قرار است در شمال ایران ویلایی بخریم، فرض کنید موقعیت مکانی ویلا را پسندیده‌اید، نمای بیرون را دوست داشته‌اید حال به درون ویلا رسیده‌ایم. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی ویلا به میان می‌آید منظورمان تمام آن‌ چیزی است که در زیبا و راحت به نظر رسیدن محیط داخلی ویلا دخیل است؛ از نور پردازی‌ها گرفته تا نوع مصالحی که برای ایجاد پلکانی شیک و ستون‌هایی زیبا به کار گرفته شده‌اند، از پنجره‌ها تا درب اتاق‌ها، از رنگ‌های استفاده شده تا اندازه نشیمن، اتاق‌ها و...

در این مقاله می خواهیم جداگانه به شرح کامل در مورد اتاق نشیمن و وید بپردازیم...

 

 

طراحی اتاق نشیمن و وید در ویلای شمال

بیشتر بخوانید: در رابطه با تراس ویلای شمال و بالکن، بیشتر بدانید

نشیمن

اتاق نشیمن مهمترین قسمت ویلا می باشد و نمایانگر قلب خانه و در واقع تصویر آن است. نشیمن، یکی از اصلی ترین اتاق ها ویلا در شمال که در حین شیک بودن باید راحت نیز باشد. فضایی است که در آن حتی شده برای لحظاتی، آرامش را مثلا با تماشای طبیعت از پنجره های قدی و یا خواندن کتاب، خود را مهمان کنیم. که در اینصورت می توانیم روزهای خاطره انگیزی در ویلای شمال برای خود رقم بزنیم.

اتاق نشیمن به عنوان مرکز دورهمی ساکنان ویلا بهتر است در رابطه با فضاهای دیگر طوری قرار بگیرد که دارای دسترسی مناسبی به بخش های خصوصی مانند اتاق خواب ها و ورودی ویلا باشد و از طرف دیگر آشپزخانه و اتاق غذاخوری در ارتباط با آن در اولویت است .

 

طراحی اتاق نشیمن و وید در ویلای شمال

بیشتر بخوانید: چمن مصنوعی در حیاط ویلاهای شمال

 

 

وید

فضای مهم دیگر که این روزها در ویلاهای لاکچری شمال کشور دیده می شود، وید نام دارد. وید به فضای خالی در بخش میانی ساختمان گفته می شود. این فضای شبیه به ویلاهای نیم پیلوت بوده و در طبقه مستقلی وجود ندارد. در طراحی وید، یک طبقه کم ارتفاع در یک طبقه مستقل شکل می گیرد در واقع دو نیم طبقه به وجود می آید .
این یک ترفند بسیارعالی برای بزرگ تر جلوه ی نمای خانه می شود. شما می توانید این طراحی و ایده را در خانه های 30 متری هم بهره گرفت و از نمای مدرن آن نیز لذت برد. و به شما این امکان را می دهد که از فضای اندک بهترین استفاده برده و نمایی مدرن را در معماری داخلی خانه و ویلا ایجاد کنید .

ویلاهایی که دل‌باز به نظر می‌رسند الزاما بزرگ یا وسیع نیستند در واقع این طراحی هوشمندانه است که سبب می‌شود ویلایی را دل‌باز تصور کنیم یا بالعکس کوچک بپنداریم. ایده وید نیز به همین مسأله اشاره دارد، استفاده از وید سبب می‌شود یک ویلا را بزرگ‌تر متصور شویم که دلیلش به طراحی باز سقف در وید بر می‌گردد. از مزایای داشتن فضای وید در ویلا، ایجاد فضایی متفاوت و خاص، امکان تقسیم کردن فضاها، امکان نورگیری طبیعی در طبقات، امکان تهویه مناسب، ایجاد فضایی بیشتر، ایجاد مکان های متنوع در فضای محدود خانه؛ می توان نام برد.

 

طراحی اتاق نشیمن و وید در ویلای شمال

بیشتر بخوانید: چمن مصنوعی در حیاط ویلاهای شمال

 

 

دکوراسیون اتاق نشیمن و وید در ویلای شمال

 

اول از همه باید خاطر نشان کرد که در دکوراسیون داخلی نشیمن و وید ویلاهای شمال، آنچه باعث راحتی شما می‌شود بر همه چیز دیگر اولویت دارد! چراکه همان‌طور که می دانید، ویلای شمال معمولا فضایی برای استراحت و فاصله گرفتن از هیاهوی روزهای شلوغ‌کاری است و به همین دلیل، هر آنچه بتواند راحتی بیشتر را برای ما به همراه داشته باشد، بر دیگر انتخاب‌های مربوط به دکوراسیون داخلی برتری دارد.

به دلیل آنکه ویلای شمال، معمولا جایی برای استراحت است و به همین دلیل، در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال( اعم از همکف، دوبلکس، تریبلکس، نیم پیلوت و...) مبل‌های استیل و نیمه استیل جایی ندارند.
اولین نکته‌ای که در خرید مبلمان برای ویلای شمال یا هر فضای دیگری اهمیت دارد، میزان فضای موجود است. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، یک مبلمان راحتی انتخاب کنید و اگر بودجه‌تان کافی است، بد نیست انتخاب مبل راحتی تختخواب‌شو را نیز در گزینه‌های موجود در نظر بگیرید.
خرید مبل راحتی تاشو برای استفاده در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال به شما کمک می‌کند در زمان ورود مهمان، نگرانی از بابت جای خواب آنها نداشته باشید..

استفاده از گل و گیاهان زیبا و شاداب در فضای نشین یکی دیگر از ایده های کاربردی و شیک برای ایجاد احساس نشاط و شادابی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و وید می باشد. بهتر است از گیاهانی در فضای اتاق نشیمن استفاده کنید که به نور کمتری نیازمند هستند. گیاهان ابلق و رنگی به نور زیادی نیاز دارند که می توانید از آن ها در فضای اتاق وید استفاده نمائید.

نشیمن ویلا در صورتی درست طراحی شده که از طریق آن بتوان مستقیما با اتاق خواب و غذاخوری در ارتباط بود، به علاوه نشیمن ویلا را طوری احداث می‌کنند که با ورودی ویلا ارتباطی غیرمستقیم داشته باشد.

از طرفی پنجره ویلا پای ثابت اتاق‌های نشیمن ویلاست و دور نشیمن‌های بدون پنجره را باید خط کشید. پس جهت تابش نور در ویلای شمال به اندازه خود مهم است، تمرکز بیش از حد نور در اتاق نشیمن هم می‌تواند خالق شرایط بدی باشد در مجموع مناسب‌ترین نور را برای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی ویلا، نور جنوب و جنوب شرقی معرفی می‌کنند.

طراحی اتاق نشیمن و وید در ویلای شمال

بیشتر بخوانید:  بعد از خرید ویلا در شمال، چه هزینه هایی داریم؟