« چینش حیاط »


 

اغلب افراد، زمان و هزینه ی بسیاری، را صرف دکوراسیون داخلی بنا می کنند، و هیچ گاه، اهمیت چندانی، به فضای خارجی ساختمان، حیاطها نداده اند، و به دنبال ایده، و افراد متخصص در این زمینه نیستند، و همچنین، پرداخت هزینه در این راستا را، امری ضروری نمیدانند، در حالی که ورودی و مسیر عبوری، برای رسیدن به بنا، بیانگر هویت یک مکان است، و اولین قدمگاه یک فرد برای ورود به ساختمان، میتواند، در دید افراد، نسبت به سلیقه فرد مذکور، تأثیرگذار باشد، و به همین سبب، عدم رعایت نظم و ترتیب، و نبود دکوراسیون مناسب، می تواند، خاطره و چهره نامطلوبی را در ذهن افراد به جای بگذارد.

از دیگر مزایای ویلاهای حیاط دار، این است که، با فرا‌ رسیدن ایام تعطیلات، بخصوص در فصل تابستان، و بهار، می توان از حیاط ویلاها، به عنوان فضایی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی، برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح استفاده کرد، چنانچه محوطه سازی و چیدمان حیاط بر اساس اصول و بر گرفته از افراد متخصص باشد، میتواند باعث افزایش زیبایی ساختمان گردد، به علاوه میتواند انرژی مثبت و طراوت را به اعضای خانواده انتقال دهد.  

 

دکوراسیون حیاط

 


« ایده جالب برای فضاها و حیاطهایی، در مقیاس کوچک »


 

همانطور که اطلاع دارید، دکوراسیون و مانور دهی در حیاط هایی با وسعت زیاد، باعث می شود، طراحان بتوانند از المانهای بیشتری استفاده نمایند، و فضا را شیکتر، و کاربردی تر اجرا نمایند، همانطور که شاهد هستید، در ویلاهایی با حیاطی وسیع، از استخر، آب نما، آلاچیق، باربیکیو و ... استفاده شده است، همچنین مهندسان طراح، ایده و نظرهایی برای ویلاها و خانه هایی، با حیاطی، در متراژ کم ارائه داده اند که می توان، از کاشت گل و گیاه و درختچه های زیبا، به جای درختهای حجیم استفاده کرد، همچنین میتوان از گلهای خود رو، هم بر روی ساختمانها، دیوارها، و یا با استفاده از ابزار و گل، مسیری سایه بانی و شیک پدید آورد، از دیگر گزینه های پیشنهادی می توان، از سنگ فرش، مبلمان و یا صندلی های حصیری، یا مخصوص، و همچنین استفاده از گلدانهای رنگی و آویزی، و ... نام برد.

 


« چند نمونه خلاقیت و ایده، در دکوراسیون انواع حیاط، در ویلا »


 

• استفاده از استخر و آبنما و همچنین حوضچه های تزئینی، در حیاط، ویلاها.

• میتوان از لامپهای ایستاده در طرحهای گوناگون ، برای مسیرهای عبوری تا ساختمان استفاده کرد.

• استفاده از سنگ فرش، و همچنین ستون، و سنگ تزئینی برای ورودی ویلاها

• بکارگیری صندلی های حصیری و یا مبل در مدل های متنوع، در گوشه ای از حیاط.

• استفاده از گل و گیاه و درختچه های تزئینی

• چنانچه حیاط از وسعت زیادی برخوردار است، می توان‌ فضایی برای بازی و تفریح کودکان و بزرگسالان ایجاد کرد.

• استفاده از آلاچیق و باربیکیو در حیاط ویلا

همچنین باید توجه داشت، در هنگام اجرای موارد ذکر شده، به هماهنگی و تطبیق وسایل توجه شود، باید بیان داشت، بسیاری از ویلاها علاوه بر فضاهای وسیع، دارای فضایی کوچکتر، و خصوصی تری، بنام حیاط خلوت هستند، که در اینگونه حیاطها، دارایی دکوراسیونی متفاوت است، که برای اطلاعات بیشتر شما بزرگواران، به چند نمونه از ایده، برای دکوراسیون و زیباسازی این حیاطها پرداخته ایم.

