا از کناف، در مناطق مرطوب هم، استفاده می شود ؟

بله از پنل های مقاوم به رطوبت، در این مناطق استفاده می گردد.

 

آیا از کناف، می توان به عنوان سقف اصلی، استفاده کرد؟

خیر، از کناف فقط در سقف های کاذب استفاده می شود.

 سوالات متداول

 

 

 


لینک پیشنهادی:


 

 ویلای دوبلکس شیک

خرید ویلا در املاک شمال

خرید کاخ ویلا

فروش ویلا همکف اکازیون