  

ایده و خلاقیت در دکوراسیون حیاط

 


« حیاط خلوت »


 

 اجرا و دکوراسیون، اینگونه حیاطها، ایده ای جالب و عوام پسند است، اما در ساخت این حیاطها، زیباسازی و چشم نواز بودن از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی در این فضاها، رعایت حریم خصوصی میتواند، اولویت اول ساخت باشد، و همچنین برای اجرا، از افراد متخصص و طراحان برای چیدمان و اجرا استفاده کرد.

 

حیاط خلوت چیست

 


« رعایت نکات مهم در اجرای دکوراسیون حیاط خلوت »


 

* زیباسازی، با بهره گیری از گل و گیاه:

چنانچه قصد دارید، حیاطی دنج و زیبا داشته باشید، می توانید از زیبایی گلها بهره بگیرید، و با استفاده از چمنهای مصنوعی و درختچه های کوچک تزئینی، میتوان جانی تازه به محوطه های خالی از هر گونه پوشش گیاهی بخشید، باید بیان داشت، تمام گلها، زیبایی خاصی دارند، اما بعضی از گلها، مانند، شب بو، بنفشه آفریقایی، روناسیان، یاس و ... میتوانند، گزینه های مناسب تری برای زیباسازی بهتر، حیاطهای خلوت باشند.

 

* مدل مبلمان و کفپوش، در حیاط خلوت ها: 

حیاط خلوتها علاوه بر جنبه زیبایی، باید مکانی مناسب برای استراحت و تفریح هم‌ باشند، بر همین اساس، میتوانید، از مبلمان و صندلی های مخصوص در فضای آزاد استفاده نمائید، و این مکانها را به محیطی دنج تبدیل نمائید، از دیگر نکاتی که باید رعایت شود، این است که، بهتر است در این فضاها، به جای کف سازی با موزائیک و سنگ، از المانهای مصنوعی، مانند چمن های مصنوعی، استفاده کرد، زیرا علاوه بر تنوع، محیط را جذاب تر و روح نواز تر می کند، همچنین باید دقت داشته باشید، دکوراسیون انتخابی، و اجرا میتواند، در میزان مدرن و شیک بودن یک فضا، بسیار موثر باشد، چنانچه حیاط خلوتها، فاقد سقف باشند، میتوانید، برای استفاده همیشگی این فضا، در تمام فصول، سقفهای کاذب، یا شیشه ای و ... نصب کنید، در حالی حیاط های بدون سقف، مورد پسندتر، شما می باشد، حتما از صندلی های فلزی، و فایبرگلاس، که، مناسب، برای تمام فصول، بخصوص در زمان بارندگی و سرما می باشد، استفاده نمائید، از دیگر ایده پیشنهادی میتوان، به ایجاد فضای عبوری، و راه، با تلفیق سنگ فرش و چمن مصنوعی اشاره کرد، که مسیر قدم نهادن و گذر تا ساختمان را مشخص می کند.

 

* امنیت و حفاظت از حریم خصوصی در حیاط ویلا: 

اکثریت عموم به اولین گزینه ای که در هنگام خرید ویلا یا در هنگام دکوراسیون، بسیار اهمیت می دهند، ایجاد و حفظ امنیت و حریم خصوصی خانواده است، و مسئله ای مهم در فرهنگ خانواده ای ایرانی است، امروزه همانند سالیان قبل، از دیوارهای ضخیم، و بلند کمتر استفاده می کنند، و همچنین، می توان از  إلمانهای جدید، و بافت های طرحدار، که امکان رویش گلها و برگهای رونده را بر روی این سقفها فراهم می کند،  قابل ذکر است، گزینه های دیگری، مثل آلاچیق، نصب سایه بان، و سقفهای متحرک، و ... در فضای حیاطهای محوطه بیرونی و حیاط خلوتها، میتواند باعث حفظ حریم خانواده و همچنین جلوگیری از باران، آفتاب و ... باشد.

 

* ایجاد جذابیت در حیاط خلوتها:

نورپردازی= حیاط خلوت، معمولا در گوشه یا پشت ساختمانها، مستقر هستند، و به همین علت از نور کافی برخوردار نیستند، و یکی از نکاتی که حتما، باید در دکوراسیون این، فضا رعایت شود، مسئله وجود نور و بهره گیری، از نورپردازی های مصنوعی است، تا این فضا را از تاریکی بدور کند.

تزئین و رسیدگی به باغچه ی حیاط ویلا= ورودی و حیاط ویلا، اولین فضایی است، که فرد وارد شونده را تحت تأثیر قرار می دهد، و میتواند باعث جذب و دفع بیننده باشد، همانطور که دکوراسیون داخلی ساختمان، بسیار مورد اهمیت اعضای خانواده می باشد، همانطور باید، به تزئین و باغچه آرائی، محوطه بیرونی و حیاط ویلا اهمیم و رسیدگی کرد، همچنین باید این اطلاعات و علم را برای تزئین حیاط داشته باشید، که بتوانید از اشکال و‌ هندسه مشخصی با توجه به سبک داخلی ساختمان و سلیقه خانواده ایجاد نمائید، زیرا در باغ آرائی، هندسه نماد متفاوتی دارد، و نمیتوان بدون هیچ آگاهی، فقط از اشکال بکار برد، برای مثال، مستطیل نماد، باغ آرائی، ایرانی می باشد، که امروزه با خلاقیت طراحان، اشکال دیگری مانند منحنی، در این سبک بکار رفته، که چشم نوازی این نوع، باغ ها را افزایش داده، و‌ باعث خلقی اثر در دکوراسیون و باغ آرائی گشته اند، و همانطور که اطلاع دارید، سبک های متفاوتی در دکوراسیون و تزئینات باغ وجود دارند، که امروزه به دلیل تقاضای مشتریان، لوکس و‌ مدرنیته، این مسئله را هم بدانید که، اشکال مربع و گوشه دار، جزء باغ آرای و دکور مدرنیته است. 

حتما این مسئله را در حیاطها و باغ آرایی در نظر داشته باشید که، مسیری مابین گل و گیاه، قرار دهید تا بیتوان از بین این همه لطافت، و زیبایی خدادادی که سرشار از انرژی مثبت است عبور کرد، زیرا در غیر این صورت، احتمال وجود، خرابی و ویرانی گلها وجود دارد، همچنین امروزه سبکی جدید بنام تراریوم بوجود آمده، که فضایی شیشه ای با امکانات روز ساخته می شود که، این باغ شیشه ای جزء باغهای لوکس  به حساب می آید، که انواع گلها را می توان در این باغ کشت کرد، باید بیان داشت، در تراریوم می توان، گلهای زنبق، شیپوری، سرخس، و‌ گلهایی با دوام‌ و مقاوم در برابر، عوامل جوی و نامناسب رشد کنند، و ... استفادت نمود.

 

طراحی و نکات مهم در اجرای حیاط 


« با هزینه کم باغ آرایی کنید » 


 

امروزه با توجه به گرانی و‌ تورم، بسیاری از افراد نمی توانند از طراح و ... برای باغ آرایی کمک بگیرند، بنابراین برای تغییر دکوراسیون، حتما احتیاج به وسایل پرهزینه نیست، فقط کافی است، با فکر خلاقانه، و استفاده از، تایر، دوچرخه تای قدیمی، کفش و چوبهای بدون مصرف، تنه های درختان، قوطی و بلوکهای سیمانی، ابزارآلات بدون استفاده و ... در ایجاد زیباسازی به فضای زندگی خود کمک بگیرید، منظور از بیان این چند گزینه ها، این است که، با امکانات کم، ولی ذهنی خلاق و روشن، می توان به دکوری ایده آل رسید.

 

اجرا دکور حیاط با هزینه کم

 


 « نکات مهم برای نگهداری حیاط »


 

همانطور که گل و‌ گیاه، در محوطه بیرونی حیاط، باعث‌ زیبائی و تغییر روحیه در اهالی خانه می شود، به همان نسبت نیازمند، نگهداری و تمیزکاری می باشد، برای مراقبت از محوطه ۵ اصول وجود دارد، که با این قوانین آشنا می شویم.

 • آبیاری گل و درختان

• هرس درخت و گلهای حیاط و محوطه

• حذف و از بین بردن علف و‌ گیاهان نامناسب و خود رو 

• کود دهی و تقویت گیاهان

• تمیز کاری و زیباسازی باغ و حیاط

 

* همانطور که مطلع هستید، چنانچه در زیباسازی محوطه حیاط خود کوشا هستید، باید در هنگام نگهداری حیاط و باغچه ها و ...، به محیط زیست و آلودگی هوا هم توجه کنید، برای مثال، مواد شیمیایی می تواند، یکی از عوامل بیماری زا، در انسان و مخرب محیط زیست باشد، بنابراین می توان از کودهای حیوانی و شیمیای طبیعی، برای تقویت خاکهای، باغ و محوطه خارجی حیاط استفاده نمود.

* همیشه تمیزکاری محوطه نیازمند کارگر و افراد متخصص نمی باشد، هر فرد می تواند روزانه و یا ماهانه با ابزارهای دستی، مورد نیازی که، تهیه شده، هرس و زیباسازی باغ را انجام دهد، چنانچه محوطه و‌ باغ ها از متراژ زیادی برخوردار است، می توان از دستگاه و ماشین آلات برقی استفاده کرد.

* باغ و محوطه سازی با گل و گیاه، ناخودآگاه دعوت کننده پرندگان، به این محوطه می باشند، و بطور طبیعی، چرخه در این محوطه صورت میگیرد، و‌باعث‌ پاکسازی طبیعی این محوطه میگردد.

* چنانچه گاها در ویلاها و خانه ها، بصورت دائم استقرار ندارید، می توانید از گیاهان کند رو، و حتی گیاهانی که فقط زیبایی دارند و آلودگی خاصی برای باغ و باغچه ندارند، می توان استفاده کرد.

* گاهی کاشت بعضی از گل ها، و گیاهان حساس، نیاز به مراقبت روزانه دارند، و بعضی از گیاهان علاوه بر نداشتن خاصیت، باعث انتقال بیماری می شوند، بنابراین میتوانید از کارشناسان در این حوزه برای، کاشت گل و گیاه، مشورت دریافت نمائید.

* بسیاری از افراد، به خاطر کمبود فضا و نداشتن حیاط برای کاشت نهال و گل، از پشت بام‌ها و حیاطهای کوچک داخل خانه، به عنوان فضای سبز، و باغچه های کوچک استفاده می کنند، این مسئله را هم باید، ذکر کنم که، برای ساخت اینگونه محوطه ها، باید اصولی رعایت شود، و عایق بندی هایی صورت گیرد، قبل از اجرا حتما، از افراد متخصص مشورت دریافت نمائید.

 نگهداری محوطه حیاط


 

در کلام آخر باید بیان داشت، زیباسازی و دکور داخلی و خارجی بنا، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا دکور داخلی بنا، میتواند انگیزه ی زندگی و شادابی اعضای خانواده باشد، و دکوراسیون حیاط، معرف و شناسنامه ساختمان است، و از نظر بصری بسیار مورد توجه دیگران است، بنابراین از این نکات ریز غافل نشوید، و چنانچه در این مسیر از اطلاعات کافی برخوردار نیستید، و نیازمند مشاوره می باشید، می توانید با مشاوران مجموعه املاک رادین تماس برقرار کنید، و مشاوره دریافت نمائید، و‌ باید بیان داشت، این مجموعه به طور تخصصی در خرید و فروش ویلا در شمال مشغول است، و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینکهای موجود در این مقاله بصورت میانبر به آگهی ها، درسترسی داشته باشید، امیدوارم از مطالب موجود استفاده کامل را برده باشید، با آرزوی سلامتی و بهترینها برای شما بزرگواران همیشه همراه.

 خرید ویلا در مازندران

فروش ویلا مبله

 فروش ویلابا ویوی ابدی

 طراحی ویلا در شمال

 از خرید ویلا در شمال ناراضی ام

 چگونگی خرید ویلا ارزان در شمال

 قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید بخوانید